Dodaj do ulubionych

JASSMy dotarły nad Wisłę

12.09.19, 18:13
AGM-158 JASSM zakontraktowane jeszcze przez PO-PSL JASSMy w koncu dostarczone

radar.rp.pl/modernizacja-sil-zbrojnych/14627-pierwsze-agm-158-jassm-w-polsce?utm_source=rp&utm_medium=teaser_redirect

Ale styl tego artykułu jest porażający.


--
Sink'em all
Edytor zaawansowany
  • maxikasek 12.09.19, 20:46
    Pierwsze 4 sztuki z partii produkcyjnej LOT 12 dostarczono w 2017. Kolejne miały być w LOT 13 ( 40 szt do listopada 2017) i LOT 14a (do grudnia 2018). Wg harmonogramu wszystkie dla Polski miały zostac wyprodukowane do końca 2018 roku.
    Modernizacja oprogramowania F-16 pod JASSM ma potrwać do końca tego roku. Czy od razu implementują je pod ER nei wiem.
    Natomiast ER mają zostac wyprodukowane w ramach LOT 17 do kwietnia 2021.
  • bmc3i 13.09.19, 04:40
    maxikasek napisał:

    > Pierwsze 4 sztuki z partii produkcyjnej LOT 12 dostarczono w 2017. Kolejne miał
    > y być w LOT 13 ( 40 szt do listopada 2017) i LOT 14a (do grudnia 2018). Wg har
    > monogramu wszystkie dla Polski miały zostac wyprodukowane do końca 2018 roku.
    > Modernizacja oprogramowania F-16 pod JASSM ma potrwać do końca tego roku. Czy o
    > d razu implementują je pod ER nei wiem.
    > Natomiast ER mają zostac wyprodukowane w ramach LOT 17 do kwietnia 2021.


    Z ER będzie trudniejsza sprawa, bo najpierw jakiś nasz F16 bedzie musial polecieć do Stanów, w celu przeprowadzenia integracji z ER. Do tej pory bowiem Amerykanie zintegrowali ER z B-1B i z F/A-18 Super Hornet, ale nie z F16, bo nie planują umieszczać ich na tego typu maszynie. To nasze F16 bedą wiec musiały służyc za egzemplarze integracyjne.


    --
    Sink'em all
  • maxikasek 13.09.19, 19:54
    "Z ER będzie trudniejsza sprawa, bo najpierw jakiś nasz F16 bedzie musial polecieć do Stanów, w celu przeprowadzenia integracji z ER. "
    W przypadku AGM-158A też pierwszy (nr 4040) poleciał za ocean na integrację softwaru i certyfikację. Tam też odpalił rakietę w ramach certyfikacji (marzec 2017). Kolejne dwa przeszły integrację w WZL-2, a reszta juz w bazach lotniczych.
  • bmc3i 13.09.19, 21:16
    maxikasek napisał:

    > "Z ER będzie trudniejsza sprawa, bo najpierw jakiś nasz F16 bedzie musial polec
    > ieć do Stanów, w celu przeprowadzenia integracji z ER. "
    > W przypadku AGM-158A też pierwszy (nr 4040) poleciał za ocean na integrację s
    > oftwaru i certyfikację. Tam też odpalił rakietę w ramach certyfikacji (marzec 2
    > 017). Kolejne dwa przeszły integrację w WZL-2, a reszta juz w bazach lotniczych
    > .


    To co innego. Tu chodzi o adaptacje f16 jako calego modelu. To samo dla F18 zajelo 2 lata.
    Chodzi o dostosowanie i sprawdzenie wielu rzeczy. To praca jak z prototypem nowego samolotu. Chocby sprawdzenie platowca, ze z nowym pociskiem pod skrzydlami spelnia wszystkie wymagania.


    --
    Sink'em all
  • maxikasek 14.09.19, 12:26
    "To co innego. Tu chodzi o adaptacje f16 jako calego modelu. To samo dla F18 zajelo 2 lata."
    Żeby było śmieszniej ową wyprawę 4040 do USA MON też opisywał jako integrację pocisku z płatowcem. Nie znam się na szczegółach- ale być może przyoszczędzono przy zakupie i nasza wersja wymagała mechanicznego sprawdzenia integracji.
    Ciekawostka:
    W Kielcach na targach szef DSCA gen. Hooper miał powiedzieć, że zakres negocjacji cenowych przy FMS jest bardzo niewielki i dlatego te procedury zakupu są bardzo przejrzyste. Czyli wszelkie upusty cenowe to wynik zmniejszenia zamówienia.
  • bmc3i 14.09.19, 13:42
    maxikasek napisał:

    > "To co innego. Tu chodzi o adaptacje f16 jako calego modelu. To samo dla F18 za
    > jelo 2 lata."
    > Żeby było śmieszniej ową wyprawę 4040 do USA MON też opisywał jako integrację p
    > ocisku z płatowcem. Nie znam się na szczegółach- ale być może przyoszczędzono p
    > rzy zakupie i nasza wersja wymagała mechanicznego sprawdzenia integracji.
    > Ciekawostka:
    > W Kielcach na targach szef DSCA gen. Hooper miał powiedzieć, że zakres negocjac
    > ji cenowych przy FMS jest bardzo niewielki i dlatego te procedury zakupu są ba
    > rdzo przejrzyste. Czyli wszelkie upusty cenowe to wynik zmniejszenia zamówienia
    > .

    Zakupy FMS robione sa przy okazji amerykanskich zakupów. Obrazowo mówiac, Pentagon zamawia 1000 samolotów dla siebie, i do zamówienia dorzuca jeszcze kilka samolotów dla odbiorcy zagranicznego, które producent produkuje w ramach tego samego kontraktu po tej samej cenie dla pentagonu. Umowa miedzyrzadowa natomaist okresla cene dla odbiorcy, z uwzględnieniem partycypacji w kosztach R&D ktore Penatagon już wczesniej poniósł. Ta czesc zalezy od stosunków obcego rządu z Waszyngtonem i zdolnosci negocjacyjnych. Jesli dodatkwoo w gre wchodzi offset, odbiorca musi osobno negocjowac z producentami, bo offset nie jest za darmo.


    --
    Sink'em all
  • jorl 13.09.19, 09:35
    bmc3i napisał:

    > Ale styl tego artykułu jest porażający.

    A moglbyc jakos jasniej napisac co to porazajacy znaczy?




    --
    Pozdrowienia

    czizus dnia 12.12.17, 13:17 napisał:
    > Czy Polak zawsze musi udowadniać że jest kompletnym idiotą???
  • bmc3i 13.09.19, 10:18
    jorl napisał:

    > bmc3i napisał:
    >
    > > Ale styl tego artykułu jest porażający.
    >
    > A moglbyc jakos jasniej napisac co to porazajacy znaczy?
    >
    >
    >
    >


    Nie mógłbym

    --
    Sink'em all

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka