Dodaj do ulubionych

na której osi montujemy nową parę opon zimowych?

02.11.06, 13:45
wyczytałem kiedyś, że w przypadku zakupienia tylko jednej pary nowych opon
zimowych, nalezy je zamontować na tylnej osi, a nie z przodu.
czy taka rzeczywiście jest praktyka? jeżeli tak, z czego to wynika?
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • chaziaj 02.11.06, 14:52
    Nie montowac na zadnej"osi", jak juz tak czytales!!!
    Najlepiej sobie kupic piwa, a samochod niech zostanie w garazu.
  • wasert 02.11.06, 15:13
    chaziaj: to piwo to do ciebie akurat podobne; najlepsze duńskie???
    Kolego Pytający: Nie dokonuje się "takich" zamontowań, bo zyskasz efekt
    odwrotny do zamierzonego. Zapewne gdzieś słyszałeś,że "zimówki" montuje się na
    koła napędzane, bo będą lepiej "ciągnąć" w śniegu, brei pośniegowej itp?
    Zważ, że na pozostałych dwóch kołach będziesz miał opony letnie, których guma
    bieżnika w niskich temperaturach stwardnieje, bo taka ona jest - latem jest
    odpowiednio miękka, zimą twardnieje i masz pogorszoną przyczepność. Jeśli więc
    masz przedni napęd i założysz z przodu zimówki, to jest duże prawdopodobieństwo
    wystąpienia "uślizgu" kół z oponami letnimi.
    ZATEM: jeśli już - zimówki montujemy na czterech kołach i jedziemy!
  • mobile5 09.11.06, 22:49
    Czyli wybór jest jednoznaczny? Wszystkie zimowe, albo wszystkie letnie?
  • ksmx 10.11.06, 00:34
    Ciągle to samo "w kółko macieju". Zmieńcie płytę, proszę. Może na początek, co
    to jest przyczepność opony i jak ją zdefiniować w funkcji modułu sprężystości
    gumy samochodowej? Piszą wszyscy jeden za drugim slogany wyłapane z kolorowych
    gazetek do kibla a nikt nie wie o co chodzi.
  • crannmer 02.11.06, 18:48
    nava55 napisał:

    > wyczytałem kiedyś, że w przypadku zakupienia tylko jednej pary nowych opon
    > zimowych, nalezy je zamontować na tylnej osi, a nie z przodu.
    > czy taka rzeczywiście jest praktyka? jeżeli tak, z czego to wynika?

    Jak juz napisano, opon zimowych uzywa sie czterech.
    A lepsza pare (o ile jedna para jest wyraznie lepsza od drugiej) montuje sie z tylu.

    Wbrew ogolnemu mniemaniu to tylne kola sa odpowiedzialne za stabilnosc toru
    jazdy i ustawienie samochodu dziobem do przodu.

    Wiekszosc samochodow (a z tych z przednim napedem praktycznie wszystkie) jest
    lekko podsterowna. I do takiego zachowania przyzwyczajony jest uzytkownik.
    Zalozenie gorszych opon do tylu moze zmienic charakterystyke na lekko
    nadsterowna, przez co reakcja samochodu moze uzytkownika zupelnie zaskoczyc. Z
    rezultatem wypadku.

    MfG

    C.
  • nava55 09.11.06, 15:44
    oczywiście jeżdzę na 4. oponach zimowych. teraz dwie gorsze chcę wyrzucić, stąd
    to pytanie na którą oś zamontować nowe opony zimowe.
    Cranmer- dziękuje za wyjasnienie.
    Pozdrawiam
  • staruch5 09.11.06, 23:17
    slyszalem o tym i nie uwazam tego za brednie.
    pozostaje pytanie ile to jest:

    (o ile jedna para jest wyraznie lepsza od drugiej)

    Mysle, ze przynajmniej 1mm. Przy mniejszych roznicach chyba nie ma sie co
    wyglupiac.
    Klopot w tym tylko taki, ze szybciej zuzywaja sie opony na kolach przednich (w
    wiekszosci aut) i w efekcie nigdy nie bedziemy kupowac kompletu (oprocz 1.
    razu).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka