• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

Olej do Punto II

  • 26.02.05, 22:31
    Od kilku tygodni jeżdżę nowym Punto. SIlnik zalany jest olejem Selenia 20K.
    Nie ufam tym olejom i noszę się z zamiarem zmiany oleju, mam pozytywne
    doświadczenia z olejami Castrola. Pytanie - czy lać półsyntetyk Castrol
    Magnatec 10W40, czy wlewać pełny syntetyk Castrol Magnatec 5W40? Producent
    zaleca ten właśnie olej Selenia, który jest półsyntetykiem. Samochód jeździ w
    trasach po 100 km dziennie.
    Edytor zaawansowany
    • 28.02.05, 08:44
      Przede wszystkim należy sprawdzić w ksiązce co zaleca producent.Jeżeli
      dopuszcza oleje syntetyczne to lać dobrego syntetyka jak najdłużej.Nie mam zbyt
      dobrej opinii o olejach selenia.
    • 28.02.05, 13:02
      Od 15 lat jeżdżę fiatami (tipo, punto1,punto2, punto 3)zawsze na Selenii.
    • 01.03.05, 11:20
      Najważniesze żeby wylać to świństwo. Czy syntetyk czy półsyntetyk raczej nie ma
      znaczenia, ważne żeby zgadzały się lepkości i wskaźniki jakościowe
      • 02.03.05, 16:14
        No bez przesady z tym "świństwem", ale choćby ze względu na cenę przeszedłbym
        na jakiś syntetyk. 20K to chyba półsyntetyk.
    • 02.03.05, 22:17
      Oni zawsze daja swoje fabryczne oleje aby zarobic.
      Lej zawsze syntetyk znanych firm- Mobil,Castrol itp.
      Nigdy nie uzywaj nieznanych firm, wogole nie musisz czytac
      jaki olej do fiata, lejesz syntetyk 0w-40 lub 5w-40. Nie uzywaj
      raczej syntetykow 30 tzn. np.5w-30, moze sie okazac
      za rzadki podczas lata. Ta druga cyfra pokazuje lepkosc oleju
      kiedy jest goracy, natomiast pierwsza pokazuje lepkosc
      kiedy jest zimny.
      • 05.03.05, 16:59
        No i zmieniłem. Zalałem Castrola Magnateca 5W40. Myślę, że powinno być ok.
        Nigdy więcej Selenii.
        • 05.03.05, 18:03
          To byl dobry wybor chociaz ja zawsze jezdze na
          Mobil1 0-40. Mozliwe ze przezuce sie na 5-40 ale
          nigdy na oleje mineralne.
        • 06.03.05, 10:30
          Byłbym ostrożny jeżeli chodzi o pełny syntetyk-może się skończyć wyciekiem na
          wale,trzeba zdejmować skrzynię itd. Silniki Fiata nie należą do SZCZELNYCH.
          Takie były moje doświadczenia z Punto II, dlatego wlałbym na Pana miejscu
          półsyntetyk,oczywiście nie selenia bo jest drogi.
    • 05.03.05, 17:54
      Witam. Widze ze kolega kupil cos wiekszego i sie juz z cieniansem nie meczy. Ja
      natomiast zostaje dalej przy cienkim. Zerknij na watek o gazniku. Co to moze
      byc ? juz stracilem wszystkie nerwy a dalej nie jezdzi jak powinien.
      Pozdrawiam
    • 06.03.05, 10:29
      Byłbym ostrożny jeżeli chodzi o pełny syntetyk-może się skończyć wyciekiem na
      wale,trzeba zdejmować skrzynię itd. Silniki Fiata nie należą do SZCZELNYCH.
      Takie były moje doświadczenia z Punto II, dlatego wlałbym na Pana miejscu
      półsyntetyk,oczywiście nie selenia bo jest drogi.
      • 06.03.05, 11:01
        Syntetyki nie sa rzadkie, po rozgrzaniu maja taka sama gestosc
        jak mineralne. Chodzi o zimne starty, olej syntetyczny jest
        rzadszy jak jest zimny i to jest najwazniejsze, bo jest przez to
        szybki i robi film natychmiast. Na zimnym silniku napewno
        nie bedzie przecieku, mimo wszystko ze jest rzadszy. Wlasciwosci
        smarne tez ma lepsze jak mineralny, po za tym nie robi nagaru,
        ma wlasciwosci przeplukujace.
      • 06.03.05, 11:02
        Zgadza się, aczkolwiek niebezpieczństwo wycieku wzrasta z czasem, gdy silnik
        jest zapchany nagarami. Po przebiegu 1700 km żadnych nagarów nie ma prawa być,
        a przeskok z 10 W na 5W nie jest zbyt radykalny, właśnie dlatego nie chciałem
        zalewać syntetykiem o lepkości 0W (zastanawiałem się nad Castrolem SLX 0W30).
        Myślę, że będzie OK. Zresztą serwis ma dobre doświadczenia z tym właśnie
        Castrolem 5W40. ZObaczymy co będzie - tak czy inaczej - nigdy więcej Selenii.
        • 06.03.05, 12:19
          Na 0w-30 to uwazaj, bo lepkosc 30 tzn.na goracym oleju
          jest mniejsza od40. Olej ten moze byc bardzo dobry w zimie
          ale w lecie moze byc zbyt rzadki, szczegolnie przy upalach.
          Proponuje jezdzic zawsze w kazdych warunkach ow-40 lub
          5w-40.
          • 06.03.05, 12:39
            Dokładnie takie same wnioski wyciągnąłem z porównania parametrów tych olejów i
            dlatego właśnie nie zdecydowałem się na 0W30.
    • 16.07.16, 21:43
      Oleje marki selenia to Bardzo wysoka półka oleje takie jak castrol elf itp. nie są lepsze od tego oleju! Dlatego to olej o wysokiej cenie a najwyższych parametrach! Niestety nie jest to wcale znany olej gdyż to olej który leje sie na pierwszy montaż! temu olejowi może dorównać Total i na olejach sie kończy!
      • 26.10.16, 23:59
        Moim zdaniem jest kilka marek, na które warto zwrócić uwagę m.in Shell, mobil, valvoline.
    • 18.07.16, 15:38
      Jak nie wiesz jaki olej wybrać to możesz zapytać jaki będzie pasował tutaj www.dwtgroup.pl/ . Możesz od razu kupić i wymienić olej ;)
      • 26.10.16, 23:52
        Od kilku lat jeżdżę również na Shellu zrobiłem na nim jakieś 130 tyś km i według mnie spełnia on swoje zadanie.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.