Dodaj do ulubionych

Na jakich żarówkach jeździcie?

31.10.14, 11:25
Mam pytanie na jakich żarówkach jeździcie? Jestem niezadowolony z moich obecnych i przymierzam się do wymiany.
Edytor zaawansowany
  • 31.10.14, 17:15
    Ja jezdze na kolach a zarowki w reflektorach mam takie jakie fabryka zalozyla
  • 31.10.14, 22:57
    Goodyear (zimowe) w jednym aucie, Kleber (letnie) w drugim.
    A z jakimi żarówkami jeżdżę? Chyba Philips. Albo Osram. Albo Bosch. Nie mam pewności - w Oplu mam H7 więc zmieniam dość często (i chyba Philipsy teraz są) w BMW mam H1 i nie zmieniam prawie wcale, więc nie wiem (bo nawet nie pamiętam) co ostatnio założyłem.

    W żadnym wypadku nie zakładam żarówek o wyższym poborze mocy niż zalecany przez producenta auta (i reflektora), żadnych "xenon-looków" czy pi_erdu-śmierdu.
    --
    Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
  • 03.11.14, 17:01
    Ja stosuje już drugi raz żarówki Osrama, Night Breaker i jestem bardzo zadowolony. Wiadomo, że żywotność troszkę mniejsza, niż normalna, ale ilość światła znacznie większa.
  • 03.11.14, 21:09
    Drugi raz?
    Znajomemu H7 wytrzymały 3 miesiące.
    A co do "ilości światła" - H7 ma mieć 1500 lumenów, +/- 10%. Night Breakery Osrama wcale nie wychodzą w testach najlepiej (strumień światła nie przekracza w ich przypadku 1500lm) - są "mocniejsi" zawodnicy od konkurencji na "P".
    A te 80%! 100%! a nawet 200%!!! więcej światła to nic innego jak marketingowy bełkot. Więcej da Tobie dobre ustawienie świateł z normalną żarówką niż Night Breakery świecące wprost w asfalt (albo co gorsza "panu bozi i aniołkom pod spódniczki", co oznacza także oślepianie nadjeżdżających z przeciwka).

    Gdzieś czytałem raport z badań, z których wynikało, że jakieś 10% polskich kierowców ma pojęcie do czego służy korektor ustawienia reflektorów... pozostałe 90% jeździ cały czas na jednym ustawieniu - czy to pustym czy to załadowanym autem.

    --
    Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
  • 04.11.14, 11:49
    Tak, drugi raz kupiłem Night Breakery. No jak znajomemu wytrzymały 3 miesiące to może niech sprawdzi kostki, przewody, napięcia, bo ja wymieniłem swoje po 8 miesiacach.
    Bardzo możliwe, że są żarówki które mają wiecej lumenów,ale jeśli, ja sam mówisz +/- 10% to chyba i tak ciężko będzie odczuć gołym okiem taką różnicę.
    Nie wydaje mi się ze te 80%, 100%, 200% jest bełkotem, gdyż po pierwsze nie można sobie tak sprzedawać produktu z wymyśloną cechą, a wręcz musi byc ona potwierdzona testami, certyfikatami, atestami, itd. Chodzi to o ilość światła w danym punkcie przed samochodem, co gwarantuje nam chociażby struktura żarnika. Dodatkowo dochodzi tutaj filtr, dający niższą temperaturę światła.
    Zgodzę się z Tobą co do prawidłowego ustawienia świateł, zadbanych lamp ogółem, ale nie wmawiaj mi, że mam ustawione żle światła a ciesze się bo mam super żarówki. Dobrze wiem co mam w samochodzie, co mam zrobić i to robie. Lampy mam poprawnie ustawione, klosze niezmatowiałe, itd. a żarówki są tu kolejnym elementem, który ma mi polepszyć widoczność, a nie super żarówki i pampa w asfalt.
  • 04.11.14, 12:17
    A co powiesz na to, że 1500lm +/-10% to NORMA dla H7 i nikomu nie wolno sprzedawać nic w Unii Europejskiej, co znajdowałoby się poza tą normą :)
    A marketingowcy lubią bełkotać, w końcu od tego są.
    A lud ciemny ma się cieszyć "+80, +100, +200" bo od tego jest ciemnym ludem, żeby bełkot marketingowców łykać jak Sasha Grey co innego...
    Żarówki z filtrem to najgorsze gó_no jakie możesz kupić (w testach Autoszmaty dawały jakieś 800lm światła te "xenon-looki"). Drogie żarówki Philipsa, Osram czy Boscha mają specjalnie skonstruowane żarniki, które emitują światło o barwie bardziej zbliżonej do białej i to za to płacisz, kupując taką żarówkę (za trochę inną barwę światła).
    I to jedyne (barwa światła) czym różnią się te żarówki on "normalnych".
    Niektórzy uważają, że w białym świetle widzą więcej niż w żółtym. Może to i prawda... może i psychologia (no bo skoro już dał 50 [dwa, dwa i pół raza tyle co za normalną] za żarówkę która przepali się 2-3 razy szybciej niż normalna, to siła autosugestii potrafi być czynnikiem decydującym).

    --
    Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
  • 05.11.14, 16:01
    Wydaje mi się ,że barwa światła, temperatura to raczej nie zmieniły się z nikąd, gdyż pamiętajmy, że kiedyś żółte światła rzeczywiście były bardzo popularne, nawet Japończycy je stosowali. Wydaje mi się wobec tego, ze zmieniła się technologia, badania, itd. z czego wynikło to, że dziś to bielsze światło jest lepsze, chociażby przykład, szpitale, gdzie właśnie to niemalże białe światło jet wszędzie.
    Bełkot marketingowy stąd ma właśnie poparcie.
    Dobre żarówki oprócz, co ważne dobrego filtra, w odpowiednim układzie, nie zabierając całkowicie powierzchni "czystej" + ospowiedni żarnik, więc powtarzalność, jakość to są elementy za które płacimy rónież, a nie za kolor światła.
  • 05.11.14, 18:04
    samson-najt napisał:
    > Dodatkowo dochodzi tutaj filtr, dający niższą temperaturę światła.

    1. Obnizenie temperatury swiatla robi ze swiatla bialego zoltawe, a z zoltawego czerwonawe. To interesujace, ze w dobie ksenonow jakis producent chwali sie obnizeniem temperatury swiatla.

    2. Kazdy filtr na zarowce zatrzymujac czesc promieniowania zmniejsza strumien swietlny. Czyli oslabia swiatlo.

    Mam wrazenie, ze forumowy reklamiarz winien sie troche doksztalcic przed podjeciem dalszego kryptoreklamowania.

    --
    C.
    Hier sieht man ihre Trümmer rauchen
    Der Rest ist nicht mehr zu gebrauchen
  • 07.11.14, 15:05
    Obniżenie temperatury zaczęliśmy od poziomu żółtego, idąc w dół z Kelwinami, zatem zrobiło się nam zimniejsze światło, bliższe kolorem niebieskiemu, białemu. Taka barwa jest lepsza i są na to naukowe dowody. Rozmawialiśmy o obniżaniu temperatury białego światła. Co do ksenonów, to nie ma tutaj to nic wspólnego, ponieważ ilość aut w takim oświetleniem jest znacznie mniejsza, niż z klasycznym reflektorem z żarówką H4,H7, ,itd.
    Oczywiście, że każdy filtr redukuje ilość światła, które wydostaje się żarówki. Producenci normalnych produktów, nie chińszczyzny, brną w to. Coraz to inne rodzaje rozmieszczenia, materiały, Bóg wie co jeszcze, ale dąży się do poprawienia tego wyniku.
    Jeszcze jedna sprawa. Nie żaden reklamiarz, tylko użytkownik świadomy i douczony. Proszę się przyzwyczaić, że dzisiejszy internet wygląda tak, że jeżeli mamy coś, kupimy, możemy potem się podzielić swoją wiedzą, doświadczeniem, radą. Dlatego nie każdy to reklamiarz.
    A wracając do samego światła polecam przeczytać pierwszą lepszą notkę, chociażby tą: lighting.pl/index.php?s_id=10&akcja=artykul&a_id=206&typ=1.
  • 07.11.14, 15:27
    samson-najt napisał:

    > Obniżenie temperatury zaczęliśmy od poziomu żółtego, idąc w dół z Kelwinami, za
    > tem zrobiło się nam zimniejsze światło, bliższe kolorem niebieskiemu, białemu.
    > Taka barwa jest lepsza i są na to naukowe dowody. Rozmawialiśmy o obniżaniu tem
    > peratury białego światła. Co do ksenonów, to nie ma tutaj to nic wspólnego, pon
    > ieważ ilość aut w takim oświetleniem jest znacznie mniejsza, niż z klasycznym
    > reflektorem z żarówką H4,H7, ,itd.
    > Oczywiście, że każdy filtr redukuje ilość światła, które wydostaje się żarówki.
    > Producenci normalnych produktów, nie chińszczyzny, brną w to. Coraz to inne ro
    > dzaje rozmieszczenia, materiały, Bóg wie co jeszcze, ale dąży się do poprawieni
    > a tego wyniku.
    > Jeszcze jedna sprawa. Nie żaden reklamiarz, tylko użytkownik świadomy i douczon
    > y. Proszę się przyzwyczaić, że dzisiejszy internet wygląda tak, że jeżeli mamy
    > coś, kupimy, możemy potem się podzielić swoją wiedzą, doświadczeniem, radą. Dl
    > atego nie każdy to reklamiarz.
    > A wracając do samego światła polecam przeczytać pierwszą lepszą notkę, chociażby tą: lighting.pl/index.php?s_id=10&akcja=artykul&a_id=206&typ=1.

    Nie dość, że spamer, to jeszcze kretyn.
    To znaczy, że światło żarówki halogenowej (zwykłej) jest Twoim zdaniem światłem cieplejszym, niż zółte światło lampy naftowej?

    Kretynku, spamerze durny, reklamujący tu żarówki "Najt Badziew" jednej z firm, po wsze czasy zapamiętaj sobie - im niższa temperatura w Kelvinach, tym światło cieplejsze.

    Wiem, klient na szkoleniach, zamawiając smarowanie tym góvvnem po forach zapomniał Tobie to przekazać. Ale... piszesz do ludzi ciut znających się na sprawie :)

    To, żeś ty do szkoły (na optykę i fizykę) miał pod górkę, nie znaczy, że tak z każdym było.

    Dla twojej wygody:
    2000 K – światło otwartego płomienia - światło świecy i lampy naftowej
    2500-2700 K – żarówka wolframowa, "żółta"
    2900-3200 K – żarówka halogenowa
    3000-4000 K – barwa neutralnie biała (gdzieś pomiędzy tą a poprzednią skalą masz to swoje "najt-cośtam")
    4000-5000 K – barwa lekko-chłodnobiała (tutaj masz typowy żarnik ksenonowy już (około 4300K)
    5000-5500 K – światło dzienne w bezchmurny dzień.

    --
    Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)
  • 22.11.14, 23:09
    zarowka h4 unitec - w markecie +/- 8 zł - przepalaja sie regularnie co 6 mc - przerobilem kilka kompletow,
    osram NB - wytrzymaly prawie 2 lata (20 i 22 mc)
  • 07.11.14, 14:55
    tristan222 napisał(a):

    > Mam pytanie na jakich żarówkach jeździcie? Jestem niezadowolony z moich obecnyc
    > h i przymierzam się do wymiany.

    Moj samochod jezdzi na kolach a nie na zarowkach.
  • 28.11.14, 22:55
    Ja mam Night Breaker od osram. Dają więcej światła a możne legalnie je mieć w samochodzie. Dużo jeżdżę w nocy więc jak dla mnie bomba. Te żarówki potrafią wydobyć do 110% standardowego światła w przeciętnym samochodzie. Okazuje się że te 10% to całkiem dużo. btw może masz źle założone żarówki? Czasami potrafią zmienić swoją pozycję po zamykaniu maski samochodu, sprawdź! Ale na zapas polecam NB
  • 14.12.14, 18:32
    Najlepsze żarówki H4 na rynku to:Tungsram Megalight Ultra +90, Philips X-Treme Vision, Osram Nightbreaker Plus, Ring Xenon Max +100% i Bosch Plus 90

    Natomiast żarówki H7 to:General Electric Extra Life (Longlife),Bosch Plus90 (wyższa wydajność świetlna),Philips Lifetime x4 (Longlife),Cartechnic H7 (Standard),Osram Standard H7 (Standard)
    Pozdrawiam

    www.auto-poradnik.eu

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.