Dodaj do ulubionych

Seat Ibiza - klocki hamulcowe, pasek rozrządu

IP: 213.158.197.* 21.11.02, 18:24
Cześć,
Jaka jest minimalna grubośc klocków hamulcowych przy której należałoby je
wymienić? Mam Ibizę z silnikiem 1,4 z 1997 roku, z ABS i tarczami
niewentylowanymi, przebieg 61tys km. Czy możliwa jest samodzielna wymiana
klocków??? Pytania drugie: Czy konieczna jest wymiana paska rozrządu po 60tys
km, skoro instrukcja przeglądów którą mam nic o tym nie wspomina???
Kiedy nalezałoby pasek wymienić?
Pozdrawiam
Janek
Edytor zaawansowany
  • adam.grabalowski 21.11.02, 19:07
    Temat jest dość "śliski". Niewielu jest mechaników, którzy daliby sobie głowę
    obciąć co do wytrzymałości paska rozrządu. W jednej z publikacji na temat
    seata podawane są przebiegi dla silników SDI/TDI - 60 tys.km zaś dla
    pozostałych od 90 tys. km. Niestety pasek to strasznie zdradliwe bydlę, które
    może zrobić nieprzyjemnego psikusa. Najczęściej jest tak, że w przypadku
    silników benzynowych (za pewnymi wyjątkami) gdy nie ma wyraźnego zalecenia w
    instrukcji mechanicy zalecają wymianę ok. 80 - 100 tys. km.
    Absolutne minimum dla klocków hamulcowych wynosi zwykle 1,5 - 2 mm. Warto
    byłoby jednak znaleźć w księgarni jakąś monografię techniczną Pańskiego
    samochodu, przyda się chociażby właśnie przy wymianie okładzin co nie jest
    trudne, jeśli jest się czym "teoretycznie podeprzeć".
  • Gość: Kierowiec IP: proxy / 212.6.124.* 21.11.02, 19:48
    hi

    Gość portalu: janek napisał(a):

    > Cześć,
    > Czy możliwa jest samodzielna wymiana
    > klocków???

    Jesli sie pytasz, to odpowiedz brzmi: nie!
    (umyslny brak smileja)

    Jesli sie pytasz, znaczy to ze jestes co najmniej bardzo poczatkujacym
    mechanikiem. A taki z oczywistych wzgledow nie powinien samodzielnie grzebac
    przy hamulcach. Jesli sie chce zabic, niech powiesi sie na lejcach, a nie
    miesza innych w ta sprawe ;-)

    > Pozdrawiam
    > Janek

    Pozdr.

    K.
  • Gość: Robert IP: *.zywiec.sdi.tpnet.pl 22.11.02, 08:48
    W 100% ZGADZAM SIĘ Z WYPOWIEDZIĄ POPRZEDNIKA W SPRAWIE SAMODZIELNEJ WYMINY
    KLOCKÓW.
    Co do paska to większość serwisów zaleca wymianę co 60 tyś km. To bezpieczny
    przebieg dla paska a zanane są przypadki że pasek pękną po 70 czy 80 tyś km a
    szkody są przeważnie duże średnio ponad 3 tyś zł.
    W BMW- starsze modele zaleca się wymianę nawet co 40 tyś km.
  • Gość: Tomez IP: Stella.NET:* / 172.16.1.* 24.11.02, 17:21
    W książce "Seat ibiza i cordoba" wydanej w 1996 roku przez Wydawnictwa
    Komunikacji i Łączności (tłumaczenie z francuskiego), na stronie 35 pisze:
    częstość wymiany (paska): co 120 000 km. Dlaczego kilku znanych mi mechaników
    twierdzi, że po 60 000 km, pozostanie ich słodką tajemnicą. Może nie jest to
    żadną tajemnicą, tylko po prostu korzystanie z wiedzy, którą zdobyli w latach,
    gdy materiały i technologia były na niższym niż obecnie poziomie. Wiąże się z
    tym brak podnoszenia swoich kwalifikacji, brak stosownych szkoleń, instrukcji,
    itp.
    Uprzedzam ewentualnych mechaników, że oni wiedzą lepiej. Jak oni to wiedzą,
    dam przykład z własnego mieszkania. Otóż wymieniałem piecyk grzewczy do wody,
    zwany pospolicie termą. Po zakończeniu instalacji, hydraulicy przestrzegli mnie
    przed stosowaniem mieszania wody ciepłej z zimną, bo to bardzo skraca żywotność
    urządzenia. Gdy powiedziałem im, że instrukcja zezwala na taki zabieg,
    stwierdzili autorytatywnie, że to nieprawda. Dopiero gdy sami przeczytali
    odpowiedni zapis, gęby im się wydłużyły.
    Identycznie sprawa ma się z paskiem: gdy im cytuję ww. zapis, zapada chwila
    milczenia, a potem stwierdzenie, że jednak lepiej wymienić po 60 000 km.
    Wniosek: ja bym wierzył raczej książce.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka