Dodaj do ulubionych

SerbowiePrzywracająDoSłużby 5 Mig-29(+modernizacja

  • piotrek_zalogowany 01.02.06, 08:49
    Gdzie są rusofile którzy tak zażarcie twierdzili,że NATO zniszczyło same
    makiety a jugosłowiańskie migi-29 ocalały? Bo teraz mają czarno na białym stan
    tych samolotów jaki pozostał przy życiu po bombardowaniach (te same osoby
    wierzyły w brednie o zestrzeleniu 5 B-52 itp... ;))
  • marek_boa 01.02.06, 08:59
    A gdzie są Amerykanofile ,którzy twierdzili ,że WSZYSTKIE Serbskie MiG-29
    zostały zestrzelone lub zniszczone na ziemi?:)
    -Pozdrawiam!
  • piotrek_zalogowany 01.02.06, 09:17
    Wybacz kolego,ale nikt nigdy nie twierdził,że WSZYSTKIE migi-29 zostały
    zniszczone. Co więcej,jak sobie policzysz doniesienia NATO o efektach walk
    powietrznych/bombardowań to wyjdzie Ci DOKŁADNIE 5 ocalałych egzemplarzy.
    Proponuję żebyś wszystko dokładnie przeczytał i policzył zanim wrócisz do
    dyskusji.
    Pzdr.
  • ubersztumperumper 01.02.06, 09:23
    Informację o 5 sztukach liczące się źródła podawały już od dłuższego czasu więc
    nie ma o co się spierać.A jak ktoś już używał słowa "zniszczono wszystkie" to
    raczej w rozumieniu,że wszystkie jakie wystartowały do walki bądź oczekiwały w
    gotowości na lotniskach.Te ocalałe prawdopodobnie ukryto gdzieś w jaskiniach i
    w ogóle nie planowano użyć w czasie kampanii.
    Swoją drogą mogli dokupić 3 dodatkowe z rosyjskiego demobilu (pewnie za
    symboliczne pieniądze) to już by była jakaś okrągła liczba taktyczna bo te 5 to
    ani w grucję ani w pietruchę.
  • ubersztumperumper 01.02.06, 09:26
    > ani w grucję ani w pietruchę.

    Głupia literówka,"ani w gruchę ani w pietruchę" miało być jeśli ktoś usilnie
    stara się rozszyfrować co miałem na myśli ;)
  • marek_boa 01.02.06, 09:32
    "Nikt nigdy" może i odnosi się do Ciebie,ale byli i są tacy na tym forum co
    nie chcieli wierzyc nawet raportowi specjalnego wysłannika Amerykańskiego na
    Bałkany,który weryfikował Serbskie straty w broni pancernej(nigdy nie
    wypowiadałem się o stratach lotniczych!-był tylko jeden mój wątek a pro po
    zestrzelenia F-117!)O ile pamiętam z raportu owego Amerykańskiego generała
    wynikało,że na ogólną sumę zniszczonych czołgów podaną przez lotnictwo 100-
    kilkanaście ,okazało się, że Serbowie stracili 13 sztuk! Staram się nie
    wypowiadac w temacie ,którego nie znam!:)
    -Pozdrawiam!
  • o333 01.02.06, 12:35
    z tego co wiem to rzeczywiści amerykanie zbombardowali głownie atrapy,serbowie
    wyłączyli radary i palili wszystko co się tylko nadawało (głównie opony i takie
    tam). Słyszałem i coś tam czytałem
    ale łapek ociąć nie dam. Pozatym od dawna nie wierzę w bombardowania
    chirurgiczne bombami kasetowymi z białym fosforem.
    Pozdrawiam
  • michalgajzler 01.02.06, 14:08
    To co...możemy się chyba spodziewać, że Chorwaci ponowią jednak starania o
    jakieś używane 16-tki;-))
  • belgrano 01.02.06, 17:18
    Jednak nawet zmodernizowane te 5szt to za mało. Choć ciekawe jakie mozliwości p-
    lot ma ichniejszy Super Galeb? CZy coś kupuja nowego?
  • michalgajzler 01.02.06, 17:46
    belgrano napisał:

    > Jednak nawet zmodernizowane te 5szt to za mało.

    Tak po prawdzie, to ta modernizacja jest symboliczna.

    >Choć ciekawe jakie mozliwości p
    > -
    > lot ma ichniejszy Super Galeb?

    Mizerne - tak jak na samolot szkolno-treningowy przystało;-). W porywach
    (prototyp G-4M) R-60 no i GSh-23L (standard).
    Link do strony UTVA:
    www.utvaaviation.co.yu/index2a.html
    >CZy coś kupuja nowego?

    Ostatnio, to raczej zamierzali sprzedać część tego co mają (toczyły się rozmowy
    na temat upłynnienia części G-4 Muamarowi - czy doszło to do skutku nie wiem, o
    samym kontrakcie powinno być w archiwum forum).
  • belgrano 02.02.06, 17:43
    Z tego co słyszałem to Libia kupiła ale nówki G-4. Raczej starymi sie nie
    interesowali. Ciekawe czego nie kupił L-159?? A Jugosławia mając sąsiadów na
    wschodzie mocnych a na zachodzie bardziej konfliktowych wystarczy jakby sobie
    pomnożyła albo zmodernizowała Orao i G-4.
  • michalgajzler 02.02.06, 20:57
    belgrano napisał:

    > Z tego co słyszałem to Libia kupiła ale nówki G-4. Raczej starymi sie nie
    > interesowali.

    Wybrane, używane (24 sztuki), po modernizacji do standardu odpowiadającego G-4M.
    Wyposażenie z zakładów produkujących elementy do G-4, a znajdujących się w
    Chorwacji co prawda podobno (jak gdzieś kiedyś przeczytałem) wywieźli, ale
    produkcja z tego co się orientuję, wznowiona raczej nie została.
    Poniżej cytat.
    www.flightinternational.com/Articles/2005/04/05/196132/Libya+in+talks+to+acquire+24+Utva+G-4+trainers.html
    "Libya is negotiating with Serbia and Montenegro for the purchase of 24 used
    Utva G-4 Super Galeb jet trainers. The selected aircraft would be overhauled and
    modernised to the G-4MD standard at the government's Moma Stanojlovic overhaul
    facility at Batajnica air base near Belgrade, with the support of Utva Aircraft
    factory at Pancevo, where half of the airframe was built until 1991.(...)"
    Podobna informacja pokazała się swego czasu w Lotnictwie.

    >Ciekawe czego nie kupił L-159??

    Mogło mu zależeć na samolotach bardziej szkolnych niż bojowych, no i terminie
    dostawy (choć biorąc pod uwagę brak informacji o wiążących decyzjach, tu można
    dyskutować), jak i np. cenie (miały być podobno "rozwiązaniem tymczasowym").

    >A Jugosławia mając sąsiadów na
    > wschodzie mocnych a na zachodzie bardziej konfliktowych wystarczy jakby sobie
    > pomnożyła albo zmodernizowała Orao i G-4.

    Orao to już raczej nie ma jak pomnożyć - wszak produkcja zakończona została 20
    lat temu. Co najwyżej podtrzymać przy życiu. Dużo bardziej sensowna była by
    modernizacja G-4 do standardu M... no i w miarę możliwości finansowych...
  • belgrano 03.02.06, 09:09
    Powiem że dziwię się wyborowi Libii, owszem miała G-2 i L-39ZO, które rozdawali
    jak sie dało. Ale że chcieli G-4 i jeszcze używane to już zaskakujące. Maja
    kasę i możliwości kupowania lepsze niż Indie. Zwłaszcza patrząć na skromne
    zasoby ludzkie powinni kupowac wszystko najnowsze co się da. Ew. jeśli to
    przejściowa syt. i chcieli zastąpić park Letów i G2 to też trochę dziwi uczyć
    się latać na kolejnym typie maszyn. Mimo wszystko twierdze że L-159 byłby
    lepszy docelowo, nawet w kwestii zastępowania L-39ZO jak i SM-260 jako maszyna
    p-part.
  • michalgajzler 03.02.06, 14:27
    belgrano napisał:

    > Powiem że dziwię się wyborowi Libii, owszem miała G-2 i L-39ZO, które rozdawali
    >
    > jak sie dało. Ale że chcieli G-4 i jeszcze używane to już zaskakujące.

    Bardziej dziwi mnie to że Serbowie chcą je sprzedać, kiedy nie tak dawno
    pojawiały sie informacje o ok 40 G-4 na stanie z czego 10-12 zdolnych do lotu...

    > Mimo wszystko twierdze że L-159 byłby
    > lepszy docelowo,
    Ale raczej B a nie A. Ja dopuszczam tu dziwactwo Muamara - niezbyt to poważne,
    ale jednak;-) (choć pewnie jakieś względnie logiczne uzasadnienie istnieje;-).

    >nawet w kwestii zastępowania L-39ZO jak i SM-260 jako maszyna
    > p-part.

    Jeszcze różne rzeczy mogą się przytrafić - CZesi wciąż oferują L-159A dość
    egzotycznym klientom.
  • mamlas_1 03.02.06, 14:37
    Kadafi miał zgromadzone pieniądze na nowe uzbrojenie (wymieniano m.in. MiGi-31
    i Rafale) ale stracił je na odszkodowania za Lockerbie i inne "występki".
    Wbrew pozorom gospodarka libijska nie stoi na mocnych nogach i odbudowanie
    funduszy modernizacyjnych potrwa conajmniej kilka lat.
    Stąd pewnie zakup samolotów od Serbów (najtańsze co było) a także chęć
    przywrócenia do lotów MiGów-25 (RSK oferuje Algierii i Indiom nowe MiGi-31 w
    zamian za ich MiGi-25 ---> te z kolei mają być wykorzystane jako źródło części
    zamiennych dla Syrii i właśnie Libii).
    Pozdrawiam
  • dreaded88 01.02.06, 21:26
    Ja bym to raczej postrzegał w kontekście kosowskim, ale faktycznie bracia Kroaci w imie dobrze pojętej równowagi moga zechcieć się dozbroić. Kierunek Izrael czy gdzieś indziej?
  • michalgajzler 01.02.06, 22:03
    Poprzednio (jakiś rok temu) zamierzali szukać u źródeł (USA), acz biorąc pod
    uwagę pochodzenie modernizacji ichnich MiGów-21 (Rumunia), jak i konszachty z
    izraelską zbrojeniówką kierunek izraelski wydaje się być dość prawdopodobny.
    Innych pomysłów chwilowo mi brak;-). W Holandii ponoć wciąż buszują Chilijczycy
    (choć mam tu pewne wątpliwości co do ostatnich doniesień), Francuzów obstawiła
    Brazylia (a w kolejce mogą się pojawić Marokańczycy;-). Przepraszam, jest
    jeszcze na rynku chyba partia kanadyjskich Hornetów (oferowane wcześniej Czechom).

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka