Dodaj do ulubionych

jaka prędkość przy starcie

14.04.09, 20:42
Czy ktoś mi może powiedzieć, jaką prędkość osiąga samolot na pasie
startowym? To bardzo przyjemne uczucie:-)
Edytor zaawansowany
  • 14.04.09, 21:20
    gatta5 napisała:

    > Czy ktoś mi może powiedzieć, jaką prędkość osiąga samolot na pasie
    > startowym?

    Zalezy, jaki. Cessna, czy Concorde?
    Dla typowych samolotow komunikacyjnych predkosc, przy ktorej pilot ciagnie za
    stery i podnosi nos (VR) lezy w okolicach 140..150 wezlow, czyli ok. 260..280 km/h.

    Specjalnie pisze "w okolicach", zeby nie rzucil sie zaraz tuzin wytykaczy
    wytykajacych, ze typ X podnosi nos przy 138, a typ Y przy 155 wezlow.
    --
    The lowing herd winds slowly o'er the lee.
  • 16.04.09, 14:38
    dzięki:-)
  • Gość: balajanek IP: 82.132.136.* 25.04.09, 11:25
    Chyba to nie takie proste?Podane prędkości odnoszą się względem powietrza czy
    względem ziemi?Czym silniejszy wiatr tym krótszy rozbieg.
  • 25.04.09, 13:18
    Gość portalu: balajanek napisał(a):

    > Chyba to nie takie proste?Podane
    > prędkości odnoszą się względem powietrza czy
    > względem ziemi?

    Dane typu V1, V2, VR itp. odnosza sie do IAS (indicated air speed) - predkosci
    wskazywanej przez predkosciomierz w kabinie pilota. Ten mierzy predkosc
    powietrza oplywajacego samolot (a wlasciwie sama tylko rurke pietrzaca).

    > Czym silniejszy wiatr tym krótszy rozbieg.

    Nie widze sprzecznosci z moja wypowiedzia.
    Zastanow sie nad typowymi predkosciami wiatrow panujacymi np. w srodkowej Polsce
    i porownaj je z podanymi powyzej predkosciami.

    --
    MfG
    C.
    FABRICATI DIEM, PVNC
  • 26.04.09, 00:30
    ...Nie wytykałem sprzeczności bo jej nie ma.Internaucie chodziło o prędkość na
    pasie startowym (czyli względem ziemi) stąd moja ciekawość o jakich wartościach
    pisałeś.Z tego rozumiem że od prędkości podanej przez Ciebie należy odjąć
    wektor prędkość wiatru.
    A tak w ogóle lecąc 767 ta prędkość wyświetlana na displayu w kabinie pasażerów
    wynosiła 225kmh i rosła powoli osiągając max przy max wysokości co mnie zdziwiło
    na początku ale potem wydało mi się logiczne.Pozdrawiam.
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 29.04.09, 08:52
    > A tak w ogóle lecąc 767 ta prędkość wyświetlana na displayu w kabinie pasażerów

    Dla pasazerow wyswietlaja GS (ground speed) czyli predkosc wzgledem ziemi.
  • 30.04.09, 00:32
    To chyba normalne .

    --
    "Zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge'a ruch powiększa się tak, aby maksymalnie
    wypełnić nową zwiększoną przepustowość. W związku z tym poprawa trwa najdłużej
    kilka miesięcy, a czasami nawet tylko kilka tygodni. Potem korki powracają,
    kierowcy stoją jednakże na większej niż wcześniej liczbie pasów [M. Mogridge
    (1990)]"
  • Gość: Ja IP: *.internetdsl.tpnet.pl 16.04.09, 17:43
    Mam pytanko co do miejsc przy drzwiach awaryjnych.
    W check- in przez internet te miejsca są zajęte czyżby ludzie tak na nie
    polowali i byli szybsi ode mnie o sekunde??? słyszałam też że miejsca takie są
    odblokowywane dopiero przy check-in ale tym na lotnisku...??? Prosze o szybką odp!
    THX
    Pozdrawiam
  • Gość: Janusz IP: *.aster.pl 16.04.09, 23:55
    W check-inie nie pracuję, ale wiem, że miejsca przy wyjściach awaryjnych zwykle
    przydzielane są osobom, co do których nie ma wątpliwości, że spełniają wymogi
    bezpieczeństwa: są pełnoletni, silni, zdrowi, "wymiarowi" i w razie sytuacji
    awaryjnej mogą pomóc przy ewakuacji samolotu. Prawdopodobnie dlatego najpierw
    taka osoba musi zostać "obejrzana" przez człowieka z check-inu, gdyż linia
    lotnicza może zastrzec w/w warunki przed sprzedaniem miejsca pasażerowi.
  • Gość: robak IP: *.dsl.pltn13.pacbell.net 17.04.09, 09:06
    > W check- in przez internet te miejsca są zajęte czyżby ludzie tak na nie polowali

    A niby dlaczego mieliby polowac? Co widzisz takiego atrakcyjnego w tych miejscach???
  • Gość: Afda IP: *.internetdsl.tpnet.pl 17.04.09, 10:18
    Ja widzę w tym to atrakcyjnego, że przy drzwiach awaryjnych jest
    najwięcej miejsca na nogi, dlatego ludzie polują na nie.
  • 17.04.09, 15:40
    w stanach linie blokuja te miejsca dla swoich najlepszych
    pasazerow, roznego rodzaju "frequent flyers",
    maja wiecej miejsca na nogi.
    DL/NW spraedaja te miejsca jako premium, za extra oplata.

    "The world is a book, and those who do not travel read only one page"
  • Gość: mariusz IP: *.adsl.inetia.pl 19.04.09, 11:46
    bardzo ciekawe odpowiedzi...
    Ja siedząc przy wyjściu awaryjnym miałem niemiłe uczucie chłodu na
    kolanach, spowodowane najpewniej poprzez nieszczelną uszczelkę
    wewnętrznego panelu.
    Lecąc prywatnie niemal zawsze trafia mi się albo siedzenie przy
    wyjściu albo przy drzwiach, może dlatego że jestem rosłym
    pracownikiem linii i wiem na pamięć jak te wyjścia otwierać i co
    robić gdyby...
    pozdrawiam
  • 28.04.09, 14:20
    747-400 w pełnym oporządzeniu ma 290-330km/h

    --
    "Zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge'a ruch powiększa się tak, aby maksymalnie
    wypełnić nową zwiększoną przepustowość. W związku z tym poprawa trwa najdłużej
    kilka miesięcy, a czasami nawet tylko kilka tygodni. Potem korki powracają,
    kierowcy stoją jednakże na większej niż wcześniej liczbie pasów [M. Mogridge
    (1990)]"
  • Gość: ziomek IP: 193.104.99.* 30.05.14, 15:01
    290 km/h zależy do samolotu
  • 13.09.17, 12:45
    Zobacz poszczególne parametry lotu na radarze lotu
    www.skyradar.pl/2016/03/radar-lotow-sledzenie-loty-samolotow.html


    --
    Radar lotów - Śledzenie samolotów na żywo

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.