IP: 87.205.144.* 22.10.08, 15:10
Krążą pogłoski o wejściu na polski rynek nowego przewoznika
charterowego litewskiej AURELII. Ma zastąpić AIP. Personel 50/50
obcy i polski. Może ktoś coś wie??????
Edytor zaawansowany
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.10.08, 20:09
    prawda, spółkę już mają i rozpoczeli przygotowanie do procesu
    certyfikacyjnego
  • glos_z_sali_obok 23.10.08, 14:49
    I już nawet od ponad 2 miesięcy latają z WAW.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.10.08, 17:40
    tak ale to jest Aurela "original" z Litwy a teraz "robią" wersję
    polską.
  • glos_z_sali_obok 23.10.08, 18:59
    I znowu przez sezon zimowy będzie wszystko ok, a na lato zaczną robić jaja tak
    jak AEI.
  • Gość: gość IP: *.chello.pl 25.10.08, 19:22
    Potwierdzam, ze juz zglosili sie do ULC. Znajdziecie tam nawet kilka
    znajomych inicjalow z WEA, APN, FAP i PCH. Jest niezawodny w kazdej
    sytuacji Adam W. Jest i niezlomny szef pilotow Leszek K., a i kilka
    znajomych nazwisk z lotowskiego oddzialu geriatrycznego - ktory sie
    przewinal przez FAP i PCH - tez tam sie znajdzie. Jesli ktos watpi,
    to prosze o cierpliwosc. Nazwiska sie objawia niedlugo. No moze Adam
    W. bedzie siedzial na tylnym fotelu, bo nie ma zbyt dobrego PR w tym
    kraju :-)
  • Gość: Figaro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 13:35
    to masz stare informacje :-P . Litwini podziękowali ekipie Pana Adam
    W. wraz z geriatrią lotowską (łącznie z Radio Alzheimer) a
    tzw. "członek za sterami" czyli Leszek K. także dostał czarną
    polewkę, będzie tylko instruktorem/cpt o ile przjedzie niezależne
    badania lekarskie a Litwini wiedzą o jego problemach :-) . Co do
    reszty ekipy z WEA/APN/FAP/PCH to pojawią się znane nazwiska, no bo
    skąd wytrzasnąć sprawną ekipę? z LOT? z Centralwingsa? :-)
  • glos_z_sali_obok 26.10.08, 15:00
    Lepiej z Centralwingsa, niż z Air Italy Polska.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.10.08, 15:18
    tylko kogo? jak wszyscy już dali drapaka :-) Jeszcze jest szanse że
    WEA zostanie reaktywowana, tak mówią małe pszczółki, które kręcą się
    w okolicy.
  • glos_z_sali_obok 26.10.08, 15:29
    Ale WEA cały czas przecież lata.
  • glos_z_sali_obok 26.10.08, 15:31
    Zresztą ptaszki ćwierkały mnostwo rzeczy - że PCh będzie mieć 3 samoloty, że AIP
    sie wycofa itp itd. A nic z tego sie nie potwierdziło.
  • Gość: KAC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.09, 09:52
    Tylko nie Lotowskiego...... w PLL LOT spadów się nie toleruje...
  • glos_z_sali_obok 02.11.08, 14:37
    Wiadomo coś nowego ?
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 05.11.08, 11:18
    Teraz, jak Air Italy ma 767 (przełom na naszym rynku czarterowym) to
    chyba nie prędko Aurela się objawi. No chyba, że też wyskoczą z 767
    bo już teraz 757 na długie loty nie jest atrakcyjny...
  • Gość: xyz IP: *.gprs.plus.pl 05.11.08, 15:10
    Kolejny specjalista branży lotniczej się wyowiedzał.
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 05.11.08, 21:15
    Osobiście wolę (podejrzewam, że i większość) lecieć do Meksyku,
    Bangkoku, Wenezueli na Goa czy Kubę 767, bez międzylądowań niż 757 i
    tracić czas na międzylądowania!
  • glos_z_sali_obok 06.11.08, 00:15
    Ja natomiast wolę lecieć z międzylądowaniem i ale wylecieć i wrócić o czasie.
  • spotters 06.11.08, 13:32
    Aurela to już się z naszym rynkiem pożegnała. Air Italy okres zimowy
    będzie latał na b762 lub b763. Podobno od grudnia 2 maszyna ma
    stacjonować na Okęciu. Aurela wykonała kilkanaście lotów, w tym też
    kilka dla AEI ale interes się nie opłacił.757 jest samolotem
    średniodystansowym tak więc nie ma co porównywać.

    Pozdrawiam
  • glos_z_sali_obok 06.11.08, 14:07
    Sami specjaliści, ja nie mogę :/
  • spotters 06.11.08, 16:26
    głos_z_sali_obok:
    Jeżeli jesteś takim lotniczym ekspertem to powiedz dlaczego Aurela
    się wycofała z rynku? Nie popierasz moich argumentów? BTW Podobno na
    targach turystki zapewniano,że będzie godnym rywalem dla AEI.
  • glos_z_sali_obok 06.11.08, 17:01
    Aurela się nie wycofała z polskiego rynku bo.... nawet na niego nie weszła. Loty
    we wrześniu rozpoczęli dosyć "spontanicznie" żeby zastąpić coraz bardziej
    świrujące AEI. Obecnie trwa proces certyfikacji polskiego oddziału Aureli, na
    podobnych zasadach jak Air Italy Polska rok temu. Sugeruję nie chwalić AEI
    ponieważ obecnie w zasadzie w ogole nie latają. Loty na egzotykę wykonywane są
    na kodach AEY (Air Italy "Original") samolotami z końca lat 80-tych. Wolę lecieć
    ośmioletnim B752 nawet z 5-ma międzylądowaniami niż 22-letnim B762 z
    międzylądowaniem tylko w jedną stronę.
  • spotters 06.11.08, 18:42
    No dobra z tymi kodami to jest różnie. Dzisiaj jest lot do Bangoku i
    kod jest AEI tak więc nie zawsze jest tak jak piszesz.
    (glos_z_sali_obok) czy jesteś związany z branżą lotniczą?
    --
    EPWA/WAW SPOTTER!
  • Gość: Lew IP: *.chello.pl 06.11.08, 22:20
    Spotters, to ty Michał ?
  • spotters 07.11.08, 09:37
    Nie ja jestem Maciek.
    --
    EPWA/WAW SPOTTER!
  • Gość: jaj IP: *.adsl.inetia.pl 08.11.08, 17:51
    ja z kolei jak mam lecieć 12h 767 to wole lecieć 13h 757 i po 6h
    wyjść sobie na o,5h z samolotu przewietrzyć się i rozprostować.
  • Gość: Ban IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.11.08, 18:25
    Żebyś się nie zdziwił/-a z tym spacerem. Nie zawsze międzylądowanie
    wygląda tak, że pasażerowie opuszczają samolot. Niby to niezgodne z
    prawem, podczas tankowania pasażerów nie powinno być w maszynie, ale
    niestety w praktyce wygląda to czasami inaczej.
  • glos_z_sali_obok 11.11.08, 17:07
    Jedynie Air Italy nie wypuszcza pasażerów, pozostałe linie wypuszczają.
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 11.11.08, 17:26
    Nieprawdą jest, że podczas tankowania nie może być pasażerów w
    samolocie.
  • glos_z_sali_obok 12.11.08, 09:43
    Decyzja dotyczące obecności pasażerów w samolocie podczas tankowania należy do
    kapitana.
  • Gość: 777 IP: 217.153.123.* 13.11.08, 11:56
    Podczas planowanego międzyladowania po paliwo pax powinni opuścić
    samolot i udać się do sali tranzytowej. Paliwo do samolotu można
    tankować z pax o/b jedynie w związku z koniecznoscią dolewki na
    życzenie cpt w obecności straży pozarnej i dwóch par schodów. Jest
    to procedura obowiazująca wszystkich przewozników AIP również.
  • glos_z_sali_obok 13.11.08, 14:15
    Tankowanie w Gander i na Azorach w przypadku AIP odbywa się w obecności straży
    pożarnej i dwóch par schodów.
  • Gość: gib IP: *.adsl.inetia.pl 13.11.08, 18:57
    i pasażerów oczywiście. w PCh paxy wychodzili. no ale teraż Aip i
    tak lata 76.
  • Gość: Lew IP: 193.227.223.* 13.11.08, 23:22
    Macie jakąś przyjemność w żarliwej dyskusji na temat tankowania
    z lub bez pasażerów w trakcie lądowania technicznego ? Bo wygląda to
    tak, jakbym oglądał thrillera w TV. A wątek jest - Aurela.....
  • Gość: Gosc IP: *.chello.pl 17.11.08, 22:08
    W sprawie certyfikacji Aurela Polska od dnia wstepnego spotkania
    przedaplikacyjnego we wrzesniu 2008 do dnia dzisiejszego NIE
    ZDARZYLO SIE NIC!!! DOKLADNIE NIC. A pamietajcie, ze w przypadku
    dobrze przeprowadzonych w Polsce "duzych" szybkich certyfikacji: Air
    Polonia, Centralwings, Fischer Air i Air Italy nic nie zdazylo sie
    szybciej od momentu formalnego zlozenia wniosku w ULC niz w ciagu 90
    dni. Zreszta znam osobiscie obu gosci, ktorzy tego dokonali. Malo
    jest takich specow w PL. Jeden odpuscil sobie C0 tego lata, a drugi
    jest jeszcze w AIP, ale jako szef techniczny. Ale moze znajdzie sie
    trzeci "smialek". Stawiam wszystko co mam, ze nie zejdzie ponizej
    tego czasu, a raczej nawet wiecej, ze nie zblizy sie do 90 dni.
  • Gość: johnson IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.11.08, 11:59
    Może być i tak, że w kwestii Aureli już się więcej nic nie wydarzy..
    Koniunktura jakby nieco podupadła (mimo że nafta będzie wkrótce 3x tańsza niż
    latem), AIP "ma" 767, a resztki Centrala chwytają się charterów.. to może nieco
    zniechęcić Litwinów do inwestycji.
    Tak więc kolejnej podobnej firmy można się spodziewać za rok lub dwa.. jeśli w
    ogóle.

    A tak generalnie..
    Czemu w 38 milionowym kraju lotnictwo wygląda tak nędznie?
    Zdaje się, że ani rządowi, a już na pewno "urzędowi lotnictwa cywilnego" nie
    zależy na jego rozwoju :( .. byleby posłowie i inspektorzy mieli swój darmowy
    dolot ateerkami.
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 20.11.08, 01:19
    Aurela Airlines jest w trakcie pozyskiwania polskiego AOC. Jeszcze
    chwilę trzeba będzie poczekać. Loty na bliskie trasy planowane są
    na B733 i B752 a na dalekie kierunki B767... Zobaczymy jak to będzie
    w rzeczywistości. Oby ta "wizja" się potwierdziła i oby jak
    najszybciej:)
  • glos_z_sali_obok 20.11.08, 14:48
    Wszystko się potwierdzi, oprócz B767. Na bliskie trasy będzie B733 a na dalekie
    - B752.
  • glos_z_sali_obok 28.11.08, 18:02
    Aurela rozpoczyna rejsy z Warszawy od 26. grudnia. Pierwszy rejs będzie na
    trasie WAW-SMA-PMV-LRM-SMA-WAW.
  • Gość: Pat i Mat IP: *.chello.pl 28.11.08, 18:19
    A jaki callsign będzie miała dana linia? Skoro będą latą już 26 grudnia to
    powinni już mieć callsign.
  • glos_z_sali_obok 28.11.08, 19:21
    Taki jak od 1995 roku, czyli po prostu: Aurela.
  • Gość: Pat i Mat IP: *.chello.pl 03.12.08, 14:07
    Do gościa z sali obok.
    Pytając sie ciebie o 3 literowy kod miałem na myśli kod który jest nadawany liniom lotniczym takim jak AEI LOT AEY WEA czy FFP. Ale ty naczytałeś pierdół gdzieś na forach i teraz na siłę wszystkim chcesz wmówić że Aurela będzie latać od 26 grudnia a nawet nie wiesz o jakim kodzie ja mówię, bo jeśli to prawda o tym że Aeurela ma latać już zaraz to kod powinien być tobie znany skoro jesteś tak dobrze poinformowany kiedy aurela ma zacząć latać


    Precz z dyletantami lotnictwa precz z nieukami darmozjadami i konfabulistami.
  • glos_z_sali_obok 03.12.08, 22:04
    Pat i Mat napisał(a):
    > Pytając sie ciebie o 3 literowy kod miałem na myśli kod który jest nadawany lin
    > iom lotniczym takim jak AEI LOT AEY WEA czy FFP. Ale ty naczytałeś pierdół gdzi
    > eś na forach i teraz na siłę wszystkim chcesz wmówić że Aurela będzie latać od
    > 26 grudnia a nawet nie wiesz o jakim kodzie ja mówię

    Koleś, pytałeś mnie o callsign a nie o 3-literowy kod. Gdybyś zapytał o
    3-literowy kod to uzyskałbyś już wtedy odpowiedź, że ten kod to "LSK".

  • Gość: Ja IP: *.xdsl.centertel.pl 12.12.08, 18:49
    Pierwszy rejs już za 2 tygodnie... Czy wiadomo coś na temat obsługi? Jak
    leciałem z nimi w podmiance z Air Italy to ni w ząb nie było można się dogadać
    ani po angielsku ani po polsku. Z tego co piszą w necie wynika, że otwierają
    oddział polski więc wydaje mi się, że Polaków powinni obsługiwać Polacy a nie
    Litwini! Nawet w Air Italy Polska obsługa jest polskojęzyczna. Mam nadzieję, że
    i z Aurelą będzie podobnie.
  • Gość: gib IP: *.adsl.inetia.pl 12.12.08, 19:49
    ma być jak w AEI. Ale za 2 tyg. o których wspominasz-nawet jak
    Aurela zacznie latać to napewno nie z polską obsługą.
  • glos_z_sali_obok 15.12.08, 12:06
    Gość portalu: gib napisał(a):

    > ma być jak w AEI. Ale za 2 tyg. o których wspominasz-nawet jak
    > Aurela zacznie latać to napewno nie z polską obsługą.

    No nie będzie z polską obsługą, tylko na takiej samej zasadzie jak we wrześniu i
    październiku.
  • Gość: gib IP: *.adsl.inetia.pl 15.12.08, 12:42
    Z ostatnich informacji jakie do mnie dotarły Aureli w polskim
    wydaniu nie będzie..
  • glos_z_sali_obok 15.12.08, 12:51
    To nawet dobrze, bo Polacy nie potrafią utrzymać czarterowej linii lotniczej na
    rynku dłużej niż 2 lata. Postawią sobie samolot w Wawie i jak będzie wolny to go
    będą wypożyczali innym liniom. Wrzesień i październik pokazał że zainteresowanie
    było. Wystarczy popatrzeć na libhomeradar.org
  • Gość: Gregory IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.12.08, 10:41
    Do stawiania Aurelii zostali ztrudnieni ludzie z Cenrala, Primy z
    historią WEA i Air Polonii. Zarządzającym ma być facet, który dobił
    rok temu Primę i pozwolił na zabranie samolotu, postholderami mają
    być ludzie z Centrala (i to oni robią rekrutację). obrą wiadomością
    jest to że na pokładzie nie będzie "wiecznie żywego" AW wraz z
    klubem geriatycznym.
  • spotters 17.12.08, 21:20
    Uff tak więc Aurela sobie na pewno bez tych panów dłużej polata.
    Czyli jest potwierdzone,że pierwszy rejs 26? Wiadomo, która maszyna
    LY-SKJ / LY-SKR?
    --
    Pzdr,Maciek
  • Gość: turysta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.12.08, 10:17
    Ale był czas czas gdy na pokładzie rządzili włosi wnosząc tam swoją chamską
    kulturę, która zresztą skutecznie udzieliła się pierwszym Polakom z załogi na
    pokładzie. Teraz gdy przeszło trochę ludzi z PCH i nowego narybku przybyło z
    zew, jest trochę lepiej.
  • Gość: dupa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.09, 10:13
    PRECZ
  • Gość: KAC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.09, 10:11
    Narazie używają Polish Fish w bardzo brzydkim brzmieniu..... po Fisherze.... nie
    wiem jakich zasadach
  • Gość: johnson IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.11.08, 19:43
    A to ciekawostka.. ale chyba jako Aurela litewska, bo polskiego oddziału to
    zdaje się nie ma (a przynajmniej nie słyszałem..).
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 29.11.08, 01:37
    Kod litewskiej Aurela Airlines to:" IATA / ICAO Code - / LSK". Mam
    nadzieję, że te "newsy" potwierdzą się i będziemy szaleć po świecie
    z nimi:) Na chwilę obecną polskiego kodu/oddziału jeszcze nie ma:(
    Oby jak najszybciej powstał:)
  • Gość: cukiereczek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.12.08, 19:30
    nowe hasło z Aurela - Nasze samoloty są z gumy ale podwozia się
    łamią!!!

    z Aviation Herald:
    24 Nov 2008
    A Boeing 757-200 chartered by Air Niamey (Niger), performing a Hajj
    flight from Garoua (Cameroon) to Jeddah (Saudi Arabia) with 307
    passengers, was taxiing towards the runway, when the left main gear
    collapsed reportedly causing the airplane to drop onto its left
    engine. The pilgrims on board panicked and were evacuated. No
    injuries have been reported.

    Air Niamey told the passengers, that the problem was just ruptured
    tyres on 6 of the 8 main wheels (4 wheels on either side) and to be
    fixed within minutes. That statement however got contested by
    Cameroon aviation experts, stating the problem goes far beyond the
    ruptured tyres.

    Cameroon's Civil Aviation Authority (CCAA) have suspended Air Niamey
    from all flying operations at Garoua on Nov 26th and have sent
    experts to examine both planes chartered by Air Niamey. The ban was
    lifted on Nov 27th following examination, however under strict
    control by the CCAA.

    6 new entire wheels as well as engine parts are now expected to be
    flown in for repairs.

    Local Cameroon Media reported, that Cameroon's Civil Aviation
    Authority had granted special permission to transport 307 passengers
    on that plane far beyond its normal seat/passenger capacity, but
    well within its structural weight limits.

    Air Niamey, an airline based in Niger, won contracts by the Cameroon
    and Nigeria Hajj commissions to perform pilgrimage flights from
    Cameroon and Nigeria to Mecca (Jeddah). The airline leased two
    Boeing 757-200s for that purpose: LY-SKJ owned by Aurela (Lithuana)
    was transferred Nov 14th and OH-AFJ owned by Air Finland (Finland)
    was tranferred Nov 21st.

    Air Finland told The Aviation Herald, that neither Air Finland nor
    their aircraft was involved in the incident in any way.

    Aurela Airlines denied vehemently on Dec 2nd 2008, that any Aurela
    Airlines operated aircraft were involved in the accident.


    -----------------
    i pytanie do ULC - czy wystawą kwity na B757-200 na 307 pasażerów? :-
    )
  • Gość: Błotosmętek IP: *.internetdsl.tpnet.pl 03.12.08, 16:31
    A jak oni zapakowali do 752 307 osób ? Dla pielgrzymów mają miejsca
    stojące ?
  • Gość: ojojoj IP: *.adsl.inetia.pl 03.12.08, 18:46
    Albo chodziło o 207 osób..albo może o B777..albo faktycznie porobili
    poręcze jak w autobanie i na stojaka lecimy..tylko wtedy CC z
    wózkiem nie przejadą..;)
  • glos_z_sali_obok 03.12.08, 20:55
    Gwoli ścisłości - LY-SKJ ma 217 miejsc, a LY-SKR - 212 miejsc. 307 osób to nawet
    do B757-300 się nie zmieści.
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 17.12.08, 01:32
    A tak uciekając od tematu Aurela Airlines na poważnie szykuje się na
    Nasz rynek...Ciekawe co z tego będzie... Obsługa w
    stylu "Zdrastwujtie" itd chyba nie jajna fajna bez polskich F/A...
    Pozdro dla "glos_z_sali_obok".
  • Gość: aurela IP: *.eranet.pl 20.12.08, 12:48
    WYLOTY Z WARSZAWY
    Niedziela 28. grudnia 2008
    Rozkład podamy w terminie późniejszym
    Przewoźnik: Aurela Airlines, przelot z cateringiem
    bagaż główny do 20 kg, podręczny - do 5 kg



    Niedziela 11. stycznia 2009
    Rozkład podamy w terminie późniejszym
    Przewoźnik: Aurela Airlines, przelot z cateringiem
    bagaż główny do 20 kg, podręczny - do 5 kg




    Niedziela od 18. stycznia do 29. marca 2009
    Nr lotu LSK 303 WAW 05:00 VRA 13:30 (via Santa Maria)
    Nr lotu LSK 304 VRA 14:30 WAW 12:00* (via
    Cancun, Santa Maria)
    *dnia następnego
    Przewoźnik: Aurela Airlines, przelot z cateringiem
    bagaż główny do 20 kg, podręczny - do 5 kg

  • lidiaa 27.12.08, 00:49
    Aurela ma na razie zgodę ULC na dwa rejsy- 28.12 i 11 stycznia.
    --
    b2.lilypie.com/KNmqp2.png
  • dada00 29.12.08, 10:39
    polecieli wczoraj? ponoć załogi przyleciały do WAW 27go.
  • glos_z_sali_obok 29.12.08, 14:48
    Polecieli wczoraj o 05:00 rejsem LSK 303
  • dada00 29.12.08, 18:13
    a będą otwierać bazę w WAW?
  • Gość: Greg IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 29.12.08, 20:06
    cz to był rejs do Wenezueli? Słyszałemm że nie dolecieli, ponieważ
    nie załatwili (firma FDS oraz ekipa któa tworzy Auerela Polska)
    przedstwiciela komercyjnego i samolot miał lądować w Varadero i tak
    wyładować ludzi :-)
  • Gość: 777 IP: *.adsl.inetia.pl 30.12.08, 19:29
    Jeśli to co piszesz jest prawdą to pewnie już było by głośno w
    mediach. Z drugiej jednak strony czego można się spodziewać po
    pseudo specjalistch typu KSz(nie mylić z KS z Primy),TB,TP,i
    sprzedawczyk Dąb. Dla ludzi z branży te osoby nie są obce i każdy ma
    o nich wyrobione zdanie. Latanie na długim dystansie to nie latanie
    po krzaczorach do czego do tej pory byli przyzwyczajeni. Nie ma co
    się nad biedną Aurelcią rozwodzić bo jeszcze w Polsce będą chcieli
    załadować 300 pax do B752. Dajmy sobie na wstrzymanie i czekajmy na
    polskiego przewoznika z prawdziwego zdarzenia, chociaż w dobie
    kryzysu będzie o niego bardzo trudno.
    Pozdrawiam noworocznie
  • maxskinner 30.12.08, 19:57
    Tak, to jest prawda. Samolot doleciał do Varadero, wywalił paxaów i
    wrócił. Powód: brak zgody Wenezueli na wlot w ich przestrzeń
    powietrzną. Dlaczego: bo fahofcy są tacy a nie inni - Pani KSz,
    Panowie: TB, TP czy szpecjalista od wywalania firm PD (tachże tych
    co handlują asfaltem).
  • Gość: kozik IP: *.retsat1.com.pl 12.01.09, 22:40
    Dzisiaj już wróciła pierwsza grupa. Może ktoś opisałby wrażenia
    (zarówno z lotu jak i pobytu na Kubie)?
  • glos_z_sali_obok 13.01.09, 16:26
    Nie ma się co podniecać, wrażenia z lotu z pewnością takie jak w każdym innym
    Boeingu 757 z Y. Samolot LY-SKR. Bylo juz natomiast na forum pelno postow
    odnosnie lotow LY-SKJ


    Gość portalu: kozik napisał(a):

    > Dzisiaj już wróciła pierwsza grupa. Może ktoś opisałby wrażenia
    > (zarówno z lotu jak i pobytu na Kubie)?
  • Gość: kozik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.01.09, 19:22
    Generalnie masz rację, ale chodziło mi bardziej o procedure
    międzylądowania na Azorach. A ściśle mówiąc (pisząc) o to, jak długo
    to trwało i czy trzeba było wysiadać z samolotu.
  • Gość: Lew 61 IP: *.chello.pl 13.01.09, 20:28
    Sorry za ciekawość, ale interesuje mnie ta domniemana wpadka FDS z
    Wenezuelą Aureli, czyżby takie tęgie głowy, jakie teraz są w
    "FDS Group" aż tak dały ciała ???
  • Gość: Gregory IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.01.09, 12:19
    tak było, być może to wina FDS albo ludzi, którzy zostali przez nich
    wynajęci do tego celu... inaczej ujmując: brak profesjonalizmu.

    Grześ
  • Gość: FDS IP: 81.253.7.* 31.01.09, 19:07
    Witam,
    Nie dały ciała, bo FDS nie miał nic wspólnego z tym lotem ani z żadnym innym
    lotem Aureli. Na marginesie, nie zdarzyło nam się jeszcze, aby samolot został
    zawrócony z powodu braku zgody, a planujemy na co dzień znacznie trudniejsze
    loty długodystansowe niż czarter na B757.
    Pozdrawiam, TP
  • Gość: domi_wawa IP: 81.210.116.* 21.05.09, 09:32
    Wrazenia po locie do Wenezueli- na miedzylodowanie trwa ok 1,5 h-
    zakaz opuszczania samolotu! wiec siedzimy jak te sardynki i czekamy
    na ciag dalszy podrozy :) cala reszta ok- obsluga ok, poza
    posilkiem za free, cala reszta jest do kupienia (co nie zawsze sie
    zdarza w czarterach)
  • Gość: KAC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.09, 10:00
    poczytaj dobrze przepisy i nie p.... głupot
  • Gość: KAC IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.08.09, 09:56
    Sami specjaliści..... lotowskie 767 mają po 20 lat a te AIP chyba 1000
  • Gość: pawel IP: *.chello.pl 13.01.09, 12:00
    czy ktoś latał już z AURELĄ ??
  • glos_z_sali_obok 20.01.09, 11:20
    Od wczoraj rozpoczęli serię lotów do Egiptu. Loty w każdy poniedziałek do Taby,
    we wtorek do Sharm i w czwartek do Hurghady - z bazy w KTW :)
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.01.09, 20:56
    Czy to normalne, że ULC udziela pozwolenia na takie loty? Czy nie powinna firma
    "Aurela" wystąpic najpierw o polskie AOC? Jest to dziwne bo każdy zagraniczny
    przewoznik, planujacy otworzyc baze w Polsce i wykonywac loty dla polskich biur
    podrozy zdobyl "nasze" AOC. Fischer Air Polska i Air Italy Polska miały polskie
    AOC więc dziwię się, że Aurela lata bez niego...
  • glos_z_sali_obok 21.01.09, 21:06
    Fischer Air Polska i Air Italy Polska to przewoźnicy polscy, a nie zagraniczni.
  • Gość: nindzia IP: *.chello.pl 22.01.09, 15:27
    nie ma sie co dziwic
    ULC nie przyznaje czy jak kto woli daje AOC tylko tam sie
    wszystko ...zalatwia... jak licencje dla niemieckiego pilota
  • glos_z_sali_obok 22.01.09, 19:04
    A Eurocypria ma polskie AOC? Nie ma i jakoś nikt się o to nie czepia.
  • Gość: nindzie IP: *.chello.pl 23.01.09, 14:32
    Bo tez sobie"zalatwili" w ULCu zgode na latanie z Polski do krajow
    trzecich.ULC juz dawno odszedl od zwyczaju pytania polskich
    przewoznikow czy maja moce przerobowe zeby program wykonac,zapomial
    o umowach bilateralnych, poprostu kazdemu daje zgode na operowanie z
    Polski bo chce byc bardziej europejski iz cala Europa.Sprobowal by
    ktos /nawet europejski przewoznik/ postawic samolot w Wielkiej
    Brytanii i operowac nim do krajow 5-6-7 wolnosci.Napewno by zgody
    nie dostal, A u nas?
    Nawet na przyslowiowych drzwiach od hangaru jak ktos lata to zgode
    dostanie.I tyle.Dlatego polscy przewoznicy padaja a rozni
    Egipcjanie,Tunezyjczycy czy Turcy maja sie dobrze i woza nasz ruch
    dostajac dotacje od swoich rzadow i dumpinguja ceny ,zeby nieliczni
    polscy przewoznicy nie mogli konkurowac z nimi.Tez sa winne polskie
    Biura Podrozy ktore byle zarobic woza nas,turystow byle czym byle
    taniej.Liczy sie kasa a nie bezpieczenstwo i komfort pasazera.To nie
    wazne dla Biur ze stewardesy nie znaja polskiego a czesto i
    angielskiego.NIkt sie nie zastanawia co bedzie w przypadku....nie
    chce myslec
  • Gość: Michael IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.01.09, 16:08
    hmmm, gdzie ja słysząłem te teksty..niech sobie przypomnę...w
    Fischerze/Primie? Tak.. a kto je wygłaszał? hmmmmm, lotowska
    geriatria w osobach duetu AW-KS....czas iśc na emeryturę i poczytać
    tygodnik "Działkowiec"
  • Gość: nindzia IP: *.chello.pl 23.01.09, 22:01
    czlowieku opanuj sie ,czy zazdroscisz tej "lotowskiej
    geriatrii "wiedzy czy czego? bo ja ciagle czytam o tej geriatrii i
    jakos nie bardzo wiem o kogo chodzi ,ale z tego co pisza to maja i
    wiedze i racje ,niestety .W Polsce jest tak jak jest ,wladza
    lotnicza nijak nie chroni polskiego rynku a powinna, bo do tego jest
    powolana i za to my podatnicy placimy.Ww wszystkich innych panstwach
    rzady bronia interesow swoich podatnikow tylko iestety nie u nas.A
    szkoda.
  • Gość: Piotrek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.01.09, 12:44
    Nindzia jak nie widzisz to spojrzyj na swój portfel. To z niego
    przez ponad 75 lat wyciągano kasę dla kolesiów,
    przydupasów, "szpecjalistów", "fahofcuf" z LOT-u . To właśnie ten
    klub geriatryczny pozamykał drogę kariery dla młodych i to właśnie
    ten klub doprowadził do tego czym teraz jest a może nie jest LOT -
    bo to właśnie ten klub zatrzymał się "bo u nas w LOT jak były iły
    osiemnaście to było dobrze... paszporty, przemyt..." no i nie
    odnaleźli się z rzeczywistości. Co do władzy lotncizej, czyli ULC
    masz rację - powinna chronić ale nie polskich przewoźników którzy
    tylko doją skarb pańśtwa czyli nas a rynek lotniczy a to jest
    duuuuuuża różnica. Jeżeli LOTowi nic się nie opłaca, to dlaczego nie
    dać zgody innym przewoźnikom? Tańszym? Dlaczego my, jako posażerowie
    mamy płacić więcej - bo polskie? Bo LOT? Nie, ja tego nie chcę i nie
    chcę dopłacać za paliwa bo jakiś łysol zrobił hedge po 140$ za
    baryłkę na dwa lata!!!! Nie chcę finansować straty LOTu za rok
    ubiegły - ponoć ponad 300 mln pln!!! Nie chę finansować poronionego
    omysły w posaci Centropłata czyli Centralwings - strata za pięć lat
    dzałalności przekroczyła 600 mln pln!!!! Nie chcę finansować tych
    wszystkich związków zawodowych.

    Piotrek
  • Gość: nindzia IP: *.chello.pl 24.01.09, 14:12
    Ja tez nie chce do nikogo doplacac, ale nie mozna negowac wiedzy
    fachowcow korzy byli i sa w LOCie.To nie ich wina ze nie maja na nic
    wplywu.W koncu LOT ma kilka Zwazkow Zawodwych ,jak widac oni tez nic
    nie moga.Kazda opcja polityczna przynosi w koszyku swoich
    "fachowcow" i co inni maluczcy maja powidziec?Powstanie Centrala
    bylo spelnieniem marzen jednego z mlodych,gniewnych i wyszlo jak
    wyszlo.On oblecial juz kilka innych linii i w glorii lada moment
    wraca na szefa majacej powstac znowu w Locie komorki charterowej.Nie
    byl stary i nie jest jak ta niby LOTowska geriatria i co ?Zobaczymy.
    Jednak ja bym nie krytykowala, bo Ci ktorych nazywacie nie wiem
    kto ,nie wazne, LOTowska geriatria umieli pracowac dobrze i w LOcie
    i w Fischerze/Primie. KS na ktorej nie zostawiacie suchej nitki, nie
    miala "wpadek" ze zgodami czy innymi sprawami ktorych zalatwiania
    sie podejmowala chociaz nie byla to jej dzialka./Tak jak FDS dla
    Aureli!!!!/.Co do AW nie wiem bo malo znam.Z tego co wiem oni
    pracuja i maja sie dobrze wiec po co te zlosliwosci.
    A teraz do KS- odezwij sie jesli czytasz to Forum.Napisz cos niech
    sie raz na zawsze z Ciebie zejda.Bo my wsyscy ktorzy Cie znamy
    wiemy co bylas warta w LOCie i co jestes warta do dzis.trzymaj sie
    A ty Piotrek trzymaj sie ,nadejda jeszce czasy mlodych fachowcoe bo
    pewnie do takich sie zaliczasz jak niewielu na tym forum.
  • Gość: gosc IP: 200.55.128.* 24.01.09, 15:05
    Witam!
    Mialem juz okazje przeleciec sie z Aurela do varadero. Niestety
    porazka. Nigdy wczesniej nie lecialem linia czarterowa wiec pewnie
    dlatego tymabrdziej negatywnych uczuc sie nawarstwie. Ale moze od
    poczatku. Samolot leci zaladowany na full, tymrazem lecialo
    wiekszosc do CanCun (czasami jest wiecej na Kube). Obsluga wylacznie
    litewska, dopiero na Azorach wsiadla dziewuszka mowiaca lamana
    polszczyzna (cala jedna na caly samolot), wiec ta czesc z POlakow
    nie mowiaca po angielsku byla lekko poddenerwowana. Ogolnie lot
    masakara, nikt nie wiem dlaczego trwal az 15 godzin (i to do samego
    Varadero, ci co lecieli do CanCun spedzili w samolocie jeszcze ponad
    2 godziny!!!). Z innych mniej przyjemnych rzeczy to kiepski catering
    (potem mozna dokupic ichny ale np. kawa i herbata podawana jest w
    temperaturze letniej!!!) Odechciewa sie zamawiac po pierwszym smaku.
    Tylko 3 WC na 200 osob, wiec jak dolecielismy do Azorow to juz nie
    wszystkie nadawaly sie do uzycia. Na Azorach nie ma wysiadania!!! A
    zaraz po wejsciu na poklad ostatnie 5 rzedow nie mialo gdzie wlozyc
    bagazu podrecznego gdyz miejsce do tego przeznaczone bylo zajete
    przez poduchy i koce, jak ktos chcial sobie je wziac to latala pani
    stewardesa i ludziom wydzierala i chowala z powrtoem... No cyrk
    momentami! Generalnie koszma dopiero na powrocie bo ci co z
    Varadero to jeszcze przez Cancun leca, choc z nimi to roznie, w
    najblizsza niedziele samolot leci wpìerw do CanCun (z dodatkowym
    miedzyladowaniem na Bahamach) bo ma wiecej osob do zabrania z
    Varadero!!! Generalnie nie polecam!!! Pozdrawiam Adrianoo
  • Gość: Piotrek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.01.09, 15:13
    może i facowcy przez duże F ale popatrz co się stało z LOT,
    Prima/Fischer, wcześniej WEA czy AirPolonia. Kto wykończył chartery
    w LOT? Kto tam pracował? Własnie KS oraz AW. Kto pracował w WEA? AW.
    Kto pracował w AirPolonia? AW. Kto pracował w PCH? AW + KS. Zbieg
    okoliczności? Raczej nie. To jest tzw. kreowanie polskiego rynku
    lotniczego bez patrzenia na wyniki ekonomiczne. Piszesz o "asie
    charterów" - według mnie jacy nauczyciele tacy uczniowe.

    PZ
  • Gość: nindzie IP: *.chello.pl 24.01.09, 16:41
    Akurat z tego co wiem ,a wiem dobrze KS nie miala w Locie zadnych
    klopotow.Jak odchodzila to sam mialem zal ze idzie do nieznanego
    jakiegos tam Fischera.Decyzja byla nieodwolalna,miala dosc
    LOtu??.Ale mimo to w LOcie zanim odeszla /juzpo odejsciu charterow
    do Centrala/ zrobila kilkanascie rejsow perfekcyjnie w ty nawet do
    Bieslanu po dziecz Czeczenii/.Baba jak sie mowi z "jajem".Nie bylo
    jej ani w WEA ani AIP ani nigdzie indziej.Chartery w LOT wykonczyl
    ten sam, ktory byl za powstaniem Centrala a ktory lada moment bedzie
    znowu zarzadzal Charterami w LOcie.Wiem co mowie.I naprawde nie
    mieszaj tej baby z AW i jakimis niepowodzeniami w Locie.Wszyscy,
    ktorzysmy z nia pracowali prze prawie 40 lat wiemy jakim byla
    fachowcem.Naprawde przez duze F.Teraz takich nie ma. A z tego co
    wiem bardzo kiedys nie chciala zeby ten mlody ,gniewny przyszedl do
    LOTu do charterow.Stalo sie inaczej?AW!!!!? a pozniej ...to juz wisz
    bo pewnie tak ja jestes LOTowcem albo blisko LOTu.Ja ta babe cenie i
    mam o niej zdanie wyrobione i nikt tego nie zmieni.Takich jak ona
    dzisiaj juz nie ma .I naprawde nie trzeba jej laczyc z AW czy kims
    tam innym.Baba jest doradca w duzej linii i naprawde jest szanowana.
    Lepiej naprawde przygladac sie temu co sie dzieje z Aurela,kto tam
    pracuje przy jej organizacji, kto w ULCu jej pomaga i dlaczego.
    Niedlugo sie wszystko wyjasni.A swoja droga tez by mi bylo zle jak
    by na pokladzie nikt nie mowil slowa po polsku.A jak to bedzie w
    momencie awarii??? nie daj Bog
    Pozdrawiam Cie oredowniku otwartego nieba dla wszystkich.Ale czy jak
    wsiadasz na poklad tego tanszego,obcego charteru to zastanawiasz sie
    czy maja odpowiednie ubezpieczenie? czy maja odpowiednie uprawnienia
    do ewentualnej ewakuacji.Bo ULC dajac zgody i niczego nie
    sprawdza.Dopiero jak sie cos stanie to jest larum i leca glowy.Albo
    nie leca, bo wtedy zwala sie wine na pilotow i warunki atmosferyczne
    Ja tam wole poleciec drozej ale bezpieczniej tym bardziej ze nie
    chce nabijac kabzy Biurom Podrozy ,ktore ida tam gdzie taniej bo
    wiecej wtedy zostaje dla nich.A jak turysci sie ubija to beda
    inni.Oni mysla tylko o jednym szybko zrobic kase ,ulokowac na Cyprze
    i zyc zyciem dostatnim przez trzy pokolenia.A Polak jak glupi niech
    placi.I tyle.
  • Gość: Piotrek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.01.09, 17:45
    "...Ale czy jak wsiadasz na poklad tego tanszego,obcego charteru to
    zastanawiasz sie czy maja odpowiednie ubezpieczenie? czy maja
    odpowiednie uprawnienia do ewentualnej ewakuacji." Widzę że mimo
    przeprcownia 40 lat nie wiesz że są tzw. standardy m.in. EUOPS czy
    standardy ubezpieczenia bo bez tego żaden przewożnik ie będzie miał
    koncesji. To samo dotyczy koncesji. I co z tego że KS robiła -
    zrobiłą przez te trzy lata jak CW przejął chartery parę rejsów w tym
    do Czeczenii - to tylko mówi o tym ze było to nieopłacalne bo być
    nie mogło!!! A jeżeli jest taka dobra to dlaczego Aurela
    podziękowałą jej za współpracę?

    PZ
  • Gość: Lew 61 IP: *.lot.pl 25.01.09, 11:35
    Podziękowali jej, Piotrusiu, bo doszedł do głosu inny "trynd"
    wydaje mi się, że przekonali Aurelę, że FDS jest the best, reszta to
    pionki.
  • Gość: Piotrek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.01.09, 19:16
    A może jednak po wizycie w ULC chłopcy z Aurelii przetarli oczęta
    swe modre i doszli do tego że jednak KS tak naprawdę nie wniesie nic
    do ich projektu? Powód - nie ma bladego pojęcia o nowych przepisach
    i że zatrzymała się na latach w stylu "ił-18" ? Oczywiście "fahofcy"
    z FDS już dali ciała a niektórzy z tej ekipy mają za sobą dobicie
    już trzech linii lotniczych: WEA, DirectFly, PCH...

    PZ
  • Gość: koleś IP: *.gprs.plus.pl 25.01.09, 20:08
    Specjaliści, a jak mogło Wam umknąć, że nie tylko Aurela , ECA a
    nawet i Travel Service operuje regularnie na trasie WAW-AGA/TFS/LPA
    z polskimi turystami ?
  • Gość: KS IP: *.chello.pl 26.01.09, 10:12
    Mialam nie komentowac tych Twoich wspanialych uwag,Piotrusiu jako ze
    nie odwiedzam tej strony Gazety.Zmusili mnie do tego znajomi wiec
    pozwol pare uwag.Po pierwsze zycze Ci zebys w moim wieku posiadal ta
    wiedze i umiejetnosci,ktore ja posiadam a po drugie TY tez staniesz
    sie geriatra ,bo kazdego to czeka.Czas sie nie cofa niestety i
    biegnie bardzo szybko,szybciej niz bysmy chcieli.Skoro jestes takim
    znawca spraw Lotowskich i mojej kariery to przypomne Ci ze, przez
    ponad 25 lat pracowalam na na lotnisku, chartery to byl o wiele
    krotszy okres mojej pracy.Nie ja bylam w Locie decydentem i nie ja
    wyprowadzilam chartery z LOtu do Centrala.Byl to pomysl czyjs, kto
    chcial sie wykazac i wyszlo jak wyszlo.Nie ja robilam chartery
    turystyczne i nie ja ustalalam ceny,ktore niby to doprowadzily do
    upadku.Zajmowalam sie rejsami ad hoc i robilam je z wielkim
    powodzeniem.Znam dobrze przepisy, dla mnie czas sie nie zatrzymal
    jak sadzisz.Umialam sama zalatwiac zgody i wiedzialam dobrze gdzie
    trzeba ustanawiac prawnych przedstawicieli/w przeciwienstwie do
    FDSu/ ktoremu zyczliwi dostarczyli moje kontakty na swiat ,tyle
    tylko ze nie umieli z nich skorzystac.Jesli chodzi o Fischera/Prime
    nie ja zarzadzalam w tej firmie.Ci ktorzy ja poslali na dno wespol z
    jej wlscicielami pograli kasa i zakonczyli.A byla to naprawde
    dobra ,przyjazna firma z szansami na dobra przyszlosc.Co do Aureli
    to nie podziekowali mi /wlasnie nawet nie podiekowali mi/tylko
    postanowili korzystajac z wielkiej przychylnosci ULCu polatac sobie
    najpierw po Europie jako europejski przewoznik, a zima
    uzyskac/zalatwic/ zgody na 5-6-7 wolnosci, bo nie mial kto tych
    rejsow wykonac a biuro nalegalo.Jesli chodzi o polska ich firme to
    zdaje sie nic z tego nie bedzie, narobili piany i tyle.Do tej pory
    nie zarejestrowali sie w KRSie, do konca nie podpisali umowy z FDSem
    na zrobienie tej firmy wiec o co Ci tak wlasciwie chodzi?
    Bardzo prosze zejdz ze mnie,lataj sobie kim chcesz , czym chcesz i
    za ile chcesz i obys zawsze wyladowal szczesliwie.
    Ja naprawde mam co robic, pracuje dalej w swojej branzy i to na dosc
    dobrym stanowisku ,a ze nie mozecie dojsc gdzie ,to Was to boli i
    piszecie glupoty.
    Ja znam wymogi Urzedow Lotnictwa na swiecie i jak porownoje z naszym
    ULcem to jest on smieszny
    I to by bylo na tyle.
    Jesli chcesz dalej ze mna polemizowac na temat obecnej sytuacji w
    lotnictwie podaj swoj nr telefonu zadzwonie i pogadamy.Moze wyjasnie
    Ci kilka zakulisowych spraw ,bo poki co bladzisz po omacku.Cos wiesz
    ale nie do konca.Pewnie masz maly staz w LOtnictwie albo boli Cie to
    ze LOT pada.Nie boj sie nie padnie.Wezma jeszcze tylko kilku
    Makinesjow do doradztwa osiagna dno i odrodza sie jak Fieniks z
    popiolow.Czego Tobie i im zycze ,bo jednak co by nie mowic zawsze
    byla to moja firma.W niej przepracowalam cale moje dorosle
    zycie.Pozniej to juz krotki epizod.A zaczynalam majac 20 lat nie od
    Il 18 a od LI2 i Il 14,Converow i ostatniego Viscounta.Slaba masz
    wiedze o mnie.
    Pozdrawiam wszystkich uczestnikow Forum ,przepraszam za taki dlugi
    wpis
    KS
  • Gość: Meszuge IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.09, 12:07
    Sądząc po numerze IP oraz po sposobie pisania, m.in.: szyk wyrazów w
    zdaniu, gramatyka, wyrażenia i np. sposób oddzielenia zdań można
    domniemywać że KS i "nindzia" to ta sama osoba :-) ... Ale
    spokojnie, można to leczyć.

    Meszuge

    Pozdrowienia dla jamnika z ubowa
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.09, 12:24
    Tak, tak Meszuge.. pewne rzeczy można, a nawet trzeba leczyć.
    Nie zwlekaj.
    Zastanawiające, skąd tylu znawców lotniczego biznesu?
    Aaa... wiem! Oni przecież lecieli samolotem :)
    Ja parę lat przepracowałem w lotniczej firmie,
    a nadal jestem świadom swojej "zieleni".
    Typowe, że najwięcej pretensji do AW czy KS mają tacy,
    którzy zapewne sami nigdy się z podobnymi wyzwaniami
    się nie mierzyli..
    We wszystkich padłych firmach karty rozdawali ci,
    którzy trzymali kasę (ani AW, ani KS) i tylko do nich z pretensjami!
    Wszyscy widzą tylko "zarząd" i "dyrektorów",
    a to mocno niepełny obraz.. niestety.
    Pozdrawiam
  • Gość: misia IP: *.wroclaw.mm.pl 26.01.09, 14:22
    Cześć.. przeczytałam cały ten wątek i szczerze mówiąc, mam mieszane
    uczucia.

    Lecę w czwartek Aurelą na Dominikanę [LRM] z mężem i córką (która
    już po 2. godzinach lotu do Egiptu zaczyna marudzić) i jestem
    załamana, że nie wypuszczają ludzi w czasie międzylądowania w Santa
    Maria na wyspach ziel. przylądka, a catering jest słaby; szczęście
    że mąż zna rosyjski perfect, to może jakoś się dogada. Jednak
    perpektywa 15h lotu z taką linią.. no cóż, nie będę narzekać. Ważne,
    żeby doleciał.

    Pozdrawiam, misia
  • Gość: PAX - Bobiscum IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.09, 14:41
    Rosyjski Twojego męża będzie bardzo przydatny w kontaktach z
    litewską załogą. :-)
  • Gość: Chris IP: *.gprs.plus.pl 26.01.09, 16:04
    Misiu Sanata Maria jest na Azorach, a Zielony Przyladek trochę
    bardziej na południe.....
  • Gość: glos_z_sali_obok IP: 80.50.242.* 26.01.09, 18:51
    Misia - życzę powodzenia, bo rejs jest w czwartek, a nie w piątek. Poza tym
    Santa Maria to nie Wyspy Zielonego Przylądka, tylko Azory.
  • Gość: glos_z_sali_obok IP: *.piekary.net 27.01.09, 09:43
    Sorki, pomylilem się, rejs jest w piątek, a nie w czwartek :):)
  • Gość: też KS IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.01.09, 14:42
    Pani Krysiu, po nerkach tych mądrych inaczej.

    też KS
  • Gość: KS IP: *.chello.pl 27.01.09, 11:22
    Szkoda zdrowia ,wiedza lepiej wiec niech trwaja przy swoim.
    Dojdzie do tego ze znajde tego Piotrusia i za znieslawienia i
    pomowienia spotka sie ze mna twarza w twarz i bedzie musial
    udowodnic zrzuty ktoremi stawia a nie bedzie latwo oj nie bedzie.Bo
    ja naprawde nie mialam doczynienia z niczym o co mnie pomawia
    Pozdrawiam i wszystkim ktorzy mnie znaja i moja prace dziekuje
    ks
  • Gość: 777 IP: 217.153.123.* 27.01.09, 15:26
    Krysiu, pozdrawiam i myślę, że lewus co pisał te słowa nigdy nie
    zdobedzie takiego dośiadczenia jakie Ty posiadasz. Co tyczy się
    pieniędzy to piszą o nich głównie ci, co bardzo chcieliby je
    posiadać, lecz perspektywa przed nimi żałosna. Jaszcze raz
    wszystkiego dobrego i do miłego.
  • Gość: aga IP: 84.244.101.* 27.01.09, 16:22
    Ja tez sie wtracam z milym slowem dla Krysi.
    cenie i szanuje.
    pozdrowiam!
  • Gość: DJ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.09, 16:33
    jeżeli Aurela jeszcze nie ma w Polsce podmiotu gospodarczego to jak
    chce uzyskać AOC i koncesje do końca marca (początek sezonu
    letniego)? Przecież mają podpisane umowy z Exim Tours. Chyba żeby
    znów oficjele z ULC dokonai cudów - przecież mają już doświadczene z
    AIP oraz w temacie licencji na pilotów :-) . Pani KS ma rację -
    stare czyli złe wraca do LOT, AIP lekko dycha a jej poziom usług
    jest poniżej krytyki, WEA nie ma szans na come back - niedługo
    zostanie zamknięta ..... a to znaczy że w Polsce nie ma i raczej nie
    będzie "NORMALNEJ" linii charterowej.
  • glos_z_sali_obok 27.01.09, 18:47
    Skoro latają już teraz do Egiptu z KTW/KRK/GDN i na egzotyki z WAW to dlaczego
    nie mieliby latać od początku kwietnia????
  • glos_z_sali_obok 27.01.09, 18:48
    Wg najnowszych plotek mają w ogóle nie starać się o polskie AOC tylko latać na
    dotychczasowych zasadach. Podobnie zresztą jak Eurocypria, Travel Service i Air
    Italy (nie mylić z Air Italy Polska).
  • Gość: DJ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.01.09, 19:41
    Po Europie mogą latać. Ale żeby wylecieć dalej muszą dostać zgodę
    ULC a to się skończy wraz z zakończeniem sezonu zimowego 2009. ULC
    już do tego przygotowuje się mentalnie.

    DJ
  • Gość: glos_z_sali_obok IP: *.piekary.net 27.01.09, 23:18
    W zeszłym roku w sezonie letnim Aurela miała zgodę na loty do Tunezji, a więc
    poza Europę.
  • Gość: DJ IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.01.09, 11:31
    czas przeszły dokonany.
  • glos_z_sali_obok 28.01.09, 13:23
    Rozumiem że ECA, QS i AEY też nie będą mogli wtedy latać.
  • Gość: FDS IP: 81.253.7.* 31.01.09, 19:17
    Witam,
    O jakich konkretnie kontaktach i przez kogo dostarczonych FDS jest mowa w Pani
    poście?
    Pozdrawiam, TP
  • irenia 01.02.09, 08:10
    Szanowna Pani KS, dlaczego szarga Pani dobre imię FDS-u? FDS nie
    miał nic wspólnego z żadnym lotem Aureli, w związku z czym nie miał
    możliwości 'nie załatwić' dla nich zgody dyplomatycznej.
    Jeśli nie jest się czegoś pewnym to naprawdę lepiej tego nie
    powtarzać, bo można zrobić komuś krzywdę albo wystawić się na
    śmieszność, a rozumiem, że nie to jest Pani zamiarem.
    Pozdrawiam,
    nielotka
  • Gość: KS IP: *.chello.pl 01.02.09, 16:22
    Ponizej na tym forum znajduje sie pierwsza info o sprawie Prosze sobie oszukac
    kto i co napisal
    Nie chodzilo o zgody dyplomatyczne ,bo takich tam nie trzeba tylko o
    ustanowienie prawnego reprezentanta linii.Zatem prosze miec pretensje do tego
    kto to napisal pierwszy.Nie bylo moim zamiarem skrzywdzenie tej organizacji bo i
    po co? Z organizacja pod nazwa Aurela nie mam juz nic wspolnego,chociaz nie
    przecze ze im pomagalam i dalej chcialam im pomagac.Wybrali Was, chwala im za
    to.Nawet nie byli uprzejmi powiedziec dziekuje .Dosc dokladnie ich poznalam
    teraz nawet gdyby mnie prosili to znajac ich podejscie do wszystkich spraw
    napewno nie chcialabym sie z nimi utorzsamiac.I tyle.Pozdrawiam
  • Gość: FDS IP: 81.253.23.* 01.02.09, 22:58
    Witam,
    Zgoda dyplomatyczna czy też prawny przedstawiciel - wszystko jedno, FDS nie miał
    z tym nic do czynienia. Nie wiem skąd ten pomysł, że to my. A pretensję,
    rzeczywiście, mam do tego, co to napisał pierwszy, bo albo pisze coś nie mając
    pojęcia o sprawie albo są to umyślne oszczerstwa. Typowa jest dla niektórych
    wynikająca z kompleksów radość z czyjegoś błędu i wyszukiwanie winnych. Tym
    razem nie trafili.
    Pozdrawiam, TP
  • Gość: K IP: 213.25.94.* 02.02.09, 15:53
    a zdradzi Pan, Panie Tomku, kto to załatwiał dla Aurelii?

    K
  • Gość: FDS IP: *.centertel.pl 03.02.09, 22:19
    Nie mam takiej informacji. Być może ich dział operacyjny? Najlepiej zapytać w
    Aureli :)
    Pozdrawiam, TP
  • Gość: Ks IP: *.chello.pl 01.02.09, 16:27
    pse zagladnac do postow z 30.12
  • Gość: Karol IP: 195.116.35.* 12.02.09, 14:37
    ..
  • Gość: stefa IP: 195.117.116.* 01.04.09, 21:36
    tak się składa, że Centralwings został stworzony by, LOT mógł sobie pod dywanik
    długi zamiatac i tak długi były zrzucane, by LOT wybielić, a Central pogrążyć.
  • Gość: xyz IP: *.gprs.plus.pl 20.02.09, 10:12
    Podobno Aurela rusza w połowie marca ??
  • glos_z_sali_obok 21.02.09, 17:48
    Jezus Maria, przecież latają już od końca grudnia.
  • Gość: xyz IP: *.gprs.plus.pl 22.02.09, 17:19
    Jezus Maria, pytam o polską wersję tej fascynującej linii z Litwy...
  • Gość: Kris IP: 213.25.94.* 23.02.09, 08:39
    tak w połowie marca 2010 roku jak dobrze pójdzie....najpierw to
    musza spółkę założyć :-))))))))))
  • glos_z_sali_obok 23.02.09, 14:31
    Lepiej niech pozostanie w wersji litewskiej. To przynajmniej nie dobiorą się do
    ich kasy brudne lepkie polskie łapy.
  • Gość: Kris IP: 213.25.94.* 24.02.09, 08:18
    litewska to ona jest tylko z nazwy ... a kasa pochodzi raczej gdzieś
    z okolicy pewnego miasta które nie wierzy łzom....
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.09, 11:01
    To fakt. Kapitał jest bodajże Gazpromu..
  • Gość: xyz IP: *.gprs.plus.pl 24.02.09, 13:42
    a ja myślałem, że ze stolicy zegarków.
  • Gość: misia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 27.02.09, 15:56
    I co, bedzie wreszcie polski personel czy dalej obcojezyczny i brak
    komunikacji? Wiecie cos wiecej?
  • Gość: Tika xD IP: 89.234.192.* 09.07.09, 18:54
    Nie czytałam wszystkich postów, nie będę się odnosiła do ich treści,
    wypowiem się jedynie na temat standardów panujących w liniach
    lotniczych Aurela.

    W lutym z biura Exim Tours wybrałam się na Dominikanę.Pech chciał że
    właśnie na te wycieczki Exim wyczarteruje samolot Aureli.
    Planowany start było godzinie 6. jednak przesunął się ze wzglęsu na
    spóźnienie pana z biura. Zapakowali nas w pośpiechu, i ok. 7
    wystartowaliśmy.
    O godz 9 w nieznanym nikomu języku (nie był to angielski tym biegle
    się posługuję) zostaliśmy poinformowani że będąc nad Francją musimy
    wrócić do Polski, gdyż jedna część się zepsuła.
    Wróciliśmy, część przyleciała z Litwy, wymienili i w okolicach
    godziny 15 wystartowaliśmy ponownie. Samolot więc miał skandaliczne
    spóźnienie, zapowiadany na 17 godzin lot w efekcie trwał 33.

    Komunikat pilota zrozumieliśmy tylko dzięki obecności na pokładzie
    grupy ludzi ze wschodu.
    Był to lot na inny kontynent a podstawiony samolot nie był
    bynajmniej transkontynentalny.
    Ogólnie był to najgorszy lot w moim życiu, a latam często, jak na
    mój wiek ok. 6 razy w roku.

    Jutro rano ponownie lecę z Aurelą, tym razem do Egiptu, z biura
    itaki.
  • Gość: 5centów IP: *.piekary.net 11.07.09, 10:23
    Tika: Szkoda tylko że kłamiesz. Samolot nie wystartował ok. 15:00 tylko przed
    13:00. Ja również nim leciałem i pamiętam to bardzo dobrze.
    Po drugie - co to wg Ciebie jest samolot transkontynentalny? Ja słyszałem tylko
    o krótko-, średnio- i dalekodystansowych.
  • Gość: Lylia IP: *.xdsl.centertel.pl 11.07.09, 11:40
    Ja chętnie odpowiem:) Samolot transkontynentalny to taki, który lata
    między kontynentami:) Dla ułatwienia, Tika miała na myśli samolot
    dalekiego zasięgu. Lot na Dominikanę, trwający 17 godzin (bo i takie
    serwowała Aurela) jest nie do przyjęcia! 767 na tej trasie to
    właściwa i osiągalna maszyna. Co do litewskich załogi...dramat!!! W
    żadnym języku (poza litewskim) nie dogadasz się. Załoga sprzeda
    kanapki (o ile w ogóle jeszcze są) i do końca lotu na kabinie
    pasażerskiej się nie pokazuje! Atmosfera panuje jak w PKS do
    Chodakowa. Dramat! Brak zaplecza technicznego! Brak normalnej
    koordynacji! Brak jakiejkolwiek komunikacji... No wschodnia linia po
    prostu;)
  • Gość: Marco IP: *.cust.tele2.pl 28.02.09, 15:46
    Cześć. Jest to prawda. jeden samolot tej lini Boeing 737 stacjonuje już w
    Katowicach na lotnisku. Dzisiaj sobota 28 lutego mechanicy robili mu przegląd!!!
  • Gość: gość z EPWA IP: *.adsl.inetia.pl 28.02.09, 20:22
    A drugi w Warszawie, tyle, że 757. I co z tego ?
  • Gość: Iwonka IP: *.wro-com.net 10.03.09, 14:26
    Ludziska, niewiele rozumiem z waszych wypowiedzi i popisów
    znajomości pilotów z Lotu.
    Aurela obsługiwac ma wszystkie loty z Wrocławia z Exim Tours. Czy
    ktos juz miał z nimi doświadczenie lotów do Tunezji, Egiptu itd????
    Teoretycznie juz zaczynaja syartować. O co chodzi więc z ta
    rejestracja????
    Mam sie bac???
  • Gość: dc IP: *.chello.pl 10.03.09, 17:29
    Właśnie, czy te Aurelia Airlines są bezpieczne?
  • Gość: kalif IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.09, 17:43
    Iwonka!
    Bój się boga!
  • Gość: :) IP: *.xdsl.centertel.pl 15.03.09, 11:01
    Jeżeli chodzi o porozumienie się z załogą samolotu to jest tragedia.
    Żadnej informacji oczekiwać nie można:(
    Nie mówią ani po polsku ani po angielsku. Wpuszczą i wypuszczą z
    samolotu. Nie wie ktoś czy mają zatrudnić Polaków?, bo w tym wydaniu
    to jest straszna lipa.. a lecę z nimi do Egiptu w maju i chciałam
    uzyskać odpowiedz w zrozumiałym dla mnie języku w razie ewentualnych
    pytań.
  • Gość: Ja IP: *.chello.pl 16.03.09, 12:35
    Gościu o co ci chodzi? miej pretensje do swojego Tour operatora czyli tam gdzie
    kupiłeś wycieczkę że wybrał akurat takiego przewoźnika, którego załoga nie mówi
    w naszym ojczystym języku.
  • Gość: ciekawy IP: 193.227.223.* 16.03.09, 13:31
    A zmieniając delikatnie temat. Czy wiadomo może coś nowego na temat certyfikacji
    Aureli? Macie jakieś newsy? Ciekawi mnie czy nadal zamierzają się certyfikować i
    latać pod polskim AOC. A może już są w trakcie ale w necie nie ma żadnych
    informacji na ten temat. Fajnie by było mieć kolejnego "polskiego" przewoźnika
    charterowego
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.03.09, 13:45
    Nic nie wskazuje na taki rozwój wypadków. Po co ślub jak miłości nie ma a seksu
    pod dostatkiem? ULC lekką rączką rozdaje pozwolenia obcym przewoźnikom
    argumentując to wymogami rynku, bo "przecież nie ma polskich przewoźników
    zdolnych sprostać zapotrzebowaniu na rynku przewozów". Przy takim podejściu
    nigdy ich nie będzie..
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 16.03.09, 15:59
    Ktoś wreszcie powinien się dobrać do tyłka temu ULCowi!
  • Gość: Paulina IP: *.devs.futuro.pl 19.06.09, 00:35
    Na prwade super lot. Mloda obsluga, przemila, profesjonalna. Mozna
    czuc sie komfortowo.
  • rockdiver 20.08.09, 09:37
    Zgadzam sie, calkiem niezle
    --
    Town Cars
  • Gość: Janiak IP: *.xdsl.centertel.pl 20.08.09, 14:37
    Beznadziejne linie. Ich dwa 737 mają ponad 20 lat!!! Lata z nimi
    Exim, niestety. Przed zakupem wycieczki zapytałem o przewoźnika.
    Oczywiście była to Aurela więc zmieniłem kierunek, biuro podróży i
    przewoźnika:) Nie polecam!
  • Gość: nieważne kto IP: *.adsl.inetia.pl 21.08.09, 19:04
    LOt też lata 20letnimi samolotami. I co z tego? Ważne aby były w
    dobrym stanie technicznym. Ale ogólnie i tak nie lubie Aureli
    poniważ w Polsce powinna latać polska linia charterowa a nie jacyś
    litwini..
  • Gość: Gość IP: *.xdsl.centertel.pl 21.08.09, 20:35
    Dokładnie! Polska linia jest konieczna! Nie to litewskie,
    zapijaczone dziadostwo!
  • glos_z_sali_obok 23.08.09, 20:58
    A ja lecialem z Triadą na Majorkę, i także była to Aurela.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka