Dodaj do ulubionych

CC 700 jaki przebieg ?

29.03.04, 21:29
moj CC 700 ma 90 tys przebiegu.
Ile tys km wytrzymuja te silniki do czasu koniecznego remontu?
Slyszalem ze 200 tys (wydaje mi sie ze to bajka).
Silnik nie jest bardzo zylowany (dbam o niego hehe)
Pobor oleju 0.3l na 10 tys
Obserwuj wątek
        • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 29.03.04, 23:59
          Zaglądać będziesz cały czas, bo z reguły jakieś głupoty lecą notorycznie...
          Jeśli chodzi o poważniejsze "zaglądanie", to te silniki bardzo nie lubią
          jeździć długo na jednej uszczelce pod głowicą. Z reguły przebieg ok. 80 - 90
          kkm wymaga zmiany uszczelki, zwłaszcza jeśli silnik był przegrzany. A przy
          zmianie uszczelki warto zobaczyć na panewki, pierścienie i uszczelniacze
          zaworowe, co niedawno mnie spotkało. Warto je profilaktycznie zmienić, bo masz
          cały silnik na wierzchu. Przy tym przebiegu lecą także hydrauliczne kasatory
          luzów zaworowych, co objawia się nieustającym stukaniem zaworów. Są one
          nienaprawialne, komplet kosztuje ok. 200 zł. W razie wymiany UWAGA - da się to
          zrobić bez zdejmowania głowicy, sam wiem, bo robiłem!!!
          A tak, z mniej powaznych rzeczy, to lecą łożyska w alternatorze, pompa paliwa i
          są kłopoty z gaźnikiem. Jaki jest u ciebie gaźnik? FOS, Weber, czy nie daj Boże
          Aisan?
          Od temperatury, wibracji i Bóg wie czego jeszcze parcieje przewód odmy
          olejowej, nowy ok. 60 zł a zestaw naprawczy ok. 10, uwaga bo w sklepach o
          zestawach nie chcą mówić i wciskają całą odmę, a zestaw jest oryginalnie
          produkowany przez Fiata, widać wiedzą że to lubi się psuć.
          Co do odpowiedzi na twoje pytanie - lecąca uszczlka powoduje albo zmianę koloru
          oleju na kawowy i wzrost jego poziomu albo ślady oleju i pianę w zbiorniczku
          wyrównawczym układu chłodzenia (to oczywiście bardzo pobieżny opis). Kasatory
          luzów - patrz wyżej. Odma - zobaczysz sparciałą gumę i śladu oleju na silniku.
          Alternator - nawet głuchy by usłyszał.
          A poza tym to zepsuć się może prawie wszystko i nic na to nie poradzisz:-)))
          Miłej jazdy i wysokich przebiegów! Jak coś, to pytaj.
            • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 30.03.04, 09:55
              Hehehehe uszczelke juz przechodzilem. Wymieniana byla gdzies kolo 74 tysiaca.
              Silnik (jak na ten samochod) chodzi dosc cicho.
              Lozska na alternatorze wymieniane, a dalej chodzi glosniej niz caly silnik.
              Gaznik mialem Aisan ale zmienilam na Weber i od razu calkiem inaczej autko
              jezdzi.
              Jezdzi to calkiem dobre okreslenie bo na Aisanie raczej tylko udawal ze jedzie.
              Fyrtak na chlodnicy hmm jeszcze przed zima chodzil bez zarzutu. Teraz nie wiem
              nie sprawdzalem.
              A teraz pytanie ktory przewod gumowy jest od odmy?
              AAAA i jeszcze jedno, jak naprawic opadniete drzwi bo denerwuje mnie to ze
              musze trzasnac dosc mocno dzwiami (tylko od kierowcy)
              Masz czasem taki przypadek ze przy dluzszych deszczach autko jezdzi jakby
              chcialo a nie moglo?
              Kupilem przeguby 130 za sztuke. Teraz tylko czeka mnie wymiana. Nie wiem czy
              kupowac jeszcze lozyska bo sa troche drogie (70 zl sztuka)
              Myslalem zeby zmienic jeszcze olej(na Castrol), swiece, kable, pasek klinowy i
              filtry wtedy autko bedzie jezdzilo jeszcze lepiej hehe.
              Czasem przy nizszych temperaturach musze jechac na ssaniu nawet przez cale
              miasto, a przy temp okolo 8 stopni i wyzszej ssanie mam wlaczone przez 20
              sekund i silnik pracuje jak nalezy. Ciekawe co to moze byc? Moze wirus o nazwie
              Cinquecento ? hehe.
              I jeszcze jedno skad wiedziec ze wolne obroty sa ustawione ok?
              Masz gaznik z wykrecanymi dyszami? Jak znosisz ciagle zatykanie sie tych dysz ?
              Pozdrawiam i czekam na tak wyczerpujaca odpowiedz jak moj post hehe.
              • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 30.03.04, 17:01
                Przewód od odmy, to rura łącząca filtr powietrza z gaźnikiem, a konkretnie mały
                i zagięty w dolnej części przewód odchodzący od tej rury do okolic korka wlewu
                oleju. To właśnie ta część leci i do tego sprzedają zestaw naprawczy. Warto
                także zmienić takie małe siteczko, wchodzące w otwór przy wlewie oleju, koszt
                ok. 2 zł. Z moich doświadczeń wynika, że odma po prostu parcieje i to w tempie
                jednej na rok, lepiej na nią uważać. A jeśli jeździsz na jakimś kiepskim oleju,
                to przewód może być zatkany masłem, warto go przeczyścić. A co drzwi to możesz
                pokombinować przy mechanizmie zamka, tym wbudowanym w karoserię. O ile
                pamiętam, to te śruby umożliwiają regulację w zasadzie we wszystkich
                płaszczyznach. A co do deszczowych przypadłości, to nie zauważyłem tego u
                siebie, inna sprawa że CC zawsze jeździ jakby nie mogło. Być może cewka daje
                gdzieś przebicie albo kable, u mnie cewka padła właśnie w czasie deszczu i
                ledwo wtedy do mechanika się doturlałem.A kable zmieniam co pół roku, też
                groszowe sprawy, a zaniedbane potrafią się zemścić, szczególnie w wilgotne dni.
                Jeśli łożyska na razie nie piszczą, to nie kupuj, z ich wymianą nie ma
                specjalnego problemu. A ztym ssaniem, to nic nie zrobisz. To auto jest na
                włoskie zimy, gdzie -5 to już katastrofa żywiołowa. Sprawdź jeszcze termostat,
                bo jak jest walnięty, to będziez jeździł stale niedogrzany, ale niestety "CC
                jest zimny jak dupa eskimosa". Tak więc trzeba się cieszyć, że wiosna przyszła!
                A wolne obroty - no cóż, na wyczucie. Zawsze na zimę go lekko podkręcam, a
                wiosną odwrotnie. PO prostu na słuch i wyczucie. A zapychające się dysze - po
                prostu wykręcam i przedmuchuje, w zimie przy naszym paliwie raz w miesiącu,
                cholera by to wzięła.
                Odradzam zakładanie polskich świec z Iskry. Po 3 tysiącach się wypalają, tak
                przynajmniej było u mnie. Ja jeżdżę na jednoelektrodowych NGK i nie powiem
                słowa. 15 tysięcy bez jakiegokolwiek gmerania przy świecach. Dużo też daje
                zmiana wkładu filtra powietrza, koszt niewielki a autko zauważalnie lepiej
                zbiera się z niskich obrotów. Przy tak małej mocy właściwie każdą amianę
                odczujesz pod prawą nogą. Podobnie i jakość polskiego paliwa...
                Pozdrówka!
                • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 30.03.04, 22:19
                  Drzwi jak nowe hehe. Warto bylo pokrecic srobkami. Zreszta musze wymienic te
                  sforznie robiace za zawiasy bo mi na jednym drzwi lataja jak zyd po pustym
                  sklepie.
                  Juz wiem gdzie jest ta rura od odmy od oleju. tylko zastanawiam sie do czego
                  ona sluzy.(wietrzy olej hehe)
                  Qrde a z ta cena to paranoja przeciez to kawalek weza gumowego, za co producent
                  liczy sobie 60 zl ?
                  U siebie ten przewod sprawdzalem, wyglada ok, tylko nie sadze ze byl wymieniany
                  od nowosci, a autko ma 8 latek.
                  Niestety jezdze na kiepskim oleju i zmienie go na Castrol jak tylko znajde
                  troche funduszy bo mmnie maselko wqrza i to niemilosiernie.
                  A co do zatykajacych sie dysz to w zimie przedmuchiwalem moze ze 2 razy a w
                  lecie bardzo czesto.
                  Ile ci autko pali? U mnie 6.5 w miescie i ololo 3 - 4 na trasie.
                  W lecie robilem na pelnym baku jakies 800 km w trasie, a w zimie tragedia pil
                  benzyne jak zul denaturat.
                  Chodz musze powiedziec ze nie bylo sytuacji zeby nie zapalil nawet przy -20.
                  Zawsze pali za pierwszym razem.
                  Masz moze gdzies opis gaznika Weber? Dokladnie chodzi mi do czego sa dysze,
                  gdzie sa i co mozna w nim poustawiac.


                  • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 31.03.04, 18:26
                    Mój miewał problemy z odpaleniem gdy w gaźniku znierała się woda. Poza tym
                    palił od kluczyka. A co do odmy, to jak masz całą, to jej nie tykaj, szkoda
                    kasy. A za co liczą sobie 60 zł, to nie mam pojęcia. Może dokładają do niej w
                    promocji telewizor?
          • kozlowski.marcin Re: CC 700 jaki przebieg ? 02.04.04, 15:17
            Witam.
            Przepraszam, ze sie wtrace w rozmowe, ale wlasnie dzis jade ogldac CC700.
            Moja Siostra uparla sie na kupno CC700 z 93 roku, przebieg w okolicach 60.000.
            Feler polega na tym, ze ja nigdy nie siedzialem nawet w CC700, wiec nie wiem na
            co patrzec i zwracac szczegolnie uwage.
            Czy bedziecie tak mili i dacie jakies wsazowki...
            Pozdrawiam
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 30.03.04, 23:18
      Skleroza nie boli.
      Jeszcze jedna kwestia.
      Co sadzisz o wymianie zarowek swiatel mijania na zarowki ksenonowe ?
      Da to jakis efekt czy to wywalenie 70 zl w bloto?
      Widzialem h4 xenon. Ciewkawe jak to swieci :)
      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 31.03.04, 18:23
        Zacznę od żarówek. Dej Pan spokój! Jeśli chcesz, to załóż normalne H4, broń
        Boże nic zwydziwianego. Zobacz w poniedziałkowym Auto-świecie tesr zarówek. Te
        pseudoxenonowe żarówy nie powinny w ogóle być w sprzedaży. CC w ogóle ma
        ogarki, nie światła, a te żarówki jeszcze mniej świecą. Ja mam zwykłe H4
        Tungsrama i świecą już drugi sezon, a cały rok jeżdzę na światłach. Wczśniej
        miałem R2, ale co przy nic było widać...
        Co do spalania - w lecie w mieście ok. 6,5, w trasie ok. 4, czyli norma, choć
        nogę mam raczej ciężką. W zimie nawet i 8 łykał na krótkich dystansach,
        niestety ten model tak ma. Jest tak skonstruowany, że w zimie jest niedogrzany
        i pali dużo więcej. Ale w tym roku zmieniłem w końcu termostat i nie dość, że
        znacząco poprawiło się ogrzewanie, to zaczął mniej palić, ale cudów nie było.
        Co do gaźnika - opis jest w książce o której pisałem, ale nie za bardzo mam jak
        je zeskanowac i przesłać. Tak jak mówiłem, kilka razy widziałem księgę w
        antykwariatach, zamiast sklepowych 50 zł za 25 zł. Ale chyba pierwszy lepszy
        mechanik powinien ci dokładnie opisać gaźnik, bo nie jest on zbt skomplikowany.
        Ja mam z moim FOSem problemy zimą, co miesiąc muszę czyścić, za to w lecie do
        niego nie zaglądam. Tak więc jak widać, razem się uzupełniamy:-)))
        W razie czego pytaj i śmigaj ładnie!
        PS: A rozrząd wymieniałeś?
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 31.03.04, 20:37
          Rozrzad byl wymieniany gdzies kolo 65 tysiaca.
          Co do termostatu to az mnie ciarki przechodza bo wymienic w tym autku cokolwiek
          to trzeba duzo czasu i stalowe nerwy. Co by nie trzeba bylo wymienic trzeba
          rozedrzec pol auta.
          Jak sprawdzic ten cholerny termostat czy dziala prawidlowo ?
          Zastanawiam sie tylko co to moze byc bo na wysokich obrotach na 1 i 2 biegu cos
          jakby drgalo. 3 i 4 chodza ladnie.
          Pozdrawiam
          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 31.03.04, 21:35
            No niestety, taka konstrukcja samochodu, silnik nie wiadomo co, jakieś pół
            boksera czy coś? Podobno skonstruowany przez Lancię. Widocznie konstruktorzy
            mieli kiepski dzień...
            Termostat najłatwiej sprawdzić wykręcając go i zanurzając w gorącej wodzie, ale
            i tak trzeba spuszczać płyn. Ja do mojego miałem podejrzenia, bo strasznie
            słabo działało ogrzewanie i cały czas w zimie jeździłem niedogrzany. Zmieniłem
            i chodzi lepiej. Koszty około 40 zł.
            Nie wiem co to za objawy o których piszesz na 3 i 4 biegu. Spróbuj dokładniej
            opisać. Może bicie niewyważonych opon? Skoro mówisz że występuje na 3 i 4
            biegu, to już wtedy musisz jechać z większą prędkością.
            Pozdrawiam
            • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 31.03.04, 22:17
              Hehe nie na 3 i 4 tylko na 1 i 2.
              A dokladniej na pewnych obrotach. Na niskich ok, na bardzo wysokich tez ok a na
              srednich jakies bicie. opony wywazone ok bo i na letnich i na zimowkach to
              samo.
              termostat musi byc ok bo po klilkukilometrowej jezdzie sprawdzalem uklad
              chlodzenia.
              Wszystko przez termostatem gorace a pozanim zimne wiec musi byc ok
              Zreszta zalezy to chyba od plynu chlodniczego. Chyba nagrzewa sie wolniej niz
              woda. Jaki uzywasz? Ja mam Dynagel (jeden z najdrozszych jakie byly)
              Wogole CC to auto zagadka.
              W tamtym roku objechalem nim slowacje, czechy i polske i bylo bez zarzutu.
              Zrobilem nim wtedy jakies 4500 w 3 tygodnie. Przyjechalem do domu i co ? ...
              spadla w skrzyni srobka laczaca lewarek z reszta. Dobrze ze blisko domu a nie w
              trasie 1000 km od domu hehe. Stalo sie to dokladnie jak mial rowno 80000.
              Ciekawe nie ? :)
              Napisz jeszcze do czego sluzy ten waz laczacy korek oleju z filtrem powietrza,
              ten o ktoreym pisales
              Pozdrawiam
              • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 15:35
                Od wymiany uszczelki pod głowicą zalałem go Dynagelem, a przedtem jeździłem na
                Paraflu. Nie widzę różnicy w nagrzewaniu się samochodu, tak więc nie było sensu
                przepłacać za Paraflu.
                A odma odpowietrza skrzynię korbową. W razie jej zapchania masłem wzrost
                ciśnienia może spowodować, że silnik będzie wyrzucał olej, tak więc lepiej o
                nią zadbać, niby nic, a problemów może przysporzyć.
                A samochód w istocie ma swoje humory i zagadki. Nie mam pojęcia, co to za
                objawy o których piszesz, może jakiś rezonans? Ja czegoś takiego nie miałem.
                Mi raz się zdarzyło, że nie odjechałem, bo padła mi pompa paliwowa. Wymieniałem
                ją na 10 stopniowym mrozie i przy ciągle padającym śniego. NBormalnie rajd
                Szwecji!
                Pozdrawiam!
                • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 21:28
                  Wydaje mi sie ze to walek jest wyrobiony i dlatego jest rezonans.
                  Nie chce mi sie rozdzierac skrzyni bo na sama mysl o tym jest mi niedobrze.

                  Dzisiaj zauwazylem dziwna rzecz. hamuje z piskiem a auto zostawia jeden slad.
                  Qrde wprzeciez to nie motor hehehe.

                  Klocki hamulcowe nowiutkie, moze tarcze wymienic ? Co Ty na to ?
                  Juz przed wymiana klockow wydawalo mi sie ze lapie tylko na prawe kolo.
                  Tył pomijam. Chodzi mi tylko o przod

                  Pozdrawiam
                  • woit Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 21:58
                    Witam,
                    Rówież jestem użytkownikiem CC700 ('97 130tyś km) z gaźnikiem aisan. Mam
                    problem z samoczynnie rozłaczajacymi sie rurkami od gaźnika. Z postów wyżej
                    wynika, ze najlepiej caly gaźnik wymienić, ale czy istnieje szansa, ze po
                    zamocowaniu obejm zaciskowych na rurkach ten gaźnik bedzie pracował normalnie?
                    Druga sprawa jaka mnie drażni w moim cieniasku to głośny katalizator (małe
                    dziurki od spodu - rdza). Czy moge zamontować ten kawałek układu wydechowego od
                    starszych wersji cc? Czy sonda ktora jest przy katalizatorze nie bedzie
                    sprawiac kłopotu(starsze wersje nie mialy tej sondy)?
                    • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ?-do woita 01.04.04, 22:24
                      Witam!
                      A co jest przyczyną tego samoczynnego rozłączania rurek? Gaźnik Aisan może mieć
                      tyle usterek, że w książce serwisowej te najczęstsze opisane są na 2 stronach.
                      Myślę, że jeśli problem leży tylko w tych rurkach, to ich pożądne zamocowanie,
                      ew. wymiana na nowe powinny poprawić sprawę. Ale ja osobiście z tym gaźnikiem
                      nie miałem do czynienia, u mnie jest FOS.
                      Co do katalizatora, to nie jestem pewien, ale sonda lambda jest przed
                      katalizatorem, więc teoretycznie nie powinna sprawiać kłopotu. NIe wiem ile
                      kosztuje oryginalny katalizator do Cienkiego, ja jeżdżę bez (1993) i nie mam
                      tego problemu. NIe chcę się w tej kwestii wypowiadać, bo tego sam nie
                      przerabiałem.
                      Pozdrowienia!
                      • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ?-do woita 01.04.04, 22:52
                        Cena nowego katalizatora do Cieniasa to koszt 700 zl. Mialem to samo i
                        wymienilem na zwykla rure bez niego. Wyszlo taniej bo rura kosztuje 100 zl :)
                        Sonda owszem byla ale ja wypieprzylem przy wymianie gaznika i wydechu
                        Z tymi wymianami gaznika i wydechu to nie taka prosta sprawa. Gimnastykowalem
                        sie z tym 2 tygodnie po 5 godzin dziennie.
                        Przy wymieanie wydechu i gaznika idzie do przerobki automatycznie uklad
                        chlodzenia, uklad oparow spalin, przednia czesc wydechu.
                        Jest naprawde duzo do rozdarcia.
                        A nalezy zaznaczyc ze Aisan ma to do siebie ze cos sie psuje i nikt nie wie co.
                        Z sonda jest ten problem ze jesli ja wywalisz bez zmiany gaznika autko bedzie
                        jezdzilo kiedy mu sie bedzie podobalo a to nie jest za przyjemne.
                        Ja mialem taki przypadek ze raz nie dalo sie go zapalic, raz wchodzil od razu
                        na takie obroty ze silnik o malo nie wyskoczyl a raz chodzil dobrze.
                        Jak bedziesz mial jeszcze jakies problemy co do gaznika i do jego wymiany to
                        pytaj. Ten temat akurat znam dobrze z autopsji.
                        Acha i jeszcze jedno jak wywalisz katalizator mozesz miec problemy z
                        przegladem.
                        I teraz cos przyjemniejszego. po wywaleniu katalizatora Cienki stal sie
                        mocniejszy :)
                        Japoncy chyba byli na niezlej fazie jak robili ten gaznik.
                        Ktore rurki Ci sie odlaczaja ?
                        Pozdrawiam
                  • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 22:20
                    Z tym wałkiem to sprawa możliwa. Ale spróbuj poszukać, być może jakaś część
                    wpada w rezonans? Cały Cienki się tłucze i to żadna niezwyczajna sprawa.
                    Wyeliminowanie tego zapewne będzie dużo tańsze.
                    A co do hamowania - nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu hamulcowego?
                    Objawia się to twardnieniem pedału hamulca po kilku naciśnięciach, a może też
                    powodować nierównomierne rozkładanie siły hamowania. Albo masz zapieczone
                    tłoczki w cylinderkach hamulcowych lub sam cylinderek jest do wymiany. Zacznij
                    od tego, potem bierz się za tarcze, no chyba że już są zajeżdżone. Minimalna
                    dopuszczalna grubość tarcz to 9,2 mm (dane za książką, o której była tu mowa).
                    Skoro objaw ten występował przed wymianą klocków,to pewnie to nie tyle tarcze,
                    co zapowietrzenie albo zapieczony cylinderek.
                    Pozdrawiam!
                    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 22:41
                      Wszystko jest ok. Zostaja mi tylko tarcze. Cylinderki wymienialem.
                      Chyba jutro wezme sie za ich wymiane bo raczej od nowosci nie byly wymieniane.
                      A niestety sa zajezdzone i na 99% to tarcze
                        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 01.04.04, 23:05
                          A co do rezonansu to chyba nie da sie wyeliminowac wszystkiego co sie tlucze.
                          Sprawdze tarcze jak bedzie jasno ale wydaje mi sie ze na jednej z tarcz (tej co
                          hamuje ok) klocek lekko ociera w jednym miejscu i chyba ma lekkie bicie.
                          A stalo sie tak zapewne gdy mojemu mechanikowy spadl samochod przy sciagnietym
                          kole kilka razy na ta tarcze (dobry mechanik nie ? )
                          Tyl hamuje ok (wymienialem niedawno bembny i cylinderki) tylko lewe przednie
                          kolo nie chce hamowac na pisk. Prawa strona ok tylko wydaje mi sie ze hamuje az
                          za bardzo.
                          Zapowietrzony nie jest bo po nacisniecu kilka razy na pedal wszystko jest w
                          porzadku.
                          Widze ze w CC kazda usterka to zagadka :)
                          Pozdrawiam
                          • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 02.04.04, 08:30
                            Co sadzisz o wymianie tlumika koncowego na jakis ladnie warczacy?
                            Tylko zastanawiam sie czy po zalozeniu takiego tlumika nie bedzie to dzwiek
                            traktora z dzurawym wydechem :) Przeciez chyba tu nie ma co warczec bo to 2
                            cylindrowy silnik.
                            • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 02.04.04, 12:05
                              Jak ksiądz uważa...
                              Ja osobiście nie jestem zwolennikiem tuningu i nie mysłałem o zmianie tłumika.
                              Tylko weź pod uwagę, że z takim tłumikiem ogłuchniesz i nawet radia nie
                              posłuchasz. W trasie przy braku 5 biegu łeb mi chce odpaść od hałasu i gdybym
                              miał głośniejszy tłumik to chybabym zwariował. Ale jak masz ochotę, to czemu
                              nie? Co do efektów, to V8 na pewno sie od tłumika nie zrobi. U mnie na osiedlu
                              jest gośc, który założył wydech Remusa do siedemsetki i jak dla mnie to dramat.
                              Zamiast rasowego dźwięku autyo stało sie potwornie głośne, jak Jelcz z
                              dziurawym tłumikiem. No i poza tym gość jeździ tak już 2 lata,więc labo jest
                              głuchy a;bo jeździw stoperach.
                              Ale jak mówie - co kto lubi.
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 02.04.04, 23:05
      Jak kupowales termostat pytali sie Ciebie czy ma byc do autka z katalizatorem?
      Jest jakas roznica w termostacie ?
      Nie wiem jaki kupic, bo katalizator mialem, a teraz jest bez. I nie wiem jaka
      wersje wybrac (jezeli sa 2)
      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 03.04.04, 12:17
        Moim zdaniem termostat do Cieniasa jest jeden, przecież katalizator nie ma
        żadnego wpływu na układ chłodzenia. Nikt mnie nie pytał, więc pewnie jest tylko
        jeden. Kosztował mnie ok. 40 zł. Uważaj na płyn, bo z reguły przy wymianie
        troszkę się rozlewa i może będziesz musiał kupić butlę na dolewki. No i
        oczywiście koniecznie będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia, bo inaczej
        może się to skończyć wyrzuceniem płynu i konsekwencjami bardzo nieciekawymi.
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 03.04.04, 15:51
          Plyn mam. to bez problemu.
          Looknij na www.automotosklep.pl i zobacz ze sa tam rozne typy termostatow w
          roznych cenach.
          Narazie rozedre ten termostat i zobacze moze sie cos z nim da zrobic.
          Pozdrawiam
          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 03.04.04, 16:33
            Pytałem mojego mechanika i mówi,że jest jeden termostat do Cieniasa. Dziwne to
            co zobaczyłem w tym sklepie, po raz pierwszy się z tym spotkałem. Najlepiej
            wykręć swój termostat i idź z nim do sklepu, wtedy z doborem nie będziesz miał
            żądnych problemów. A tak na marginesie - strasznie drogi ten sklep! Ja w
            listopadzie za termostat zapłaciłem ok. 40 zł. I hula jak trzeba.
            Pozdrawiam!
              • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 03.04.04, 23:01
                To mnie pocieszyles, zadzwonie w poniedzialek do mojego sklepu i zapytam o ceny.
                Wiesz moze do czego jest czujnik (tak mi sie wydaje ze to czujnik) jest on
                wkrecony w metalowa rurke w ukladzie chlodzenia prawie przed sama chlodnica.
                Wychodza od niego 2 kabelki i lacza sie z caloscia za pomoca kostki.
                Dokladnie wyglada to tak:
                metalowa czesc z tym czujnikiem pozniej jest gruba rura gumowa ktora laczy sie
                z chlodnica.
                NIe jest on przypadkiem od wentylatora ?
                Dzisiaj zauwazylem ze sa od niego urwane kable i nie wiem jak sprawdzic od
                czego ten czujnik jest. U mnie ma on kolor bialy.
                Pozdrawiam.
                • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 04.04.04, 08:44
                  Ciężko mi sobie to wyobrazić,ale chyba jest to czujnik od wentylatora. A jak
                  stoisz w korku to wentylator się włącza? Bo jeśli tak, to ten czujnik będzie od
                  czegoś innego. Tak mi przynajmniej wychodzi z książki serwisowej.
                  A co do cen, to lepiej przed kupnem sprawdź cenę części w kilku sklepach,
                  różnice są naprawdę duże.
                  Pozdrawiam!
      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 04.04.04, 10:01
        Jedna uwaga. Według książki to nie jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
        bo on jest w iinym miejscu (w okolicach gaźnika, taka czarna wygięta "faja").
        Natomiast to o czym mówisz, to jest termowłącznik wentylatora chłodnicy, jego
        zadaniem jest włączenie wentylatora po zbyt dużym wzroście temperatury cieczy
        chłodzącej, tj. przy temperaturze od 90 do 94 stopnie. Według książki ten
        termowłącznik jest umieszczony w "dolnej części prawego zbiornika chłodnicy".
        Tak czy inaczej, tam nie mają prawa iść jakiekolwiek inne kable oprócz
        przewodów do tego właśnie włącznika. Lepiej to napraw, bo robi się ciepło i bez
        sprawnego wentylatora łatwo możesz przegrzać silnik.
      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 04.04.04, 18:00
        Oj, ta fotka trochę mi namieszała. To na pewno nie jest termowłącznik
        wentylatora! U mnie czegoś takiego nie ma, to być może pozostałośc po Aisanie.
        Książka też na ten temat milczy, więc nie za bardzo z tym mogę pomóc.
        A co do konkretnej temperatury, to przyznam się, że nie wiem, ale lepiej nie
        próbować. Zmień termostat i zobaczysz, czy wiatrak chodzi. U mnie po wyjściu
        odrobinkę ponad 90 stopni włącza się wiatrak i nigdy z przegrzewaniem nie
        miałem jakichkolwiek problemów, ale pilnuję poziomu płynu chłodzącego i właśnie
        kontaktów w wiązce kabli do wentylatora. POza tym nic się nie dzieje.
        Moja rada - złap jakiegoś nieprzerabianego Aisana i Webera ew. FOS-a i zajrzyj
        czy one coś takiego mają. U mnie tego nie zauwazyłem.
        Pozdrawiam.
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 05.04.04, 09:27
          Dzieki. Dzwonilem wlasnie do sklepu i ceny jakie mi podali sa o 50 - 60% nizsze
          niz na tej www co ci podalem. Wszystko oczywiscie fabryka.

          Co radzisz kupic? Termostat za 34 zl czy zestaw naprawczy za 17 ? Moze lepiej
          bedzie wymienic caly?
          A i jeszcze chcialem zapytac co sadzisz o swiecach wieloelektrodowych ?
          Przyznam sie ze na tych swiecach co mam teraz zrobilem juz ponad 20000 i nie
          widze zadnych problemow. Sa to Championy (jdenoelektrodowe) a dalem za nie 6
          zl/szt
          Pozdrawiam
          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 05.04.04, 12:42
            Zmień lepiej cały termostat, cena naprawdę niska, a efekt będzie lepszy niż
            babranie się z zestawem naprawczym.
            Co do świec wieloelektrodowych, to osobiście ich nie zakładałem, ale słyszałem
            że do CC niespecjalnie podchodzą. Ja jeżdżę na jednoelektrodowych NGK i bardzo
            sobie chwalę, cena ok. 11 zł za sztukę. Tak więc nie zamioerzam eksperymentować
            z innymi, lecz NGK zmieniam co 15 kkm i auto hula jak trzeba.
            Pozdrowienia!
                • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 09.04.04, 22:36
                  Zauwazylem dziwna rzecz. Sprostuj mnie jesli mi sie tylko wydaje.
                  Jak jezdzilem nie pilujac silnika tzn krotkie biegi i wrzucalem 4 przy 50 km/h
                  auto palilo wiecej niz jak jezdze bardziej ostro tzn dlugie biegi do bardzo
                  wysokich obrotow silnika.
                  Fakt, biegi wchodza teraz plynnie i ladnie bez szarpania.
                  To mozliwe ze przy jezdzie na wysokich obrotach na niskich biegach auto pali
                  mniej? Wedlug mnie powinno wiecej hehe.
                  Pozdrowienia
                  • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 09.04.04, 23:18
                    Moim zdaniem jak najbardziej możliwe, sam mam dość ciężką nogę i lubię kręcić
                    silnik, a samochód wcale nie spala więcej od innych użytkowników CC, którzy w
                    życiu nie wyszli ponad 3500 rpm. Autko osiąga maksymalny moment obrotowy przy
                    3000 rpm, a moc przy 5000 rpm, tak więc należy go trochę przykręcić. Zauważ, że
                    autko w dole prawie się nie zbiera, tak więc wykres mocy i momentu pewnie byłby
                    poszarpany jak góry Skaliste. Wobec tego autko trzeba wprowadzić na optymalne
                    obroty, żeby zaczęło w miarę jechać. Muskanie pedału gazu na każdym biegu i
                    jazda na jak najniższych obrotach nie ma zbyt wiele z jazdą oszczędną, a z
                    dynamiczną to już w ogóle. Tak więc - znasz autko, wiesz przy jakich
                    prędkościach obrotowych śmiga najlepiej i efekty są widoczne pod dystrybutorem.
                    Sam tak miałem zaraz po kupnie i wówczas palił mi więcej. A teraz - jak dobry
                    diesel:-)
                        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 11.04.04, 11:06
                          Juz kilka razy bedac w serwisie fiata zauwazylem ze obsluga korzysta z fajnego
                          programu. Jest to program serwisowy fiata. Podobno niezly bajer. Masz moze cos
                          takiego ? bo ja przekopalem net i nic nie znalazlem.
                          Czy jak podniesiesz samochod tak zeby jedno przednie kolo bylo w powietrzu,
                          wrzucisz 1 bieg i zaczniesz ruszac kolem to masz duzy luz na skrzyni? czy
                          silnik nie pozwala sie przekrecic kolom ani troche ? Wedlug mnie luz powinien
                          byc tylko nie wiem jaki duzy.
                          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 11.04.04, 12:17
                            W życiu nie byłem w serwisie Fiata! Na pewno z tym samochodem tam nie pojadę. A
                            o programie serwisowym Fiata po raz pierwszy słyszę. Co do luzu, to nigdy w ten
                            sposób nie sprawdzałem, ale myślę, że jakiś powinien być, pytanie tylko - jak
                            duży. Zbyt duży luz zapewnie będzie spowodowany zużyciem mechanizmu różnicowego
                            w skrzyni, ale to moje przypuszczenie, nie przerabiałem tego z autopsji.
                            Pozdrawiam świątecznie! Zaraz odpalam moją Srebrną Strzałę i ruszam w trasę!
                            • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 11.04.04, 23:07
                              Hehe ja tez nie bylem z tym samochodem, ale program widzialem i jest delikatnie
                              mowiac zajebisty. Jak bedziesz mial wolna chwile sprawdz luz jaki masz :)
                              Pozdrawiam i Wesolych swiat
                              • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 11.04.04, 23:35
                                No ja objechałem bez problemów, auto spisuje się jak nowe. O programie Fiata
                                pierwszy raz słysze, nie wiem, czy z niego skorzystam. Mój mechanik Pan Piotrek
                                wystarczy mi za całe fiatowskie komputery, polecam i pozdrawiam!
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 13.04.04, 08:58
      Sprawdzales moze u siebie ten luz na skrzyni?
      Wrzuc bieg 1 i pchnij auto zobaczysz ile cm sie przesunie do przodu do puki nie
      zachamuje go silnik.
      Czekam na wyniki testu hehe.
      Pozdrawiam
      • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 14.04.04, 22:36
        Qrcze musze w swoim bolidzie wymienic jutro poduszke pod silnikiem, ta ktora
        znajduje sie na belce zaraz obok kola.
        Zerknij w ksiazce co pisza na ten temat i czy wymiana jest trudna. Jesli nie to
        biore mlotek (hehe zartuje) i biore sie do zmiany poduchy. Moze mu sie bedzie
        leipiej spalo hehe.
        Co do tematu przegubow to raczej nie przebob tylko lozysko bo stuka nawet przy
        jezdzie do tylu i przy skreconych kolach w obydwie strony. Slyszalem ze wymiana
        lozyska jest trudna i nie da sie tego samemu zrobic. Ciekawe ile w tym prawdy.
        i jak to sprawdzic bez rozdzierania zawieszenia czy to lozysko.
        Pozdrawiam.
        • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 15.04.04, 13:56
          Test zrobiłem, samochód przesunął się do przodu o kilka centymetrów,ale luzu
          trochę mam,bo słysze stuki przy odjęciu gazu, a przeguby i całe zawieszenie
          jest nowe. Może to poduszki pod silnikiem i skrzynią?
          Co do wymiany poduszki, to książka milczy na ten temat, ale nie wiem, czy nie
          trzeba wyjmowac całego silnika żeby ją wydrzeć.
          Co do łożyska, to ich wymiana jest dośc skomplikowana, tak przynajmniej wygląda
          to z książki, ja zleciłem to swojemu mechanikowi. U mnie zużycie łożysk
          objawiało się piskiem i buczeniem wraz ze wzrostem prędkości, także przy
          jeździe na luzie. Jeśli takie objawy występują przy jeździe na luzie, to
          zapewne leci łożysko. Zresztą, one akurat przy twoim przebiegu pewnie
          kwalifikują się do wymiany.
          W razie czego pytaj, jak coś to przepiszę instrukcję wymiany łożyska z książki.
          Pozdrawiam!
          • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 15.04.04, 23:02
            POduszke wymienilem bez problemu. Wiecej stalem w kolejce w sklepie niz ja
            wymienialem hehe.
            Sprawdzalem dokladnie dzisiaj co z moim zawieszeniem i to na 100% przegub. Jest
            na nim niewielki luz. Lozysko powinno byc sprawne bo zadnych objawow o ktorych
            piszesz nie ma u mnie.
            W sobote biore sie za wymiane tulei w wachaczach tylnych. Zycz mi powodzenia
            hehe.
            Pozdrawiam.
            P.S bardziej by mi sie przydala instrukcja wymiany termostatu :)
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 16.04.04, 08:50
      Napisz mi czy da sie wymienic w lusterku tylko te czesc w ktora wchodza sruby?
      tzn ten trojkatny plastik ktory jest od zewnatrz samochodu ?
      Bo sasiad nie mogl sie zmiescic, wprawdzie lusterka nie urwal ale uszkodzil
      mocowania srob, a nie bardzo usmiecha mi sie kupowac cale lusterko bo kossztuje
      50 zl.
      A co do szrpania gdy puszczasz gaz to musisz sprawdzic sruby ktore skrecaja
      poduszki silnika. Mnie wczoraj komplet srub kosztowal 1,4 :) w sklepie ze
      srubami,bo w motoryzacyjnym chcieli 11 za jedna:>
      Sruba w jednej poduszcze byla ugieta (maja twardosc 8,8) nie wiem jak to sie
      stalo ale po wymianie srub (poduszek nie zmienialem bo tam nie ma sie co
      zepsuc) jak puszcze gaz nawet przy wyzszych predkosciach prawie nie czuc
      szarpniecia silnikiem.

      A teraz z innej beczki. Masz taki ladny zielony zegarek na srodku przodu
      cienkola ? Widziales moze jakies inne zamienniki tego tzn nie wskazujace czasu
      tylko cos innego ?

      Pozdrawiam
      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 16.04.04, 12:52
        Wymiana termostatu wg. książki:
        1. Od dołu samochodu zdemontować osłonę chłodnicy (1 śruba M6 i 2 wkręty M4).
        2. Zdjąć z obudowy termostatu przewód gumowy prowadzący do nagrzewnicy.
        3. Zdjąć obudowę termostatu wraz z termostatem i uszczelką.
        4. POdczas montażu postępować odwrotnie, zaleca się wymienić uszczelkę obudowy
        termostatu i sprawdzić szczelnośc połączeń.
        5. Uwaga własna - nie zapomnij o odpowietrzeniu układu chłodzenia!
        Co do lusterka - chyba trzeba zmienić całe, miałem podobną sytuację, też
        rozwalił mi lusterko sąsiad, więc na jego koszt kupiłem nowe:-)
        Dzięki za poradę dot. poduszek, wkurza mnie to, bo wszystko pozmieniałem, a
        cholerstwo dalej stuka, spróbuję tam coś pokręcić, ale mechanik twierdzi, że to
        raczej luz na mechaniźmie róznicowy, tego robił nie będę, koszty za duże, a da
        się z tym żyć.
        A zegarka nie mam, oryginalne fiatowskie kreski są na przodzie mojego bolidu.
        Pozdrawiam! I powodzenia z wymianą tulejek, z nimi trochę roboty rzeczywiście
        jest!
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 16.04.04, 22:27
          Jak bedziesz demontowal poduszki to nie wydzieraj calego silnika.
          Podnies sobie autko z jednej strony z przodu, odkrec kolo, podluz sobie drugi
          podnosnik pod silnik.
          Odkrec cala poduszke i powoli opuszczaj silnik az zobaczysz gorna zlociutka
          srube na poduszce.
          Odkrec srube, wymien na nowa i zaloz poduszke. Bedzie ciezko trafic silnikiem
          na miejsce ale w dwie osoby spokojnie to zrobisz. To samo z drugiej strony
          U nie stukalo bo sruba niby o duzej twardosci a byla wygieta i szarpalo
          silnikiem.
          Wymien i zobaczysz co sie stanie. Duzo roboty nie ma a efekt... sam zobaczysz.
          Zastanawiam sie jak wymienic tuleje w wachaczach, czy trzeba do tego jakis
          specjalistyczny sprzet czy duzo cierpliwosci:)
          Teraz troche mi sie pomieszalo. W ktorym dokladnie miejscu jest ten cholerny
          termostat ?
          Pozdrawiam
          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 18.04.04, 12:27
            Termostat jest w tym miejscu, gdzie do bloku silnika wchodzi dolny przewód od
            chłodnicy, właśnie do termostatu wchodzi ten przewód. To jest zaraz koło filtra
            oleju, na pewno znajdziesz.
            Z tulejami różnie bywa, bo one są wprasowywane w wachacze i może być problem z
            ich wyjęciem. U mnie z jednego wachacza nie chciała wyjść i trochę się mechanik
            namordował,ale w końcu poszło. Trochę roboty z tym jest, trzeba całe
            zawieszenie demontować i wyjmować wachacze.
            PS: Dzięki za poradę co do poduszek! Pozdrawiam!
            • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 18.04.04, 22:54
              Prawde mowiac to myslalem ze jest gdzie idziej ale teraz juz wiem wszystko.
              Termostat jest zaraz obok pompy wodnej jesli dobrze rozumie i widze ze nie
              bedzie zadnego problemu z jego wymiana.
              W jakim kierunku krazy plyn chodzacy? Chyba od dolu chlodnicy do gory? Chyba
              dobrze rozumiem. Caly czas myslalem ze jest odwrotnie hehe :)
              Wiesz moze dokladnie co to za miejsce w ukladzie chlodzenia w ktorym jest
              czujnik temperatury, chodzi mi dokladnie o fakt skad jest podawany plyn na ten
              czujnik.
              Znasz moze jakas www na ktorej opisany jest uklad chodzenia bo interesuje mnie
              w ktorym miejscu sie plyn grzeje a w ktorycm chlodzi (to akurat wiem w
              chlodnicy :) )
              Co do tulei to wyciagnac chyba nie bedzie problemu tylko jak je wprasowac.
              Co robil Twoj mechanik zeby je wprasowac w wachacz ?
              Pozdrawiam.
              • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 19.04.04, 09:44
                Z tego co widzę w książce, to płyn krąży od góry do doły, tzn. dolnym wężem
                idącym do termostatu krąży płyn opuszczający chłodnicę.
                Strony www nt. układu chłodzenia nie znam, a w mojej książce jest on opisany
                dośc pobieżnie, tak więc nie wiem, gdzie jest umieszczony czujnik temperatury
                cieczy chłodzącej, być może to taka wygieta czarna "faja" w okolicach gaźnika?
                U mnie większy problem był z wyprasowaniem jednej tulei, a samo wprasowanie
                poszło gładko, mechanik ma do tego celu specjalną praskę, lecz nie wiem, czy to
                jest samoróba czy wytwór fabryki. Powodzenia w wymianie!
                • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 19.04.04, 11:22
                  No to dobrze myslalem.
                  Ksiazka wspomina ktory to maly obieg a ktory to duzy obieg wodny?
                  Bo troche tak na chlopski rozum to dziwne bo termostat jest dopiero po
                  chlodnicy, czyli maly obieg powinien byc praktycznie tylko w ukladach
                  chlodzenia znadujacych sie w bloku silnika, a duzy prawie wszystko co jest poza
                  nim.
                  Czujnik temperatury od wskazówki ktora masz na desce rozdzielczej jest w bloku
                  silnika po prawej stronie gaznika pod nim i zastanawiam sie jaka ciecz on
                  mierzy, czy zaraz po ogrzaniu przez silnik czy juz po schlodzeniu.
                  Widze ze ciezko termostat sprawdzic bez rozdzierania bo cholera na tym
                  oryginalnym czujniku temperatura osiaga ledwo 60 stopni nawet po dluzszej
                  jezdzie, a silnik wolo sie grzeje.
                  Pozdrawiam.
                  Biore sie za te tuleje :)
                  • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 19.04.04, 13:26
                    Co do obiegu to się moim zdaniem zgadza. Mały obieg to płyn krążący po silniku
                    i gdy samochód jest zimny, duży obieg nie jest otwarty, bo powodowałoby to
                    niepotrzebne straty ciepła i jazdę niedogrzanym samochodem. Natomiast termostat
                    otwiera dopiero duży obieg, gdy wykryje zbyt dużą temperaturę. Walnięty
                    termostat oznacza stale otwarty duży obieg, niezależnie od temperatury silnika,
                    a tym samym oddawanie ciepła przez chłodnicę pomimo nieosiągnięcia roboczej
                    temperatury, a co za tym idzie, ciągłe niedogrzanie silnika.
                    Żeby sprawdzić termostat, musisz zanurzyć go w gorącej wodzie, a żeby to
                    zrobić, niestety trzeba go wyciągnąć. Z doświadczenia widzę, że w CC po kilku
                    latach jeżdżenia termostat leci na 100% i nie ma co sobie zawracać głowy jego
                    nurzaniem w gorącej wodzie, bo koszty wymiany są niskie. POdane przez Ciebie
                    objawy jednoznacznie wskazują, że "pacjent" jest w stanie agonalnym i wymaga
                    wymiany, mój przed wymianą za skarby świata nie łapał w zimie 70 stopni, po
                    zmianie jest OK.
                    Powodzenia z tulejami!
                    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 19.04.04, 13:34
                      Moj ma nawet teraz problemy z nagrzaniem sie.
                      Samochodem jezdzi sie dobrze dopiero po przejechaniu naprawde duzej ilosci km.
                      Wtedy czuc ze sie dopiero nagrzal.
                      A co do powodzenia z tulejami to bedzie mi potrzebne hehe
                      Pozdrawiam
                        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 19.04.04, 22:42
                          NIe zmienialem bo jak zobaczylem ile jest roboty to mi sie od razu odechcialo.
                          Zapytaj swojego mechanika ile czasu by mu zajelo zrobienie tulejek i ile by
                          mnie to kosztowalo (robocizna).
                          Moze sie wybiore w Twoje strony hehe.
                          Pozdrawiam
                          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 20.04.04, 10:11
                            Wymiana zajęła mu 1 dzień. Natomiast co do ceny, to nie pamiętam dobrze, ale
                            chyba policzył mi taniej, bo była "transakcja wiązana". Ale jak coś, to spytam
                            go i dam znać. Zapraszam!
                          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 21.04.04, 18:38
                            W poniedziałek zmieniam te cholerne poduszki, bo prawa całkiem zmurszała i
                            pokruszona, a stuka jakby bardziej z prawej. W Tarnowie są po ok. 45 zł/sztuka,
                            zobaczymy jaki będzie efekt.
                            A co do tulejek, to cały dzień roboty pewnie przy nich mechanikowi zejdzie jak
                            nic. Usługę oszacował na 120 zł.
                            Pozdrawiam!
    • maciejosss 220 tys. km 20.04.04, 11:28
      znam taki przypadek jednego przedstawiciela handlowego.
      po drodze wymieniono:
      -2 katalizatory
      -zawieszenie
      -sprzęgło
      -3 kpl. opon
      -itp...

      a autko przy sprzededazy miało 211 tys i dalej jeździło
      • drac0 Re: 220 tys. km 20.04.04, 18:25
        Hehehe ja znalem chandlowca ktory zrobil w 1,5 roku 210 tys i sie niestety
        panewki posypaly.
        Trasy to nie to samo co mordowanie silnika w miescie, niestety pojazdy
        wykorzystywane w wiekszosci w miescie sypia sie czesciej i maja mniejsze
        przebiegi miedzy remontami silnika. Kolega Lobuz sie chyba ze mna zgodzi.
        Ja jak narazie znam czlowieka ktory ma 130 tys na zegarze i smiga dalej bez
        problemu, ale autko w wiekszosci ekspolatowane jest na trasie okolo 50 KM.
        Pozdrawiam
        • lobuzek1 Re: 220 tys. km 20.04.04, 19:26
          Zgadzam się z przedmówcą. Jazdy na krótkich, parokilometrowych dystansach
          niedogrzanym silnikiem, jego częste uruchamianie i zatrzymywanie nie wpływa
          dobrze na kondycję tak awaryjnego silnika jaki jest w CC 700. Takich
          bezawaryjnych przebiegów tylko pozazdrościć, zdarzają się bardzo rzadko. Raz
          jechałem CC 700, który miał nakręcone 170 kkm i miałem dość. Wszystko w nim
          latało, tłukło sie i żyło własnym życiem. Moja siedemsetka w chwilę potem
          wydała mi się samochodem z górnej półki...
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 22.04.04, 22:07
      Widze ze ze zmiana termostatu nie bede mial wiekszych poroblemow.
      Wiesz moze czy przy zuzytych tarczach moze sie zdarzyc ze jedno kolo nie bedzie
      chamowalo na pisk ?
      Przed zmiana klockow i po zmianie jest to samo na tym kole.
      Widze ze na tarczy nie ma rdzawego nalotu wiec klocek musi trzec o nia, ale
      niestety wyglada na mocna zuzyta. Prcy chamowaniu na blocie wszystkie kola
      staja w miejscu.
      Chyba wymiana tarcz nie jest pracochlonna? O ile mi sie wydaje kazda tarcza
      trzyma sie na dwoch srobach?
      Nadszedl wreszcie ten dzien, umowilem sie z mechanikiem na jutro i rozdzieramy
      tylne zawieszenie.
      Jak w CC napedzana jest pompa wodna ? i do czego slozy otwor w jej dolnej
      czesci ?
      Widze ze mam z niego bardzo niewielki wyciek, kilka kropelek na miesiac.
      Slyszalem ostatnio w telewizji o czujniku polozenia walu korbowego. Co to jest?
      Jest to gdzies w naszych cieniasach? Jesli jest to do czego sluzy?
      Pozdrawiam.

      • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 23.04.04, 13:34
        Co do kół i tarcz, to może tak być. Ale może też być uszkodzony tłoczek i nie
        daje właściwego ciśnienia. A kiedy zmieniałeś tarcze? Wytrzymują ok. 70kkm,
        przynajmniej u mnie. Sama zmiana tarcz nie jest specjalnie pracochłonna ani
        trudna, trzeba zdjąć zaciski i odkręcić tarczę.
        Pompa wody i pompa oleju w CC 700 napędzana jest od wałka rozrządu. Nie jest
        napędzana paskiem klinowym!!! Otwór o którym piszesz to otwór kontrolny, jak z
        niego coś cieknie, to trzeba będzie zakupić zestaw naprawczy pompy wodnej i ją
        naprawić, koszt około 70 zł, tylko troche roboty z tym jest. Patrz też czy nie
        ubywa ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
        Czujnik położenia wału służy do poprawnej pracy układu zapłonowego. Znajduje
        się z przodu silnika, obok korka wlewu oleju nad kołem na które przychodzi
        pasek klinowy. To koło natomiast ma 3 występy, gdy przechodzą pod czujnikiem,
        to wskutek indukcji magnetycznej ten zbiera niezbędne dane. Jeśli czasem auto
        nie chce ci zapalić, trzeba jego końcówkę przeczyścić szmatką namoczoną w
        benzynie, problemy znikną jak ręką odjął. POza tym żadnej obsługi nie wymaga.
        Rozrząd w naszych furach jest oparty na łańcuszku, nota bene takim samym jak z
        Bisa. Kompletny tzn. razem z kołami kosztuje ok. 65 zł. Ja zmieniam co ok. 25
        kkm (zaznaczam że dużo hamuję silnikiem), bo po prostu tłucze się i trze o
        obudowę rozrządu. Łańcuch z czasem się wyciąga i stąd to właśnie się dzieje, a
        poznasz to po głośnej pracy rozrządu.
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 23.04.04, 22:20
          No to ja juz teraz wszystko wiem.
          Napisz mi jeszcze jak wymienic rozrzad i czy to jest trudne.
          Ostatnio byl zmieniany okolo 60 tys.
          Co do tarcz to nie byly zmieniane od nowosci :> i troche wygladaja na zuzyte
          (nawet bardzo) jak jutro starczy mi czasu to sie za nie wezme.
          Z tulejami nie bede mial wiekszego problemu zeby je wymienic.
          W wachaczach tylnych sa dwa zaczepy. W jednym jest guma a w drugim tuleja. Czy
          konieczne jest wymienianie tej gumy ? czy tylko wystarczy wymienic tuleje ?
          Co sadzisz o skroceniu tylnych sprezyn? Czy jesli je upiluje nie bedzie to
          wplywalo na auto? Chcialem obizyc o okolo 1 cm autko.
          Wkurzylem sie dzisiaj bo tlumik koncowy wymienialem jakies 15 tys km temu a juz
          sie w srodku rozsypal. Czy to normalne ? Czy kupilem jakies badziewie ?
          Acha jesli w pore nie wymienie rozrzadu to co moze sie stac ?
          P.S dzisiaj u mnie w miescie zjaral sie salon fiata i komis samochodowy. NIezle
          bylo widowisko, tylko szkoda tych aut za tyle pieniedzy.
          Pozdrawiam
          • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 23.04.04, 22:54
            Może klient był zły, że mu szmelc wcisnęli i podpalił salon? MOjemu koledze
            ktoś wczoraj w nocy spalił maluszka...
            Rozrządu sam nie zmieniałem, nie jest to zbyt trudne, trzeba pamiętać, żeby
            prawidłowo ustawić koła (są na nich specjalne znaki), bo inaczej silnik może
            spotkac przygoda, tłok może zniszczyć zawór.
            Co do wachaczy, to zmieniłbym wszystko. Silentblocki wytrzymują niezbyt duże
            przebiegi i jak masz wachacze wywleczone, to zrób wszystko i będziez miał
            spokoj.
            Co do sprężyn - nie mam pojęcia co może się stać, ale taka samowolna ingerencja
            w zawieszenie nie poparta inżynieryjnymi wyliczeniami chyba nie jest najlepszym
            pomysłem, ja przynajmniej sam nie skracałbym sprężyn.
            A co do tłumika - trafiłeś na minę. Ja z tyłu mam założony polski Asmet i po 4
            latach nic się nie dzieje.
            Swiece - nie ma szans na przejechanie 50 kkm. Ja u siebie zmieniam co 15 kkm,
            koszt rzędu 25 zł a efekty są. U nas jak jedna świeca ma przebicie, to pół
            silnika nie pali! A przebiegi podane w książkach osiągane są w teorii,
            instrukcja nakazuje zmianiać świece po 30 kkm... już to widzę w praktyce.
            Pozdrawiam, życzę miłego grzebania przy autku!
            • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 24.04.04, 13:42
              Jeśli nie zmienisz w porę rozrządu, to... nic się nie stanie. Co innego w
              silnikach, w których napęd jest przekazywany za pomocą paska, tam zaniedbanie z
              reguły skutkuje zerwaniem paska i "przygodą". Ale zwlekanie z wymianą, prócz
              denerwującego hałasu powoduje też pewne nierównomierności z zapłonem, bo
              łańcuch ma zbyt duży luz. No i oczywiście obudowa rozrządu może się przetrzeć
              wskutek ustawiznego tarcia o łańcuch. A ona kosztuje około 150 zł. Kolega ołał
              wymianę, no i potem zmienił łańcuch i obudowę. Koszty 3 razy wyższe niż zmiana
              samego łańcucha.
              Pozdrawiam!
    • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 23.04.04, 07:13
      I jeszcze jedno pytanie.
      W cc 700 o ile wiem nie ma paska ani lancucha rozrzadu. Jak objawia sie zuzycie
      rozrzadu? Co jaki czas trzeba rozrzad wymieniac ?
      O ile wiem tam sa chyba specjalne tryby zamiast paska czy lancucha.
      Pozdrawiam
      • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 23.04.04, 22:23
        I jeszcze jedno pytanie z seri ciekawych pytan
        Ile wytrzymuja swiece w naszych furach?
        Chodzi mi dokladnie ile z doswiadczenia i ile z teorii ksiazkowej.
        Slyszalem ze spokojnie 50 tys
        Pozdrawiam
        • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 24.04.04, 22:59
          No i jeden wachacz do przodu. Tuleje nowiutkie.
          10 godzin molestowalismy sie ze zrobieniem jednego wachacza.
          Do wyjecia uzylismy: palnika acetylenowo - tlenowego, pilki do metalu i mlotka.
          Do wsadzenia: kowadlo i mlotek o wadze 10 kg :)
          Juz tak bardzo nie znosi mi tylka przy ostrym skrecaniu. \
          W poniedzialek drugi wachacz ale to juz mamy opatentowane to pojdzie szybciej.
          Tuleje byly tak zuzyte ze ich srodek sam wylecial po wyjeciu wachacza, ale
          teraz juz dobrze.
          Pozdrawiam
          • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 24.04.04, 23:02
            A tak apropo hamulcow. Dziwi mnie fakt ze po odpowietrzeniu ukladu hamulce
            dzialay jak nowe. Pojezdzilem chwilke i dalej to samo, lewe kolo nie hamuje.
            Wycieku zadnego nie ma wiec sam nie wiem co oslabia hamulce.
              • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 25.04.04, 10:49
                Jak masz placic mechanikowi za zmiane poduszek to lepiej zrob to sam.
                Ja tez sie za bardzo na tym nie znam a poszlo gladko. Tylko bedziesz
                potrzebowal kogos do pomocy zeby pozniej silnik na swoje miejsce wsadzic, no i
                oczywiscie 2 podnosniki.
                Wiesz moze co zrobic zeby wyciagnac połośke ze skrzyni? Trzeba wydzierac
                skrzynie czy jest na to jakis myk?
                Jak sprawdzic bez jechania do warsztatu ze amortyzatory sa juz do wymiany?
                Pozdrawiam
                • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 25.04.04, 11:43
                  Akurat mam dobry układ z mechanikiem i liczy tanio, więc nie ma problemu.
                  Całej skrzyni chyba nie trzeba wywlekać, ale roboty z wyjęciem półosi troche
                  jest, tak mi się wydaje. Amortyzatory z grubsza możesz sprawdzić tak: gdy
                  samochód stoi na równej powierzchni, naciśnij mocno nadkole i zauważ ile razy
                  auto się zabuja nim się uspokoi, jeśli 3 - 4 razy to amory do wymiany. Ale to
                  bardzo niedokładny sposób, najbardziej wiarygodne jest zbadanie stanu
                  amortyzatorów na urządzeniu pomiarowym, nie jest to zbyt droga usługa.
                  Ważne,żeby przed wjechaniem na urządzenie wyrównać ciśnienie w kołach, bo
                  nieprawidłowe może troche zafałszować wyniki.
                  Pozdrawiam!
                  • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 25.04.04, 12:01
                    Tak jak piszesz sprawdzalem. Prawie wogole sie samochod nie buja. MOze tylko
                    raz wiec amorki sa sprawne :)
                    Gdzie jest obudowa rozrzadu ? i jak ja zdjac zeby dostac sie do calego
                    mechanizmu ?
                    Czy trzeba jakiegos specjalnego sprzetu? (np mlotka 10 kg)
                    Pozdrawiam
                    • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 25.04.04, 12:18
                      Obudowa napędu rozrządu jest pod kołem pasowym wału korbowego. Teoretycznie
                      najwygodniejszy dostęp do niej jest po zdjęciu zderzaka przedniego,ale da się
                      przy odrobinie wprawy zmienić rozrząd bez demontowania zderzaka. Trzeba
                      poluzować alternator, zdjąć pasek klinowy, zdemontowac koło pasowe z wału. Sama
                      pokrywa mocowana jest na 10 śrubach, to jest ten odlew, który ma wlew oleju i
                      wejście do przewodu odmy. Jak ją zdemontujesz, to rozrząd masz na wierzchu,
                      pamiętaj tylko o zgraniu znaków na małym i dużym kole. Przy zmianie rozrządu
                      nie zapomnij tez o zmianie uszczelki pod jego pokrywą.
                      Specjalnych narzędzi do tego nie trzeba, a na pewno żadnych młotków. Jeśli nie
                      odkręcisz zderzaka, to możesz mieć problem z dostępem, ale zaręczam - też da
                      się to zrobić.
                      Pozdrawiam!
                      PS: A czy poduszkę pod skrzynia biegów też zmieniałeś?
                        • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 26.04.04, 14:38
                          No to poduchy pod silnikiem zmienione, autko super jeździ. Jeszcze może zmienię
                          poduchę pod skrzynią, ale jak na razie efekt jest super. Te stare już były
                          całkiem sparciałe i silnik latał jak Żyd po pustym sklepie.
                          Pozdrawiam!
                          • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 26.04.04, 22:20
                            Ja zmienilem juz wszystkie tuleje i termostat tylko qrde dalej silnik grzeje
                            sie jakby chcial a nie mogl. Tamten stary jak spuszczalem plyn byl zamkniety
                            wiec nie wiem co jest grane.
                            Znaczy po zmianie zauwazylem ze nie szarpie juz silnikiem po krotkiej jezdzie
                            tak jakby grzal sie prawidlowo ale niestety temperatura rosnie strasznie powoli.
                            Fakt przy 80 kilku stopniach wlacza sie wentylator, ale z tego co mowiles
                            wnioskuje ze bardzo szybko temperatura powinna isc do gory, a tak nie jest. Co
                            moze byc z tym cholerstwem?
                            Jak stwierdzic ze uklad chlodzenia jest dobrze odpowietrzony?
                            Po ilu km jazdy u Ciebie wskazowka rusza?
                            Moze ten cholerny czujnik jest uszkodzony ale wentylator sie wlaczyl jak temp
                            byla 80 kilka stopni.
                            Probowalismy dzisiaj rozebrac przednie zawieszenie zeby dostac sie do przegubu
                            ale nie wiem jak to zrobic, zeby czegos nie uszkodzic.
                            Jak najprosciej wyciagnac przegob z polosi? Co musze zrobic zeby nie wydzierac
                            poloski ze skrzyni ? i jak najprosciej wyciagnac bez szwanku poloske ze skrzyni?
                            POzdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz bo jutro sie za to wezme.


                            • lobuzek1 Re: CC 700 jaki przebieg ? 26.04.04, 23:16
                              Dziwne że tak wcześnie włącza się wentylator, powinien zastartować przy ok. 90 -
                              94 stopniach (tak mówi książka). Źle mnie zrozumiałeś, mój CC nie grzeje się
                              błyskawicznie, ale szybciej niż było to przed zmianą termostatu. 50 stopni
                              łapie szybko, natomiast do złapania 90 trzeba parę kilometrów przejechać, nic
                              się na to nie poradzi. Jeśli autko grzeje sie lepiej i szybciej niz przed
                              zmianą termostatu, to już jest sukces.
                              Odpowietrzanie układu chłodzenia wg. książki:
                              - odkręcić zawór odpowietrzania układu chłodzenia (taki mały koreczek na końcu
                              węża w pobliżu wlewu płynu do spryskiwaczy) i wlać do zbiorniczka wyrównawczego
                              płyn chłodzący
                              - zakręcić zawór odpowietrzania po pojawieniu się w nim płynu chłodzącego
                              - zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
                              - uruchomioć silnik, odczekać kilka minut i sprawdzić szczelność układu
                              chłodzenia
                              - po ostygnięciu silnika sprawdzić poziom cieczy chłodzącej w zbiorniku
                              wyrównawczym i w razie potrzeby dolać
                              Co do przegubu, to rozumiem, że chodzi ci o wyjęcie przegubów zerwnętrznych, od
                              strony koła. Jeśli tak, to najpierw musisz wyjąć półoś, czyli:
                              - zdjąć nakrętkę ozdobna koła i poluzować nakrętkę czopa piasty, potem zdjąć
                              koło przednie
                              - odkręcić i wyjąć 2 śruby mocujące zwrotnicę do kolumny zawieszenia przedniego
                              - zdjąć opaskę zaciskową osłony gumowej przy skrzynce przekładniowej
                              - odkręcić całkowicie nakrętkę czopa piasty koła, odchylić zwrotnicę i wyjąc
                              koniec półosi z piasty koła przedniego
                              - wyjąć półoś z mechanizmy różnicowego skrzynki przekładniowej
                              Jak wyjąłeś półoś, to możesz zdzierać przegub, czyli:
                              - zdjąć opaski zaciskowe (dużą i małą) osłony przegubu kulowego i odsunąć
                              osłone od przegubu
                              - zdjąć pierścień osadczy (taki mały pierścień zabezpioeczający) i wyjąć półoś
                              - zdjąć osłone przegubu kulowego zewnętrznego z półosi
                              Tyle książka. Roboty z tym naprawde dużo. POwodzenia!
                              • drac0 Re: CC 700 jaki przebieg ? 27.04.04, 07:48
                                Czyli musi bys spieprzony czujnik temperatury. Bo zawsze majac 80 stopni
                                wlaczal mi sie wentylator. Na drugim czujniku w tym samym czasie jest ladne 90
                                stopni i wtedy fyrtak chlodzi.
                                No to wiem mniejwiecej jak wydrzec bebechy z polosi, ale zasnatanwiam sie po co
                                wydzierac polos ze skrzyni z mechanizmu roznicowego.
                                No chyba ze wyjecie polosi sprowadza sie tylko do pociagniecia jej w swoja
                                strone i wypanie ze skrzyni.
                                Moj tesc (bo to on pomaga mi przy CC) kluci sie ze mna ze jak wyjmie polos ze
                                skrzyni z mechanizmu roznicowego to zeby ja wsadzic bedzie musial rozdzierac
                                cala skrzynie, wiec sam juz nie wiem. On jest z ery FIATA 125p :)
                                Szkoda ze nie masz jak zeskanowac i przeslac mi tych stron z ksiazki o
                                rozdzieraniu przedniego zawieszenia bo bardzo by mi to pomoglo.
                                POzdrawiam
                                • amadablam Mój CC nie lubi deszczu... 28.04.04, 13:26
                                  Witam ekspertów!:)

                                  Panowie drac0 oraz lobuzek1, mam problem z moim CC. Otóż dwukrotnie zdażyło i się w deszczową pogodę silnik wykazywał objawy braku paliwa (bak był pełny). Silnik tak jakby pomału gasł. Jedyne rozwiązaniem bylo zjechanie na pobocze po czym silnik zgasł zupelnie. Proby odpalenia nie dawaly rezultatu (silnik byl rozgrzany). Odczekale jakies 10 minut po czym autko bylo jak nowo narodzone i spokojnie mogłem jechac dalej. Podkreslam, ze sytuacja miala juz miejsce dwa razy, ale tylko w desczowa pogode. W dni suche CC tnie jak brzytwa:). Gdzies czytalem ze walniete moga byc przewody WN, cewka lub swiece (wszystko razem badz do wyboru). Mam nadzieje ze to nie pompa.

                                  Panowie a jak Wy sadzicie? Napiszcie co robić. Pozdrawiam. Pawel.
                                  • lobuzek1 Re: Mój CC nie lubi deszczu... 28.04.04, 14:23
                                    A ile masz benzyny w filtrze paliwa? Bo jeśli jest go tam mało, to leci pompa,
                                    sam tak miałem, nowa pompa kosztuje ok. 55 zł. Jeśli paliwa w filtrze jest
                                    mało, to pompa ma już za mały wydatek i takie są objawy, szczególnie że
                                    piszesz, iż silnik pomału gasł, to mi wskazuje na pompę, u mnie też tak było.
                                    Piszesz o braku paliwa,a czy nic się nie dzieje z zapłonem? Jeli masz wrażenie,
                                    że zapłon wypada, pali na jeden cylinder, to masz coś z układem zapłonowym,
                                    przede wszystkim zmień świece i kable WN, koszt niewielki. Jeśli i to nie
                                    pomoże, zapewne cewka będzie do wymiany, moja odmówiła posłuszeństwa rok temu w
                                    deszczowy poranek, koszt zmiany ok. 60 zł. Z doświadczenia polecam kable firmy
                                    Sentech, całe czarne, koszt ok. 12 zł. Nie kupuj natomiast kabli żółtych lub
                                    niebieskich, nic nie warte. A tak w ogóle, to kiedy zmieniałeś kable i świece?
                                    Może nakładają się u ciebie 2 przyczyny, tzn. pompa się kończy, a jednocześnie
                                    kable i świece wymagają już wymiany?
                                    Pozdrawiam!
                                    • amadablam Re: Mój CC nie lubi deszczu... 28.04.04, 20:18
                                      Hmm... Kable mam niebieskie, a świece były wymieniane w styczniu. Jutro sprawdze ile jest paliwa w filtrze. Dziwi mnie jedynie to ze takie przypadki mialy miejsce w dni deszczowe wiec poki co pompe wykluczalem, ale sprawdze tak jak mowisz, bo faktycznie autko gaslo bardzo wolno... Dam znac co wyszlo z ogledzin:)

                                      Pozdrawiam

                                      P.S. Przeszukalem wszystkie antykwariaty w Katowicach i ksiazki nie znalezlem. Bywa rzadko i na krotko. Bede zmuszony kupic chyba nowa.
                                      • lobuzek1 Re: Mój CC nie lubi deszczu... 28.04.04, 21:50
                                        Na stronie internetowej książka jest w cenie 53 zł.
                                        Skoro pozmieniałeś kable i świece, to może cewka wariuje? Sprawdź paliwo,
                                        czasem dobrze jest wykręcić pompę i sprobować zakręcić samochód, jeśli pompa
                                        mało się "rzuca", to raczej jest już u kresu swych dni, nowej wprost nie sposób
                                        utrzymać w rękach, tak mocno pompuje.
                                        Pozdrawiam!
                                        • drac0 Re: Mój CC nie lubi deszczu... 28.04.04, 22:22
                                          U mnie bylo to samo, zazwyczaj w deszczowe dni silnik gasl bardzo powoli i po
                                          pewnym czasie (kilka minut) dal sie zapalic ponownie.
                                          Sprawdz jeszcze jedna rzecz. Aluminiowa rurke laczaca kolektor wydechowy z
                                          filtrem powietrza, oraz zawor powietrza w filtrze powietrza.
                                          U mnie rurka aluminiowa calkiem sie zapiekla zaraz przy kolektorze i niestety
                                          zalewalo mi swiece. Taki gasnacy powoli silnik i to ze da sie go zapalic po
                                          pewnym czasie to wynik zalanych swiec.
                                          To samo jest z tym zaworem. Ustawilem go na sile caly czas na cieple powietrze
                                          i silnik sie szybciej grzeje :)
                                          Po wymienie rurki juz sie nigdy nie stala taka sytuacja ze musialem zjechac na
                                          pobocze. Raz nawet stalo sie to na srodku skrzyzowania hehe.
                                          POzdrawiam.
                                          • amadablam Re: Mój CC nie lubi deszczu... 29.04.04, 08:45
                                            Oto wyniki oględzin:
                                            1. Świece - wynieniane w styczniu, ale są jakies strasznie okopcone. Poza tym nie wiem czy to ma jakies wieksze znaczenie ale tak "na oko" wydaje mi się ze przerwa między elektrodami ma wiecej niż 0,8 mm (nie mam szczelinomierza zeby sprawdzic to dokladnie).
                                            2. Filtr paliwa - nie wiem ile to dużo, a ile mało paliwa... Jewst go tak moze z 5 mm od dna. Ale tak jak mowie to znowu "na oko". Jesli moglbys mi opisac ile tak mniej wiecej powinno go byc. Jesli bedzie potrzeba to sprobuje zrobic zdjecie, moze wtedy sam ocenisz.

                                            Czytam reszte Waszych wskazowek, ale bez fachowej literatury to chyba nie dam sobie rady:) Dzis sprobuje kupić książkę w księgarni. Jestem początkującym mechanikiem:)
                                            • drac0 Re: Mój CC nie lubi deszczu... 29.04.04, 09:05
                                              Ja zawsze wychodzilem z zalozenia ze jak jest jeszcze iskra to swieca dziala :)
                                              zazwyczaj tak jest hehe.
                                              Co do okopcenia to moze byc przebicie na swiecy (czasem sie zdarza) ale to
                                              bardzo niewielki koszt. Ok 10 zl swieca
                                              U mnie w filtrze paliwa jest zawsze paliwa na samym dnie i jest wszystko w
                                              porzadku.
                                              Sprawdz jeszcze ta aluminiowa rurke o ktorej pisalem.
                                              Profilaktycznie mozesz wymienic swiece i kable WN. KOszt jest naprawde
                                              niewielki a roznice od razu zobaczysz.
                                              Ja jezdze na Championach i naprawde sobie chwale. Kilku moich kumpli tez ma
                                              championy i nie narzekaja. Zrobilem ponad 20 kkm i sie niezle trzymaja.
                                              U mnie dzisiaj deszcz. Zobacze jak po wymianie kabli bedzie zachowywal sie
                                              cienias.
                                              Pozdrawiam
                                              • amadablam Re: Mój CC nie lubi deszczu... 29.04.04, 18:31
                                                OK dziś kupiłem książkę więc myślę ze dam radę:)
                                                Zrobie tak jak piszecie: profilaktycznie wynienie przewody WN i świece. Dziś od kumpla pozyczyłem miernik i jutro sprawdze cewke. Zlokalizuje też tą rurkę aluminiową i sprawdze co z nia jest. Mysle ze tez pompa pojdzie do wymiany bo czuje jakby autko troche stracilo na mocy. Szczegolnie na czwartym biegu cięzko mu wjechac nawet na niewielkie wzniesienie.

                                                Jutro dam znać co i jak. Pozdro.
                                • lobuzek1 Re: Co to za książka? 27.04.04, 20:17
                                  Książka to "Fiat Cinquecento", Warszawa 2000, Wydawnictwa Komunikacji i
                                  Łączności, stron 312 (na okładce niebieski Fiat CC), cena 50 zł, ale w
                                  antykwariatach kilkukrotnie widziałem ją w cenie dwukrotnie niższej.
                                  adres wydawnictwa: www.wkl.com.pl
                                  Pozdrawiam!
                                • drac0 Re: Co to za książka? 29.04.04, 23:49
                                  Mam do Ciebie pytanie. Czy moglbys mi zeskanowac strony na ktorych jest opisane
                                  przednie zawieszenie ?
                                  Chodzi mi dokladnie o wymiane przegubu i co wchodzi w sklad przedniego
                                  zawieszenia. Od kola po poloske. Wiem ze powinien byc tam rysunek lub chociaz
                                  sam opis.
                                  Z gory dziekuje i pozdrawiam.
                                  moj mail dr@gm234.internetdsl.tpnet.pl
    • drac0 Cienko Cienko :) 28.04.04, 22:27
      Jak myslisz czy staly nadmuch powietrza na przod silnika moze byc przyczyna
      jego niegogrzania ?
      Standartowo w Cieniasach w przednim zderzaku jest wlot powietrza tylko na
      chlodnice.
      Ja mam aluminiowa krate w przednim zdezaku na calej jego dlugosci i wysokosci
      standartowego wlotu.
      MOze to jest przyczyna ze silnik sie wolno grzeje?
      Znaczy z tym wolnym grzaniem silnika jest tak.
      Jak mam nawiew do kabiny ustawiony na zimne powietrze, juz po jakims kilometrze
      mam 50 stopni.
      Jesli wlacze cieple powietrze i ustawie nawiew na 1 wtedy temperatura jest caly
      czas okolo 50 stopni i strasznie wolno rosnie.
      No chyba ze tak ma byc bo przeciez nawiew cieplego powietrza do kabiny chodzi
      ciecz.
      Pozdrawiam
      • lobuzek1 Re: Cienko Cienko :) 28.04.04, 22:43
        Włączenie ogrzewania ma skutki podobne jak zamontowanie dodatkowej chłodnicy,
        oczywiście w uprozczeniu. Ciepło, które absorbuje płyn chłodniczy krążący po
        silniku jest wtedy oddawane w nagrzewnicy, a tym samym silnik jest dodatkowo
        schładzany.Ja w zimie nie włączam od razu nagrzewnicy, lecz czekam aż złapię
        temperaturę.
        Co do podanych przez Ciebie objawów, to niestety rewelacji się nie spodziewaj,
        ten silnik tak wolno się grzeje. W lecie nie ma problemów, gorzej zimą, wtedy
        złapanie 90 stopni to niezła sztuka. Być może twój przebudowany zderzak
        sprawia, że auto nieco wolniej się grzeje,ale opisane wyżej problemy wynikają z
        konstrukcji silnika i nic na nie się nie poradzi.
        Tak czy inaczej - jak po kilometrze łapiesz 50 stopni, to raczej jest ok.
        A sonda lambda jest czujnikiem, który mierzy zawartośc tlenu w spalinach i
        według tego reguluje skład mieszanki. Jest wkręcona w przednią rurę wylotową
        przed katalizatorem.
        Pozdrawiam!
        • drac0 Re: Cienko Cienko :) 29.04.04, 08:16
          Hmm czyli nie ma u nas tej sondy.
          U mnie wczesniej jak mialem katalizator sonda byla, ale jak kupilem w miejsce
          katalizatora zwykla rure to w niej nic takiego nie bylo.
          Wydaje mi sie ze sonda lambda dziala tylko z gaznikami Aisan, gdyz nie bardzo
          jest czym sterowac w gazniku Weber (nie wiem jak z FOSem) wszystko ustawiasz
          sobie sam.
          Pozdrawiam.
          P.S Uspokoiles mniez tym grzaniem silnika. Stary termostat niby byl dobry ale
          teraz wydaje mi sie ze silnik jakby szybciej sie grzeje, a zima coz.... nigdy
          chyba nie mialem 90 stopni.
          • lobuzek1 Re: Cienko Cienko :) 29.04.04, 13:51
            Sonda jest związana z katalizatorem spalin, jeśli nie masz już kata, to tym
            bardziej sondy nie ma.
            Przy FOSie nie ma problemu, bo on jest sterowany czysto mechanicznie, a i kata
            nie ma, więc też mniej problemów.
            Pozdrawiam!
            • drac0 Re: Cienko Cienko :) 02.05.04, 11:49
              Witam ponownie.
              W madrej ksiazce wyczytalem ze przeguby dziela sie na zewnetrzne i wewnetrzne.
              Te co sa obok kola to przeguby zewnetrzne.
              W ksiazce opisane jest jak zmieniec oslone przegubu zewnetrznego ale nie ma jak
              zmienic sam przegub. Ja juz sam nie wiem jak to zrobic.
              Narazie mocuje sie z nakretka czopa piasty bo za cholere nie moge jej odkrecic.
              Ukrecilem 2 klucze wczoraj.
              POzdrawiam.
              • drac0 Re: Cienko Cienko :) 03.05.04, 21:50
                Spotkalem sie dzisiaj z dziwna rzecza.
                Spryskiwacz tylnej szyby dziala, a jak chce spryskiwac przednia...... cisza.
                Co moze z tym byc? Masz jakies pomysly?
                Pozdrawiam
                • lobuzek1 Re: Cienko Cienko :) 04.05.04, 09:05
                  Albo poleciał ci bezpiecznik od pompki przedniego spryskiwacza, albo samą
                  pompkę szlag trafił. Bezpiecznik ma 20 A i jest opisany w skrzynce
                  jako "servizi", patrząc z lewej strony jest to pierwszy rząd w pionie, a sam
                  bezpiecznik jest środkowy. Jeżeli on poleciał, to i wycieraczki powinny nie
                  działać.
                  Pozdrawiam!
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka