Dodaj do ulubionych

Reklamowa rewolucja. Miasto wolne od kiczu

19.07.10, 13:47
Krok w bardzo dobrym kierunku. To co się dzieje z estetyką woła o pomstę do
nieba. Społeczeństwo w tej kwestii trzeba wychowywać i uczyć społecznej
odpowiedzialności. Jest jednak pewne ale... pogratuluję jak zobaczę! Niestety
prawidłowością jaką zafundował nam prezydent Dombrowicz jest chwalenie się
pomysłami, co jest prawdopodobnie wynikiem bardzo małej ilości sukcesów i
zrealizowanych zamierzeń. Mam nadzieję, że wybory zmienią zarówno ekipę w
ratuszu, jak i tego typu zachowania, jednak nie wpłyną negatywnie na ten pomysł.
PS. Następnym przedmiotem zainteresowania urzędników powinna być skandaliczna,
kiczowata i hałaśliwa kolorystyka bloków.
Edytor zaawansowany
  • volvo7000 19.07.10, 14:05
    Nareszcie! Śródmieście będzie o wiele lepiej się prezentowało bez plakatów,
    bannerów i innych reklam. Moim zdaniem w samym centrum billboardy powinno mieć
    tylko miasto i brać sporą kasę za reklamowanie się - byłby dodatkowy wpływ do
    budżetu.
    --
    www.forumbydgoszczy.pl
  • a_creep 19.07.10, 14:13
    > Nareszcie!

    Przecież nic się nie zmieni. Kodeks jest od lat, urzędnicy zawzięcie go
    nie realizują, a Dombrowicz, mimo, że straszył ich za to sankcjami
    karnymi, tylko się uśmiecha.

  • bosyantek1 19.07.10, 14:27
    ...tego pomysłu do samorządowej kampanii wyborczej.
    Ale pewnie, według niego, "ciemny lud" to kupi.

    Pozdrawiam
  • koodlaty 19.07.10, 14:06
    oponuję również za zakazem reklam z głośników/szczekaczek tu i ówdzie
  • a_creep 19.07.10, 14:10
    > Krok w bardzo dobrym kierunku.

    Mamy już kodeks reklamowy, który urzędnicy zgodnie z prawem powinni
    przestrzegać, ale tego nie robią. Czy to, że być może za jakiś czas
    będą łamać inne prawo, zmieni coś dla zwykłych śmiertelników? Śmiem
    wątpić.

    > To co się dzieje z estetyką woła o pomstę do nieba.

    Spytaj panów Marcysiaka, Piątka i Łuckę, dlaczego na to pozwalają.

    > kiczowata i hałaśliwa kolorystyka bloków.

    Mogą zacząć od budynków urzędu miasta. :-)
  • bigcharles 19.07.10, 15:18
    Jestem pod wrażeniem, oby tak po wakacjach przyjąć ten plan..
  • a_creep 19.07.10, 15:25
    > Jestem pod wrażeniem, oby tak po wakacjach przyjąć ten plan..

    Po co? Żeby wypłacić urzędnikom nagrody? Czy, żeby wygrać wybory?
  • newsnews 19.07.10, 15:32
    Panie Prezydęcie, ta żałosna szamotanina i kolejne pomysły z czapy nie uratują
    pana dupska... mam nadzieję. Dombrowicz i spółka - mistrzowie w tworzeniu
    przepisów, których i tak nikt nie przestrzega.
  • barwie 19.07.10, 20:22
    Gratulacje z Poznania za pomysł i życzenia powodzenia w realizacji. tego
    potrzebują wszystkie bez wyjątku miasta w Polsce. Trzeba też jak najwięcej o
    tym mówić i pisać, bo względem przestrzennego chaosu, generowanego w dużym
    stopniu przez reklamy właśnie, jesteśmy daleeeko w tyle za całą cywilizowaną
    Europą, co widać od razu po przekroczeniu nawet nie zachodniej ale i
    południowej granicy kraju.
  • harypota 19.07.10, 21:07
    Wystawy będą debile akceptować. Przyjdzie palant jakiś łucka czy
    inny lada i powie: nie zieloną bluzkę, czerwoną wywieś! A "orange"
    ma być w niebieskim, a mie w pomarańczowym. I nie "nie dla idiotów",
    a "dla idiotów" ma być.
    No chyba, że się kolesia przekona.
    Miasto a la dombrowicz i grześkowiak kwitnie.
  • wybitniemadry 19.07.10, 21:24
    te reklamy sa potrzebne, ale musza byc estetyczne i wykonane profesjonalnie, nie domorosle robione przez syna slepego juzka z za rogu albo pania dziunie bo ona tak "ladnie maluje kotki", jednolite szarobure napisy nalezy wytatuowac na czole pomyslodawcom, pomyslec nad metalowym stelazem ktory sie mocuje do budynku i dopiero na nim instaluje reklamy, a nie okleja, przybija, przykreca te szyldy bezposrednio do budynku, ruszyc dupa i glowa, w dowolnej kolejnosci, wlodarze miast i wsi
  • kobietoniewariuj 19.07.10, 21:51
    a do czego niby są potrzebne reklamy? LOL
  • garnek_z_neolitu 20.07.10, 10:03
    A jak myslisz? Jakby nie byly potrzebne to nikt by za nie nie placil.
  • myszan 19.07.10, 21:53
    Sorry, ale wcale nie uważam, żeby reklamy były potrzebne. Szpecą i zaśmiecają.
    Na Zachodzie nie widać tylu reklam, widać przestrzeń, a przedsiębiorcy dają
    sobie doskonale radę bez nachalnych, włażących wszędzie w oczy denerwujących reklam.
  • garnek_z_neolitu 20.07.10, 10:05
    Trzeba troche pobyc na Zachodzie. Tam gdzie jest handel i zyja ludzie tam sa
    reklamy, szyldy, naganianie klientow itd. Jak sie jedzie w celach turystycznych
    to nic dziewnego ze na wiezy Eiffel'a czy na Tower Bridge.
  • wybitniemadry 19.07.10, 21:27
    za jeden centymetr kwadratowy zlotowka
  • gmc_real 19.07.10, 23:40
    Bardzo dobre podejście, trzeba tą kakofonię uporządkować ! "Powstanie prawo
    lokalne, które ograniczy reklamową samowolę - zapewnia Rosa. - Pracownicy
    wydziału administracji budowlanej będą mogli to prawo egzekwować.
    To
    pierwszy krok do rewolucyjnych zmian w wyglądzie miasta".
    Ktoś to musi
    egzekwować ! Czyli "cenzura urzędnicza" ? Czyli według swego widzimisię
    "cenzora", bo tylko jedna firma robi reklamy według upodobania cenzora ??
    Pachnie mi to właśnie cenzurą i korupcją w świetle prawa lokalnego.
    "Aby je wyegzekwować potrzebne będzie ogromne zaangażowanie ze strony
    urzędników - uważa Dymna. - Ich zadaniem będzie nakłonić handlowców do
    wcielenia w życie tych pomysłów
    ."
    No właśnie - nic dodać nic ująć :))
  • lonelyboy1989 20.07.10, 02:09
    Brawo Bydgoszcz! Mam nadzieję, że uda się te pomysły wcielić w życie oraz że inne miasta pójdą w wasze ślady.
  • lmpk 20.07.10, 03:08
    O ile brak reklam w śródmieściu i pozostałych wymienionych miejscach to dobry
    pomysł, o tyle pozbawianie szkół możliwości dodatkowego zarobku to zły pomysł.
    Szkoły na pewno nie cierpią na nadmiar pieniędzy. Tym bardziej, że
    porozwieszanych po korytarzach plakatów z ulicy nie widać.
  • aarvedui 20.07.10, 03:43
    ostatni akapit z tym "zaangażowaniem plastyka miejskiego" szczerze mnie rozbawił.
    nasz plastyk jest jak eunuch..."chce aczkolwiek nie może"
    a w centrum nadal gangrena estetyczna, nawet w nowych inwestycjach typu "salon
    miejski" - ze Szczepańskiego ludzie się cieszą, ale szczerze, ucieszyliby się
    nawet z houvna na patyku, tak bardzo są już zmęczeni remontami..

    a reklama w centrum - o ile w rynku jest średnio (poza kupą typu neon Herd Rack
    Cafu), to tuż obok (nadal centrum) jest tragicznie.
    Długa...Karmelicka..Starowiślna...można wybrać dowolną ulicę przylegajacą do
    plant i wita nas Wietnam, Chiny, Stadion 10-lecia...

    przyczyna - chciejstwo i źle rozumiana oszczędność.
    taki "byznesmen", zamiast pilnować interesu i przedsiębrać korzystne działania,
    typu pozyskiwanie klientów, kontrahentów, negocjacje z partnerami, nadzór -
    siada przed fotoszopem i parę dni męczy fikuśne "logo" czy druki...
    nie zleci tego profesjonaliście, który zrobi to szybciej i lepiej. zrobi to sam,
    źle, ale "tak będzie taniej"....
    taki to jest.."smol byznes"
  • garnek_z_neolitu 20.07.10, 09:55
    Oczywiscie ty wiesz na czym polega biznes i np. oszczednosci na logo czy
    reklamie to dla ciebie nie jest korzystnym dzialaniem. Napisz mi, jak sklep w
    brmai na Szewskiej ma pozyskiwac klientów, kontrahentów, negocjacowac z
    partnerami itd. Sklep musi byc widoczny, zeby klient przechadzajacy sie Szewska
    zauwazyl jego istnienie i zechcial wejsc. A ze najbardziej rzucaja sie w oczy
    kolory, to jest kolorowo. Kup se ciemne okulary jak cie raza kolory. Mam
    nadzieje ze w domu masz telewizor czarno-bialy.

    A na szyldy i reklamy jest prosty sposob - zakazac handlu w centrum. Bedzie jak
    za komuny. Szaro i pusto.
  • arbdahrba 20.07.10, 07:57
    Zamiar szczytny i godny pochwały.

    O ile w pasach drogowych to jeszcze można znaleźć jakiś haczyk na reklamy o
    tyle np. uzgadnianie wystroju witryny sklepowej budzi moje wątpliwości co do
    legalności takich regulacji.

    Tak samo z terenami spółdzielni, wspólnot firm i wszystkich innych
    nieruchomości niebędącymi terenem gdzie gmina jest właścicielem.

    Podsumowując: zmniejszą się wpływy z dzierżawy gminnych terenów pod reklamy a
    resztę to będą mogli cmoknąć.
  • selica 20.07.10, 08:00
    Cztery rodzaje reklam, które stanowią wg mnie problem wiekszy, niż
    esteyczny:
    1) reklamy z głośników umieszczonych na samochodach przejeżdżających
    ulicami. Kiedy taki samochód przejeżdża, natężenie hałasu jest tak
    duże, że z pewnością przekracza poziom dopuszczalnego (ok 60 dB)
    2)reklamy przysłaniające szyby środków komunikacji miejskiej, skoro
    mnie momentalnie boli głowa, kiedy patrzę przez szybę przysłoniętą
    drobną siateczką, nie sądzę, żebym była w tym jakośgólnie
    odosobniona, takich osób z pewnością jest więcej.
    3)migające billboardy, które mogą przyczynić się do spowodowania
    wypadku na drodze, a może i nawet do wywołania ataku epilepsji. Na
    Focha taki jest na przeciwko Savoya i np na Fordońskiej na jednym z
    dużych skrzyżowań
    3) ulotki. Jestem pewna, że duży odsetek osób biorących ulotki nie
    wie nawet czy wzięła ulotkę reklamującą agencję towarzyską, usługi
    hudrauliczne, czy spotkanie grupy AA, bo od razu wyrzuca je bez
    czytania. Marnotrawienie papieru, pieniędzy na źle zorganizowaną
    reklamę i wystawianie na ciężką próbę przechodniów, bo ile razy
    można być nagabywanym przez roznoszących ulotki ludzi. Czy ulotki
    mają jakąkolwiek wymierną zaletę prócz tego, że roznoszenie ich daje
    groszowe wynagrodzenie ich dystrybutorom?

    Z tymi reklamami miasto(-a) powinno(-y) walczyć z największym
    natężeniem.

    --
    You can lead a shoe to water, but you can't make it drink.
  • garnek_z_neolitu 20.07.10, 09:47
    Zdjecia po lewej wygladaja lepiej od szarych i nudnych wizualizacji po prawej.
    Poza tym reklama musi sie rzucac w oczy, inaczej nie nedzie reklama. Jak nikt
    nie bedzie wiedzial ze w bramie swoj zaklad ma np. szewc czy inny rzemieslnik,
    to ten nie bedzie mial klientow i splajtuje. To dobry pomysl na usuniecie
    drobnego biznesu z miasta. Moze o to wlasnie chodzi, bo bank zawsze zaplaci
    wiecej od szewca.
    Polska Szwajcaria Wschodu!
  • krzysztofbajar 23.07.10, 21:21
    Pomysł całkiem dobry. Reklamy w naszym codziennym życiu i tak sporo. Jestem
    ciekaw, czy rzeczywiście do tego dojdzie. To by rzeczywiście była rewolucja. W
    każdym razie - popieram!
    --
    Darmowe portale ogłoszeniowe:
    www.wbydgoszczy.net
    www.wtoruniu.com
    www.wewloclawku.com

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.