Dodaj do ulubionych

ekonomiczna jazda samochodem, jak?

31.10.11, 12:06
teoretycznie znam odp. na to pytanie:
-jezdzic płynnie, nie przyspieszac gwałtownie itd,
-utrzymywac mniej więcej stała prędkość,

Tylko w praktyce... spaliłam o 1/3 więcej niż powinnam :/ Samochód na gaz, do pełna zatankowany (ok.34-35 l) powinno wystarczyć na ponad 300 km (tak mówił poprzedni właściciel, rodzina więc 100% ze nie kłamał :) mi wystraczyło na niewiele ponad 180 km :/:/
poradzciem jak jezdzić bardziej ekonomicznie, co zżera najwięcej, może uda mi się to wyeliminować...
Edytor zaawansowany
  • derff 31.10.11, 19:52
    Sprawdzić stan techniczny samochodu:
    1.Ciśnienie w ogumieniu
    2.Zbiezność kół
    3.hamulce-czy nie blokują
    Jazda ekonomiczna polega na unikaniu hamowania i jeżdzeniu na niskich obrotach.
    Zgórki włączać luz- I tu mnie zaatakują zwolennicy hamowanie silnikiem.
  • staszek585 31.10.11, 21:01
    Stan techniczny pojazdu to podstawa.
    Co do spalania, skoro znasz poprzedniego właściciela to najprościej dopytać jak jeździł. Zna auto, spalanie miał niskie więc będzie najlepszym doradcą.
    Co do reszty rad derff'a:
    Zwykle specjaliści zalecają nie jeżdżenie na zbyt niskich obrotach, radzą zdecydowanie przyspieszać, widzieć drogę daleko i odpowiednio wcześnie i łagodnie zwalniać.
    Co do włączania luzu z górki by zmniejszyć spalanie ? Oczywisty bezsens we wszystkich współczesnych samochodach. Nie doprowadzi to do mniejszego zużycia paliwa z prostej przyczyny: silnik nawet na biegu jałowym musi zużywać paliwo. I tak się dzieje przy wyłączeniu na luz. Natomiast zjeżdżając z włączonym biegiem dawkowanie paliwa jest wyłączone, czyli w tym okresie silnik nic nie pali.
    Inaczej było w silnikach z zasilaniem gaźnikowym i przy prostej instalacji gazowej
  • kkk 01.11.11, 08:21
    co do dojeżdżania na luzie - słyszałam, że wcale nie jedzie się 'za darmo' więc staram się zmieniać biegi, hamowac silnikiem, to jest samochód na gaz,więc nie wiem czy ma to znaczenie...
    Co do poprzedniego własciciela i stylu jazdy, ehh, jestem po prostu niezbyt wprawnym kierowcą i zdarza mi sie czasem niechcący przygazować przy ruszaniu (zwłaszcza pod górkę) :/:/
  • staszek585 01.11.11, 20:06
    Czyli trzeba popracować nad techniką, trochę wprawy przyjdzie z czasem.Co do spalania przy hamowaniu silnikiem w przypadku Twojej instalacji gazowej najprościej spytać w warsztacie. Sprawdzą jaka instalacja i odpowiedzą. Tak to można sobie pogdydać.
  • hrabia-monter-christo 03.11.11, 05:07
    kkk napisała:

    > Tylko w praktyce... spaliłam o 1/3 więcej niż powinnam :/ Samochód na gaz, do p
    > ełna zatankowany (ok.34-35 l) powinno wystarczyć na ponad 300 km (tak mówił pop
    > rzedni właściciel, rodzina więc 100% ze nie kłamał :) mi wystraczyło na niewiel
    > e ponad 180 km

    a mnie, na windowsowym kalkulatorze :-) wychodzi, ze spalilas nie o 1/3 ale o 2/3 wiecej
  • etom 03.11.11, 05:12
    poza tym, nie sadze ze skok z 11-12l/100km do 19l/100km !!! wynikac moze tylko ze stylu jazdy
    --
    * Dosyć szybko można się zorientować, że Izabela nie nadaje się do interesu, który ma Wokulski.
  • kkk 03.11.11, 07:53
    zimny silnik... wczesniej zawsze stał w garażu, teraz na dworze, jeżdze na dośc krótkich odcinkach i tylko po mieście - praca, dom, hipermarket itd... pewnie to wszystko razem wpływa na spalanie /
  • billy.the.kid 08.11.11, 10:43
    spaliłem 6 l gazu/fiat panda 1107cm/.po trasie.
    jeżdżę do roboty/5km/-spalanie wyszło ok.10l. a bo to cały czas zimny silnik-dogrzewa się gdy juzzatrzymuję się w arbajcie. i jeszcze 8 skrzyżowań ze światłami.
    --
    rzecz się dzieje w POLSCE- czyli NIGDZIE.
  • kkk 09.11.11, 08:51
    Miałam cieknącą pompe paliwową :] już wymieniona.
    Ja mam 1,6, wiekszy samochód, też krótkie trasy, zimny silnik.
  • staszek585 10.11.11, 20:38
    Bardzo bym się chciał dowiedzieć, co cieknąca pompa paliwowa ma do większego spalania gazu ? Tak z czystej ciekawości.
    PS:
    I co to za auto,bo aktualnie to chyba pompy paliwa znajdują się w zbiorniku paliwa (benzyny, nie gazu) ?
  • rysiekk111 11.11.11, 21:13
    niska sprawność.
    wnioski podałem wielokrotnie : zmniejszyć silniki do zapotrzebowań występujących podczas spokojnego płynnego przemieszczania (w miesśie kilka kW, na ogół poniżej 5 ) i tak się przemieszczać.
    wniosek dotyczy również a nawet przede wszystkim organizatorów ruchu
    --
    nawet jeżeli jest Twoja racja, to moja jest mojsza niz twojsza, bo tylko moja racja jest racja najmojsza
  • derff 14.11.11, 08:15
    Prawdą jest ,że gadaniu o oszczędności i ekonomii towarzyszy zalew samochodów wielkich ciężkich i wcale nieekonomicznych np: samochody terenowe SUV-y i normalne samochody których średnia waga to 1,5 T. Kiedyś miałem Opla Kadetta A który był rejestrowany na 5 osób miał prawie 500l bagażnik i silnik 1,2 oraz masę w stanie suchm 575 kg. Koła 12"
    I komu to przeszkadzało????
  • your.miminka 15.12.11, 11:21
    @kkk, a nie myślałaś o przejściu profesjonalnego kursu z Eco Driving'u? sklep.edustacja.pl/do/item/Eco_Driving/EcoDriving
  • rysiekk111 16.12.11, 00:09
    wykresy spalania w funkcji prędkości na poszczególnych biegach w pełnym zakresie. mapy sprawności silników, mapy skuteczności smarowania i tempa zużycia silników.
    w innym wypadku ich rady niewiele wykraczają poza zasadę ogólną "nie rozpędzaj sie gdy nie trzeba"..a gdy są z nia sprzeczne (n.p. dogmat hamowania silnikiem może być z nią sprzeczny ) świadczą o tych fahoffcuf niedouczeniu
    --
    nawet jeżeli jest Twoja racja, to moja jest mojsza niz twojsza, bo tylko moja racja jest racja najmojsza
  • derff 02.01.12, 09:56
    Te szkoły ecodrivingu to zaraz mi się kojarzą z z kursami "nordicwalking"
    Przecież każdy chodząć macha rękami i jak sie weżmie te kije i nie przestanie machać to jest to co tam uczą.
    Z ekonomiczna jazdą to samo. Chyba każdy wie że im szybciej się jedzie i więcej hamuje to samochód więcej spala. Unikac jednego i drugiego i już. O sprawnym samochodzie nie wspomnę.
  • woynowski1 03.01.12, 14:44
    Spokojna jazda zawsze przynosi efekty. Zależy również od samochodu i silnika. Wprawa kierowcy to też coś co ma znaczenie. Po sprawdzeniu w serwisie czy silnik ma odcinane paliwo podczas hamowania silnikiem i stosowne wybieranie hamowaniu na biegu lub na luzie, polecał bym:
    1/ jazdę ze stała prędkością zawsze na najwyższym biegu – w benzynowym ok. 2000o/min
    2/ przyspieszanie na pól gazie, najlepiej tak by po przełączeniu na następny bieg mieć około 2500 o/min.
    3/ gdy osiągniesz prędkość stała/podróżną/ nie wahaj się i przełącz od razu na bieg wyższy z pomięciem biegu kolejnego, byle byś zachowała owe 2000 obr.
    4/ staraj się przewidywać i zwalniaj, a właściwie zdejmuj nogę z gazu gdy przewidujesz manewr oszczędzi to paliwo i hamulce.
    5/ zachowuj stoicki spokój i obserwuj jak ci się sprawuje samochód, kiedy wykazuje najmniejsze zużycie które mierz raczej na trasie mierząc przebieg i ilość pobieranego do pełnego zbiornika paliwa.
    6/Pamiętaj stacje też mogą Cię oszukiwać na ilości, dlatego lepiej wybieraj znajome lub markowe stacje, bo tam większa kontrola. W dodatku stacyjnicy potrafią chrzcić paliwo, które ma gorsze właściwości energetyczne w siniku.
    7/ jazda w mieście to często 50% i więcej zużytego paliwa, podobnie z jazdą na krótkich odcinkach. Niewprawny kierowca potrafi dołożyć kolejne kilka litrów. A powinowaty, często nieświadomie, potrafi wyolbrzymiać swe sukcesy w spalaniu, albo zapomina dodać, że taki wynik osiągnął na autostradzie jadąc 80 km/godz.
  • 3cz 04.01.12, 21:54
    Jak moje auto by zaczęło palić 20 l/100 km to bym się go jak najszybciej pozbył ;)
    --
    Poradnia zdrowia
    Wiadomości motoryzacyjne
    Świat mody
    O winie
  • derff 09.01.12, 08:25
    A ja mam bardzo zbliżone zuzycie paliwa w mieście i na trasie.Pewnie dlatego że w mieście staram się unikać hamowania a na trasie lubie przycisnąć.
  • maff1 19.01.12, 22:25
    dodam że przy zmianie biegów warto najpierw zdjąć nogę z gazu, odczekać chwile min 2-3 sek, i dopiero wtedy sprzęgło i wyższy bieg.
    Szybka zmiana biegów powoduje że przy wciśnięciu sprzęgła silnik dostaje na chwile wysokich obrotów, bo nie ma obciążenia. Czyli gwałtownie wzrasta pobór paliwa (także ON)
    Po odczekaniu, silnik wyrównuje obroty przed zmianą zmianą biegów.
    --
    kobiety są boskie, ale czy Bóg jest kobietą?
  • sspiotrss 18.02.12, 03:44
    zgadzam się z powyższymi odpowiedziami, jednak czasami warto przemyslec zakup samochodu z odpowiendnim silnikiem. Np. zamiast lpg zdecydowac sie na zakup samochodu z cng i ile mamy dostep do stacji i czesto nie jezdzimi w trasy.
    Zamiast ropy mozna do odpowiednich silnikow lac olej roslinny. Tutaj jesli olej roslinny masz za darmo to w ogole jeździsz za darmo po uprzednim przygotowaniu instalacji. Kolejny sposob to silnik na wode. Pomysl juz dawno stosowany na zachodzie i nadaje sie zarowno do paliwa, beznyny, ropy, lpg, oleju roslinnego. Warto doczytac i zgłębić wiedzę, pozdrawiam
  • crannmer 18.02.12, 12:40
    sspiotrss napisał:
    >Kolejny sposob to silnik na wode. Pomysl juz dawno stosowany na za
    > chodzie i nadaje sie zarowno do paliwa, beznyny, ropy, lpg, oleju roslinnego.

    Jasne. Kolejny wielki wynalazek obok piecow na popiol i CO2.

    > Warto doczytac i zgłębić wiedzę, pozdrawiam

    Nawet nie wiesz, jak masz racje. Zacznij od siebie. I od chemi na poziomie gimnazjalnym.
    --
    MfG
    C.
    So you want to write a fugue?
    You've got the urge to write a fugue
  • misiaczek1281 20.03.12, 11:49
    Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-)
    Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ;-)
  • misiaczek1281 20.03.12, 11:55
    Podobno podczas hamowania silnikiem odcinany jest dopływ paliwa....ale jadąc na luzie co prawda spalasz śladowe ilości paliwa ale dużo dalej zajedziesz bo pojazd nie hamuje Hehe ;-)
    Raz się rozpędziłem z górki to zajechałem na luzie 2 kilometry ... a gdybym hamował silnikiem to bym ujechał pół kilometra ;-)
  • slawo666 26.06.12, 00:48
    Dokładnie, jazda na luzie też ma swoje zastosowanie.
    Szerzej na ten temat na moim blogu: eko-jazda.info/jak-zmniejszyc-spalanie/

    pozdrawiam

    ---
    Jazda ekonomiczna
  • derff 05.07.12, 14:36
    Zgadzam się z przedmówcą. Do kanonów oszczędnej jazdy dodałbym sprawne(nieblokujące) hamulce i dobra geometrię zawieszenia.Zima syntetyczny olej w skrzyni biegów o jak najmniejszej (dopuszczalnej)lepkości.
  • ogloszeniomat.pl 14.07.12, 10:40
    Nie tylko ekonomiczna jazda się liczy jeszcze dochodzi dbanie o filtr powietrza zabrudzony to już obciążenie. Dużym obciążeniem jest też słaby akumulator to już jest bardzo duże obciążenie co przekłada się na spalanie.
    --
    ogłoszenia wiersze auto klasyk gielda
  • crannmer 14.07.12, 12:13
    ogloszeniomat.pl napisał(a):
    > Nie tylko ekonomiczna jazda się liczy jeszcze dochodzi dbanie o filtr powietrza
    > zabrudzony to już obciążenie.

    W odniesnieniu do silnikow benzynowych z regulacja lambda powyzsza wypowiedz to bzdura.

    > Dużym obciążeniem jest też słaby akumulator to j
    > uż jest bardzo duże obciążenie co przekłada się na spalanie.

    To jest rowniez bzdura.
    --
    MfG
    C.
    While a stretto diminution is an obvious solution
  • ogloszeniomat.pl 14.07.12, 12:56
    crannmer napisał:

    > ogloszeniomat.pl napisał(a):
    > > Nie tylko ekonomiczna jazda się liczy jeszcze dochodzi dbanie o filtr pow
    > ietrza
    > > zabrudzony to już obciążenie.
    >
    > W odniesnieniu do silnikow benzynowych z regulacja lambda powyzsza wypowiedz to
    > bzdura.
    >
    > > Dużym obciążeniem jest też słaby akumulator to j
    > > uż jest bardzo duże obciążenie co przekłada się na spalanie.
    >
    > To jest rowniez bzdura.

    Czemu tak twierszisz np. słaby akumulator sprawdź sam wstaw sobie kiepski i pojeźdź trochę alternator bardzo obciąża silnik. A zobacz to samo na dobrze naładowanych różnice są duże
    --
    ogłoszenia wiersze auto klasyk gielda
  • crannmer 14.07.12, 14:02
    ogloszeniomat.pl napisał(a):
    > Czemu tak twierszisz

    Bo ja to wiem, a nie gdybam i nie opowiadam zaslyszanych i niezrozumianych historii.

    > np. słaby akumulator sprawdź sam wstaw sobie kiepski i poj
    > eźdź trochę alternator bardzo obciąża silnik. A zobacz to samo na dobrze nałado
    > wanych różnice są duże

    Obciazeniem nie jest akumulator slaby (= o niskiej pojemnosci), lecz akumulator pusty. Przynajmniej do momentu osiagniecia sredniego stanu naladowania. Akumulator slaby (= o mocno obnizonej pojemnosci) laduje sie szybko.
    --
    C.
    Hier sieht man ihre Trümmer rauchen
    Der Rest ist nicht mehr zu gebrauchen
  • ogloszeniomat.pl 14.07.12, 13:00
    A zresztą to są moje spostrzeżenia wnioski niech każdy wyciągnie sam
    --
    ogłoszenia wiersze auto klasyk gielda
  • crannmer 14.07.12, 14:03
    ogloszeniomat.pl napisał(a):
    > A zresztą to są moje spostrzeżenia

    A przede wszystkim okazja do spamowania .

    > wnioski niech każdy wyciągnie sam

    Ano. Wnioski o serwisie, ktory trzeba reklamowac spamem.
    --
    MfG
    C.
    Zachowawca, aby uniknąć postępu, nie pociągnął za sznurek wychodząc z ustępu.
  • ogloszeniomat.pl 14.07.12, 15:24
    Nie będę wdawał się w dyskusje bo to dopiero jest spam a patrząc na twoje wypowiedzi nie tylko w tym temacie ustawiony jesteś na pouczanie innych.
    Następny chodzący ideał chcecie innych pouczać zacznijcie od siebie.
    --
    ogłoszenia wiersze auto klasyk gielda

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka