Dodaj do ulubionych

Zużycie przednich opon

28.08.05, 23:03
Mam problem/wątpliwość. Zauważyłem, że przednie opony są zużyte w większym
stopniu, niż tylne. Samochód (Punto II) ma przejechane 17 tys. km a głębokość
bieżnika przednich opon jest mniejsza od tylnych o około 1,5 mm. Bieżnik
zużyty jest równomiernie, nie ma efektu zdzierania środka opony lub którejś
krawędzi. Byłem w serwisie, ale tam wjechali dwa razy na urządzenie badające
zbieżność kół i stwierdzili, że wszystko jest dobrze. Ale czy rzeczywiście?
Może mi ktoś coś zasugerować? Auto jest jeszcze na gwarancji.
Edytor zaawansowany
  • 29.08.05, 00:32
    Przednie opony z reguly sie zuzywaja szybciej niz tylnie ,dlatego co 10 tys .km
    jest zalecane przelozyc opony z tylu na przod i z przodu na tyl .Jezeli opony
    wytarte sa rownomiernie oznacza to ze nie ma zadnych defektow typu zla
    zbieznosc.Mozna powiedziec ze to normalne w twoim przypadku .
  • 29.08.05, 08:03
    astro_glide napisał:

    > Przednie opony z reguly sie zuzywaja szybciej niz tylnie ,

    Owszem, szczegolnie w samochodach z przednim napedem.

    > dlatego co 10 tys .km
    > jest zalecane przelozyc opony z tylu na przod i z przodu na tyl .

    To jest metoda maksymalizacji zuzacia opon. Zawieszenie z przodu jest inaczej
    zbudowane niz z tylu i opony ukladaja sie odpowiednio do geometri zawieszeniea.
    Po zamianie miejsca najpierw przez pierwsze kilkaset kilometrow ukladaja sie do
    nowego miejsca, co jest zwiazane z zuzyciem i lekkim pogorszeniem przyczepnosci.

    Lepiej po dojsciu do granicy zuzycia przednich opon i ich wyrzucenia przelozyc
    tylne na przod, a nowe zalozyc na tyl. I koszty (w przeliczeniu na caly okres
    eksploatacji) troszke mniejsze, i jednorazowy wydatek mniejszy.

    > Jezeli opony
    > wytarte sa rownomiernie oznacza to ze nie ma zadnych defektow typu zla
    > zbieznosc.Mozna powiedziec ze to normalne w twoim przypadku .

    Twoj sposob uzywania znakow interpunkcyjnych jest cokolwiek dziwny.

    POzdr.

    K.

  • 29.08.05, 08:25
    astro_glide 29.08.2005 00:32 + odpowiedz


    Przednie opony z reguly sie zuzywaja szybciej niz tylnie ,dlatego co 10 tys .km
    jest zalecane przelozyc opony z tylu na przod i z przodu na tyl .


    nie_mich@gazeta.pl

    To koniecznosc,nie tylko w przypadku aut z przednim napedem - przekladanie kól
    z przodu na tyl et vice versa ,
    gdy nadejdzie mokra pora roku a po niej zima,-nie zapomnij ze tylko opony z
    lepszym bieznikiem z tylu moga uratowac cie o krecenia piruetów .
  • 29.08.05, 13:45
    nie_mich napisał:

    > To koniecznosc,nie tylko w przypadku aut z przednim napedem - przekladanie kól
    > z przodu na tyl et vice versa ,

    Dlaczego koniecznosc?

    > gdy nadejdzie mokra pora roku a po niej zima,-nie zapomnij ze tylko opony z
    > lepszym bieznikiem z tylu moga uratowac cie o krecenia piruetów .

    Zupelnie slusznie. Tylko skoro te tylne automatycznie sa w wiekszosci samochodow
    w lepszym stanie, niz przednie, to po co przekladac?

    Pozdr.

    K.
  • 29.08.05, 20:01
    kierowiec1 napisał:

    > nie_mich napisał:
    >
    > > To koniecznosc,nie tylko w przypadku aut z przednim napedem - przekladani
    > e kól
    > > z przodu na tyl et vice versa ,
    >
    > Dlaczego koniecznosc?
    >
    > > gdy nadejdzie mokra pora roku a po niej zima,-nie zapomnij ze tylko opony
    > z
    > > lepszym bieznikiem z tylu moga uratowac cie o krecenia piruetów .
    >
    > Zupelnie slusznie. Tylko skoro te tylne automatycznie sa w wiekszosci
    samochodo
    > w
    > w lepszym stanie, niz przednie, to po co przekladac?
    >
    > Pozdr.
    >
    > K.


    po co przekladac? , po to by równomiernie zdzierac,nawet uwazny kierowca nie
    jest w stanie zedrzec opon równomiernie-któras para bedzie lepsza.Pzdr.
  • 29.08.05, 21:21
    lewarek5 napisał:

    > po co przekladac? , po to by równomiernie zdzierac,nawet uwazny kierowca nie
    > jest w stanie zedrzec opon równomiernie-któras para bedzie lepsza.Pzdr.

    Szybsze zuzywanie przednich opon przy przednim napedzie lezy w naturze rzeczy i
    nie ma nic wspolnego z uwaga kierowcy.

    A wiec po co rownomiernie zdzierac?

    Powyzej napisalem:
    Lepiej po dojsciu do granicy zuzycia przednich opon i ich wyrzucenia przelozyc
    tylne na przod, a nowe zalozyc na tyl. I koszty (w przeliczeniu na caly okres
    eksploatacji) troszke mniejsze, i jednorazowy wydatek mniejszy.

    Jak rowniez napisalem o szybszym zuzywaniu sie przekladanych opon.

    Ja wize same wady przekladania i rownomiernego zuzywania, a zalet zadnych.

    Pozdr.

    K.
  • 04.09.05, 15:37
    Przednie zużywają sie szybciej, bo:
    1)są kołami napędowymi
    2)masa jest większa przez to , że silnik znajduje sie z przodu, jest większy
    docisk kół do podłoża
    3)i wreszcie wspomaganie kierownicy, czyli kręcenie kierownicą kiedy samochód
    nie jest w ruchu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.