Dodaj do ulubionych

Nierówna praca na wolnych obrotach!!!!!!?????

04.10.05, 07:41
Co może być przyczną? silnik normalnie odpala i w czasie jazdy jest ok., ale
na wolnych obrotach zaczyna nierówno pracować (różnice ok 100obr/min.
Występuje też drobne mruganie świateł. Podejrzewam świece. Czy słusznie?
Edytor zaawansowany
  • 04.10.05, 19:25
    świece są wykluczone, bo one nie mają nic wspólnego ze światłami. Świeca służy
    do zapalenia benzyny. TAkie objawy wskazują raczej na usterkę w elektryce bądź
    elektronice sterującej pracą silnika.
    --
    Gaz służy do gotowania, nie do silników
  • 15.07.16, 10:41
    Nie które samochody lepiej znosza gaz niz benzyne ze tylko gaz ma wieksza temp pracy i tylko moga sie zużywać minimalnie zawory wydechowe przykład benzyna 600°C-630°C a gaz o jakieś 30°C+ więcej
    Jezeli instalacja jest założona przez gazownika a nie u Pana Heńka gdzie zmniejsza dawki bo zabijał silnik
    Także jest dobra mieszanka dobrze założona eksploatowana poprawnie i regularnie to nie ma Siły zeby coś sie stało! Więc nie siej propagandy Buraku!
  • 05.10.05, 09:16
    Swiatla moga mrugac z powodu spadku obrotow a co za tym idzie dostatecznego
    ladowana przez alternator -ale to raczej ponizej 500obr/min
    Trzeba poszukac dlaczego samochod nierowno pracuje byc moze to wina kabli
    wysokiego napiecia zlej regulacji wolnych obrotow -a tak na przxyszlosc warto
    chociaz podawac o jaki silnik chodzi bo tu nic nie wiadomo to moze byc nawet
    diesel.
  • 06.10.05, 11:08
    Samochód t skoda fabia 1,4 MPI benzyna
  • 06.10.05, 11:57
    jureka1 napisał:

    > Samochód t skoda fabia 1,4 MPI benzyna
    Mozna wymienic kable i swiece ale mysle ze to nie tu jest usterka.
    Byc moze uszkodzony jest jakis czujnik najlepiej podjechac na diagnostyke i
    podpiac samochod pod komputer calkiem mozliwe ze uda sie tak ustalic
    przyczyne ,jak pamietam te silniki sa dosc wrazliwe na nawet najdrobniejsza
    usterke w servisie skody czy vw beda wiedziec co jest przyczyna plywania
    obrotow a jeszcze lepiej podjechac do servisu boscha tam z mojego
    doswiadczenia najlepiej znaja sie na tego typu usterkach.
  • 05.10.05, 09:30

    ... jakie auto/silnik
    z katalizatorem ? , czy tez EGR ventilem ?
  • 06.10.05, 09:23
    Ja miałem podobne objawy z moim bardzo starym Fordem Mondeo (tak
    zwany „schrottwagen z Deutschlandu”). Również na biegu jałowym pływały trochę
    obroty, ale światła świeciły normalnie, początkowo myślałem, że to z powodu
    starości. Ale w czasie zimy padł mi akumulator, więc zmieniłem na nowy. Po tej
    operacji obroty są stałe. Więc może to zużyty akumulator?
  • 07.10.05, 23:09
    Typowa bolaczka dzisiejszych aut. Sprawdz czujnik temp.silnika,silnik
    krokowy,czujnik przepustnicy. Czasami to nawet komputer moze miec
    awarie. Jesli slabo sie na tym znasz to niestety warsztat. Nierowna
    praca silnika czesto objawia sie bez zaswiecenia lampki a wiec
    bez zanotowania kodow bledow przez twoj komputer.
  • 11.10.05, 14:27
    Pojechałem do serwisu - uszkodzony był czujnik skrętu. 500PLN i samochód jak
    nowy.
  • 12.10.05, 21:10
    Rozumiem ze przez czujnik skretu to czujnik zwiazany z serwem
    na kierownice. To tez moze byc przyczyna, gdyz komputer bada zawsze
    obciazenie silnika i reguluje bieg jalowy.
  • 12.10.05, 21:21
    Ale te 500 zlp to chyba przeplaciles. Ten jak piszesz "czujnik skretu"
    to wlasciwie nie czujnik tylko zwykly wylacznik.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.