Dodaj do ulubionych

A co z S10?

15.10.11, 22:58
Wiele się pisze i rozpamiętuje o tym, ze ominęła nas autostrada A1. Lokalni politycy, aby pokazać, ze nie są bezradni, mocno lobbują za S5, która ma być "dwupasmówką" łącząca nas ze światem. Wiadomo jednak, ze jej budowa bardzo się odwlecze, powodując, ze Bydgoszcz na długie lata pozostanie odcięta od systemu dróg szybkiego ruchu. A co to oznacza dla rozwoju miasta, wiadomo...
Czy w takim wypadku), nie powinniśmy równie mocno, jak nie mocniej nawoływać do szybkiej budowy odcinka S10 (oczywiście dwujezdniowego) biegnącego od Bydgoszczy do A1 w Czerniewicach?

Organizacja EURO 2012 niestety nie spowodowała budowy S5 na odcinku Nowe Marzy-Poznań. Rownie dobrze nie rokuje nowy budżet UE, jak i cały klimat gospodarczy. W takiej sytuacji trzeba stawiać na rzeczy realne. Do A1 pod Toruniem jest niecałych 50 km, niecałe pól godziny droga szybkiego ruchu. Czy nie powinniśmy tego odcinka S10 nie potraktować naprawdę priorytetowo?
Edytor zaawansowany
  • semeon 15.10.11, 23:35
    Powinniśmy i traktujemy, niestety decydenci i lokalni politycy odwrotnie, nie traktują, a pewnie nawet o tym nie pomyślą. Oni teraz muszą od nowa poustawiać figury na szachownicach i nie maja czasu ani chęci na nasze "fanaberie". W końcu byli, są i będą to po co mają się starać? Podpaść można, a korzyści żadne, natomiast elektorat głupi wszystko kupi. Może narastająca fala protestów ich nieco przebudzi i zmusi do podejmowania szybkich i zdecydowanych decyzji. A decyzje o budowie dostępu do autostrad dla 8 miasta w Polsce uważam za bardzo ważną i służącą naprawdę równomiernemu rozwojowi całego regionu, odwrotnie niż to czyni toruński marszałek, który dba przede wszystkim o tereny po wschodniej stronie Wisły.
  • userwyborczy 16.10.11, 00:06
    Znając "bydgoskie" posłanki na pytanie S10 odpowiedziałyby może tak:
    Piotrowska- "A co to jest S10?"
    Kozłowska- "Byd-Tor ma już A1, cieszmy się"

    Realne terminy ukończenia S5 na odcinku województwa to może być rok mniej więcej 2020, a S10- 2040.
    Ja nie jestem politykiem, więc do przewidzenia tych dat dojść mogę uczciwie już teraz. Piotrowska i Olszewski dojdą w końcu do tego samego co ja, ale w taki sposób, że zaczną (zresztą zaczęli x lat temu) od dat miłych wyborcom i co roku będą te daty o rok przesuwać.
  • arafat11 16.10.11, 19:31
    no na olszewskiego i spolke to nie ma co liczyc....pytanie na kogo mozna?
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • buckshot 17.10.11, 22:54
    arafacik S10 to znacznie wazniejsze kierunki dla Bydg. niz Gdańsk: to najwazniejse z miast czyli stolica, tez szybsze polaczenie ze Slaskiem, to tez Krakow,łodz ale masz prawo tego nie wiedziec. jesli nie otworzycie sie na te ośrodki to zawsze będą one miały Bydg. gdzieś i nie beda udzielaly wam wsparcia tj nie beda np. popieraly was w staraniach.zawsze znajda inne inwestycje z ktorymi bardziej bedą miały 'po drodze'.
  • ka_zet 17.10.11, 23:55
    buckshot napisał:

    > arafacik S10 to znacznie wazniejsze kierunki dla Bydg. niz Gdańsk: to najwaznie
    > jse z miast czyli stolica, tez szybsze polaczenie ze Slaskiem, to tez Krakow,ło
    > dz ale masz prawo tego nie wiedziec.

    Wyobraź sobie, że Gdańsk Gdańskiem, Warszawa Warszawą, ale dla Bydgoszczy chyba nawet ważniejsze od S10 na wschód i S5 na północ jest S5 na południowy zachód - połączenie z Poznaniem, Wrocławiem i przez A2/A4 z Europą Zachodnią.

    A jakbym miał się wyzłośliwiać to powiedziałbym że stan przygotowania S10 między B i T odzwierciedla poziom rzeczywistego zainteresowania marszałka budowaniem prawdziwego duopolis...




    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • buckshot 18.10.11, 00:00
    za Ski i DK opowiada marszałek, sorry nie wiedzialem.............
  • buckshot 18.10.11, 00:01
    Duopolis buduje ale wzystkiego nie da sie zrobic w pare lat.. potrzeba czasu i pieniedzy.
  • arafat11 18.10.11, 01:04
    Duopolis buduje ale wzystkiego nie da sie zrobic w pare lat.. potrzeba czasu i
    > pieniedzy


    miekmu nadzieje, ze to nigdy nie powstanie...
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • buckshot 18.10.11, 00:09
    Wyobraź sobie, że Gdańsk Gdańskiem, Warszawa Warszawą, ale dla Bydgoszczy chyba nawet ważniejsze od S10 na wschód i S5 na północ jest S5 na południowy zachód - połączenie z Poznaniem, Wrocławiem i przez A2/A4 z Europą Zachodnią.

    co z tego ze będziecie połączeni tylko z poznaniem i dalej z europa zachodnią a w innych kierunkach słabo. warszawie to nie będzie na rękę i o pieniądze będzie niezwykle trudno.
  • frych47 18.10.11, 18:15
    buckshot napisał:

    > co z tego ze będziecie połączeni tylko z poznaniem i dalej z europa zachodnią a
    > w innych kierunkach słabo. warszawie to nie będzie na rękę i o pieniądze będzi
    > e niezwykle trudno.

    Ale jak dobrze napiszemy wniosek do Brukseli to kto wie.

    --
    Tylko Metropolia Bydgoska gwarantuje silny region.
  • arafat11 18.10.11, 01:03
    arafacik S10 to znacznie wazniejsze kierunki dla Bydg. niz Gdańsk: to najwaznie
    > jse z miast czyli stolica, tez szybsze polaczenie ze Slaskiem, to tez Krakow,ło
    > dz ale masz prawo tego nie wiedziec. jesli nie otworzycie sie na te ośrodki to
    > zawsze będą one miały Bydg. gdzieś i nie beda udzielaly wam wsparcia tj nie be
    > da np. popieraly was w staraniach.zawsze znajda inne inwestycje z ktorymi bardz
    > iej bedą miały 'po drodze'.



    widzisz buckshocik, chiales blysnac a sie osmieszyles....czytales wogole post na ktory odpowiadalem? tak koles pisze o s10 do wezla w czerniewicach a nie o calosci s10...widzisz jak sie osmieszyles?

    co do reszty: zawsze bylem za cala s10 a nie kawalkiem do torunia, ktory nie ma zadnego sensownego znaczenia...
    i nie wiem czy wiesz, ze s5 tez nas laczy ze slaskiem...mistrzu szpady gietej...
    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • buckshot 18.10.11, 17:00
    arafat slabiaku granic sie prosze do postow odnosnie historii ok?

    A1 szybciej 'dotrze' do slaska niz s5, w tejchwili wazne jest dla B podłączenie do A1 ktora jest realna bo kiedy niby powstanie cala s5 na slask ? zeby ukonczyc s10 trzeba ja najpierw rozpoczac a z punktu naszego regionu najlepiej jak zacznie powstawac od B w kierunku stolicy, chcesz aby wschodnia czesc woj kuj-pom korzystaal z bydg lotniska ? jesli tak to niezbedna jest wlasnie S10. kierunek warszawa jest najwazniejszy dla bydgoszczy i najbardziej realny. dzieki s10 automatycznie bedziecie mieli ponadto dobry dojazd na slask do krakowa lodzi poprzez A1.
  • arafat11 19.10.11, 00:21
    arafat slabiaku granic sie prosze do postow odnosnie historii ok?


    slabiakiem to ty jestes,,,bo jak na razie w zadnej dziedzinie nie potrafisz sie wykazac i napisac cos sensownego...

    w calym poscie nei odnosisz sie do tego:




    widzisz buckshocik, chiales blysnac a sie osmieszyles....czytales wogole post na ktory odpowiadalem? tak koles pisze o s10 do wezla w czerniewicach a nie o calosci s10...widzisz jak sie osmieszyles?


    rozumiesz, ze sie osmieszyles?


    A1 szybciej 'dotrze' do slaska niz s5,


    to zalezy o ktorym slasku piszesz...


    tejchwili wazne jest dla B podłączenie
    > do A1 ktora jest realna bo kiedy niby powstanie cala s5 na slask


    przeciez polaczenei z A1 mamy...droga krajowa nr 10 jest w dobrym stanie...czy uwazsz, ze zrobienie na tym odcinku eski cos zmieni? no i jak myslisz kiedy ten kawalek ma powstac? sa juz jakies plany? jakies decyzje? no i kto da kase na taki maly fragmencik eski bez zadnego znaczenia?


    zeby ukoncz
    > yc s10 trzeba ja najpierw rozpoczac a z punktu naszego regionu najlepiej jak za
    > cznie powstawac od B w kierunku stolicy

    ale czy ktos to planuje w warszawie w najblizszym czasie? nie wydaje mi sie...



    , chcesz aby wschodnia czesc woj kuj-pom
    > korzystaal z bydg lotniska ? jesli tak to niezbedna jest wlasnie S10

    a droga nr 10 nie moga dojechac? przestan sie osmieszac...napisz jeszcze, z epotrzebny do tego jest bezplatny fragment autostrady wokol torunia jak twierdzil jeden gigant na ssc...



    kierunek
    > warszawa jest najwazniejszy dla bydgoszczy i najbardziej realny


    to zobacz jak sa zaawansowane prace na calosci s5 a jak na opisywanym przez ciebie fragmencie s10... na s10 nie jst praktycznie nic zrobione i nie planuje sie nci robic w najblizszych latach...a s5? sporo juz buduja, sa decyzje srodowiskowe itp,.....jak myslisz, gdzie sa bardziej prace zaawansowane?



    dzieki s10 au
    > tomatycznie bedziecie mieli ponadto dobry dojazd na slask do krakowa lodzi popr
    > zez A1.



    do autostardy to mozemy dojechac 10 juz teraz...


    dla bydgoszczy wazniejsza jest s5 gdyz laczy nas z a1 oraz a2 oraz jest obwodnica bydgoszczy...wiec przestan macic...







    --
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • volvo7000 18.10.11, 18:01
    S10 już jest wybudowana przecież. W ramach obwodnicy Torunia...
    Dopóki rządzi PO, wokół Bydgoszczy nie powstanie ani kilometr drogi o podwyższonym standardzie. Sami więc sobie jesteście (ja nie głosowałem na nikogo z PO od 5 lat) winni.
    --
    Jak powinna wyglądać przyszła metropolia?
  • arafat11 16.10.11, 00:27

    Czy w takim wypadku), nie powinniśmy równie mocno, jak nie mocniej nawoływać do szybkiej budowy odcinka S10 (oczywiście dwujezdniowego) biegnącego od Bydgoszczy do A1 w Czerniewicach?



    s10 nie ma sensu i znaczenia jezeli nie bedzie nas laczyla z warszawa i szczecinem( niemcami)
    budowa takiego kawalka nie ma sensu, przeciez nikt nie bedzie jechal do gdanska, jadac do torunia s10 i potem autostrada....bo nadrobi kilkadziesiat kilometrow
    tak samo nikt nie bedzie jechal na poludnie ta trasa tylko pojedzie 25 i wjedzie na autostrade w innym miejscu...

    dlatego s10 ma sens tylko jako calosc a nie 50 kilometrowy kawalek w lesie...--
    Nie warto dyskutowac z hecerem, obrzuci wyzwiskami, a gdy zabraknie agumentow usuwa posty ze swojego forum...a mowia, ze prawdziwa cnota krytyk sie nie boi!
  • ka_zet 17.10.11, 16:27
    gollum10 napisał:

    ..
    > Czy w takim wypadku), nie powinniśmy równie mocno, jak nie mocniej nawoływać do
    > szybkiej budowy odcinka S10 (oczywiście dwujezdniowego) biegnącego od Bydgoszc
    > zy do A1 w Czerniewicach?

    Nawoływać możemy, ale S10 jest o kilka lat papierkologii do tyłu w stosunku do S5 a w programie dróg krajowych jest w równie mglistej kategorii "po 2013".


    >
    > Organizacja EURO 2012 niestety nie spowodowała budowy S5 na odcinku Nowe Marzy-
    > Poznań. Rownie dobrze nie rokuje nowy budżet UE, jak i cały klimat gospodarcz
    > y. W takiej sytuacji trzeba stawiać na rzeczy realne. Do A1 pod Toruniem jest n
    > iecałych 50 km, niecałe pól godziny droga szybkiego ruchu. Czy nie powinniśmy t
    > ego odcinka S10 nie potraktować naprawdę priorytetowo?


    --
    Obywatelu! Nie śmiećcie.
  • nuffi_zza_krat 17.10.11, 22:11
    > wać do
    > > szybkiej budowy odcinka S10 (oczywiście dwujezdniowego) biegnącego od By
    > dgoszc
    > > zy do A1 w Czerniewicach?
    >
    > Nawoływać możemy, ale S10 jest o kilka lat papierkologii do tyłu w stosunku do
    > S5 a w programie dróg krajowych jest w równie mglistej kategorii "po 2013".

    Ale S10 jest w kregu zainteresowań toruńskich i jakby powiedzieć ten plus dodatni niweluje papierkologię
  • frych47 18.10.11, 18:26
    Niech wybudują dwa odcinki S5 i wyjdzie S10.
    --
    Tylko Metropolia Bydgoska gwarantuje silny region.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka