Dodaj do ulubionych

Które liceum mam wybrać???

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.01.04, 17:36
Pomóżcie mi!!! Jestem średnią uczennicą ostatniej klasy gimnazjum i nie mam
pojęcia do jakiego liceum powinnam startować:( Myślałam o Czackim,
Dąbrowskim czy Hoffmanowej. Może wiecie coś o nich??? Proszę o pomoc....
Edytor zaawansowany
  • Gość: km IP: 217.17.33.* 31.01.04, 06:31
    Trudno Ci cokolwiek radzić, skoro nie piszesz co Cię interesuje: jakie języki i
    jakie przedmioty rozszerzone. To są podstawowe kryteri wyboru klasy w
    konkretnej szkole. Wybieranie szkoły "X" a nie "Y", tylko ze względu na opinie
    nie ma sensu. Należy wybierać konkretną klasę z określonymi językami obcymi i
    interesującymi Ciebie przedmiotami rozszerzonymi.
    Radzę zajrzyj na www.edu.com.pl i przeczytaj artykuł Andrzeja Figasa "Historia
    jednej rekrutacji" (25/09/2003) - tam znajdziesz opisy klas (języki,
    przedmioty) dla szkół Śródmieścia i Mokotowa z ubiegłego roku oraz informację
    o "progach punktowych"
    W marcy będą prezentacje szkół EXPO XXI i zebrania dla kandydatów w szkołach -
    tak szukaj infodmacji.
    Pozdrawiam serdecznie
    Krzysztof Mirowski
    dyrektor LXVII LO Mokotowska
  • Gość: ula IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.01.04, 13:31
    Faktycznie, nie pomyslalam o tym:) Mam główkę raczej do nauk ścisłych. Co do
    języków to angielski i hiszpański mnie interesują...
  • Gość: Inteligent IP: 212.160.235.* 31.01.04, 19:24
    A Bednarska dla elity!!!!!!!!
  • Gość: km IP: *.net-serwis.pl 01.02.04, 08:21
    Jako dyrektor odnoszącego sukcesy w rankingach liceum publicznego mogę tylko
    współczuć szkołom niepublicznym poziomu zwolenników i kultury ich argumentacji.

    Wracając do merytorycznej strony problemu wyboru szkoły: zdecydowana większość
    szkół niepublicznych (w tym Bednarska) nie jest w stanie nawiązać poziomem
    przedmiotów ścisłych do znanych liceów publicznych, o które pyta Ula.

    Pozdrawiam serdecznie
    Krzysztof Mirowski
    dyrektor LXVII LO Mokotowska
  • Gość: doik IP: *.aster.pl / *.acn.pl 01.02.04, 10:39
    Pan Dyrektor ma oczywiście racje,lecz posługuje się wyłącznie rankingami. A
    szkoły niepubliczne to przecież głównie atmosfera i indywidualizacja nauczania.
    Tych dwóch rzeczy w szkole publicznej nigdy nie doświadczyłem...
    Dlatego nie zamieniłbym mojego kochanego liceum na żadne inne, nawet z czołówki
    rankingu.

    Pozdrawiam
    doik
  • Gość: km IP: *.net-serwis.pl 01.02.04, 13:41
    Gość portalu: doik napisał(a):
    > ... A szkoły niepubliczne to przecież głównie atmosfera i indywidualizacja
    nauczania....

    Ja powtarzam swoje: w czołówce rankingu są głównie szkoły publiczne, i to nie
    dlatego, że jest ich więcej, ale dlatego, że są lepsze od większości szkół
    niepublicznych. Mimo, że szkoły niepubliczne mogą dzięki niewielkiemu
    rozmiarowi szkoły zapewniać atmosferę i indywidualizować nauczanie...

    Jednak moja poprzednia wypowiedź w tym wątku dotyczyła czegoś innego: tematu
    wypowiedzi "inteligenta".
    Czy w Twojej szkole doik uczniowie też twierdzą, że szkoły publiczne są dla
    motłochu?

    Pozdrawiam serdecznie
    Krzysztof Mirowski
    dyrektor LXVII LO Mokotowska
  • Gość: ula IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.02.04, 13:54
    "inteligent" nie ma racji. Szkoły publiczne jak i niepubliczne mają swoje
    plusy i minusy! Moich rodziców nie stać na szkołę niepubliczną, ale wcale się
    tym nie martwię. Osobiście uważam, że lepiej jest w publicznych szkołach.
    A co do rankignu szkół. To, że szkoła jest w pierwszej 5 najlepszych liceów w
    Mazowszu, nie znaczy, że jest lepsza od szkoły znajdującej się na 20 miejscu.
    Zastanówmy się, dlaczego tak jest... Może dlatego, że do szkoły przyjmowani są
    Ci najlepsi uczniowie z Warszawy i okolic. Chciałabym zobaczyć, co wyrasta z
    ludzi przeciętnych, którzy poszliby do liceum przy wydziale UW czy innej
    dobrej szkołu tj. np. Batory czy Staszic. Może wcale tak nie jest, że te
    szkoły prezentują wysoki poziom, tylko jej uczniowie. Mam nadzieję, że treść
    jest zrozumiała:)
  • Gość: UFO IP: *.w3cache.pl / *.pl 01.02.04, 16:09
    Kazda szkoła jest dostosowana (mniej lub bardziej swiadomie) do okreslonego
    typu uczniów.Nie ma więc sensu pytać co zrobi z przeciętniakiem Mokotowska,
    Staszic czy Batory. One nie są dla niego! Inna rzecz, że wiele osob ma
    kompleksy.Natomiast ranking daje odpowiedź(zwłaszcza, gdy się go uwaznie czyta)
    w jakiej szkole talenty zdolnych i w jakiej dziedzinie potrafia rozwinąć. To
    ostatnie jest ważne, bo szkoły mają swoje specjalizacje(zalezne od obecności
    nietuzinkowych nauczycieli).Na przykład 1 i 2 slo(Bednarska i Nowowiejska) sa
    znakomite w kształceniu młodych filozofów, ale w matematyce czy fizyce lepsze
    są Staszic, Batory, Poniatowski, Czacki, Kopernik, Mokotowska.
  • Gość: ula IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.02.04, 17:40
    Ale dlaczego szkoły te nie są dla przeciętniaków??? Powodem jest to, że szkoła
    postawiła sobie cel przyjmowania tylko tych NAPRAWDĘ dobrych uczniów i tylko
    dzięki nim uzyskują dobre miejsca w rankingu... Takie jest przynajmniej moje
    zdanie:)
  • Gość: km IP: *.net-serwis.pl 01.02.04, 20:56
    Gość portalu: ula napisał(a):

    > Ale dlaczego szkoły te nie są dla przeciętniaków??? Powodem jest to, że
    szkoła postawiła sobie cel przyjmowania tylko tych NAPRAWDĘ dobrych uczniów i
    tylko dzięki nim uzyskują dobre miejsca w rankingu...

    Mogę z czystym sumieniem wypowiadać się o Mokotowskiej, którą znam bardzo
    dobrze, zakładałem ją w 1991 r i jestem jej dyrektorem od tego czasu.
    Nigdy nie mówiłem, że jest to szkoła dla geniuszy - mówię, że szkoła dla
    ambitnych i pracowitych.

    Faktem jest, że przeciętny uczeń nie jest w stanie DOSTAĆ się do mojej szkoły,
    ale nie wynika to z przyjętego przez szkołę założenia. W 2003 r na Mokotowskiej
    było nieco ponad dwóch kandydatów na jedno miejsce, ale byli to tak
    zwani "dobrzy kandydaci". Liczba punktów koniecznych do dostania się na
    wynosiła 158 - ten próg wyznaczyli kandydaci!!!!
    Prawdą jest, że o sukcesach w rankingach decyduje w bardzo dużym stopniu jakość
    naboru.

    Problem uczniów kończących gimnazja polega na znalezieniu odpowiedniej dla
    siebie szkoły. Moim zdanie najlepszym rozwiązaniem jest sytuacja, w której w
    szkole poziom ucznió jest stosunkowo wyrównany: nie ma skrajności (w przeciwnym
    wypadku ci najsłabsi = z zaległościami mogą sobie nie dać rady; a ci najlepsi
    będą się marnować). Wtedy efekty pracy nauczycciela są największe.
    Dlatego nawet w obecnej, niedoskonałej postaci ranking jest bardzo użyteczny,
    gdyż powoduje rozsortowanie kandydatów: "najlepsi" do najlepszych szkół, nieco
    słabsi do tych trochę słabszych itd.

    Marzę o zorganizowniu pomiaru "wartości dodanej" przez szkoły. Na podstawie
    danych dotyczących rekrutacji (wynik egzaminu i w mniejszym stopniu oceny)
    można okreśić "jakość wsadu". W trzy lata później dla tego samego zestawu
    uczniów na podstawie wyników zewnętrznej matury można określić "jakość
    produktu". Różnica to "wartość dodana" przez szkołę. Taki pomiar mógłby
    pokazać, że bardzo dużą wartość dodaną mają szkoły z dalszych pozycji rankigu
    opartego wyłącznie na jakości produktu - a taki jest ranking badający wyniki
    rekrutacji na studia.
    Pozdrawiam serdecznie
    Krzysztof Mirowski
    dyrektor LXVII LO Mokotowska
  • Gość: Zn IP: *.chello.pl 02.02.04, 09:36
    Problem szkolnictwa w Polsce jest bardziej skomplikowany i odpowiedź na
    pytanie "jaką wybrać szkołę" - trudna. Bardzo cenię, Pana, Panie Dyrektorze,
    uwagi i spostrzeżenia na tematy związane z oświatą, i pozwolę sobie wtrącić
    własne trzy grosze.
    1. Generalnie uważam, że prywatne czy społeczne licea ogólnikształcące maja
    niższy poziom. Wynika to z szeregu rzeczy, chocby takich jak dobór kadry i
    dostępnośc do pracowni. Oczywiście zdarzają się wyjątki ( np. przytaczana
    Bednarska), ale trudno generalizować.
    2. Szkoły niepubliczne mają szereg mankamentów- może je załozyc praktycznie
    każdy, nadzór merytoryczny jest uzalezniony od woli dyrektora ( zazwyczaj
    właściciela nastawionego na zysk). Do szkół niepublicznych ( zwłaszcza
    ponadgimnazjalnych trafiają bardzo często "spady" - dzieci z problemami, które
    nie radziły sobie gdzie indziej, za to mające dobrze sytuowanych rodzicw).
    3. Z kolei w szkołach niepublicznych ( tu mam na mysli głównie szkolnictwo
    podstawowe i gimnazja) jest wszechobecna fala i przemoc. W różnym stopniu i o
    różnej sile, jednak nie mozna nie zauważyć tego zjawiska. Nie każde dziecko
    jest na tyle silne aby przeciwstawić się znęcaniu przez kolegów. Nauczyciele
    zas rzadko reaguja, bo uważają, że nie ma problemu.- a problem istnieje.
    4. Szkoły społeczne ( nie prywatne) sa tez lepiej zarządzane i finansowane,
    dysponują mozliwością nauki języków czasem trudno dostępna w szkołach
    publicznych.
    5. Mam przyjemnośc często bywac w okolicy ul. Mokotowskiej i obserwować
    młodzież uczącą się w kierowanej przez Pana szkole. Nie wiem jak się zachowują
    na korytarzach i pod opieka pedagogów- wiem natomiast co wyprawiają na
    okolicznych podwórkach ( Natolińska 3, al. Wyzwolenia 14a, Mokotowska 24,
    Mokotowska 29,31 - i dalej). Nie jest to forma donosu, jednak mocno sie
    zastanawiam, czy chciałabym, aby moje dziecko w przyszłości obracało się wśród
    tak zachowujących się kolegów.
    Pozdrawiam serdecznie- matka jeszcze nie nastolatka.
  • Gość: Zielicz IP: *.sprintserwis.pl 02.02.04, 11:44
    Bardzo zdolni mają zwykle inne cele, plany i ambicje.Potrzebny jest im też inny
    nauczyciel.Według badań angielskch w pracy z uczniem bardzo zdolnym najlepiej
    się sprawdzają nauczyciele o m.in.ilorazie inteligencji ponad 125,nieco
    buntowniczej naturze i znakomitej oczywiście znajomośc swojej dyscyplny.Tacy
    nauczyciele byliby skądinąd(z wzajemnością!) przekleństwem szkoły dla
    przeciętniaków! Przeciętniakm są potrzebni systematyczni, opiekuńczy, nie za
    bystrzy (bo by się z tymi przeciętniakami nie mogli dogadać i ich zrozumieć!)
    Nauczyciel z konserwatorium będzie najczęściej kiepski na wieczorowych krsach
    gry na gitarze dla amatorów, a instruktor z takich kursów nie pradzi sobie w
    konserwatorium. Podobnie jest ze sportem rekreacyjnym i wyczynowym. Przemyśl to
    sobie. Dochodzi jeszcze ogólny poziom nauki, który zależy od tego, jacy
    uczniowie są w danej klasie czy szkole. Ranking mówi o umiejetności rozwoju
    zdolności tych zdolnych!Bo są szkoły(zobacz jakie), ktore też mają tłumy
    kandydatów i mająz kogo wybierać, a w rankingu olimpijskim nawet się nie
    mieszczą!Lepiej pomyśl czy jesteś do czegoś zdolna i wiążesz z tym plany na
    przyszłość, zamiast walczyć z rankingami!
  • Gość: doik IP: *.aster.pl / *.acn.pl 01.02.04, 19:13
    Nie Panie Dyrektorze nie twierdzimy, że szkoły publiczne są gorsze i
    przeznaczone dla motłochu. Jest to suwerenna decyzja każdego z nas do jakiej
    szkoły publicznej czy niepublicznej będzie uczęszczał.
    A co do rankingów to napisze to co juz na forum gazety pisałem wielokrotnie
    (parafrazując pewne słynne powiedzenie):
    Rankingi to najgosza rzecz jaką kierować się można przy wyborze szkoły,
    niestety lepszej nie wymyślono:)

    Pozdrawiam
    doik

    Nie będe pisał z jakiej szkoły bo Pan Dyrektor pewnie pamięta:)
  • Gość: doik IP: *.aster.pl / *.acn.pl 01.02.04, 19:26
    Ula twoje wypowiedzi są w 100% zgodne z prawdą.

    Pozdro
    doik
  • Gość: ula IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.02.04, 16:22
    Cieszę się, że mój wątek rozpoczął jakąkolwiek dyskusję, ale... Tak naprawdę
    nie dostałam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Wiem, że powinnam wybrać
    liceum, które rozwinie moje zainteresowania i talent, ale najczęściej są to
    naprawdę dobre licea. Nie wiem, czy mnie stać na to, aby dostać się do
    takiego. Teraz chyba najbardziej interesuję mnie liceum ogólnokształcące
    im.T.Czackiego. Niestety, nie wiem o nim za wiele, praktycznie nic:(((
  • Gość: Ewa IP: *.chello.pl 02.02.04, 17:10
    Jest to bardzo przyzwoita szkola z tradycjami. Byłam rocznikiem maturalnym w
    setną rocznicę powstania szkoły.
    Z tego co wiem, poziom jest przyzwoity, dobry i życzliwy zespół nauczycielski.
    Pozdrawiam.
  • Gość: doik IP: *.aster.pl / *.aster.pl 02.02.04, 18:10
    Warto wybrać się na EXPO na początku marca. Z własnego doświadczenia wiem, że
    nie ma tam co prawda warunków do rozmowy z uczniami i nauczycielami ale zawsze
    można wziąść ulotki i zapoznać się z ofertą szkół. Zapraszam także na stoisko
    mojej szkoły 47 NLO im.Roberta Schumana(Warszawa-Kabaty).

    Pozdrawiam
    doik
  • Gość: xxx IP: *.aster.pl / *.aster.pl 10.02.04, 22:09
    A czy ktoś może wie kiedy będzie tegoroczny ranking liceów warszawskich???
  • Gość: doik IP: *.aster.pl / *.acn.pl 10.02.04, 22:28
    Jest juz ogólnopolski i mazowiecki. Można się po nich zorientować jak stoja
    szkoły warszawskie

    pozdro
    doik
  • Gość: ja1 IP: *.skierniewice.cvx.ppp.tpnet.pl 10.02.04, 23:51
    Ranking ogolnopolski ma zupełnie inne kryteria oceny niz ranking
    warszawski....mozna tylko czekac
  • Gość: km IP: *.info 11.02.04, 11:59
    Przypuszczam, że tradycyjnie Ranking Warszawski będzie ogłoszony podczas EXPO
    na początku marca i będzie opublikowany w marcowym numerze Perspektyw.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam gimnazjalistów
    Krzysztof Mirowski
    dyrektor LXVII LO Mokotowska, Warszawa
  • Gość: zaba IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 11.02.04, 20:14
    skończyłam to liceum juz dosyć dawno, ale mam brdzo miłe wspomnienia.
    jednak klasa o profilu matematyczno - fiz była dosyć ciężka. szczególnie fizyka
    sprawiała wielu osobom niemałe trudności. języki.. no cóż, była tam jedna dobra
    nauczycielka od angielskieg, kiepskie od rosyjskiego, a co do niemieckiego to
    nie wiem. ludzie na poziomie, pełna kulturka (nie wiem jak teraz)...
    w Hoffmanowej był zawsze organizowany bardzo fajny dzień otwarty (nie wiem jak
    teraz). możesz się wybrać i porozmawiać z uczniami.
    powodzenie
  • Gość: Aga IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 24.02.04, 15:10
    Byle nie Barbosa... Serio, nie wiem, czy słyszałaś o tej szkole, to przy Moście
    Gdańskim. Ale jeśli słyszałaś i się nad nią zastanawiałaś, to odradzam.
  • Gość: ulcia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 26.02.04, 16:51
    Słyszałam, słyszałam... Mój kolega, który tam chodzi uważa trochę inaczej niż
    TY. Myślę, że po prostu to jest sprawa indywidualna każdego. Niekażdy przecież
    czuję się dobrze w tych samych warunkach.
  • Gość: licealistka IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 24.02.04, 17:21
    --------------------------------------------------------------------------------

    Jestem uczennicą XL LO które w tym roku zajelo miejsce w trzeciej dziesiatce
    Rankingu Liceow Warszawskich. Wszyscy ode mnie ze szkoly czuja sie pokrzywdzeni
    dokonana selekcja tym bardziej ze w zeszlym roku zajelismy 18 miejsce.
    Najdziwniejszym faktem jest to ,ze Perpektywy umiescily zle dane dotyczace
    zdawalnosci naszych uczniow na uczelnie wyzsze!! co moglo przesadzic o zajetym
    miejscu. Interwencja dyrektora szkoly u redakcji tego czasopisma nic nie dala.
    Perspektywy nie chcą sie tlumaczyc z przeprowadzonej selekcji! a przeciez to
    niby "powazne" pismo. Jeszcze bardziej zadziwiajca sprawa jest zajecie przez
    nasza szkole 19 miejsca wsrod szkol warszawskich w rankingu woj.mazowieckiego.
    Redakcja nie chce przeslac naszej szkole danych z ktorych korzystala a mysle ze
    to nam sie nalezy!! Przeprowadzona przez nas szczegolowa analiza tegorocznego
    rankingu wykazala błędy!!! Zostalismy niesprawiedliwie zepchniecie na dol!! Na
    dodatek nikt nie chce wyjasnic jakim cudem to sie stalo!! POMOZCIE!! WYSLIJCIE
    MAILE Z PROTESTEM DO REDAKCJI PERSPEKTYW!! W KONCU WASZE SZKOLY TEZ MOGLY
    ZOSTAC NIESPRAWIEDLIWIE OCENIONE!!!!!!
  • Gość: !!!!!!!!!! IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 24.02.04, 17:22
    --------------------------------------------------------------------------------

    Jestem uczennicą XL LO które w tym roku zajelo miejsce w trzeciej dziesiatce
    Rankingu Liceow Warszawskich. Wszyscy ode mnie ze szkoly czuja sie pokrzywdzeni
    dokonana selekcja tym bardziej ze w zeszlym roku zajelismy 18 miejsce.
    Najdziwniejszym faktem jest to ,ze Perpektywy umiescily zle dane dotyczace
    zdawalnosci naszych uczniow na uczelnie wyzsze!! co moglo przesadzic o zajetym
    miejscu. Interwencja dyrektora szkoly u redakcji tego czasopisma nic nie dala.
    Perspektywy nie chcą sie tlumaczyc z przeprowadzonej selekcji! a przeciez to
    niby "powazne" pismo. Jeszcze bardziej zadziwiajca sprawa jest zajecie przez
    nasza szkole 19 miejsca wsrod szkol warszawskich w rankingu woj.mazowieckiego.
    Redakcja nie chce przeslac naszej szkole danych z ktorych korzystala a mysle ze
    to nam sie nalezy!! Przeprowadzona przez nas szczegolowa analiza tegorocznego
    rankingu wykazala błędy!!! Zostalismy niesprawiedliwie zepchniecie na dol!! Na
    dodatek nikt nie chce wyjasnic jakim cudem to sie stalo!! POMOZCIE!! WYSLIJCIE
    MAILE Z PROTESTEM DO REDAKCJI PERSPEKTYW!! W KONCU WASZE SZKOLY TEZ MOGLY
    ZOSTAC NIESPRAWIEDLIWIE OCENIONE!!!!!!
  • Gość: UFO IP: 213.241.34.* 25.02.04, 10:21
    Wasze liceum zawsze kantowało podając dane! Teraz dyrekcja też stara się ukryć
    prawdziwe przyczyny porazki udając skrzywdzoną ;-) To się nazywa hucpa!
  • Gość: UFO IP: 213.241.34.* 25.02.04, 10:24
    Wasze liceum zawsze kantowało podając dane! Teraz dyrekcja też stara się ukryć
    prawdziwe przyczyny porazki udając skrzywdzoną ;-) To się nazywa hucpa!A
    uczeniowie raczej nie mają dostępu do wszystkich danych - uczennicą to ty
    raczej nie jesteś.Raczej pasowałaby mi dyrektorka lub wice!One były uczennicami
    jakieś sto lat temu!
  • Gość: !!!!!!!!!!!! IP: 213.195.141.* 25.02.04, 11:34
    żal mi ciebie .....-_-....a perspektywy juz wyprostowywuja sprawe:P... i co?!
    zreszta nie udaje uczennicy ....bo nia jestem...a ty niby co?! elitka?!..moze
    batorzak?!...sory ale ciekafe jak ty bys sie czul gdyby przyslowiowo "olali"
    twoja szkole!!!
  • Gość: piotras IP: *.chello.pl 28.02.04, 22:32
    skoro już zabłądziłem na to forum ;) to polecam staszica, którego sam kończyłem.
    można się dużo nauczyć a jednocześnie nie ma atmosfery terroru, jak w niektórych
    innych liceach :/ więcej na www.staszic.waw.pl .
  • Gość: mały 4 cf IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 03.03.04, 10:08
    szczawnicka tam sie poczujesz wolna
  • wichura 08.03.04, 14:28
    Moja sugestia: mniejsza uwage zwracaj na rankingi (czesto tworzone an podstawie
    nieprawdziwych danych), a wiecej rozmawiaj ze starszymi kolezankami - obecnymi
    uczennicami szkol, ktore Cie interesuja.
    Pozycja szkoly w rankingu nie jest gwarancja dostania sie na studia (bo
    wybierajac LO myslisz chyba i o dalszej edukacji). A "czynnik niemierzalny" -
    atmosfera w szkole, tworzona przez uczniow, nauczycieli a nawet sam budynek -
    chyba jest rownie wazna.
    Pozdrawiam
  • Gość: AP IP: *.chello.pl 10.03.04, 01:22
    Jeżeli moge sugerowac to bierz pod uwagę:
    - odległość od domu i ewentualne dojazdy,
    - opinie uczniów uczestniczacych do wybranej szkoły (również ich rodziców)
    - zespół uczacych nauczycieli (nieważne czy szkoła publiczna czy niepubliczna),
    w tym przewidziany zestaw nauczycieli do Twojej klasy,
    - atmosfera szkoły, kultura organizacji itp.
    - "wydajność" szkoły, czyli ilu uczniów zaczyna nauke w klasie pierwszej i ilu
    kończy nauke po klasie maturalnej,
    - ważne dla Ciebie powinny byc sprawy uzależnień w szkole,
    - liczba osób studjujących po danej szkole - w jakich uczelniach,
    - procent uczniów korzystających z korepetycji, z jakich przedmiotów,
    - jak funkcjonuje samorząd uczniowski, jaka ma range w szkole,
    - jak szkoła przygotowuje do samodzielnego życia, równiez społecznego,
    - jaką dodatkową ofertę nieodpłatna i odpłatną ma szkoła dla swoich uczniów,
    - zapoznaj sie ze statutem szkoły itp - a potem wybieraj.
    Jeżeli ktos przeprowadzi "ranking" według tych kryteriów + "przyrost", o którym
    pisał Dyrektor to łatwiej będzie można wybierać. Kryteria rankingowe obecnie
    stosowane przez media nie daja prawidłowej odpowiedzi na pytanie, które szkoły
    są dobre. Każda jest i musi byc inna. Dla uczniów i nauczycieli potrzebne są
    informacje i każdy powinien dla siebie wybrać cos odpowiedniego, cos co bedzie
    zadawalało. Jakość to to co zadawala klienta!
    Powodzenia
  • Gość: martwa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.04.04, 17:18
    jeżeli chcesz się dowiedzieć wiecej o czackim to wejdź koniecznie na jego
    stronę www.czacki.edu.pl a jeszcze lepiej na www.czacki.edu.pl/forum gdzie
    możesz zadać dowolne pytanie na które odpowiedzą ci uczniowie lub przeczytać
    odpowiedzi na zadane wcześniej przez kandydatów pytania typu "dlaczego właśnie
    czacki?" lub "trzy powody dla których wybrałeś czackiego"

    pozdr. i do zobaczenia we wrześniu :D

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka