Dodaj do ulubionych

Uszczelka pod głowicą?

22.08.09, 13:41
Witam
W moim golfie ubywa płynu chłodniczego ok 2 litry na 2 dni. Gdy samochód jest rozgrzany po
otwarciu zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy wywala pod dużym ciśnieniem. Samochód
nie kopci, nie czuć utraty mocy, brak śladów płynu w oleju, jedyne objawy to wysokie
ciśnienie płynu chłodniczego i jego ubytek.

Wczoraj odpaliłem go z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i zauważyłem ze z płynu
chłodzącego wydobywają się jakby bańki powietrza. Kiedy silnik się rozgrzał wystarczyło
zakręcic korek na chwilę by stworzyło sie ciśnienie i wywaliło płyn jak z fontanny
Edytor zaawansowany
  • norbert.n 22.08.09, 14:03
    Uszczelka uszkadza się w różnych miejscach, stąd objawy nie są zawsze takie
    same. Lepeiej autka już nie odpalaj, tylko na sznurek albo lawetę i na warsztat.
    --
    Sejm: ubawiony Palikot zajął fotel J. Kaczyńskiego.
  • majas.wa 22.08.09, 18:44
    Nigdy się nie otwiera zbiorniczka cieczy chłodzącej gdy silnik
    nagrzany- własnie taki efekt że płyn wywala jak lawa z wulkanu, a i
    można sobie przy okazji narobić większego kłopotu. Duże ciśnienie
    nagrzanego płynu jest to objaw normalny, powinno być również
    niewielkie ciśnienie gdy płyn jest zimny (takie lekkie "psyk" po
    otwarciu zbiorniczka). Swoją drogą trochę dziwne, że wytwarza się
    dość duże ciśnienie a jest jakaś nieszczelność że aż tyle płynu
    ubywa...
    Moja propozycja to sprawdzić szczelność chłodnicy, zbiorniczka,
    przewodów, pompy i korka.
  • pafciu87 22.08.09, 19:56
    Witam !
    Niedawno miałem podobny problem w moim Citroenie.Ubywało płynu i na
    dodatek płyn był cały zaolejony, a na korku od zbiornika majonez.
    NA dodatek również wydobywały się pęcherze powietrza z płynu na
    rozgrzanym motorze.To była uszczelka.Mechanik wymienił uszczelkę +
    uszczelniacze.
  • praktiss 22.08.09, 20:26
    mboss111 napisał:

    > Witam
    > W moim golfie ubywa płynu chłodniczego ok 2 litry na 2 dni.

    Nie widać wycieków pod samochodem na postoju?


    > Gdy samochód jest rozgrzany po
    > otwarciu zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy wywala pod
    > dużym ciśnieniem.

    Prawidłowo.

    > Samochód
    > nie kopci, nie czuć utraty mocy, brak śladów płynu w oleju, jedyne > objawy to
    wysokie
    > ciśnienie płynu chłodniczego i jego ubytek.

    Wysokie ciśnienie to nie usterka.
    Ubytku trzeba szukać na wężach, możliwa też usterka uszczelki ale skoro nie dymi
    i brak śladów w oleju...

    > Wczoraj odpaliłem go z otwartym zbiorniczkiem wyrównawczym i zauważyłem ze z
    płynu
    > chłodzącego wydobywają się jakby bańki powietrza. Kiedy silnik się > rozgrzał
    wystarczyło
    > zakręcic korek na chwilę by stworzyło sie ciśnienie i wywaliło
    > płyn jak z fontanny

    Wywaliło płyn przy zakręconym korku?
  • crannmer 23.08.09, 10:34
    Symptomy sa jednoznaczne . Nie ma co czekac, trzeba dolac wody i jechac do
    warsztatu, ktory __porzadnie__ wymieni uszczelke.

    Wyrazenie "porzadnie" zawiera w sobie planowanie glowicy.

    --
    C.
    And the fun of it will get you
    And the joy of it will fetch you
  • roney03 26.08.09, 10:45
    wiele warsztatow robi prosty test ktory przy tych objawach
    powinien szybko wykazac czy uszczelka pod glowica jest uszkodzona
    Niestety tez sie sklaniam do opini ze raczej tak jest w tym
    przypadku

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka