27.11.03, 20:12
Interesuje mnie ile kosztuje całkowite szkolenie na pilota linii lotniczych
takich jak na przykład LOT. Chciałbym też wiedzieć ile zarabia taki pilot.
(nie wiem czy się liczy kase za lot, czy za miesiac)
Edytor zaawansowany
  • Gość: michal_pilot IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 27.11.03, 22:09
    LOT szkoli swoich pilotow w Flight Safety International a wiec sa to
    ceny "miedzynarodowe".

    Otworzylem wlasnie miesiecznik FLYING i widze typowe ogloszenia szkol ktore
    biora ciebie w stanie "surowym" i wypuszczaja jako pelnego pilota ze stopniem
    ATP (Airline Transport Pilot). Majac ATP nadajesz sie jako kandydat na male
    linie lotnicze. Duze linie lotnicze nie zatrudnia cie jak nie masz przelatanych
    pewnej minimalnej ilosci godzin. A wiec zaczynasz od mniejszych samolotow
    (czasem calkiem malych) i pniesz sie powoli do gory.

    A wiec ... licencja ATP kosztuje okolo $40 tysiecy. Jak ci sie bardzo uda to
    placisz tylko okolo $5000 za podstawowa licencje a potem linia szkoli cie na
    wlasny koszt jak podpiszesz z nimi dlugi kontrakt. Ale trzeba byc niezlym
    szczesciarzem zeby sie na cos takiego zalapac !

    Kazda linia ma wlasne wymagania i co do LOTu oczywiscie nie wiem jakie sa
    szczegoly.

    Zarobki pilotow spadly w ostatnich 3 latach z uwagi na kiepski stan finansowy
    linii lotniczych.

    W USA typowy kapitan duzej linii zarabia okolo $110-$150 tys. rocznie.
    Pierwszy oficer jakies 60-80 tys. W tzw. tanich liniach zarobki sa troche
    mniejsze. Ale zarobki w takich regionalnych liniach lotniczych (male odrzutowce
    lub turbosmiglowce) sa duzo mniejsze. W kazdym razie w USA jak jestes swiezo
    upieczony ATP to nie mozesz liczyc na wiecej niz okolo $30-$40 tys rocznie.

    Zarobkow w Locie nie znam. Pewnie sa znacznie nizsze.
  • lightshadow 28.11.03, 07:44
    Jezu...to bym chyba musial wygrac w totka, zeby sobie wykupic taka
    licencje...nie pomyliles sie? Jak nie to moge zapomniec...
  • Gość: michal_pilot IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 28.11.03, 08:28
    nie, nie pomyliem sie. W praktyce to oczywiscie troche inaczej. Malo kto ma $40
    tys zeby wylozyc na stol. Placisz 5 tys i za to robisz podstawowa licencje,
    potem doplacasz troche i robisz instruktura, zaczynasz sam uczyc, duzo latasz
    ze studentami ktorzy ci placa (nie sa to krocie) ale wyrabiasz sobie
    doswiadcznie, godziny. Potem robisz licencje na wiele silnikow, itp, itp.
    Innymi slowy po trochu, nic naraz. To zajmuje lata. Nie, tanie to nie jest i co
    gorsza bedziesz musial dlugo czekac jak zaczniesz zarabiac takie pieniadze ze
    twoja poczatkowa inwestycja zacznie sie zwracac.

    Oczywiscie lotnicy wychodzacy z wojska maja 10 razy latwiej.
  • lightshadow 28.11.03, 14:41
    Dobra, chodzi o $5000, prawda? Hmm to zaczne zbierac od dzis. A na tego
    instruktora to trzeba zaplacic wiecej niz za podstawowa licencje, czy mniej?
    Aha i wtedy trzeba sie wlaczyc do jakiegos aeroklubu no i zacząc uczyc (bo
    raczej samolotu bym sobie nie kupił). I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli chce
    sie zostac lotnikiem, to trzeba wybrac jakis osobny kierunek studiów?
  • Gość: michal_pilot IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 28.11.03, 19:41
    przyszli lotnicy czesto wybieraja aeronautyke na studiach ale to nie jest
    absolutnie konieczne. W USA pilot musi miec skonczony college - szkola srednia
    nie wystarczy. Pewnie w Polsce tak samo.

    Jak masz wiecej pytan radze ci pojechac do najblizszego aeroklubu (jestes w
    Polsce ?) i zapytac na miejscu. Ja nie znam wielu polskich reali. Na pewno
    znajdzie sie ktos kto ci na wiele pytan odpowie. Piloci to naogol sympatyczni
    ludzie - chetnie wytlumacza.
  • Gość: Aviator IP: *.icpnet.pl 08.12.03, 01:41
    > W USA typowy kapitan duzej linii zarabia okolo $110-$150 tys. rocznie.
    > Pierwszy oficer jakies 60-80 tys. W tzw. tanich liniach zarobki sa troche
    > mniejsze.
    >

    Chciałbym mieć "te trochę mniejsze"
    Cyt. z www.ryanair.com:
    "Our remuneration package includes a basic salary and sector pay. Captains
    joining Ryanair in the UK, for instance, can earn up to Stg£88,700 in the first
    year, rising to Stg.£102,140. A senior first officer with 3 years' service can
    earn up to Stg.£70,620."

    Przy przeliczniku funta w stosunku do dolara wypada podobnie.
    Pzdr

  • Gość: Jan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.11.03, 14:51
    Czy są jakieś ograniczenia wiekowe by moc zostać pilotem liniowym? Jaka jest
    średnia wieku adeptów sztuki latania? Czy są jakieś ograniczenia zdrowotne?
    Czy np. wada wzroku dyskwalifikuje?
  • Gość: michal_pilot IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 28.11.03, 19:36
    wszyscy adepci sa dosc mlodzi, 20-25 lat.
    Nie wiem czy linie maja jakies ograniczenia wiekowe - w kazdym razie przymusowa
    emerytura dla pilotow w USA jest 60 lat, nikt cie nie zatrudni jak jestes zbyt
    stary bo zbyt malo z ciebie 'dostana' a szkolenie kosztuje.

    W USA wada wzroku nie dyskwlifikuje pod warunkim ze mozesz ja kompletnie
    skorygowac okularami. Ale jest oczywiscie wiele wad zdrowia ktore ci
    dyskwalifikuja. To zalezy od kraju. Obawiam sie ze w Polsce ograniczenia
    zdrowotne sa duzo wieksze. Ktos mi opwiadal ze zostal w Polsce odrzucony bo
    jedna noge mial troche krotsza - w USA to nie problem.
  • Gość: dyltowiec IP: 195.94.198.* 29.11.03, 11:25
    Proponuję przekopać archiwum grupy: pl.rec.lotnictwo Temat jest tam
    rozpracowany na czynniki pierwsze. Happy flying :)
  • Gość: L IP: *.futuremedia.pl / *.futuremedia.pl 08.12.03, 15:27
    Zacznij od Aeroklubu, szybowce( III kl. ), samoloty( licencja turystyczna ok
    15000,- )
    Proponuję studia na Polibudzie Rzeszowskiej wydział Lotnictwo kierunek Pilotaż.
    Jeżeli się dostaniesz, to zrobisz tam licencję zawodową, uprawnienia na
    samoloty wielosilnikowe i do lotów IFR. Wyjdziesz z nalotem ok 250 godz.
    Z takim nalotem raczej nikt cię nie zatrudni, musisz łapać godziny na
    dorywczych pracach w lotnictwie małym - usługowym ( nie zawsze płatnym ).
    Możesz też wtedy zacząć instruktorować ( napewno nie wcześniej, niż przed
    zdobyciem licencji zawodowej - taki wymóg ). Jak już będziesz miał ponad 500
    godz. i dużo szczęścia (szczęście raczej nie ma tu za wiele do powiedzenia)to
    dostaniesz się do linii lotniczej. Na początek 5000,- powinieneś zarobić.
    Co do badań lotniczo lekarskich, od kandydatów wymaga się o wiele więcej, niż
    od lotników już latających.
    Życzę wytrwałości. W dziesięć lat powinieneś się wyrobić.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka