Dodaj do ulubionych

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2005

• Gość: Nauczycielka Re: Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2005 IP: *.chello.pl 24.08.05, 09:04
      Jestem nauczycielką jednej z przodujących w rankingu szkół. Znam uczniów, wiem
      co potrafią i.......jestem zdziwiona tak wysoką pozycją na tle innych gimnazjów.
      Młodzież pisała wewnętrzne próbne sprawdziany znacznie(!) gorzej a na tym
      właściwym doznała olśnienia.
      Nie byłam obecna na egzaminie ( jestem na urlopie macierzyńskim), nie chcę
      nikogo oskarżać o nieuczciwość czy fałszerstwa, ale w cuda nie wierzę.
      Uważam, że egzamin po gimnazjum , od którego tak duzo zalezy przy rekrutacji do
      szkół ponadgimnazjalnych, powinien być przeprowadzany w taki sposób, aby
      uniemozliwić wszelką "pomoc". Być może jakimś rozwiązaniem jest pomysł, aby w
      czasie sprawdzianu w szkole nie było ani jednego nauczyciela z tej placówki.
      Cóż z tego, że prace sprawdzane są przez niezależnych egzaminatorów skoro jest
      wielce prawdopodobne, że oceniaja oni wiedzę ....swoich kolegów po fachu.
      • Gość: Ewa Re: Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2005 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 24.08.05, 09:43
        Zgadzam się z nauczycielką, że w wielu szkołach uczniowie piszący egzamin
        korzystają bez problemu z pomocy nauczycieli (dotyczy to też podstawówek),
        szczególnie wystepuje to w szkołach niepublicznych, dla których wynik egzaminu
        zewnętrznego przekłada się na ilość i jakość kandydatów oraz oczywiście
        konkretne pieniądze. Ale wiem też o przypadkach podpowiadania i w szkołach
        publicznych, które w ten sposób chcą wyrobić sobie renomę i ściągnąć dobrych
        uczniów (do szkół idą coraz mniej liczne roczniki - niż demograficzny). Więc
        faktycznie trzeba zrobić coś, aby te sprawdziany i egzaminy odzwierciedlały
        faktyczną wiedzę uczniów, bo na uczciwość niektórych nauczycieli nie ma co
        liczyć.