Dodaj do ulubionych

Łożyska kół

14.04.06, 20:24
Czy po wymianie łożysk (Polonez) w kołach przednich i regulacji luzu przy
montażu nakrętki zabezpieczającej na zero -" na wyczucie" po krótkim
przebiegu ok 50 km może się pojawić niewielki luz prawie niewyczuwalny ale
jest . Czy należy dociągnąć łożysko czy jeżdzić dalej ? Pozdrawiam - w święta
jadę w dłuższą trasę i nie chcę mieć problemów
Edytor zaawansowany
  • 15.04.06, 07:11
    Może, w zasadzie trzeba to poprawić, ale jeśli masz przed sobą 300-500 km, no
    to możesz zrobić to po świetach. Strzeżonego... zaglądnij jednak pod kapturek
    czy to tylko siadły łozyska, czy też czasem nie puściła nakrętka.
  • 15.04.06, 16:43
    Dzięki za informację - sprawdzę nakrętkę i pojeżdzę jeszczę trochę jeżeli luz
    wzrośnie to dokręcę drugą nową nakrętką - a tak swoją drogą to czy znasz
    przypadki żeby takowa nakrętka puściła podczas jazdy ? Poza tym może znasz
    jakiś domowy sposób na regulację luzu bo u Morawskiego w książce jest to dosyć
    mgliste
  • 17.04.06, 00:20
    Jak jest dobrze zaciśnięta to nie, ale powymianie nie zaszkodzi sprawdzić
    zwłaszcza jak coś się dzieje.
    Ja na swój użytek zakrecałem koło przed regulacją. Potem dokręcam na full
    nakrętkę i krecę kołem (niełatwo bo stawia spory opór) to ma na celu ułożenie
    dobre łozysk i wyciśnięcie smaru, żeby właśnie póżniej nie "siadły". Jak już
    pokręcę to popuszczam nakrętkę aż koło zacznie się ładnie kręcić bez oporu ale
    i bez luzu. Luż gdy się pojawi, wyczujesz bijąc ręka w opone. Taka operacje
    powtarzałem kilka razy zanim zaklepałem nakrętkę. Sygnałem że jest OK będzie to
    ze luż będzie "wychodził" w tym samym miejscu. Prawdopodobnie tego nie zrobiłeś
    albo było za słabo i jak się łożysko nagrzało smar "wyszedł" i stad niewielki
    luz. Warto to poprawić bo na naszych drogach taki luz szybko się powiększy i
    łożysko bedzie mieć krótsze zycie niż powinno, a i na kierownicy to poczujesz
    jako niestabilność auta.
    U Morawskiego był podany kąt o który trzeba popuścić nakrętkę (bodaj 30), ale
    nie zawsze to sie zgadzało z praktyką. Ja to robiłem bez klucza
    dynamometrycznego więc może dlatego.
  • 17.04.06, 00:31
    I zapomniałem o najważniejszym zaklepujesz nakrętke w położeniu "swobodny obrót
    bez luzu". Luz podawany u Morawskiego jest mierzony na piaście i jest tak
    minimalny (badaj 0,15 mm ) że w praktyce na kole go nie czuć
  • 11.12.15, 10:07
    Łożyska koła to delikatna sprawa, zapytaj się mechanika :)
  • 13.10.17, 13:29
    Moim zdaniem to wina lozyska... ja ostatnio wymienialem w swojej madzi...kupowalem wiec, w firmie, ktora mi polecil moj mechanik - techroll.com.pl . Naprawde swietnej jakosci lozyska, az bylem zdziwiony, kolega mechanik twierdzi, ze nie do zdarcia ;)
  • 14.11.17, 09:46
    xxxxxx

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.