Dodaj do ulubionych

Dokręcanie kół !!!!

30.03.07, 21:09
Uważajcie na dokręcanie kół. Niedawno w firmie oponiarskiej dokręcono mi koła
kluczem pneumatycznym bez użycia klucza dynamometrycznego. Dokręcono zbyt
mocno i w czasie jazdy śruby urwały się wskutek zbyt dużych naprężeń. Cud że
żyję.
Edytor zaawansowany
  • landeus 01.04.07, 13:52
    A u mnie zerwali gwint w piaście też podczas dokręcania. Niestety nic nie
    zastąpi wprawnej ręki prezy dokręcaniu...
  • kierpcyk 07.04.07, 20:15
    Mam pytanie odnośnie dokręcania śrub: czy jeśli podczas dokręcania śruba
    zazgrzytała to znaczy, że zerwał się gwint w piaście? Potem dokręcałem wszystkie
    śruby jeszcze raz i w tej znowu zazgrzytało...
  • m_alaczek 09.04.07, 19:43
    To nie chodzi o zerwanie gwintu. najprawdopodobniej musisz ją troszkę
    posmarować, tylko smarem przeciwko zapiekaniu, nie zwykłym, bo później nie
    odkręcisz.
  • mally36 07.01.14, 18:04
    kolego co do dokrecania kol to jak masz klucz krzyzakowy to do pierwszego oporu nie ma co presadzac
  • baartur 09.04.07, 13:17
    Ostatnio jak wymieniałem koła na letnie to jednego zimowego nie mogłem odkręcić
    i to było to koło które w zimie miałem łatane i dokręcane pneumatem u wulkanizatora.
    Jak bym złapał gume ponownie w tym kole na trasie to nie ma mowy żebym je
    odkręcił :(
    --
    Pozdrawiam,
    Artek
    Auto Forum
  • terenia19 30.04.07, 01:01
    moj chlopak to tak dokreca kola,ze nie wiem jak ja mialam bym je odkrecic
    orginalnym kluczem skoro on to robi innym z dolaczona okolo pół metrowa
    rura.... co za facet!
  • karburatorek 03.06.07, 11:40
    >.... co za facet!

    Słyszę zachwyt w Twoim głosie :o
    Ale matury z polskiego to pewnie nie zdałaś...
    W temacie: długość fabrycznego klucza jest tak dobrana, że średnio silny
    człowiek przykręci śrubę koła tym kluczem z taką siłą, jaka ma być. BEZ ŻADNYCH
    DODATKOWYCH RUR!
  • ppo 04.02.14, 17:16
    A jaki to jest "średnio silny człowiek"? 30-letnia kobieta z 2 dzieci, które lubią być noszone? Czy może 40- letni informatyk, chodzący raz w tygodniu na siłownię? A może 60-letni robotnik, czy 20-letni amator big maców i sportowych ciuchów?
    --
    God = Gold, Oil, Drugs
  • crannmer 03.06.07, 13:46
    terenia19 napisał:

    > on to robi innym z dolaczona okolo pół metrowa
    > rura.... co za facet!

    To nie jest objaw meskosci, ale ignoracntwa i partactwa.
    Nawet blondynki z tipsami tak nie robia.

    MfG
    C.
    Dewulotopodobne, w_r_e_d_n_e i inne trole sa w smietniku
  • engine8 31.12.13, 19:48
    Chyba ze rura i sila nacisku "kalibrowana"
  • cougar4 04.06.07, 22:57
    Wszystko fajnie ale... nie zmieniales przypadkiem w tej firmie rowniez felg?
  • x2468 31.12.13, 14:43
    Czy o sprawdzeniu czy śruby (nakrętki) się nie poluzowały po przejechaniu kilkudziesięciu km nie słyszeli?
  • engine8 06.01.14, 17:34
    W weekend wymienialem opony. Mialem czas wiec obserwowalem jak to robia (pomijajac fakt ze caly process idzie powoli) wiec ten co instalowal "wkrecal" sluby pistoletem ale nie do konca a potem dokrecal kluczem dynamometrycznym... (Na orginalnym rachunku/kontrakcie komuter automatycznie drukuje cisnieni w oponach i moment srub - i jesli chce sie troche inne cisnienie to koryguja po skonczeniu raz jeszcze sprawdzal tym kluczem wszytkie sruby... a przed opuszczeniem auta na ziemie byl tam jeden technik co robil koncowa "kontrole - sprawdzal cisnienie w kazdym kole (pompuja azotem bez doplat) i raz jeszcze sprawdzal kazda srube.. Przy wyjezdzie powiedziano mi ze jesli chce tyo moge "wpasc" za 2-3 dni na minutke a oni juz na parkingu sprawdza docisk srub.... Ja akurat mam dyno klucz w garazu wiec nie potrzebuje ....ale tu szance na problem z instalacja sa znikome.
  • matisson 07.01.14, 15:58
    Zależy, ale czasem profesjonalny i solidny sprzęt musi kosztować ;)
  • lanou 14.01.14, 15:34
    Porządny gumiarz dokręci koła do lekkiego oporu pneumatem, a potem zakręci je kluczem, ale nie dynamometrem!!! Zależy jeszcze od wieku auta, a raczej jego piast, ale w autach starszych niż 7-8 lat ŻADNEJ śruby nie powinno zakręcać się momentem! Są zalecenia producenta dotyczące siły na poszczególnych śrubach, ale są to zalecenia dla samochodów NOWYCH, w aucie np. 10-letnim kręcenie jakiejkolwiek śruby do części zamontowanej od nowości, z dużym prawdopodobieństwem zakończy się jej zerwaniem. Śruby trzeba dokręcać z wyczuciem, akurat tą na kole jest ciężko przekręcić, chyba że używa się przedłużki. Na pewno nie wolno do końca zakręcać pneumatem, to głupota. Inna sprawa, Twoja usterka na 100% nie wynika ze zbyt dużych naprężeń spowodowanych za mocnym wkręceniem, bo to jest fizycznie niemożliwe. Musiało być inne uszkodzenie, albo któraś śruba została zerwana. Jeżeli wszystko było OK po wyjeździe z serwisu, to nie ma opcji, żeby było nie OK w innym czasie. Po prostu zepsuło Ci się auto i nie ma co szukać tutaj winnych w serwisie oponiarskim.
  • engine8 15.01.14, 21:19
    lanou napisał:

    > Porządny gumiarz dokręci koła do lekkiego oporu pneumatem, a potem zakręci je k
    > luczem, ale nie dynamometrem!!!

    I takiego nalezy nazywac "gumiarzem" albo oponiarkim gowniarzem,,,



    >Zależy jeszcze od wieku auta, a raczej jego piast, ale w autach starszych niż 7-8 lat ŻADNEJ śruby nie powinno zakręcać się momentem!

    Ciekawa obsweracja mam nadzieje poparta jakims dokumtem czy miarodajna opinia? Dla mnie to nonsens..

    >Są zalecenia producenta dotyczące siły na poszczególnych śrubach, ale są to zalecenia dla samochodów NOWYCH,

    Jestes pewien? Poczytaj instrukcje czy tak jrest gdzies napisane... Ja nie widzialem.

    >w aucie np. 10-letnim kręcenie jakiejkolwiek śruby do części zamontowanej od nowości, z dużym prawdopodobieństwem zakończy się jej zerwaniem.

    Hm.... jestes pewien ze sie nie mylisz? Pomijajc fakt ze w 10 letnim aucie sruby na kolach byly odkrecane i dokrecane kilka(nascie?) razy?


    >Śruby trzeba dokręcać z wyczuciem, akurat tą na kole jest ciężko przekręcić, chyba że używa się przedłużki.

    "z wyczuciem" do robi gumiarz... albo jak sie nie ma klucza dynamotrycznego. Profesjonaly warsztat zawsze i bezwzglednie dokreci kluczem dynamometrycznym.

    >Na pewno nie wolno do końca zakręcać pneumatem, to głupota.

    Tu akurat masz 100% racje. Lepiej zrobic to jak "gumiarz" niz dokrecic kluczem pneumatycznym.


    >Inna sprawa, Twoja usterka na 100% nie wynika ze zbyt dużych naprężeń spowodowanych za mocnym wkręceniem, bo to jest fizycznie niemożliwe.

    Co znaczy fizycznie niemozliwe? Zbyt mocne dokrecenia i nadwyrezenie srub do tego stopnia iz sa "na pol" czy na granicy zerwania? Szkoda ze nie moge ci tego udowodnic.. latwiej niz ci sie zdaje..

    >Musiało być inne uszkodzenie, albo któraś śruba została zerwana.

    Moglo byc to ze sruby zostaly nadwyrezone i jak pusci jedna to reszta "pojdzie" za nia.


    > Jeżeli wszystko było OK po wyjeździe z serwisu, to nie ma opcji, żeby było nie O
    > K w innym czasie.

    Tzn jak stwierdzic ze wszystko bylo OK ? Kola sie trzymaly?

    >Po prostu zepsuło Ci się auto i nie ma co szukać tutaj winnych w serwisie oponiarskim.

    heheheh to sie nazywa w innyc krajach "tail light warranty" co w tlumaczeniu znaczy Gwarancja tylnych swiatel... a w praktyc to znaczy ze gwaranuje sie robote tak dlugo jak widac tylne swaitla auta po wyjezdzie z serwisu..

    Cos tu chyba nie za bardzo z Twoja logika.. proponuje sie raz jeszcze zastanowic,,,
    bo np jakby kolo bylo przyklejone i przy wyjezdzie bylo OK a 1 km po wyjezdzie odpadlo tzn serwise jest bez winy?
    Jesli kolo odpadlo poniewaz os z kolem odpadla to jedna sprawa a jesli odpadlo po wymianie kol i zerwane byly sroby mocujace kola to druga. Mozna to ciagle sprawdzic poniewaz jesli zostaly kawalki srub po urawaniu to mozna sprawdzic moment wymagany do odkrecenia.

  • waga170 16.01.14, 20:54

    > po wymianie kol i zerwane byly sroby mocujace kola to druga. Mozna to ciagle sp
    > rawdzic poniewaz jesli zostaly kawalki srub po urawaniu to mozna sprawdzic mome
    > nt wymagany do odkrecenia.

    Takie urwane sruby mozna wykrecic palcami. A teraz zastanow sie dlaczego.



  • engine8 16.01.14, 21:53
    Moze nie zawsze palcami ale zgoda... wraz z zerwaniem stuby zniknal moment a otwory na tarczach mocujacych sa zwykle przelotowe...
    .
    Mea culpa
  • waga170 16.01.14, 21:57
    O to to to :)
  • crannmer 15.01.14, 22:25
    lanou napisał:

    > Porządny gumiarz dokręci koła do lekkiego oporu pneumatem, a potem zakręci je k
    > luczem, ale nie dynamometrem!!! Zależy jeszcze od wieku auta, a raczej jego pia
    > st, ale w autach starszych niż 7-8 lat ŻADNEJ śruby nie powinno zakręcać się mo
    > mentem!

    Brednie.

    >Są zalecenia producenta dotyczące siły na poszczególnych śrubach, ale s
    > ą to zalecenia dla samochodów NOWYCH, w aucie np. 10-letnim kręcenie jakiejkolw
    > iek śruby do części zamontowanej od nowości, z dużym prawdopodobieństwem zakońc
    > zy się jej zerwaniem.

    Kompletne brednie.

    > Twoja usterka na 100% nie wynika z
    > e zbyt dużych naprężeń spowodowanych za mocnym wkręceniem, bo to jest fizycznie
    > niemożliwe. Musiało być inne uszkodzenie, albo któraś śruba została zerwana.

    Sam sobie przeczysz. Sruba jak najbardziej moze zostac zerwana zbyt mocnym dokrecaniem.

    --
    MfG
    C.
    So you want to write a fugue?
  • ms1146 28.01.14, 18:40
    Zawsze po wizycie u wulkanizatora odkręcam w domu śruby i dokręcam ręcznie, po wcześniejszym posmarowaniu smarem miedziowym. Raz mi pneumatem przekręcił gwint przy wymianie kół, co skończyło się wymiana piasty :(


    ------
    Lanciastory
  • derff 30.01.14, 09:18
    Ot mądry człowiek.Popieram. Problem chyba wział sie stąd, że gumiarze biorą na sezon zupełnie zielonych chłopców i daja im dobry sprzęt a oni mysla że im mocniej tym lepiej.
  • mateusz.pro1 08.02.14, 11:34
    derff napisał:

    > Ot mądry człowiek.Popieram. Problem chyba wział sie stąd, że gumiarze biorą na
    > sezon zupełnie zielonych chłopców i daja im dobry sprzęt a oni mysla że im mocn
    > iej tym lepiej.


    Potwierdzam, bardzo często można zauważyć takie zjawisko, że firmy wulkanizacyjne na sezon zatrudniają ludzki, którzy nie mają pojęcia o tym co robią. Uważajcie i obserwujcie co robią z Waszymi autami!!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka