Dodaj do ulubionych

LPG i diagnostyka z kompa benzynowego

16.04.03, 21:32
Mam pewne problemy z jazda na benzynie, za duze wolne obroty, przerywana
praca zimnego silnika na benzynie (na LPG jest okej oprocz tych za duzych
wolnych obrotow) wiec za rada mechanika podjechalem zdiagnozowac przyczyny.
Samochod to GolfII monowtrysk-ma zlacze diagnostyczne. Po podlaczeniu
niespodzianka-gosc mowi ze na jego komputerze nic nie widac, brak polaczenia.
Po informacji ze auto jest przerobione na gaz stwierdzil ze z diagnostyki
nici bo auta przerobione na gaz maja pocieta instalacje elektryczna w ten
sposob ze odczytac sie nic nie da.
Prawda to czy falsz?. Moze gosc sie myli?. Nie chce mi sie wierzyc ze tak sie
robi podpiecia przewodow , ze pozniej nici z diagnostyki z kompa benzynowego.
Moze macie jakies doswiadczenia w tej materii.
Oczywiscie mozna sie podpiac pod komputerek gazowy i zrobic diagnostyke
instalacji gazowej (wg slow goscia), z tym ze nie ma to nic wspolnego ze
sterownikiem benzynowym.
Pozdrawiam
Edytor zaawansowany
  • bartelus 17.04.03, 09:53
    Ja mam to samo i pojechalem do "dobrego" znanego mechanika, jak powiedzialem ze
    mam na gas to on powiedzial ze nawet nie dotknie.:(
  • arklin 17.04.03, 14:32
    Mam gaz w Omedze B i w ASO spokojnie podlączją do techa i diagnozują. Nie wiem
    w czym problem.
    Pozdrófka
  • rafalmwit 18.04.03, 18:20
    Problem tylko z tym , że instalacja instalacji nierówna. Podobnie jak i
    umiejętności Panów Kaziów zakładających osprzęt. Ja tam się mechanikom , którzy
    odmawiają diagnozowania elektroniki przy spartolonych instalacjach - nie dziwię.
    Stopień degradacji osprzętu silnika w rękach domorosłego gazoroba - bywa
    zatrważający.
  • ojciec_1 23.04.03, 11:58
    Zmień szybko mechanika !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Przy zakładaniu instalacji gazowej nikt niczego nie wycina. NA monowtrysku jest
    tak prosta instalacja że nic sie nie wycina, ucian, przekłada. Nic z niczy nie
    koliduje. Po podłączeniu do kompa samochód musi być przełączony na benzynę, to
    ważne najlepiej jak przed podłaczeniem troche na beznynie pojeździsz. GAz
    regulujesz tylko po podłączeniu do analizatora spalin i nie inaczej.
    RADA ZMIEŃ MECHANIKA.
  • lopi1 24.04.03, 23:49
    Mam odpowiedz na swoje watpliwosci.
    Problem w tym ,ze zdiagnozowanie tak starego auta 91 r. w Polsce jest trudne z
    uwagi na brak programu (moze to nieprecyzyjne ale mniej wiecej tak wyrazil sie
    mechanik w renomowanym zakladzie zajmujacym sie elektronika BOSCHA).
    Mysle ze trzeba by znalezc hobbyste elektronika mechanika ktory ma taki sprzet
    i program do obslugi mojego starocia.
    Na marginesie -jak bylem 2 lata temu w Niemczech bez problemu podpieli mi auto
    w Boschu do PECETA i zdiagnozowali.
    Pozdrawiam
  • egon1960 26.04.03, 20:33
    Miałem podobne problemy w POLONEZIE. Jakiś czas temu odpisywałem już komuś bo
    sam doszedłem do tego co jest przyczyną tego ,że auto z instalacją LPG nie
    jeździ na benzynie. Najczęściej dzieje się tak, że mikroprocesor od gazu
    zarzuca błędami główny komputer a ten zmienia parametry pracy silnika.
    Przyczyna jest w skrócie taka, że nie każda elektronika od gazu dobrze
    współpracuje z instalacją samochodu. Zdecydowałem się na zmianę osprzętu
    elektrycznego LPG i problem zniknął. Powodzenia!!!
  • lopi1 27.04.03, 20:50
    A ten Polonez byl z jednopunktowym wtryskiem?
    Moze Boscha?
    Podaj mi jesli mozesz jaki miales komp benzynowy(producent) i na jaki
    wymieniles. Jesli mozesz podaj mi tez namiary na swoich gazownikow, bo moi sa
    trudno reformowalni, jak im mowie ze sterownik auta moze lapac bledy od pracy
    na LPG to tak jakby nie wiedzieli w czym rzecz.
    Pozdrawiam
  • egon1960 27.04.03, 22:09
    Buł to wtrysk jednopunktowy Boscha a instalacja LPG LOVATO. Na gazie jeździł
    normalnie tylko po przełączeniu na benzynę robił czasem różne sztuczki,
    np.nagle obroty na biegu jałowym skakały do 3 000, potrafił silnik zgasnąć na
    skrzyżowaniu lub też jechał skokami. Po takich objawach jedyne co mu pomagało
    to resetowanie kompa ( odłączanie na chwilę wtyczki od mikroprocesora ).Stąd
    wnosiłem, że powodem jest niewłaściwa praca elektroniki LPG i zgłosiłem się do
    warsztatu (innego niż ten co montował instalację) z prośbą o wymianę wadliwej
    elektryki. Po założeniu innego oprzyrządowania problem zniknął. Kosztowało to
    450PLN , nie wiem czy mogę na forum podawać nazwy firm(nawet dobrych) ale rzecz
    miała miejsce w RYBNIKU latem ubiegłego roku a POLDEK potem poszedł w inne ręce
    i jak dotąd nie mam informacji aby coś w nim szwankowało.
  • lopi1 29.04.03, 01:27
    Witaj Egon
    Mam wlasnie problem podobny jak opisujesz, wtrysk tez Boscha w Golfie.
    Jesli mozesz podaj namiary na tych fachowcow ktorzy rozwiazali Twoj problem ,
    ew. innych ktorych mozesz polecic. Jestem z Zabrza tak wiec do Rybnika mam
    niedaleko.
    Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka