Dodaj do ulubionych

Dekomunizacja SZ v/s reanimacja zombie

23.05.18, 07:44
def24.pl:
W przypadku śmigłowców bojowych planowana jest ograniczona modernizacja śmigłowców Mi-24 oraz pozyskanie nowych śmigłowców uderzeniowych po roku 2022, natomiast w odniesieniu do śmigłowców W-3 Głuszec planowana jest ich dalsza eksploatacja. (…) Jeżeli chodzi o wielozadaniowe śmigłowce transportowe, planowane są remonty śmigłowców transportowych Mi-17, Mi-8, W-3. Pozwoli to na dalszą ich eksploatację i zapewni realizację zadań transportowych Sił Zbrojnych w okresie najbliższych 10 lat. - Wojciech Skurkiewicz, sekretarz stanu w MON'

say69mat:
Jak więc widzimy mamy do czynienia z dwoma poziomami dekomunizacji naszych sił zbrojnych. Pierwszy - ideologiczny - polega na wykluczeniu z obszaru/szeregu sił zbrojnych osób mających doświadczenie wojskowe zdobywane w czasach peerelu. Z drugiej strony mamy do czynienia z ekstremalnie zachowawczą polityką, w zakresie wykorzystania sprzętu i uzbrojenia zaprojektowanego i wyprodukowanego w czasach rzeczonego peerelu. Pojawia się zatem zasadnicze pytanie, na ile polityka sprzętowa determinuje poziom intelektualny naszych sił zbrojnych??? Sytuując - w efekcie - rzeczywisty potencjał naszej armii na poziomie intelektualnym sił zbrojnych z czasów Układu Warszawskiego. Biorąc za punkt odniesienia oczywisty paradoks, gdzie w trakcie organizacji przetargu na zakup śmigłowców do transportu taktycznego. Nasze siły zbrojne nie dysponowały pilotami, których wyszkolenie pozwalałoby na oblot i przetestowanie przydatności operacyjnej maszyn startujących w przetargu.

więcej:www.defence24.pl/modernizacja-odpowiedzia-na-smiglowcowe-opoznienia-analiza
Edytor zaawansowany
  • menel13 23.05.18, 09:44
    Nie ma to jak porcja grafomańskiego bełkotu z rana.
  • say69mat 23.05.18, 09:55
    @menel13 napisała:

    > Nie ma to jak porcja grafomańskiego bełkotu z rana.

    say69mat:
    Czy przeczytałeś kiedykolwiek ze zrozumieniem swój komentarz???
  • menel13 23.05.18, 11:01
    say69mat napisał:

    > @menel13 napisała:
    >
    > > Nie ma to jak porcja grafomańskiego bełkotu z rana.
    >
    > say69mat:
    > Czy przeczytałeś kiedykolwiek ze zrozumieniem swój komentarz???

    A czy przeczytałeś kiedykolwiek ze zrozumieniem swoje wypociny przed wysłaniem???
  • say69mat 23.05.18, 11:22
    @menel13 napisała:

    > say69mat napisał:
    >
    > > @menel13 napisała:
    > >
    > > > Nie ma to jak porcja grafomańskiego bełkotu z rana.
    > >
    > > say69mat:
    > > Czy przeczytałeś kiedykolwiek ze zrozumieniem swój komentarz???
    >
    > A czy przeczytałeś kiedykolwiek ze zrozumieniem swoje wypociny przed wysłaniem?
    > ??


    say69mat:
    Mógłbyś wypowiadać się konkretnie, a nie na poziomie ogólników???
  • menel13 23.05.18, 11:40
    say69mat napisał:

    > say69mat:
    > Mógłbyś wypowiadać się konkretnie, a nie na poziomie ogólników???

    Rozpocząłeś kolejny wątek w którym problem czysto techniczny zalewasz porcją ideologicznego bełkotu, a na końcu okazuje się że nie masz pojęcia o czym piszesz. Patrz holowanie Błyskawicy.
  • say69mat 24.05.18, 11:03
    @menel13:
    Rozpocząłeś kolejny wątek w którym problem czysto techniczny zalewasz porcją ideologicznego bełkotu, a na końcu okazuje się że nie masz pojęcia o czym piszesz. Patrz holowanie Błyskawicy.

    say69mat:
    Po pierwsze, w dalszym ciągu poruszasz się w sferze ogólników. Po drugie, w kwestii holowania Błyskawicy, nie rozumiem gdzie jest problem??? Skoro jest możliwa rekonstrukcja zabytkowego samolotu, który wygrzebano z torfowiska do poziomu latającego, w pełni sprawnego płatowca. To jakim cudem nie jest to możliwe w przypadku zachowującego pływalność okrętu??? Po trzecie, jakim cudem racjonalnym jest pomysł holowania okrętu na środek Zatoki, aby oddał salwę na stulecie??? A nie pomysł rekonstrukcji okrętu na stulecie rzeczonej MW??? Racjonalizm idealistyów na miarę ... dał nasm przykład Bonaparte ... itd itp ;)))
  • menel13 25.05.18, 10:34
    say69mat napisał:

    > say69mat:
    > Po pierwsze, w dalszym ciągu poruszasz się w sferze ogólników.

    A jakiego poziomu szczegółowości ode mnie oczekujesz?

    > To jakim cudem nie jest to możliwe w p
    > rzypadku zachowującego pływalność okrętu???
    Oczywiście że jest możliwe.

    >Po trzecie, jakim cudem racjonalnym
    > jest pomysł holowania okrętu na środek Zatoki, aby oddał salwę na stulecie???
    > A nie pomysł rekonstrukcji okrętu na stulecie rzeczonej MW???
    Jakim cudem możesz to wiedzieć skoro nie znasz stanu technicznego okrętu ani kosztów tej całej zabawy.
  • ignorant11 26.05.18, 08:25
    say69mat napisał:

    No to zdecyduj sie!

    Albo ludzie z doświuadczeniami z prlu sa potrzebni albo trzeba ich zastepoać inteligentnymi:)))

    Od zmaknięcia prlu i obalenia komuny minęło już 29 lat....

    Ilu ludzi z doświadczeniami prlowskimi i z lwp utrzymało sie w służbie?

    Po tylu latach albo ktoś został generałem albo dawno sie pozegnał z WP.

    Ilez to byló lamentów postkomuny o pozbywaniu sie "wspaniałych" generałów?
    :))))

    Po 29 latach juz nie powinno być nikogo, kto nawet zaczynał karierę w prlu.

    JAsne,że smiglaki nie sa żadnym priorytetem. Dopóki rosyjski złom lata trzeba go z konieczności ekonomicznej utrzymac.

    Słusznie skasowano caracel, bo nie ma sensu jednego złmu zastepowac innym francuskim.






    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • patmate 26.05.18, 10:40
    ignorant11 napisał:

    > Ilu ludzi z doświadczeniami prlowskimi i z lwp utrzymało sie w służbie?
    >
    > Po tylu latach albo ktoś został generałem albo dawno sie pozegnał z WP.
    >
    > Ilez to byló lamentów postkomuny o pozbywaniu sie "wspaniałych" generałów?
    > :))))

    Ignor, ty też wykształciłeś się w PRL-u i innej komunie - dlaczego sam się nie skreśliłeś z listy obywateli III a tym bardziej IV RP?

    > Po 29 latach juz nie powinno być nikogo, kto nawet zaczynał karierę w prlu.

    pierd...isz, tradycja to nie lizanie dupy niezłomnym (wśród nich byli też pospolici bandyci). Tradycja to też zasób wiedzy podstawowej potrzebnej przy codziennej pracy wojska.

    > JAsne,że smiglaki nie sa żadnym priorytetem. Dopóki rosyjski złom lata trzeba g
    > o z konieczności ekonomicznej utrzymac.

    Skoro nie są potrzebne, to po co w ogóle to utrzymywać? Tak samo jak Su-22, czy Orła i Kobbeny..... Będzie ekonomiczniej no i czyściej ideologicznie.
    Dzięki takiej zaciekłości Polaczków możemy dzisiaj oglądać tylko plastikową replikę Łosia....

    > Słusznie skasowano caracel, bo nie ma sensu jednego złmu zastepowac innym franc
    > uskim.

    Bo lepszy cywilny albo niecertyfikowany cywilny złom z montowni mieleckiej lub świdnickiej?


    Pzdr
    --
    patmate
  • amunicyjny1 26.05.18, 11:02
    patmate napisał:



    > Ignor, ty też wykształciłeś się w PRL-u i innej komunie - dlaczego sam się nie
    > skreśliłeś z listy obywateli III a tym bardziej IV RP?
    >

    Dobre pytanie
  • ignorant11 26.05.18, 15:48
    patmate napisał:

    > ignorant11 napisał:
    >
    > > Ilu ludzi z doświadczeniami prlowskimi i z lwp utrzymało sie w służbie?
    > >
    > > Po tylu latach albo ktoś został generałem albo dawno sie pozegnał z WP.
    > >
    > > Ilez to byló lamentów postkomuny o pozbywaniu sie "wspaniałych" generałów
    > ?
    > > :))))
    >
    > Ignor, ty też wykształciłeś się w PRL-u i innej komunie - dlaczego sam się nie
    > skreśliłeś z listy obywateli III a tym bardziej IV RP?
    >

    Z listy obywateli? Ja powiedzialem jedynie że stare komunistyczne knury nie powinny rzadzi,ć Wojskiem POlskim.
    > > Po 29 latach juz nie powinno być nikogo, kto nawet zaczynał karierę w prl
    > u.
    >
    > pierd...isz, tradycja to nie lizanie dupy niezłomnym (wśród nich byli też posp
    > olici bandyci). Tradycja to też zasób wiedzy podstawowej potrzebnej przy codzie
    > nnej pracy wojska.

    TY postulujesz lizanie dupy Rosjanom i mordowanie "Polaczków" na ich rozkaz.

    >
    > > JAsne,że smiglaki nie sa żadnym priorytetem. Dopóki rosyjski złom lata tr
    > zeba g
    > > o z konieczności ekonomicznej utrzymac.
    >
    > Skoro nie są potrzebne, to po co w ogóle to utrzymywać? Tak samo jak Su-22, cz
    > y Orła i Kobbeny..... Będzie ekonomiczniej no i czyściej ideologicznie.
    > Dzięki takiej zaciekłości Polaczków możemy dzisiaj oglądać tylko plastikową re
    > plikę Łosia....

    Jedynie jako sprzet ćwiczebny.

    >
    > > Słusznie skasowano caracel, bo nie ma sensu jednego złmu zastepowac innym
    > franc
    > > uskim.
    >
    > Bo lepszy cywilny albo niecertyfikowany cywilny złom z montowni mieleckiej l
    > ub świdnickiej?
    >
    >

    Jasne, ze lepsze nowoczesne smiglaki z polskich wytwórni niż dawać zarobic Francuzom...

    > Pzdr




    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • amunicyjny1 26.05.18, 16:08
    Ale my nie mamy polskich wytwórni
  • ignorant11 26.05.18, 16:29
    amunicyjny1 napisał(a):

    > Ale my nie mamy polskich wytwórni

    A Mielec, a Swidnik?



    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • speedy13 26.05.18, 16:43
    ignorant11 napisał:

    > amunicyjny1 napisał(a):
    >
    > > Ale my nie mamy polskich wytwórni
    >
    > A Mielec, a Swidnik?

    Jeśli tak stawiasz sprawę, to Caracale produkowane w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 1 w Łodzi również byłyby polskimi śmigłowcami.

    --
    Pozdrawiam
    Speedy
  • ignorant11 26.05.18, 16:49
    speedy13 napisał:

    > ignorant11 napisał:
    >
    > > amunicyjny1 napisał(a):
    > >
    > > > Ale my nie mamy polskich wytwórni
    > >
    > > A Mielec, a Swidnik?
    >
    > Jeśli tak stawiasz sprawę, to Caracale produkowane w Wojskowych Zakładach Lotni
    > czych Nr 1 w Łodzi również byłyby polskimi śmigłowcami.
    >

    To byłó wyjasniane wielokrotnie: NIE produkowane ale... lakierowane:)))



    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • speedy13 26.05.18, 18:41
    ignorant11 napisał:

    > To byłó wyjasniane wielokrotnie: NIE produkowane ale... lakierowane:)))

    A możesz dać linka do tych wyjaśnień?

    Wg tego co wiem, Airbus w spółce z WZL-1 miał wybudować w Łodzi linię montażową śmigłowców H225 i wyprodukować na niej 50 maszyn. Dla przyspieszenia dostaw pierwsze śmigłowce dla Polski miały być dostarczone z fabryk francuskich, jednak w zamian za to ostatnie "nadmiarowe" miały być wyprodukowane w Łodzi dla Francuzów.


    Np. Tutaj

    Prezes koncernu w liście otwartym do Beaty Szydło napisał, że „Airbus Helicopters zaoferował linię produkcyjną H225M Caracal, identyczną pod względem możliwości jak w istniejącym zakładzie we Francji”, a „częścią oferty była produkcja minimum 50 kompletnych śmigłowców H225 w Polsce”.

    --
    Pozdrawiam
    Speedy
  • gregorxix2 27.05.18, 14:05
    Przecie to nie jest żadna linia produkcyjna tylko montażowa. Nikt nie będzie się bawił w rozbudowę bazy produkcyjnej w zakładzie remontowym (wymagałoby to znaczących inwestycji w maszyny i szkolenia), dla sklepania 50 śmiglaków. Francuzi nie mieli w tym żadnego interesu. Przecież nie będą inwestować w zakład nie będący ich własnością. A nawet gdyby, po co im trzecia linia montażowa? Już mają dwie, u siebie i w Brazylii. Wojsko zaś było zainteresowane jedynie serwisem, cała ta "produkcja", a w praktyce montaż z francuskich gotowców, to czysto propagandowa, offsetowa lipa. Służąca rozbrojeniu miny jaką byłaby decyzja o zamówieniu śmigłowców za granicą w sytuacji gdy w kraju są dwa zakłady produkcyjne.
  • patmate 27.05.18, 17:25
    gregorxix2 napisał:

    > Przecie to nie jest żadna linia produkcyjna tylko montażowa.

    Jesteś w stanie opisać "przemysłową" produkcj e Świdnika i Mielca?

    >Nikt nie będzie si
    > ę bawił w rozbudowę bazy produkcyjnej w zakładzie remontowym (wymagałoby to zna
    > czących inwestycji w maszyny i szkolenia), dla sklepania 50 śmiglaków.

    Lecz jako baza remontowa dla 50 Caracali byłaby strzałem w dziesiątkę, a nie żebranie serwisu SW-4 i Sokołów w "polskich" zakładach Mielca i Swidnika....

    >Francuzi
    > nie mieli w tym żadnego interesu.

    Podobnie jak i zapewne na Okęciu :-)


    > .....gandowa, offsetowa lipa. Służąca rozbrojeniu miny jaką byłaby decyzja o zamówie
    > niu śmigłowców za granicą w sytuacji gdy w kraju są dwa zakłady produkcyjne.

    Które zaoferowały produkty dużo mniej podobne do Mi-8/14/17 niż Caracal .....

    Przypomnę tylko, ze w Mielcu mógł powstać co najwyżej "cywil", a nie pełnokrwisty Black Hawk..., nie mówiąc o AW....

    Pzd
    --
    patmate
  • gregorxix2 27.05.18, 19:27
    Masz na myśli budowę płatowców śmigłowców? Oba zakłady mają tutaj pełne kompetencje. W przeciwieństwie do zakładu REMONTOWEGO w Łodzi. Serwis w Łodzi byłby tylko bardziej patriotyczny czy też tańszy? Dla podatnika rzecz jasna, nie dla wojska. Bo wbrew pozorom to nie to samo. Przy czym, o ile dla wymogu serwisowania śmigłowców można jeszcze znaleźć uzasadnienie, może nie ekonomiczne ale nazwijmy to praktyczne, o tyle lipnej "produkcji" Caracali obronić się nie da. I piany jaka wokół niej wyrosła.

    Akurat inwestycje na Okęciu doskonale pokazują stosunek Airbusa do zakładów, które pozyskali w ramach, powiedzmy sobie szczerze, wymuszonego offsetu. Nietrudno sobie wyobrazić jaką mieliby motywację do inwestowania w zakłady, których nie są nawet właścicielem...

    A w czym Caracal jest podobny do Mi-8/17? Do transportu sprzętu/zapasów nie nadaje się zupełnie. Brak rampy i szerokich drzwi dyskwalifikuje go jako śmigłowiec transportowy. Jedynie w roli śmigłowca ZOP ten feler nie byłby dyskwalifikujący. Więc co to za argument? Żaden z konkurentów w przetargu nie był śmigłowcem transportowym, żaden nie mógł zastąpić Mi-8/17.

    S-70i nie jest cywilnym śmigłowcem, tylko maszyną niepodlegającą pod wymogi ITAR. Pytanie tylko na ile dla nas jest to ograniczeniem? "Pełnokrwisty" Black Hawk różni się głównie awioniką. Produktu AW nie bylem zwolennikiem bo ten śmiglak mało wojskowy jest.

    PS. Jeśli chcesz zapoznam Cię z moim kuzynem pracującym w "niepolskim" Mielcu. Gość ma grabę jak łopata i krótki zapalnik.
  • patmate 27.05.18, 20:20
    gregorxix2 napisał:

    > Masz na myśli budowę płatowców śmigłowców? Oba zakłady mają tutaj pełne kompete
    > ncje.

    Widocznie nie śledziłeś co było na tym forum.... To co Mielec produkuje to część kadłuba. Naprawdę wiele....

    > W przeciwieństwie do zakładu REMONTOWEGO w Łodzi. Serwis w Łodzi byłby ty
    > lko bardziej patriotyczny czy też tańszy?

    Ano przede wszystkim w gestii wojska, a nie zarządu zagranicznego, czy prywatnego (nawet PGZ). A fochy przy naprawach starych śmiglaków dają do myślenia. Kłania się pozytywnie wybór producenta Rosomaka.

    >Bo wbrew pozorom to nie to samo. Przy czym, o ile dla wymogu serwisowania
    > śmigłowców można jeszcze znaleźć uzasadnienie, może nie ekonomiczne ale nazwij
    > my to praktyczne, o tyle lipnej "produkcji" Caracali obronić się nie da.

    Ciekawe, może po wyprodukowaniu ludzie przejdą do serwisu?

    > I pian
    > y jaka wokół niej wyrosła.

    Piany ubitej przez PiS i Solidaruchów z Mielca i Świdnika....

    > Akurat inwestycje na Okęciu doskonale pokazują stosunek Airbusa do zakładów, kt
    > óre pozyskali w ramach, powiedzmy sobie szczerze, wymuszonego offsetu.

    Masz jakieś dane nt ofsetu dla EADS? Śmiało! Bom ciekaw.
    No i jeszcze jakiś przykład niewymuszonego offsetu?


    >Nietrudn
    > o sobie wyobrazić jaką mieliby motywację do inwestowania w zakłady, których nie
    > są nawet właścicielem...

    Co to ma do rzeczy?

    > A w czym Caracal jest podobny do Mi-8/17? Do transportu sprzętu/zapasów nie nad
    > aje się zupełnie. Brak rampy i szerokich drzwi dyskwalifikuje go jako śmigłowie
    > c transportowy. Jedynie w roli śmigłowca ZOP ten feler nie byłby dyskwalifikują
    > cy. Więc co to za argument?

    Więc poproszę o wyjaśnienie w czym był taki dobry udawany BH? Skoro zdobył "całe" 70% punktów zdobytych przez Caracala??? Może do zadań ZOP latałby z przyczepą? :-D
    I nie trąb o ustawionym przetargu, bo wybiera się w tym co oferują producenci, a nie to o czym ma się mokre sny....

    > Żaden z konkurentów w przetargu nie był śmigłowcem
    > transportowym, żaden nie mógł zastąpić Mi-8/17.

    Przypomnę, że to jednak Caracal ma kładkę, czy Bieda Hawk ma cuś z tylca?

    > S-70i nie jest cywilnym śmigłowcem, tylko maszyną niepodlegającą pod wymogi ITA
    > R. Pytanie tylko na ile dla nas jest to ograniczeniem?

    No... właśnie, na Anakondzie rok temu pokazywali toto w roli "śmigłowca pola walki" - wybacz - nie zdążyłem obejrzeć, bo odleciał, może ze wstydu :-)

    > "Pełnokrwisty" Black Haw
    > k różni się głównie awioniką.

    "Głównie" :-)
    Wiec dawaj w czym jest lepszy S-70 od sześćdziesiątki... Może przekładnia dłużej chodzi bez hydrauliki?

    > Produktu AW nie bylem zwolennikiem bo ten śmiglak mało wojskowy jest.

    No patrz, a ja myślałem, że kuzyn Cię przekonał ;-)


    > PS. Jeśli chcesz zapoznam Cię z moim kuzynem pracującym w "niepolskim" Mielcu.
    > Gość ma grabę jak łopata i krótki zapalnik.

    Pyszne, może zaproponujmy górnikom montaż tych BH Twojego kuzyna, oni też mają argumenty w postaci łopat i ten wymarzony krótki zapalnik..... a jak nie to może chcesz parę namiarów w Łodzi? Tam mają po dwie graby, a i pewnie większe od kuzyńskich.




    --
    patmate
  • gregorxix2 28.05.18, 02:37
    Ja nie muszę śledzić forum by wiedzieć co robi Mielec, mam dużo bardziej bezpośrednie źródło. W porównaniu do Łodzi która niczego nie produkuje, większość struktury płatowca to dużo. Zresztą zakres montażu całej reszty też najpewniej byłby większy.

    W czym się kłania wybór producenta Rosomaka? Brakiem problemów przy akceptacji modyfikacji robionych w Polsce czy szerokim i nieograniczonym prawem do eksportu? A nie, to nie ten przykład...

    > Ciekawe, może po wyprodukowaniu ludzie przejdą do serwisu?

    Po jakim "wyprodukowaniu"? Zresztą mniejsza o terminologię, gdzie przejdą ci, którzy obecnie zajmują się serwisowaniem śmigłowców skoro ich miejsca zajmą "producenci"? I wreszcie, którzy pójdą po zakończeniu "produkcji" za bramę? "Producenci" czy "serwisanci"?

    A choćby "entuzjazmem" w promowaniu Orlika, co nie dziwi skoro wieść gminna niesie że jeden z szefów firmy nawet nie wiedział że mają taki produkt w portfolio...

    A Gripen zdobył kiedyś 98% (czy coś koło tego) punktów w porównaniu do F-16. Magia procentów...
    Akurat S-70 nie proponowałbym do zadań ZOP, tam faktycznie przydałby się większy śmigłowiec.

    Kładkę ma? Poważnie? A zmieści się na niej dwóch ludków czy choćby jeden z czymś większym na rękach? Bo jeśli nie to nie ma tematu...

    I co tymi grabkami "produkują" w tej Łodzi?
  • patmate 28.05.18, 07:46
    gregorxix2 napisał:

    > Zresztą zakres montażu całej reszty też najpewniej był
    > by większy.

    Byłby.....

    > W czym się kłania wybór producenta Rosomaka? Brakiem problemów przy akceptacji
    > modyfikacji robionych w Polsce czy szerokim i nieograniczonym prawem do eksport
    > u? A nie, to nie ten przykład...

    Export? Umowa licencyjna nakładała ograniczenia. Mielec coś sam eksportuje?

    > > Ciekawe, może po wyprodukowaniu ludzie przejdą do serwisu?

    > gdzie przejdą ci, k
    > tórzy obecnie zajmują się serwisowaniem śmigłowców skoro ich miejsca zajmą "pro
    > ducenci"?

    Gdy dojdzie 50 śmigłowców do serwisowania to pewnie zapotrzebowanie na serwis zapewne się zmniejszy.... ;-)

    > A choćby "entuzjazmem" w promowaniu Orlika, co nie dziwi skoro wieść gminna nie
    > sie że jeden z szefów firmy nawet nie wiedział że mają taki produkt w portfolio
    > ...

    Pokaż mi entuzjazm w promowaniu Sokoła, czy SW-4.

    > A Gripen zdobył kiedyś 98% (czy coś koło tego) punktów w porównaniu do F-16. Ma
    > gia procentów...


    > Akurat S-70 nie proponowałbym do zadań ZOP, tam faktycznie przydałby się większ
    > y śmigłowiec.

    Napisałem przecież - BH z przyczepą :-). A jak nie to AW-101 co to po pokazie dla Maciarenki doleciał nie dalej jak do Czech.

    > Kładkę ma? Poważnie? A zmieści się na niej dwóch ludków czy choćby jeden z czym
    > ś większym na rękach? Bo jeśli nie to nie ma tematu...

    Za to z BH wyjdzie tyłem przez rurę wydechową. :-)

    > I co tymi grabkami "produkują" w tej Łodzi?

    Prawie to co Twój kuzyn -)

    Pzdr

    PS no i nadal nie doczekałem się na odpowiedź w kwestii przekładni S-70i wirnika - ile czasu wytrzyma bez hydrauliki?

    --
    patmate
  • patmate 28.05.18, 08:08
    gregorxix2 napisał:

    > A Gripen zdobył kiedyś 98% (czy coś koło tego) punktów w porównaniu do F-16. Ma
    > gia procentów...

    Dlaczego wtedy załoga producenta Bryzy nie wyszła na ulicę?

    > Akurat S-70 nie proponowałbym do zadań ZOP, tam faktycznie przydałby się większ
    > y śmigłowiec.

    Caracal?

    Pzdr
    --
    patmate
  • maxikasek 27.05.18, 20:27
    "S-70i nie jest cywilnym śmigłowcem, tylko maszyną niepodlegającą pod wymogi ITAR. Pytanie tylko na ile dla nas jest to ograniczeniem? "Pełnokrwisty" Black Hawk różni się głównie awioniką. "
    Głównie? A starsza przekładnia, łopaty ? te 500 kg różnicy w masie nie spowodowała tylko produkowana w Czechach awionika ;-) Nawet silniki mają słabszą moc- ale to kwestia raczej software'u. Kiedyś nawet producent miał na swojej stronie metryczki z danymi UH-60M i S-70i, gdzie ten drugi wypadał zdecydowanie słabiej. Ale w trakcie dyskusji o "uwaleniu CAracala przez Waclawa"- stał sie cud. Obie wyglądają jednakowo.
    Chociaz w Mielcu dalej twierdzą ,że S-70i poza wyposażeniem specjalnym (IFF, łącznośc) jest taki sam jak UH-60M (także awionika) i tez podlega pod ITAR ;-)
  • gregorxix2 28.05.18, 01:28
    A co za problem zamontować mocniejszy silnik, nowszą przekładnie i łopaty jak u maszyn tureckich? Klient wymaga, klient ma. Zresztą dla nas ITAR miałby być problemem? Kupujemy Patrioty w najnowszej możliwej konfiguracji a nie dostaniemy zgody na montaż nowszych silników do śmiglaka? Serio? A różnica w masie wynikała m. in. z braku opancerzenia w S-70i. Opcjonalnego.
  • patmate 28.05.18, 13:18
    gregorxix2 napisał:

    > A co za problem zamontować mocniejszy silnik, nowszą przekładnie i łopaty jak u
    > maszyn tureckich? Klient wymaga, klient ma.

    Klient ma to co producent zaoferował w ramach przetargu. A zaoferował śmiglaka używanego co najwyżej przez policję....

    > A różnica w masie wynikał
    > a m. in. z braku opancerzenia w S-70i.

    No właśnie m. in. kevlar + awionika o masie pół tony? :-)


    Pzdr

    --
    patmate
  • speedy13 28.05.18, 12:58
    Hej

    gregorxix2 napisał:

    > Przecie to nie jest żadna linia produkcyjna tylko montażowa.

    A jaka to twoim zdaniem różnica? Tak działa 100% współczesnego przemysłu. To już nie te czasy, że do kombinatu wjeżdżała z jednej strony ruda żelaza i węgiel, a z drugiej wychodziły np. pralki. Dzisiaj wszystkie podzespoły zamawia się u podwykonawców, a na końcu taki finalny producent jak np. Boeing składa z nich do kupy ten swój samolot czy coś.
    --
    Pozdrawiam
    Speedy
  • kstmrv 02.06.18, 00:09
    speedy13 napisał:

    > Dzisiaj wszystkie podzespoły zamawia się u podwykonawców

    I to jest właśnie kluczowe pytanie czy podzespoły będą od polskich podwykonawców czy zagranicznych.





    --
    Kim jest Owsiak:
    niezalezna.pl/50522-jak-owsiak-robi-z-nas-idiotow
  • amunicyjny1 26.05.18, 17:41
    speedy13 napisał:

    > ignorant11 napisał:
    >
    > > amunicyjny1 napisał(a):
    > >
    > > > Ale my nie mamy polskich wytwórni
    > >
    > > A Mielec, a Swidnik?
    >
    > Jeśli tak stawiasz sprawę, to Caracale produkowane w Wojskowych Zakładach Lotni
    > czych Nr 1 w Łodzi również byłyby polskimi śmigłowcami.
    >
    Uroki polskiego przemysłu........
  • patmate 27.05.18, 17:29
    ignorant11 napisał:


    > Z listy obywateli? Ja powiedzialem jedynie że stare komunistyczne knury nie pow
    > inny rzadzi,ć Wojskiem POlskim.

    Ciebie też z racji daty urodzenia można wrzucić do tego samego wora...

    > TY postulujesz lizanie dupy Rosjanom i mordowanie "Polaczków" na ich rozkaz.

    Pomyliłeś adresata i forum....

    > Jedynie jako sprzet ćwiczebny.

    To samo byś miał z mieleckim "cywilem" S-70, czy niecertyfikowanym AW ze Świdnika, a więc pudło!

    > Jasne, ze lepsze nowoczesne smiglaki z polskich wytwórni niż dawać zarobic Fran
    > cuzom...

    Pewnie, lepiej dać zrobić Włochom, czy Amerykanom...


    Pzdr

    --
    patmate
  • ignorant11 27.05.18, 21:36
    patmate napisał:

    > ignorant11 napisał:
    >
    >
    > > Z listy obywateli? Ja powiedzialem jedynie że stare komunistyczne knury n
    > ie pow
    > > inny rzadzi,ć Wojskiem POlskim.
    >
    > Ciebie też z racji daty urodzenia można wrzucić do tego samego wora...

    ????????????/

    >
    > > TY postulujesz lizanie dupy Rosjanom i mordowanie "Polaczków" na ich roz
    > kaz.
    >
    > Pomyliłeś adresata i forum....

    NIE pomyliłem
    >
    > > Jedynie jako sprzet ćwiczebny.
    >
    > To samo byś miał z mieleckim "cywilem" S-70, czy niecertyfikowanym AW ze Świdn
    > ika, a więc pudło!
    >
    > > Jasne, ze lepsze nowoczesne smiglaki z polskich wytwórni niż dawać zarobi
    > c Fran
    > > cuzom...
    >
    > Pewnie, lepiej dać zrobić Włochom, czy Amerykanom...
    A zabojady sa w czymkolwiek lepsi? Potrafia robić smiglaki? Amerykanie i Włosi nie tylko potrafia ale zainwestowali w polskie zakłady i sa w przewieństwie do Francuzów naszymi sojusznikami.

    >
    > Pzdr
    >




    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • patmate 28.05.18, 08:10
    ignorant11 napisał:

    > > > TY postulujesz lizanie dupy Rosjanom i mordowanie "Polaczków" na i
    > ch roz
    > > kaz.
    > >
    > > Pomyliłeś adresata i forum....
    >
    > NIE pomyliłem

    Telesfory to mają dobrą ale krótką pamięć.

    > > Pewnie, lepiej dać zrobić Włochom, czy Amerykanom...
    > A zabojady sa w czymkolwiek lepsi? Potrafia robić smiglaki? Amerykanie i Włosi
    > nie tylko potrafia ale zainwestowali w polskie zakłady i sa w przewieństwie do
    > Francuzów naszymi sojusznikami.

    Masz jakieś nowe dane? :-)

    Pzdr
    --
    patmate
  • say69mat 28.05.18, 08:48
    @ignorant11 napisał:

    > JAsne,że smiglaki nie sa żadnym priorytetem. Dopóki rosyjski złom lata trzeba g
    > o z konieczności ekonomicznej utrzymac.
    >
    > Słusznie skasowano caracel, bo nie ma sensu jednego złmu zastepowac innym franc
    > uskim.


    say69mat:
    Problem polega na tym, że - z reguły - potencjał 'złomu' determinuje taktykę jego wykorzystania. Na ten przykład Włosi w Afganistanie wypracowali rewelacyjnie prostą taktykę wykorzystania NH90. W boczne drzwi wstawili gatlingi, desant ... przez rampę. Spróbuj zrealizować podobne rozwiązanie wykorzystując potencjał Caracala ;)))
  • amunicyjny1 28.05.18, 09:22
    Powinniśmy byli brać od niemiaszków
    gdziewojsko.wordpress.com/2011/02/19/niemieckie-patrioty-dla-polski/
  • ignorant11 28.05.18, 10:03
    amunicyjny1 napisał(a):

    > Powinniśmy byli brać od niemiaszków
    > gdziewojsko.wordpress.com/2011/02/19/niemieckie-patrioty-dla-polski/

    Oni tez nie daliby za darmo. I n iewiadomo czy ichnie dałoby sie zmodenizowac.

    Biednego nie stac na kupowanie tandety


    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • amunicyjny1 28.05.18, 10:08
    ignorant11 napisał:

    > amunicyjny1 napisał(a):
    >
    > > Powinniśmy byli brać od niemiaszków
    > > gdziewojsko.wordpress.com/2011/02/19/niemieckie-patrioty-dla-polski/
    >
    > Oni tez nie daliby za darmo. I n iewiadomo czy ichnie dałoby sie zmodenizowac.
    >
    > Biednego nie stac na kupowanie tandety
    >
    >
    Ile będziemy mieli wyrzutni za te 4 miliardy dolarów.Chodzi mi o wyrzutnie nie ''lufy'' bo to taka nowomowa dla ciemnoty
  • patmate 28.05.18, 10:26

    say69mat:
    > Na ten przykład Włosi w Afganistanie wypracowali rewelacyjnie
    > prostą taktykę wykorzystania NH90. W boczne drzwi wstawili gatlingi, desant ..
    > . przez rampę. Spróbuj zrealizować podobne rozwiązanie wykorzystując potencjał
    > Caracala ;)))

    Więc proponuję popatrzeć wreszcie na zdjęcia EC.
    Gatlinga wstawisz w przednie odsuwane okno, a z tyłu wyjdziesz kładką. Możesz też wyjść z boku, nie potykając się o Gatlinga.....
    www.militaryfactory.com/imageviewer/ac/gallery-ac.asp?aircraft_id=1020
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/P1080637_%2815207262337%29.jpg
    Pzdr


    --
    patmate
  • patmate 28.05.18, 10:31
    data3.primeportal.net/hangar/luc_colin3/ec_725_caracal/images/ec_725_caracal_60_of_62.jpg
    --
    patmate
  • ignorant11 28.05.18, 11:03
    patmate napisał:

    >
    > say69mat:
    > > Na ten przykład Włosi w Afganistanie wypracowali rewelacyjnie
    > > prostą taktykę wykorzystania NH90. W boczne drzwi wstawili gatlingi, des
    > ant ..
    > > . przez rampę. Spróbuj zrealizować podobne rozwiązanie wykorzystując pote
    > ncjał
    > > Caracala ;)))
    >
    > Więc proponuję popatrzeć wreszcie na zdjęcia EC.
    > Gatlinga wstawisz w przednie odsuwane okno, a z tyłu wyjdziesz kładką. Możesz t
    > eż wyjść z boku, nie potykając się o Gatlinga.....
    > www.militaryfactory.com/imageviewer/ac/gallery-ac.asp?aircraft_id=1020
    > upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/P1080637_%2815207262337%29.jpg
    > Pzdr
    >
    >

    A Ty co? Akwizycja na rzecz airbusa???
    :)))



    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • patmate 28.05.18, 11:42
    ignorant11 napisał:

    > > Więc proponuję popatrzeć wreszcie na zdjęcia EC.
    > > Gatlinga wstawisz w przednie odsuwane okno, a z tyłu wyjdziesz kładką. Mo
    > żesz t
    > > eż wyjść z boku, nie potykając się o Gatlinga.....
    > > www.militaryfactory.com/imageviewer/ac/gallery-ac.asp?aircraft_id=1020
    > > upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/P1080637_%2815207262337%29.jpg
    > > Pzdr
    > >
    > >
    >
    > A Ty co? Akwizycja na rzecz airbusa???
    > :)))
    >
    >
    >

    Znowu bełkot?


    --
    patmate



    --
    patmate
  • cojestdoktorku 26.05.18, 19:30
    czekam kiedy jakas szycha powie wprost:
    -założyliśmy sobie pętle na szyję wywalajac tak ogromną kasę na "wisłe" (iplanując jej dalsze wywalanie) i przez to nie stać na nic innego

    kto pierwszy będzie odważny?
  • menel13 26.05.18, 19:54
    A to Wisła jest niepotrzebna?
  • cojestdoktorku 26.05.18, 21:55
    jest potrzebna ale mogła być kilka razy tańsza
  • ignorant11 26.05.18, 22:15
    cojestdoktorku napisał:

    > jest potrzebna ale mogła być kilka razy tańsza

    ??????????????




    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • cojestdoktorku 27.05.18, 09:50
    oj choćby ten SAMP/T sie nadawał
    jasne ze troche gorszy, ale jakies 8 razy tańszy, wiec w porównaniu z patriotem jak za darmo
    www.defence24.pl/nowy-obronca-nieba-singapuru-system-sampt
    wydalibyśy 1/8 na rakietki, zostałoby 7/8 na inne zakupy
  • gregorxix2 27.05.18, 14:25
    A jakżeś to wyliczył? Dwie baterie czyli osiem wyrzutni (Patriot to cztery czyli 16 wyrzutni), w dodatku bez najdroższych pocisków (antyrakiet) i systemu IBCS.
  • cojestdoktorku 27.05.18, 18:26
    my dostaliśmy około 200 rakiet za prawie 5mld, a singapur około 200 rakiet za 651mln euro
    po co sie czepiac szzcegółów
    przeciez jasne ze jest nieporówanie taniej i to "taniej" pozwoliłoby nam na modernizację innych tematów
    bo z tych 5 miliardów zostałoby nam wiecej niż 4
  • gregorxix2 27.05.18, 19:56
    Raz jeszcze, to nie ta sama półka. GEM-T też jest znacznie tańszy niż MSE. Porównujesz systemy w zupełnie innej konfiguracji i nawet ilości. Nasze zamówienie jest 2x większe, dwa razy tyle baterii i wyrzutni. Znacznie droższe rakiety o większych możliwościach zwalczania celów balistycznych i sprzęt o bardziej rozbudowanych strukturach kierowania ogniem i wymiany informacji. Plus wymagania offsetowe, które zwykle podwyższają ceną i bardziej perspektywiczna konfiguracja systemu co niestety też się odbije na cenie. W przypadku zakupu systemów na etapie wdrożenia producent liczy sobie dodatkowo z powodu ryzyka finansowego związanego z ich rozwojem.
  • cojestdoktorku 27.05.18, 21:16
    przeciez od razu napisałem że mogliśmy wziąc taniej bo słabsze, po co o tym wiec piszesz?

    >w zupełnie innej konfiguracji i nawet ilości.

    Polska
    "W pierwszej fazie realizacji programu „Wisła” to.... 208 pocisków antyrakietowych PAC-3 MSE"
    Singapur
    "Badań nad Pokojem wynika jednak, że umowa obejmowała dostawę dwóch systemów i 200 pocisków, a jej wartość to 651 mln EUR."

    208 a 200 pocisków to zupełnie inna ilość?

    >Plus wymagania offsetowe, które zwykle podwyższają ceną i bardziej perspektywiczna konfiguracja systemu co >niestety też się odbije na cenie.

    "Podpisano umowy offsetowe wartości blisko 950 mln zł związane z planowanym zakupem przez Polskę od Stanów Zjednoczonych zestawów obrony powietrznej Patriot. "

    to jakieś 6% wartości kontraktu, pryszcz

    >W przypadku zakupu systemów na etapie wdrożenia producent liczy sobie dodatkowo z powodu ryzyka >finansowego związanego z ich rozwojem.

    wiec jeszcze raz napisze
    mozna było kupić 200 słabszych SAMP/T i wydac 1/8 kasy która wydalismy na patrioty, nie policzyli by sobie dodatkowo z powodu ryzyka zwiazanego z ich rozwojem :)

    a tymczasem:
    patrioty już strzelają, właśnie zatopiły nasze nowe okręty podwodne, ale nad tym akurat nie boleje za bardzo
    szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,150424,23448560,grzech-zaniechania-ani-szczecin-ani-trojmiasto-okrety-podwodne.html#Z_BoxGWImg
  • ignorant11 27.05.18, 21:40
    cojestdoktorku napisał:

    > przeciez od razu napisałem że mogliśmy wziąc taniej bo słabsze, po co o tym wie
    > c piszesz?
    >
    > >w zupełnie innej konfiguracji i nawet ilości.
    >
    > Polska
    > "W pierwszej fazie realizacji programu „Wisła” to.... 208 pocisków antyrakietow
    > ych PAC-3 MSE"
    > Singapur
    > "Badań nad Pokojem wynika jednak, że umowa obejmowała dostawę dwóch systemów i
    > 200 pocisków, a jej wartość to 651 mln EUR."
    >
    > 208 a 200 pocisków to zupełnie inna ilość?

    To sa zupełnie inne pociski. Lepsze od samptów beda dla Narwi.

    Zrozum to wreszcie!
    >
    > >Plus wymagania offsetowe, które zwykle podwyższają ceną i bardziej perspek
    > tywiczna konfiguracja systemu co >niestety też się odbije na cenie.
    >
    > "Podpisano umowy offsetowe wartości blisko 950 mln zł związane z planowanym zak
    > upem przez Polskę od Stanów Zjednoczonych zestawów obrony powietrznej Patriot.
    > "
    >
    > to jakieś 6% wartości kontraktu, pryszcz
    >
    > >W przypadku zakupu systemów na etapie wdrożenia producent liczy sobie doda
    > tkowo z powodu ryzyka >finansowego związanego z ich rozwojem.
    >
    > wiec jeszcze raz napisze
    > mozna było kupić 200 słabszych SAMP/T i wydac 1/8 kasy która wydalismy na patri
    > oty, nie policzyli by sobie dodatkowo z powodu ryzyka zwiazanego z ich rozwojem
    > :)

    Kupimy lepsze i tansze od smaptów dla Narwi.
    >
    > a tymczasem:
    > patrioty już strzelają, właśnie zatopiły nasze nowe okręty podwodne, ale
    > nad tym akurat nie boleje za bardzo
    > szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,150424,23448560,grzech-zaniechania-ani-szczecin-ani-trojmiasto-okrety-podwodne.html#Z_BoxGWImg


    Nie załuje OPów

    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • cojestdoktorku 28.05.18, 17:19
    >To sa zupełnie inne pociski. Lepsze od samptów beda dla Narwi.
    >Zrozum to wreszcie!

    rozumiem, przecie zod tego zaczałem rozmowę
    ze sa lepsze
    problem w tym ze dla nas za drogie

    jak rodzina sie wybiera na zakupy i kupuje TV, to taki zeby jeszcze starczyło na chelebek i na szyneczkę do niego
    a my kupiliśmy taki TV na 80 cali i teraz mozemy pomarzyć o chlebie ze smalcem
    trzeba było kupić 40 cali, bo on nie przerastał naszych mozliwości
  • amunicyjny1 28.05.18, 17:36
    cojestdoktorku napisał:



    > jak rodzina sie wybiera na zakupy i kupuje TV, to taki zeby jeszcze starczyło n
    > a chelebek i na szyneczkę do niego
    > a my kupiliśmy taki TV na 80 cali i teraz mozemy pomarzyć o chlebie ze smalcem
    > trzeba było kupić 40 cali, bo on nie przerastał naszych mozliwości


    Najśmieszniejsze jest to, że z tego ''telewizora''będzie korzystał głownie sprzedawca.własnie sobie zażyczył kanapy za 2 duże bańki
  • amunicyjny1 01.06.18, 10:25
    img8.dmty.pl//uploads/201404/1397487228_urtcwf_600.jpg
  • gregorxix2 28.05.18, 02:03
    Czemu z uporem maniaka odnosisz się do liczby pocisków skoro pisałem wyraźnie o dwukrotnie większej ilości baterii/fire units i wynikającej stąd dwukrotnie większej liczby wyrzutni, radarów itd. MSE też są znacznie droższe od bardziej standardowych, przeciwlotniczych pocisków. Wojsko chciało systemów dysponujących większymi możliwościami zwalczania celów balistycznych niż SAMP/T.
  • ignorant11 28.05.18, 08:09
    gregorxix2 napisał:

    > Czemu z uporem maniaka odnosisz się do liczby pocisków skoro pisałem wyraźnie o
    > dwukrotnie większej ilości baterii/fire units i wynikającej stąd dwukrotnie wi
    > ększej liczby wyrzutni, radarów itd. MSE też są znacznie droższe od bardziej st
    > andardowych, przeciwlotniczych pocisków. Wojsko chciało systemów dysponujących
    > większymi możliwościami zwalczania celów balistycznych niż SAMP/T.

    Odpowiadałem na post. Ja uważam, ze to świetny i konieczny zakup.

    Oczywiście,ze same pociski nie strzelaja. Konieczny jest cały kompletny system.




    --
    Sława!
    Forum Słowiańskie
    gg 1728585
  • cojestdoktorku 28.05.18, 17:17
    bo to ze wyrzutni bedzie i 1000 nie zmieni tego ze można z nich strzelić 200 razy i w jednym i w drugim przypadku

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka