Dodaj do ulubionych

Zapychający się DPF - olej plus dodatek

04.08.16, 07:18
Mam diesla 1.9 jtd, niestety głównie po mieście - przez to DPF zapycha się. Zmieniłem olej na Liqui Moly TOP TEC 4100 i kupiłem dodatek do ochrony filtra DPF Liqui Moly. Na razie za wcześnie, by cokolwiek powiedzieć o efektach. Może ktoś na forum stosował ten dodatek i wypowie się w temacie?
Edytor zaawansowany
  • 05.08.16, 07:12
    Zdarzyło mi się kiedyś stosować ten dodatek w Oplu - też diesel 1.9 cdti. Ogólnie chodzi o to, ze w im dalej filtr DPF jest umieszczony od kolektora wydechowego, tym trudniej jest go odpowiednio dogrzać, zwłaszcza, gdy robi się głównie krótkie trasy. Problem jest typowy dla włoskich diesli 1.9. Od siebie mogę powiedzieć, że gdy wlewałem ten dodatek do ochrony DPFa od Liqui Moly to filtr mi się nie zapychał. A też jeździłem głównie po mieście.
  • 08.08.16, 14:26
    Przejedź się gdzieś na trase po autostradzie, tak żeby przepaliło
  • 11.08.16, 06:55
    Tak, zrobiłem trasę około 450 km. Sądząc po tym, co było widać i czuć podczas jazdy, to dodatek działał. Prawdziwy test będzie jednak przy codziennej eksploatacji - w mieście.
  • 10.10.16, 19:50
    Dla mnie osobiście te wszystkie filtry zabijają motoryzację. Dodatki do oleju, czy dobre produkty, od kilku lat jeżdżę na helixie, mogą ewentualnie wspomóc eksploatację. Moje pytanie jest inne. Czy myślimy o ekologii, my tak, ale producenci, którzy wymagają od nas jazdy z równą prędkością na obrotach aby wypalić dpf. Gdzie wtedy jest ekologia???
  • 12.09.16, 07:51
    Po zrobieniu ponad 10 k. km muszę przyznać, że poprawa jest znaczna. DPF zdecydowanie rzadziej potrzebuje procedury wypalenia, nie zapycha się - z rury nie dymi tak paskudnie jak kiedyś. Wciąż jeżdżę głównie po mieście, choć co prawda miałem ostatnio kilka dłuższych tras (wiadomo, wakacje), gdzie miałem okazję mocniej dogrzać układ wydechowy. Wygląda na to, że dodatek Liqui Moly naprawdę działa, na pewno gdy zastosuje się go zgodnie z instrukcją tak ja ja zrobiłem. Szczerze polecam. Dokładnej nazwy nie pamiętam, ale w sklepie wystarczy powiedzieć dodatek do ochrony filtra DPF Liqui Moly, będą wiedzieli o co chodzi.
  • 12.09.16, 17:37
    Chyba o ten preparat chodzi www.motochemia.pl/dodatek-do-filtra-dpf-liqui-moly-dieselpartikelfilter-shutz-250ml-p-4244.html :)
  • 19.09.16, 07:31
    Tak, to to, dzięki.
  • 27.10.16, 00:29
    W chwili obecnej przy zakupie "nowoczesnych" aut czy to diesli czy benzyn mamy naprawdę duży problem. Niestety nowoczesne rozwiązania stosowane w autach nie dają już tak długiej i spokojnej eksploatacji jak kiedyś. W mojej opinii obecne TDI z DPF czy różne TSI itp. nie dają gwarancji na jazdę powyżej 150tyś km bezawaryjnie. Alternatywą jest benzyna w dobrym Japończyku z instalacją LPG. Oczywiście mając instalację trzeba wówczas o to auto należycie dbać, przeglądy gazowe, co jakiś czas trochę przejechać na benzynie, stosować właściwy olej, który zapewni właściwe smarowanie silnika taki jak Shell. Wiem bo mam i sam użytkuję.
  • 13.09.16, 22:50
    Normy emisji spalin wykańczają współczesną motoryzację poprzez kompresory, turbiny, i obniżanie pojemności względem moc, filtry .DPF. Faktem jest, że jeszcze godnymi polecenia są auta japońskie ale jedynie w wersjach benzynowych, bez filtrów, kół dwu masowych, turbin takich jak choćby Honda, która z silnika 2.0 generuje 155KM dzięki czemu silnik te mogą służyć bezawaryjnie długie lata. Dodając do tego stosowanie właściwego oleju, który zapewni właściwe smarowanie. Osobiście jeżdżę na Shell Helixie i jak do tej pory z silnikiem nie miałem najmniejszego problemu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.