Dodaj do ulubionych

Skąd wziąć więcej miejsc parkingowych na osiedlu?

16.12.11, 22:19
Dziękuję Panie Hoffmann . Dziękuję serdzecznie,że dzięki Panu powstała w 1975 roku ulica Leopolda Staffa o szerokości 3,75m i ruchu dwukierunkowym. I tak do 2007 roku.Dziękuję za Pana komunistyczne wizje Osiedla Wyżyny.Dzękuję też młodocianym pismakom z GW za żywe kontakty z działaczami PZPR.To co napisał mieszkaniec Wyżyn(prawdziwy) to jedyne co powinniśmy zrobić Panie MAJ.
--
- Jarosław Kaczyński twierdzi, że obejrzał słynny film Claude'a Leloucha 'Kobieta i mężczyzna' wyłącznie dla Brigitte Bardot. Rozumiem to, bo ja bym dla Brigitte Bardot też zrobił literalnie wszystko, nawet obejrzałbym film, w którym ona nie występuje. - "Polska naszych marzeń"J.K.
Edytor zaawansowany
  • mikimaus11 16.12.11, 22:28
    Trudno się nie zgodzić z poglądami Pana Andrzeja Hoffmanna. Ale doprecyzowałbym nieco pewne kwestie. Planowane parkingi na obrzeżach osiedli są w dzisiejszych czasach nie aż tak praktyczne, gdyż styl życia się nieco zmienił, częściej ludzie robią zakupy w marketach, a przez to bagaż targany z samochodu jest cięższy niż kiedyś. Jeśli jeszcze jest się zmuszonym jechać do sklepu z małymi dziećmi, bo nie można ich samych w domu zostawić, a na ulicy, nawet osiedlowej, trudno je opanować, to chodzenie tak daleko nie jest najwygodniejsze. Można było wolne przestrzenie wykorzystać również w innych miejscach, ale... dogęszczano zabudowę i robi to się nadal, kosztem wolnych terenów również dotychczas wykorzystywanych na rekreację. Nic więc dziwnego, że co bogatsi, duszący się na takich osiedlach, mieszkańcy coraz częściej wyprowadzają się, a władze miasta chyba tego problemu nie dostrzegają, gdyż próbują walczyć zupełnie z czym innym, a każdy wolny kwartał nadal przeznacza się pod zabudowę. Do tego dochodzi grodzenie budynków wielorodzinnych, ale to już inny problem. Sytuacja stała się chora - to najwłaściwsze określenie.
  • letof 17.12.11, 18:17
    Chcę "pogratulować" pomysłu stworzenia na Wyżynach ulic jednokierunkowych, a tym samym zrobienia jednego wielkiego parkingu dla samochodów. Moim zdaniem to zupełnie poroniony pomysł. Jeśli kogoś stać na samochód (a przecież w rodzinie 2 lub więcej samochodów to juz praktycznie norma) to trzeba sie liczyć z kosztami dodatkowymi. Jak można być tak bezczelnym i mając samochód żądać darmowego parkingu na ulicach? Jeśli masz brykę i stać cie na nią to wykup miejsce na parkingu strzeżonym, kup sobie garaż lub parkuj na własnej posesji, a nie żądaj od tych którzy troszczą się o własne samochody (czytaj mają garaże itp) by jeździli wydłużonymi trasami bo jeden z drugim nie ma gdzie parkować. Jest to problem wyłącznie posiadaczy samochodów i to ich własny. Dlaczego, skoro mam garaż i za niego płacę (czyli ponoszę koszty swojej własności-samochodu) mam jeździć dookoła osiedla uliczkami jednokierunkowymi a co za tym idzie ponosić dodatkowe koszty paliwa bo jeden z drugim chce sobie za darmo parkować na ulicy? Skoro tak zapatrzeni jesteśmy w Europę zachodnia to weźmy z niej przykład. W takich np. Niemczech sa miasta w których na osiedlach nie ma żadnych parkingów, a jeśli ktoś chce parkować na ulicy to za to słono płaci. Nie ma przerzucania odpowiedzialności za swoją własność na innych. Ulice są przede wszystkim do poruszania sie pojazdów, a nie do parkowania!!! Do parkowania służą garaże, parkingi i własne posesje. Ludzie nie dajmy się cwaniakom i gołodupcom zagnać do jakiegoś skansenu, gdzie ich samochodziki stać będą w każdym wolnym zakamarku ulic, chodników i skwerów a piesi i ludzie którzy płacą za parkowanie swoich samochodów będą traktowani jak jakieś dziwolągi. Dziwolągami są ci wszyscy roszczeniowcy, którzy chcą zamienić nasze osiedle w jedno wielkie złomowisko. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu samochodu. Jeśli nie stać cię na płacenie za parking czy to płatny czy własny garaż to kolego jeden z drugim nie kupuj samochodu!!! To żaden wstyd chodzić pieszo. Każdy powinien płacić za parkowanie tak jak każdy płaci za paliwo na stacji benzynowej.
  • peecmaker 17.12.11, 23:04
    Częściowo masz rację ale wszystko rozbija się o to ,ze ani miasto ani spółdzielnie nie chcą budować parkingów płatnych.Zbyt duże są wymagania dla takich inwestycji na zbyt drogim terenie.Z drugiej strony jest kilkunastu cwaniaków , którzy wykupili garaże wydzielone z terenu wspólnego spółdzielni i teren ogrodzili a teraz śmieją się z innych.Jakim prawem go sprzedano bez wiedzy innych członków spółdzielni ? To jest ciekawe .Mogę się założyć że gdybyś chciał sprzedać ten garaż , który tak cię obciąża finansowo to znalazło by się z 50 chętnych. Oczywiście za przystępną cenę a nie jakąś lichwiarską.Cwany jesteś bo masz ten garaż.Myślisz ,że inni nie chcą ? Albo by nie zapłacili za parking.Ale za parking z prawdziwego zdarzenia a nie na takim co jeździsz jak na crossie i wszyscy napierdzielają po twoich drzwiach przy wsiadaniu i wysiadaniu bo są tak gęsto ustawieni.Reasumując pomysł ulic jednokierunkowych trafiony jest częściowo a Ciebie skoro stać na garaż to chyba też na paliwo na te 40-70 km rocznie więcej.No chyba ze się mylę, to mnie popraw
  • abydos71 17.12.11, 23:23
    Sposób na rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych jest jeden:
    Zacząć wyburzać blokowiska.
    Na poważnie - dzisiaj byłem na zakupach w Kauflandzie na Wyżynach - Samochody parkują tylko przed samym marketem na placu.Natomiast górny poziom parkingowy jest niewykorzystany i zamknięty.Może więc znajdzie się ktoś chętny na dzierżawę parkingu.Tylko niestety tak jest że społeczeństwo mamy leniwe , że najchętniej samochodem wjeżdżaliby pod same łóżko.Co za problem aby któraś ze spółdzielni dogadała się z dyrekcją Kauflanda ???
    Zawsze to pare miejsc parkingowych więcej.
  • mikimaus11 17.12.11, 23:41
    > Zacząć wyburzać blokowiska.

    Ja o tym pisałem kilka lat temu. To - wbrew pozorom - bardzo dobry pomysł (choć kontrowersyjny), ale nie ma na to przyzwolenia społecznego i funduszy. Szkoda, bo osiedla byłyby bardziej kameralne i mniej anonimowe. Załatwiłoby to częściowo problemy społeczne blokowisk. Wystarczyłoby obniżyć część bloków do góra trzech - czterech kondygnacji i nieco przerzedzić zabudowę.
  • jedyny_fragles 18.12.11, 00:12
    Ale niektóre instytucje jak np spółdzielnia "Budowlani" za przyzwoleniem miasta chce "polepszyć" sytuacje dokładając następny niemały blok na ok 70 mieszkań. Gdzie tu logika? kasa ,kasa,kasa tylko to mają w głowach !
    --
    W teorii nie ma różnicy między praktyką, a teorią. W praktyce jest.
  • letof 18.12.11, 08:38
    No niezupełnie tak jest jak twierdzisz. Wystarczy zobaczyć co sie dzieje z parkingami i miejscami parkingowymi w nowym budownictwie. Jeśli ktoś ma zapłacic za samo miejsce pod chmurka od 5-10 tysięcy złotych albo za garaż ok. 30000 zł to po prostu nie kupują bo wolą parkowac za darmochę na jezdni. Przypominam, że w rodzince czyli na 1 mieszkanie przypada obecnie zdecydiwanie ponad 1 samochód (bo zwykle rodzice mają jeden lub dwa i do tego dziecko z jeden). Inna sprawa że te samochody są mniej warte niż garaże. Gdyby był wymóg tak jak np. w Japonii, że nie zarejestrują ci samochodu jeśli nie masz garażu lub potwierdzenia z parkingu płatnego że masz gdzie parkować to problem by sie rozwiązał.
  • peecmaker 18.12.11, 13:03
    Problem jest zasadniczy.Już raz drugą Japonię budowaliśmy i niestety się nie udało.
  • ndjamena 28.12.11, 18:09
    Letof-chętnie kupię garaż na wyzynach, nie chce parkowac za daremoche-tylko kurcze GDZIE GO KUPIC????????? otrzezwijcie-garazy nie ma! tych nędznych dwadzieścia kilka co stoi przy Ogrody i przy Bełzy na pewno nie jest na sprzedaz, wiem, bo moje ogloszenie o kupnie garazu pozostaje bez odpowiedzi od dwoch i pol roku. A zreszta-ponowie apel-Kupię garaż na Wyzynach...... Zarząd Spoldzielni Budowlani wbija nam gwóźdż do trumny nowym aparetamentowcem bez wystarczajacej (nawet dla jego meiszkancow) liczbie miejsc parkingowych. Zreszta na slawetnym spotkaniu w Modraczku byla mowa ze niby miejsc bedzie tyle, ze starczy tez ofert dla mieszkancow okolicznych domow, ktorzy chca kupic miejsca parkingowe pod nowym blokiem. Co wiecej prezez Magdziarz powiedzial, ze tak wlasnie bedzie to zorganizowane (bylo to nawet relacjonowane w mediach) Oczywiscie o niczym takim teraz mowy nie ma, bo po co. O zniszczeniu jednego z nielicznie sensownie zaaranzowanych miejsc uzytecznosci publicznej jaka jest funkcjonujace miasteczko rowerowe przy SP 25 nie wspominam bo szkoda gadac. Oczywiscie zdaniem Zarzadu Budowlanych znieszczenie wiekszego miasteczka rowerowego by stworzyc mniejsze miasteczko rowerowe jest w interesie mieszkanow. Tu juz nawet o pazernosci nie moze byc mowy bo w pbecnym kryzysie na rynku deweloperskim nikt tych mieszkan w nowym apartamentowcu nie kupi za rozsądne przynoszace spoldzielni rzeczywiste zyski pieniadze. Ps. nie jest tajemnica poliszynela ze teren przy Jaru jest wystawiony na sprzedaz na rynku deweloperskim. Potenm przyjdzie pora na obszar gdzie jest ryneczek przy Modrakowej. Czas uciekac
  • shuty 02.01.12, 22:08
    niejaki Andrzej Hoffman jest autorem projektu organizacji ruch w śródmieściu po przebudowie Dworcowej. Nie wiem czy to ten sam , ale zaszalał z ulicami jednokierunkowymi narażając mieszkańców na stratę czasu i paliwa. Jeżeli takie betony będą ZA ZGODĄ I APROBATĄ URZĘDNIKÓW Z ZDMiKP projektować w przyszlości , w brew woli mieszkańców Bydgoszczy , to musimy zwrócić się do radnych o pomoc. Może ktoś wreszcie pozbędzie się tych nieomylnych i wszystko lepiej wiedzących "drogowców" z okresu radosnej twórczości gierkowskiej. Ci ludzie myślą kategoriami" samochodów przydzielanych sobie na wzajem na talony PZPR"
  • clarissa.vaughan 03.01.12, 13:47
    shuty napisał:

    > niejaki Andrzej Hoffman jest autorem projektu organizacji ruch w śródmieściu po
    > przebudowie Dworcowej. Nie wiem czy to ten sam , ale zaszalał z ulicami jedn
    > okierunkowymi narażając mieszkańców na stratę czasu i paliwa. Jeżeli takie bet
    > ony będą ZA ZGODĄ I APROBATĄ URZĘDNIKÓW Z ZDMiKP projektować w przyszlości , w
    > brew woli mieszkańców Bydgoszczy , to musimy zwrócić się do radnych o pomoc. Mo
    > że ktoś wreszcie pozbędzie się tych nieomylnych i wszystko lepiej wiedzących
    > "drogowców" z okresu radosnej twórczości gierkowskiej. Ci ludzie myślą kategori
    > ami" samochodów przydzielanych sobie na wzajem na talony PZPR"

    Pytanie brzmi : Kto zaprojektował Wyzwolenia i Andersa?
    --
    "Wiem niewiele ale wiem".
    Jarosław Kaczyński
  • mwpoland 03.01.12, 15:26
    Na parkingowych cwaniaków polecam samochodowy email - www.klaksonik.pl - ślad w sieci pozostanie na długo...
  • volvo7000 03.01.12, 18:12
    zobacz: Problem z parkowaniem na osiedlach

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka