Dodaj do ulubionych

kiedy spalanie jest najmniejsze

11.06.05, 15:21
czy miedzy 25-30 tys obrotów czy 20 - 25 tys
na 5 biegu
Edytor zaawansowany
  • mechanior 11.06.05, 16:20
    A co to jest?
    Szlifierka?
  • vatseq 11.06.05, 18:50
    Trochę przesadziłeś z obrotami :-)

    A tak poważnie, to najmniejsze spalanie jest, gdy auto w garażu stoi.

    vatseq
  • hondziarz 11.06.05, 19:50
    twoje pojęcie o motoryzacji jest niezłe. Wg. ciebie samochody mają 25 tysięcy
    obrotów. hehe. dobre. Formuła 1 nawet tylu nie osiąga.
    Mam więc taką propozycję: zamiast teoretyzować nad spalaniem samochodów, które
    oglądasz zza szyby autobusu, weź się lepiej do roboty.
    --
    Gaz służy do gotowania, nie do silników
  • marcinek1945 12.06.05, 16:53
    Odezwał się cwaniak. Musisz pokazac znawco ze wiesz ze przecietny samochod ma
    7tys obr/min . Chlopak napewno wiedzial to takze tylko sie pomylil wpisujac. Nie
    macie jak zaleczyc swoich kompleksow tylko na lapaniu ludzi za slowka.
  • hondziarz 12.06.05, 17:45
    coś ci się ostro pomyło. Żaden samochód nie ma przeciętnych obrotów 7 tysięcy.
    Dobry jesteś :P
    --
    Gaz służy do gotowania, nie do silników
  • kierowiec1 12.06.05, 18:01
    hondziarz napisał:

    > coś ci się ostro pomyło. Żaden samochód nie ma przeciętnych obrotów 7 tysięcy.
    > Dobry jesteś :P

    Nie podskakuj, znafco.
    Gdyby mi sie taki tekst zdarzyl

    "Jeżeli pomyli się rodzaj paliwa pod żadnym pozorem nie wolno go uruchamiać,
    natychmiast na hol i do warsztatu. Trzeba badziewiarstwo wypompować z baku,
    zanim się wszędzie rozejdze wymyć i wypłukać całą instalację.
    Diesel i benzyna to dwa, całkowicie różne paliwa. Silnik benzynowy o zapłonie
    isikrowym nie pojedzie na dieslu i odwrotnie. To są zupełnie ine konstrukcje. W
    dieslu jest zapłon samoczynny (świce żarowe), w benzynie iskrowy (świece
    zapłonowe). Oprócz tego benzyna i diesel mają inne stopnie sprężania -
    pomylenie paliwa może się nawet skończyć rozerwaniem bloku silnika, a z całą
    pewnością rozwaleniem filtru, wtryskiwaczy (pompowtryskiwacz) i innych
    elementów. "

    to zmienilbym nicka, forum i miejsce zamieszkania.

    Pozdr.

    K.
  • hondziarz 12.06.05, 18:33
    chcesz to sobie tak rób, ja nie zamierzam.
    --
    Gaz służy do gotowania, nie do silników
  • cinkciarzyna 13.06.05, 11:48
    hondziarz napisał:

    > chcesz to sobie tak rób, ja nie zamierzam.

    buuuu hondziarz dałeś plamę buuuuu
  • marcinek1945 14.06.05, 03:12
    Moj UAZ ma minimalne obroty rzedu 400/min , rowno chodzi przy 600 obrotach a
    maksymalne na jakie wchodze to okolo 4000-4500obr/min bo wyzej czuje sie jak na
    mlocie pneumatycznym. Jednak przecietny samochod maksymalne obroty ma rzedu
    6000-8000obr/min
  • kierowiec1 12.06.05, 17:27
    minasz napisał:

    > czy miedzy 25-30 tys obrotów czy 20 - 25 tys
    > na 5 biegu

    Podczas jazdy na danym biegu po poziomej drodze zuzycie paliwa jest tym nizsze,
    im obroty (sztywno zwiazane z predkoscia samochodu) sa nizsze.

    W powyzszym wypadku odpowiedz brzmi wiec: przy 2000..2500 obrotow zuzycie bedzie
    nizsze, niz przy 2500..3000.

    Pozdr.

    K.
  • entry 13.06.05, 16:13
    > Podczas jazdy na danym biegu po poziomej drodze zuzycie paliwa jest tym
    nizsze, im obroty (sztywno zwiazane z predkoscia samochodu) sa nizsze.

    też tak myślałem dopóki nie pojeździłem autem z kompem. Generalnie powyżej
    2000, jest tak jak napisałeś, ale poniżej .... znów rośnie. Oczywiście 2000
    obr/min to granica umowna i zależy pewnie od charakterystyki silnika, ,ale
    akurat tymi autami którymi jeździłem tak właśnie było. Podobnie przyspieszanie
    na wyższym biegu, jeżeli prędkość obrotowa jest zbyt niska mieszanka jest
    bogatsza i mimo mniejszych osiągów i mniejszej prędkości obrotowej jednostkowe
    spalanie jest większe
  • kierowiec1 13.06.05, 16:47
    entry napisał:

    > też tak myślałem dopóki nie pojeździłem autem z kompem. Generalnie powyżej
    > 2000, jest tak jak napisałeś, ale poniżej .... znów rośnie. Oczywiście 2000
    > obr/min to granica umowna i zależy pewnie od charakterystyki silnika, ,ale
    > akurat tymi autami którymi jeździłem tak właśnie było. Podobnie przyspieszanie
    > na wyższym biegu, jeżeli prędkość obrotowa jest zbyt niska mieszanka jest
    > bogatsza

    Mieszanka nie ma prawa byc bogatsza bardziej, niz lambda = 1.

    > i mimo mniejszych osiągów i mniejszej prędkości obrotowej jednostkowe
    > spalanie jest większe

    Jednostkowe moze byc wieksze. Ale zuzycie liczone w litrach na przejechany
    dystans (a nie w gramach na kilowatogodzine) bedzie mniejsze.

    BTW wnioskowanie ze wskazan zuzycia chwilowego jest bardzo zawodne. Dopiero
    calka ze zuzycia chwilowego (vulgo: zuzycie srednie) daje jakas informacje.

    Ostre przyspieszanie na niskim biegu to wykozystanie pelnej mocy silnika. A
    pelna moc to pelne zuzycie paliwa. Jedno podciagniecie drugiego albo trzeciego
    biegu do 5000..6000 tysiecy psuje starania calego dnia.

    Wiekszosc aktualnych samochodow benzynowych mozna spokojnie (bez ekscesow w
    podjazdach albo przyspieszeniu) uzytkowac na niskich biegach od 1000..1200, a na
    wyzszych od 1500..1700 obrotow. Egzotyczne przypadki malych silniczkow albo
    przesadnej charakterystyki sportowej oczywiscie nie.

    Ze to nie jest moj wymysl, mozna sprawdzic chocby w materialach producentow. Np.
    Ford:
    www.ford-eco-driving.de/download/Trainingsbrosch%C3%BCre.pdf
    (ilustracje na stronach 4 i 5)

    Pozdr.

    K.
  • hondziarz 12.06.05, 19:40
    po pierwsze odejmij se jedno zero od tych obrotów.
    Spalanie jest zawsze mniejsze na niższych obrotach, niż na wyższych. nie znaczy
    to jednak, że ekonomiczna jazda do zawsze jazda na wyższym biegu, więc niższych
    obrotach. Wyobraź sobie np. jazdę pod górkę z prędkością 40 kilometrów na
    godzinę na piątym biegu. Obroty będą rzędu tysiąc, ale auto będzie się dusić i
    niszczyć.
    --
    Gaz służy do gotowania, nie do silników
  • marcin.klonowski 13.06.05, 10:33
    To zależy jakie jest obciążenie. Jeżeli można jechać na niższych obrotach
    jedynie muskając gaz to 2000-2500 jest ok.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka