Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić uszkodzenie pompy wodnej ?

22.03.05, 13:07
Czy jest taka operacja mozliwa i jak ją przeprowadzić ? Wydaje mi się że ona
już nie pompuje płynu tylko go "mieli". Auto nabiera temperatury a termostat
jest ok. Podpowiedzcie mi coś bo sam już nie wiem ;-(
Obserwuj wątek
    • atp1 Re: Jak sprawdzić uszkodzenie pompy wodnej ? 23.03.05, 17:51
      Pompa wody ulega jedynie nieszczelnosci, jesli zobaczysz przeciek
      wody od strony pompy to pompa do wymiany, innych uszkodzen
      nie ma. Sprawdz chlodnice, ewentualne inne przecieki,
      jesli mowisz ze termostat jest w porzadku. Jesli pompe napedza
      pasek klinowy (nie rozrzadu), to sprawdz naciag tego paska. Naciag
      nie moze tez byc zbyt mocny, bo pompa zrobi sie nieszczelna
      w krotkim czasie, powinien odginac sie ok.1cm po przycisnieciu
      palcem. Na ogol jednak pompy sa napedzane od paska rozrzadu.
    • takietam1 da sie sprawdzic. 23.03.05, 18:48
      Mozesz zrobic tylko jedno. Jak silnik jest goracy, to dodac gazu na postoju
      trzymajac reke (w rekawicy) na gornym wezu od chlodnicy. Powinienes poczuc jak
      pompa pompuje. Jesli nie ma zupelnie reakcji, to mozliwe ze pompa jest
      uszkodzona. Jezeli nie masz pewnosci, a podejrzewasz, ze pompa jest zniszczona,
      to zawsze mozesz zdjac weza i zapalic silnik. (pod warunkiem, ze termostat jest
      otwarty) Dobra pompa zrobi pol metrowa struge wody z silnika. Zla pompa nie da
      ci NIC. NIC.

      To sie zdarza w niektorych japonczykach, zwlaszcza w kraju, gdzie sa mrozy.
      Niektore pompy maja wirniki wykonane z blachy 2-3 mm i w momencie, kiedy w
      obiegu chlodzenia jest za duzo lodu (zly plyn i zamarznie), to ten wirnik lubi
      sie urwac i wtedy pompa kreci tylko osia w srodku, a wirnik nie pompuje.
      To sie jednak bardzo rzadko zdarza, ale ja widzialem pare razy.
      • atp1 Re: da sie sprawdzic. 23.03.05, 19:01
        Takietam ty jestes genialny, na upartego to ktos moze do plynu
        chlodniczego dorzucic pewna ilosc diamentow, one sa niezwykle
        twarde, pompa bedzie miala co mieszac. Jak ktos teraz napisze ze
        ma pekniety tlok, to z pewnoscia byl to jakis sabotaz.
          • takietam1 nie ma takiej mozliwosci 23.03.05, 21:45
            Pompa albo dziala albo ma urwany wirnik. Jaki masz samochod? Co?
            90% pomp na rynku ma aluminiowe wirniki, albo plastikowe, ktore ani sie nie
            urwa ani nie zardzewieja. Tylko stare pompy mialy wirniki zeliwne.
            Pompa moze tylko ciec. I tyle. Urwany wirnik, to zdarzenie rzadkie.
            Wtedy przejedziesz 3 kilometry i zagotujesz wode. Gotuje ci sie silnik?
            Po 3 km? Nie? To masz sprawna pompe. A jak masz sprawna pompe, to pompa dziala.

            Mozesz miec zapchana chlodnice, uszkodzony czujnik temperatury, uszkodzone
            wentylatory, albo brak przewodu odpowietrzajcego uklad chlodzenia, albo przewod
            jest zatkany i auto ma zapowietrzony uklad chlodzenia, co moze wplywac na
            chlodzenie i silnik sie przegrzewa.

            Tak czy inaczej sugestie, ze pompa "mieli" sa bez sensu.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka