Dodaj do ulubionych

Turbosprężarka

20.03.06, 21:17
Wiem, że mogę zadbać o właściwą i bezawaryjną pracę turbosprężarki w moim
samochodzie (Omega 2,2 DTI) Jak mam użytkować auto?
Edytor zaawansowany
  • 21.03.06, 11:07
    Na pewno - ponieważ to silnik starszej generacji - warto pamiętać o schłodzeniu
    turbosprężarki po zakończeniu jazdy, czyli nie wyłączać silnika od razu, tylko
    pozwolić mu popracować kilkadziesiąt s na wolnych obrotach. Unika się wtedy
    nagłego odcięcia smarowania przy wirującej z olbrzymią prędkością (nawet do 200
    tys. obr/min) turbinie, co znakomicie wydłuża jej żywotność.
  • 21.03.06, 12:38
    A w nowej generacji, powiedzmy Common Rail, z norma euro4 to sa inne metody
    eksploatacji sprezarki?
  • 21.03.06, 12:51
    W nowych rozwiązaniach stosuje się lepsze materiały, inne ułożyskowanie,
    czasami oddzielne smarowanie i chłodzenie turbosprężarki, niezależne od
    silnika - generalnie nowoczesne silniki są pod tym względem mniej wrażliwe na
    błędy w eksploatacji. Ale oczywiście im też nie zaszkodzi utrzymanie przez
    chwilę na wolnych obrotach po zakończeniu jazdy. Przynajmniej dopóki "ekolodzy"
    nie zaczną protestować:)
  • 21.03.06, 20:28
    Dziekuje za odpowiedz. A niech mi Pan powie jeszcze, dalczego mimo tych
    wszystkich informacji, malo jest na swiecie takich co sie do nich stosuja? Np
    na autostradach... nie widzialem jeszcze nikogo, np w niemczech, kto by sie do
    tego stosowal. JAda tacy ponad 160 i potem nagly STOP. I auta jakos
    nie "padaja".

    Wiem, wiem, to juz temat na dyskusje i Pan nie ma czasu, ale takie sa moje
    prywatne obserwacje...

    Raz jeszcze dziekuje, ja sie bede stosowal do nich :)
  • 22.03.06, 13:13
    w Niemczech nie ale to wlasnie te auta padaja pozniej w Polsce :-)
  • 21.03.06, 21:32
    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    Czy nawet po krótkiej jeździe miejskiej i spokojnej? Czy sprężarkę
    należy "schładzać" po dłuższej jeździe i tylko dynamicznej? W tym silniku
    sprężarka chodzi cały czas czy tylko przy dynamiczniejszym "gazie"? Nie znam
    się na tym i dlatego zadaję te być może banalne pytania.
  • 21.03.06, 22:07
    W instrukcji mojej toyoty (avensis, 2001, d4d) napisane jest ze nalezy
    pozostawic wlaczony silnik tylko po dluzszej (ponad pol godziny) jezdzie na
    trasie. zalecja od 30-90 sekund w zaleznosci od tego jak dlugo sie jechalo.
    pozdrawiam
  • 22.03.06, 23:27
    Witam! sprezarka kreci sie ciagle( napedzaja ja spaliny silnika ,wiec jak jest
    zapalony silnik to sprezarka równiez pracuje). nie tylko tzw chłodzenie jest
    wazne. zeby cieszyc sie bezawaryjna turbina nalezy równiez unikac wysokich
    obrotów zanim silnik (czytaj olej)nie osiagnie własciwej temperatury pracy.
    bardzo wazny jest tez własciwy( zalecany przez producenta olej i jego czesta
    wymiana). ogromnie wazna jest równiez regularna (czesta) wymiana filtra
    powietrza. Pozdrawiam Łukasz
  • 07.02.14, 12:15
    Przeczytaj to, to może lepiej skumasz jak działa turbo i lepiej będziesz wiedział co z nim robić a czego nie robić:

    autokult.pl/2013/10/21/turbosprezarka-budowa-materialy-warunki-pracy
    autokult.pl/2011/02/15/dzialanie-turbosprezarki
  • 27.05.14, 08:50
    Proste. Wymieniaj często olej (z filtrem), po uruchomieniu silnika nie zwiększaj obrotów tylko odczekaj chwilę, sprawdzaj też ciśnienie w układzie smarowania, powinno być stałe.
    Zawsze o to dbałem i wszystko było ok dopóki nie oddałem samochodu w użytkowanie córce, która nie dbała o to. Doszło do wycieku oleju, niebieski dym. Okazało się że trzeba naprawić turbosprężarkę. Zabrałem córkę do mechanika i powiedziałem panom z Ab Turbo żeby jej wytłumaczyli dlaczego najeży dbać o takie rzeczy jak wyżej wymieniłem.
    Pozdrawiam. :)
  • 07.07.14, 17:28
    Zerknij sobie tu ;)
  • 16.07.14, 16:50
    Na stronie www.kramex.net.pl/ możesz sobie w zakładce Naprawa o tym poczytać :)
  • 01.09.14, 11:52
    Polecam wybrać się do Motomarket Bis
  • 01.09.14, 11:53
    W Motomarket Bis jest wysoko wyspecjalizowanym zakładem zajmującym się profesjonalną regeneracją i montażem turbosprężarek do samochodów osobowych i dostawczych wszystkich marek. Za darmo zdiagnozują i doradzą w sprawie turbosprężarek.
  • 01.05.15, 21:14
    SCROLL PRODUCTS-PARTACZE przestrzegam wszystkich mimo że ich opinie w internecie stoją wysoko,ale będąc poszkodowanym zagłębiłem się w temat i doszedłem do wniosku że sami sobie je piszą,więc jeśli nie chcesz mieć problemów i chudszego portfela to omijaj tę ,,FIRMĘ,, szerokim łukiem.
  • 04.09.14, 09:24
    Sama i tak z czasem ulegnie awarii po 100-150 tys. km. Sam o nią dbałem, ale to nic tak naprawdę nie dało...
    --
    Zapraszam do poczytania raportów spalania RZECZYWISTEGO Volkswagena Passata: tioga.pl/volkswagen-passat-spalanie/
  • 27.07.15, 19:45
    Posiadanie auta z turbosprężarką jest dla jego właściciela niezwykłym wyzwaniem. Jej użytkowanie lub bardziej jej zniszczenie może nastąpić niezwykle szybko, ponieważ wkręcanie jej na wysokie obroty jak jest silnik zimny jak również jej nie wystudzenie po szybkiej i dynamicznej jeździe spowoduje jej awarię. Dlatego też decydując się na zakup auta z turbiną należy do tego faktu po prostu dojrzeć i umieć takim autem jeździć.
  • 25.08.15, 21:41
    Daj jej trochę pochodzić, zanim zgasisz silnik. Sprężarki nie lubią takich numerów. U nas w firmi wszyscy to mieli w dupie i mnie hussar-pomoc.com/ musiał reperować na trasie. Oczywiście hiby ja dostałam "bo baba nie potrafi jeździć". No cóż
  • 29.08.15, 13:47
    tez korzystam z hussar-pomoc.com/ zeby nie musiec w trasie za bardzo sie martwic i kombinowac. ale znam twoj bol;d mnie tez zawsze spotyka wszystko co najgorsze w trasie
  • 30.11.16, 20:44
    U mnie nawet podczas odpowiedniego użytkowania auta nic nie wyszło i turbosprężarka była do naprawy. Otóż to! Naprawy a nie wymiany jak początkowo myślałem :) Naprawili mi tutaj turbomielec.pl/
  • 25.12.16, 14:27
    Jakby nie patrzeć turbina to tylko i wyłącznie część eksploatacyjna tak więc nawet jeśli prawidłowyo uzytkujemy taki samochód ma prawo dojść do takiej sytuacji. Jedyne co możemy to wspomagać prawidłową eksploatację turbiny po przez jej studzenie oraz regularne wymiany oleju również na taki, który prawidłowo i w pełni zabezpiecza silnik taki jak choćby shell.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.