Dodaj do ulubionych

Docieranie samochodu

29.06.04, 18:27
Chcialem sie dowiedziec czegos na temat docierania nowego silnika samochodu w
przyszlosci przeznaczonego do wyscigow.

Jest mi znana nowa metoda z chwilowym zwiekszaniem obrotow ponad te ktore
zalecaja producenci a potem zamykaniem "przepustnicy". Ponoc nie wolno
korzystac z oleju synetycznego a pierwszej zmiany nalezy dokonac po
kilkudziesieciu kilometrach w celu usiuniecia zeszlifowanego materialu z
procesu uszczelnienia cylindrow.

Chodzi o dotarcie BMW 325i ze skrzynia SMG przeznaczonego w przyszlosci do
jazdy wyczynowej. 6500 obrotow/min wchodzi w tym samochodzie bardzo latwo, ale
warto by uniknac uszkodzen.

Czy BMW uzywa specjalnych olejow w okresie docierania... bo zaleca oleje
wlasnie syntetyczne.

Co na ten temat moga powiedziec eksperci?

Dziekuje,
M.
Edytor zaawansowany
  • flly 30.06.04, 08:40
    Ekspertem nie jestem, ale z moich obserwacji wynika:
    1. Lepiej zmienić olej po około 2 tyś., nie jest to konieczne jednak koszt jest
    niewielki i warto, właśnie ze względu na materiał pojawiający się w oleju w
    wyniku docierania
    2. Na początku lepiej docierać samochód według instrukcji, a po upływie tego
    okresu, trochę poszaleć i robić to jak najczęściej, silnik ustawia się pod
    kierowcę
    To co napisałem wynika tylko z moich obserwacji i spostrzeżeń!
    P.S
    SMG do wyścigów! To chyba jakaś pomyłka. A co ma niby dawać "wkręcenie" silnika
    i zamknięcie przepustnicy?
  • macieks_macieks 01.07.04, 00:26
    Dzieki za rady

    "SMG do wyścigów! To chyba jakaś pomyłka."

    Sugerujesz ze kierowcy Formuly 1 oraz kierowcy BMW M3 sie myla? Oni wszyscy
    uzywaja skrzyni SMG w dzisiejszych czasach. Porownaj zestawienia czasow zmiany
    biegow a zrozumiesz sam. Niestety na przyklad by dokonac wyrownania obrotow przy
    obnizaniu biegu na zakrecie w samochodzie z normalnym sprzeglem musisz
    obslugiawac jednoczesnie trzy pedaly... w tym prawa stopa cisnie jednoczesnie
    gaz i hamulec. Skrzynia SMG wiele z tych czynnosci bierze na siebie.



    "A co ma niby dawać "wkręcenie" silnika" i zamknięcie przepustnicy?"

    Zmiana obciazen. W obu przypadkach pierscienie ponoc pracuja inaczej. Szczegoly
    tutaj:
    www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    Pozdrawiam
  • marcin.klonowski 05.07.04, 16:37
    Przegazówki podczas redukcji biegów wykonuje się raczej w jeździe wyczynowej.
    Sa dwa sposoby - albo się prawą noga jednocześnie hamuje i dodaje gazu, albo
    się wogóle nie uzywa sprzęgła (w przednim napedzie). W zasadzie do zmiany
    biegów nawet przy seryjnej skrzyni sprzegło jest zbedne jeśli się wie jak to
    robić. Co do docierania to każdy silnik reaguje inaczej, ale ja uważałbym
    głównie na rozgrzewanie i schłodzenie po forsownej jeździe. Z obrotów trzeba
    korzystać

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka