• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Włosi wygrali! M-346 dla Polski Dodaj do ulubionych

  • 23.12.13, 20:35
    www.altair.com.pl/news/view?news_id=12291
    Uff,dobrze, że nie przestarzały i całkowice pozbawiony cech bojowych Hawk AJT.

    Trochę szkoda, że nie T-50, bo wraz z nim lansowana była możliwość zakupienia F/A-50 dla zastąpienia SU-22. Upadek tej koncepcji w praktyce oznacza, że Suki nie będą miały następcy...

    Pozdrawiam (i wesołych świąt)
    Edytor zaawansowany
    • 23.12.13, 21:08
      ja tam widzę oświadczenie włoskiej firmy, a nie naszego rządu.
      --
      [img]http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/sc/sf/9seg/ZtlLsVtfaPYyDBLHAA.jpg[/img]
    • 23.12.13, 21:11
      jak dobrze pamiętam, to jeszcze niedawno mówiło się o 16 sztukach a nie 8.
      --
      nicedrone.blox.pl/
    • 23.12.13, 21:12
      Super.
      • 23.12.13, 21:54
        Historia zatacza koło.
        Będziemy się szkolić na tym samym co Rosja i Białoruś!
        He he
        • 23.12.13, 22:26
          @piotrek_zalogowany napisał:

          > Historia zatacza koło.
          > Będziemy się szkolić na tym samym co Rosja i Białoruś!
          > He he


          say69mat:
          Jak słusznie zauważyłeś, podobny jak dwie krople wody typ samolotu lata na wyposażeniu sił powietrznych naszych wschodnich sąsiadów.
          Mnie jednakowoż najbardziej intryguje wybór M-346 dokonany przez siły powietrzne ... Izraela. No bo zobacz, jak wiadomo Syryjczycy ofiary licznych wojen powietrznych z Izraelem. Zakupili w 2012r, w FR 36 samolotów szkolno - bojowych Jak-130. Będących najzwyczajniej rosyjskim pierwowzorem samolotu szkolnego M346, produkowanego pod marką Alenia Aermachchi. Pomyślanego jako oferta skierowana na rynki potencjalnych użytkowników wśród państw zachodnich. Samoloty te, poza doskonałymi właściwościami pilotażowymi, łączy niewątpliwie jeszcze jedna cecha wspólna. Samoloty są podobne do siebie, dosłownie jak dwie krople wody. Gołym okiem nie jesteś w stanie odróżnić maszyny izraelskiej od jej syryjskiego odpowiednika. Czy zatem jest to jedynie jakiś zbieg okoliczności, że państwa głęboko zantagonizowane militarnie zakupują na wyposażenie sił powietrznych prawie identyczną maszynę??? Czy też stajemy się świadkami pewnego precedensu, wytyczającego nowe normy w budowaniu zrębów bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego. W oparciu o .... handel bronią.
          • 24.12.13, 01:28
            jest pewna dogodność w ewentualnym wyborze tego typu.
            białoruś, chyba, zamierza jakami-130 zastąpić su-25, czyli samolot szturmowy. posiadając m-346 mamy możliwość zapoznania się z maszyną (ma co prawda inną awionikę i silniki), a także używać jej w roli agresora. też dzięki niej możemy wyobrazić sobie szkolenie bolszewickich pilotów.
            --
            [img]http://fotoforum.gazeta.pl/photo/7/sc/sf/9seg/Z6EqR3qwYC4b9PiedA.jpg[/img]
            • 24.12.13, 08:56
              wiarusik napisała:
              > jest pewna dogodność w ewentualnym wyborze tego typu.
              > białoruś, chyba, zamierza jakami-130 zastąpić su-25, czyli samolot szturmowy.
              Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy też wykorzystywali M-346 do wsparcia wojsk lądowych.
            • 31.01.14, 20:03
              Znowu Żeś się blekotu Objadł?! Białoruś kupiła CZTERY Jak-130!:) Resztę będą szkolić razem z Rosjanami!
        • 24.12.13, 01:44
          piotrek_zalogowany napisał:

          > Historia zatacza koło.
          > Będziemy się szkolić na tym samym co Rosja i Białoruś!
          > He he


          ROsja lata na amerykanskich silnikach Honeywella? SyRYJCZYCY UZYWAJA ZACHODNIEJ AWIONIKI?


          --
          ________________________________________
          "Tanks decide battles, unless aircraft are around."
          • 25.12.13, 07:54
            bmc3i napisał:


            > ROsja lata na amerykanskich silnikach Honeywella? SyRYJCZYCY UZYWAJA ZACHODNIE
            > J AWIONIKI?
            >
            >

            Ta, 300 silników dla modernizacji An-2! Dla UTAir i Aeroflotu. Akurat w tej dziedzinie Honeywell idzie słabo. Ta firma jest na rynku rosyjskim od 1974 roku. Druga po PEPSI firma amerykańska w ZSRR. I mają zdecydowanie inne priorytety niż silniki do AN-2. W Rosji dostarczają głównie systemy bezpieczeństwa i automatyzacji. Z tymi silnikami trafiłeś jak najgorzej.
            • 26.12.13, 03:36
              o333 napisał:

              > bmc3i napisał:
              >
              >
              > > ROsja lata na amerykanskich silnikach Honeywella? SyRYJCZYCY UZYWAJA ZAC
              > HODNIE
              > > J AWIONIKI?
              > >
              > >
              >
              > Ta, 300 silników dla modernizacji An-2! Dla UTAir i Aeroflotu. Akurat w tej dzi
              > edzinie Honeywell idzie słabo. Ta firma jest na rynku rosyjskim od 1974 roku. D
              > ruga po PEPSI firma amerykańska w ZSRR. I mają zdecydowanie inne priorytety niż
              > silniki do AN-2. W Rosji dostarczają głównie systemy bezpieczeństwa i automaty
              > zacji. Z tymi silnikami trafiłeś jak najgorzej.



              Ta, to na jakich silnikach latają Jaki-130? Honeywella?
              Jak-130 ma ta sama awionike ktrej uzywa M-346?


              --
              ________________________________________
              "Tanks decide battles, unless aircraft are around."
              • 26.12.13, 08:25
                bmc3i napisał:


                > Ta, to na jakich silnikach latają Jaki-130? Honeywella?
                > Jak-130 ma ta sama awionike ktrej uzywa M-346?
                >
                >
                Widzę że znowu nie rozumiesz tekstu pisanego.
              • 31.01.14, 20:05
                Jaki-130 mają silniki Ukraińskie! Konkretnie
                ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%98-222-25
                • 31.01.14, 20:28
                  No to też zachodnie. Prawie jak Master.
                  • 01.02.14, 16:07
                    A co jest "zachodniego" w silnikach skonstruowanych na Ukrainie w 1999 roku???!
        • 30.12.13, 21:55
          piotrek_zalogowany napisał:

          > Historia zatacza koło.
          > Będziemy się szkolić na tym samym co Rosja i Białoruś!

          To nie byłby ten sam czy taki sam samolot nawet 70 lat temu (co widać po porównaniu choćby losów Li-2 i DC-3). W dzisiejszych czasach, gdy podstawą możliwości jest wyposażenie, zastosowany płatowiec jest sprawą - powiedzmy - niezasadniczą.
          Elektronika!

          pozdrawiam
          jasiol
    • 24.12.13, 12:59
      8 sztuk --- to pachnie malizną - 5 milionowa Finlandia ma 61 F 18 Hornet i coś ponad 40 Hawków...

      --
      foton3.blox.pl/html
      • 24.12.13, 16:18
        i coś ponad 40 Hawków...

        Coś już mniej. Te 41 sztuk z lata 80-tych jest wycofywane. Zmodernizują 22-24 sztuki.

        • 24.12.13, 17:48
          maxikasek napisał:
          > Coś już mniej. Te 41 sztuk z lata 80-tych jest wycofywane. Zmodernizują 22-24 s
          > ztuki.


          To i tam trzy razy wiecej jak Poland.
          • 24.12.13, 20:32
            Ale to pozostałość Zimnej Wojny. Finlandia mogła mieć maks. 60 myśliwców. Nie mogła mieć bombowców ani szturmowców. Więc w ten sposób obchodzili ograniczenia traktatu pokojowego.
    • 24.12.13, 13:02
      mamlas_1 napisał:
      > /A-50 dla zastąpienia SU-22. Upadek tej koncepcji w praktyce oznacza, że Suki n
      > ie będą miały następcy...

      Suki będą miały następców - chyba używane F 16 ale też coś koło 16 stuk - też cholernie pachnie malizną...

      --
      foton3.blox.pl/html
    • 25.12.13, 11:48
      No cóż z ziemi włoskiej do Polski :) To się zgadza z naszym oficjalnym hymnem. :)
      • 25.12.13, 12:12
        Aermacchi zaprzeczył temu. Powiedzieli że rozmowy trwają.
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.