Dodaj do ulubionych

US DoD chce wycofać Trumana CVN-75 ze służby

29.03.19, 06:15
USS Harry S. Truman (CVN-75) który miał zaplanowany na rok 2024 refueling, czyli wymianę reaktorów i paliwa jądrowego dzięki czemu miał służyć do roku 2048, ma zostać całkowicie wycofany ze służby.

To zaś będzie oznaczać, że US Navy złamie amerykańskie prawo, nakładające na marynarkę obowiązek utrzymania w służbie 11 lotniskowców. Bez Trumana zostanie bowiem 10. Na coś takiego musiałby zgodzić się Kongres i zmienić przepis U.S. Code Title 10, Section 8062 który mówi: The naval combat forces of the Navy shall include not less than 11 operational carriers. [. . .] An operational carrier includes an aircraft carrier that is temporarily unavailable for worldwide deployment due to routine or scheduled maintenance or repair.


Tłumacząc to USN mówi:

As part of this budget request, we made this difficult decision to retire CVN-75 in lieu of its previously funded complex overhaul (RCOH) that was scheduled in [fiscal year (FY)] 2024. This adjustment is in concert with the Defense Department’s commitment to proactively pursue diversified investments in next generation, advanced, and distributed capabilities, including unmanned and optionally manned systems, and to provide a strong industry demand signal for the same. This approach pursues a balance of high-end, survivable manned platforms with a greater number of [complementary], more affordable, potentially more cost-imposing and attritable options.


Zwrócie uwagę na ostatnie zdanie uzasadnienia: more affordable, potentially more cost-imposing and attritable options

Przetłumaczę, jesli ktoś nie jest pewny czy dobrze zrozumiał: bardziej przystępne, potencjalnie bardziej kosztowne i zabójcze opcje

Brawo - bardziej przystępne, bo droższe rozwiązania. Czegoś takiego nawet Siemoniak, Macierewicz i Błaszczak razem wzięci nie mogliby wymyślić.
Dla jasności - wymiana paliwa miała i cały przewidziany na początek w 2024 roku remont miały kosztować $6,4 mld, podczas gdy tylko wyjęcie i utylizacja reaktorów oraz paliwa w przypadku recycling całego okrętu będzie kosztować $3,8 mld. A gdzie jeszcze recykling reszty okrętu.

No i wracamy do początku. DoD podjął taką decyzje bez zgody kongresu, złamie więc prawo.

--
Sink'em all
Edytor zaawansowany
  • stary_chinczyk 29.03.19, 16:36
    Sprawa jest kontrowersyjna. Wycofanie okretu w polowie jego planowanego "zycia" na pierwszy rzut oka nie wydaje sie byc oszczednym rozwiazaniem.
    Jednak, jest jeszcze pare innych szczegolow o ktorch nie napisales. Wycofanie CVN-75 bylo "cena" ktorej zarzdal sekretarz oborny Patrick Shanahan w zamian za niedawny "podwojny zakup" lotniskowcow CVN-80 (USS Enterprise) i CVN-81.
    Jest to zwiazane z wiekszym naciskiem na rozwoj nowych technologii kosztem redukcji starego, klasycznego uzbrojenia. A takze z planami zwiekszenia potencjalu i zatrudnienia w stoczniach. Generalnie liczba okretow US Navy, w tym lotniskowcow, ma w najblizszych dekadach rosnac.
    Sprawa wycofania Trumana nie jest przesadzona, bo kongres ma duze obiekcja. Ale jak beda tracic czas na sprzeczki to minie mu okienko i remont nie bedzie mozliwy, bo stocznia bedzie pracowac nad remontem kolejnego lotniskowca.
    Kilka lat temu podobna awantura rozpetala sie o USS George Washington. Jednak ostatecznie RCOH na tej jednostce dokonano.
    Redukcja liczby lotniskowcow do 10 nie jest tez zadna nowoscia. Praktycznie ten stan istnieje od wycofania USS Enterprise do dzis. USS Ford nie osiagnal jeszcze gotowowosci.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.