Dodaj do ulubionych

Rewolucja w tramwajach - planuje miasto

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.09.03, 00:47
Miłego tramwajowania po zmianach ze Śląska, gdzie ostatnio też
wprowadzili korekty w trasach tramwajów, choć tylko drobne.
Edytor zaawansowany
  • Gość: pasażerZTM-u IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 00:54
    Konieczne zmiany to:
    - budowa linii w ul. Powstańców Śląskich (brakujące łączniki:
    Górczewska-Radiowa i Nowe Bemowo-Broniewskiego)
    - przywrócenie możliwości skręcania tramwajów na pl. Bankowym i
    skrzyżowaniu al. Solidarności/al. Jana Pawła II
    - budowa linii tramwajowej na moście północnym i wzdłuż
    Modlińskiej do Tarchomina
    - budowa linii tramwajowej na Gocław od al. Waszyngtona wzdłuż
    proj. al. Tysiąclecia do ul. Bora-Komorowskiego (jak zakładano
    przy budowie osiedla)
    - utworzenie linii z Piasków przez ul. Broniewskiego, al. Jana
    Pawła II i Słomińskiego (stacja metra Dw. Gdański) a dalej - na
    Bródno (dwa osiedla zyskałyby dobre i szybkie połączenie z
    metrem)
  • Gość: Warszawiak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.09.03, 01:32
    nowe trasy:
    1/ od petli przy ul. Banacha ulicami Banacha, Rostafinskich
    (przez skraj Pol Mokotowskich), Batorego, Waryńskiego, 'pl.
    Puławski', Goworka, Czerniakowska, Wiertnicza, Wilanów
    plus odnogi:
    a/ od Rostafińskich do skrzyzowania Wołoska/Rakowiecka
    (połączenie z istniejąca siecią).
    b/ od skrzyzowania Goworka/Sobieskiego, ulicą Sobieskiego do
    Wilanowa.
    c/ od skrzyzowania Batorego/Waryńskiego, ulicą Waryńskiego do
    pl. Konstytucji.

    2/ od skrzyzowania Marynarska/Woloska/Al. Wilanowska Aleją
    Wilanowską do stacji metra i petli Metro Wilanowska i dalej Al.
    Wilanowska, Sobieskiego do Wilanowa.
  • Gość: baśka IP: 217.11.134.* 10.09.03, 10:20
    Pozmieniają tak, że polikwidują - zawsze coś zmieniają, mówia
    że organizm miasta się zmienia - co się nauczysz trasy jakiejś
    linii (mowię to na przykładzie autobusów) to znow zmieniają - w
    budapeszcie nie zmienia się od lat możesz wziąć stary plan
    miasta z numerami komunikacji i jedziesz a u nas? - weź
    przykład - linia 125 jeździla z mokotowa na stare miasto - dzis
    jest gdzies w okolicy miedzylesia, np 117 totalne zmiany, a
    gdzie jest 144
  • Gość: rece IP: *.pologne / 172.22.10.* 10.09.03, 14:45
    Rece precz od skraju pol mokotowskich - nie przecinac terenow
    zielonych - moze kiedys dalej pojdzie park zamiast dzialek w
    srodku miasta? Mielibysmy wtedy taki fajny, olbrzymi Central
    Park w New Warsaw.

    Gość portalu: Warszawiak napisał(a):

    > nowe trasy:
    > 1/ od petli przy ul. Banacha ulicami Banacha, Rostafinskich
    > (przez skraj Pol Mokotowskich), Batorego, Waryńskiego, 'pl.
    > Puławski', Goworka, Czerniakowska, Wiertnicza, Wilanów
    > plus odnogi:
    > a/ od Rostafińskich do skrzyzowania Wołoska/Rakowiecka
    > (połączenie z istniejąca siecią).
    > b/ od skrzyzowania Goworka/Sobieskiego, ulicą Sobieskiego do
    > Wilanowa.
    > c/ od skrzyzowania Batorego/Waryńskiego, ulicą Waryńskiego do
    > pl. Konstytucji.
    >
    > 2/ od skrzyzowania Marynarska/Woloska/Al. Wilanowska Aleją
    > Wilanowską do stacji metra i petli Metro Wilanowska i dalej
    Al.
    > Wilanowska, Sobieskiego do Wilanowa.
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 14:49
    > Rece precz od skraju pol mokotowskich - nie przecinac terenow
    > zielonych - moze kiedys dalej pojdzie park zamiast dzialek w
    > srodku miasta?

    Tramwaj jako ekologiczny srodek transportu bedzie sie komponowal z "terenem
    zielonym". Tramwaj powinien przciac Pole Mokotowskie. Jest na to przygotowane
    miejsce.

    >Mielibysmy wtedy taki fajny, olbrzymi Central Park w New Warsaw.

    Nic nie stoi (oprocz urzednikow) na przeszkodzie.
  • Gość: wsciekly podatnik IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 22:51
    ... niech sami sie pobujają tramwajami i autobusami i robią
    notatki: gdzie tłoczno, gdzie się spóźnia. Gdzie pojawiają się
    stadka pojadów raz na kwartał też łatwo zapamiętać - zimą
    najlepiej:))))))
  • Gość: inny Paweł IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 01:00
    Jako mieszkaniec Bemowa jestem bardzo zadowolony z tras i
    częstotliwości kursowania naszych bemowskich tramwajów- 1, 12,
    13 i 23- dlatego uważam, że tego absolutnie nie powinno się
    zmieniać. Zamiast wydawać pieniądze na różne analizy należałoby
    natomiast jak najszybciej rozbudować sieć tramwajową- w mojej
    okolicy połączyć trasę na Nowe Bemowo z tą jelonkowską i
    wybudować tory wzdłóż Górczewskiej i linię dalej do Wilanowa via
    Ochota i Mokotów. Priorytetem władz i ambicją prezydenta
    Kaczyńskiego powinno też być wybudowanie do końca kadencji
    samorządku, tzn. do 2006 roku połączenia tramwajowego Huty
    (przyszła stacja metra Młociny) z Tarchominem przez nowy drogowo-
    tramwajowy most Północny.
  • Gość: mieszkaniec IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 01:03
    Oczywiście, że priorytetem powinno być połączenie linii z Bemowa z tą na
    Jelonkach!
  • Gość: Super DidżeJ Heniu IP: *.freeway.pl / 172.16.1.* 10.09.03, 16:56
    Do Huty tramwaj jest niepotrzebny. Trzeba rozebrać tory.
    Bardziej potrzebny jest np. na Gocław, Targówek, Tarchomin czy
    Ursynów.
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 11.09.03, 09:26


    > Do Huty tramwaj jest niepotrzebny. Trzeba rozebrać tory.
    > Bardziej potrzebny jest np. na Gocław, Targówek, Tarchomin czy
    > Ursynów.

    Nie ma to jak wypowiedz czlowieka inteligentnego inaczej....
  • Gość: Wojtekus IP: *.verona01.nj.comcast.net 10.09.03, 02:47
    To wszystko ladne co miasto proponuje ale moze by tak powrocic
    do opracowan z lat 70-tych ktore przewidywaly wiele sieci Metra
    w miescie? Powinna byc II Linnia pod Swietokrzyska, III pod AL
    Jana Pawla II, IV powinna byc kontynuacja WKD wzdluz Al.
    Jerozolimskich az na Prage i takich linni moglo by byc wiecej
    pod glownymi ulicami. Metro jest szybsze i bezpieczniejsze niz
    tramwaje. Warszawa ma bogato rozwinieta linnie tramwajowa ale
    jak mowie nalezy pomyslec nad tym jak i gdzie zastapic tramwaje
    Metrem. A co odnosnie Ul. Marszalkowskiej? Po wybudowaniu Metra
    mialy zniknac na niej tramwaje a powstac dodatkowy pas ruchu. To
    chyba dosc drogo kosztuje utrzymywanie podwojnej trakcji i szyn
    na tym odcinku oraz sprawia iz Metro i tramwaje zadziej kursuja.
  • Gość: Kaczyński IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 06:26
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 09:29

    > To wszystko ladne co miasto proponuje ale moze by tak powrocic
    > do opracowan z lat 70-tych ktore przewidywaly wiele sieci Metra
    > w miescie?

    Lata 70-te byly 30 lat temu i wiekszosc tych pomyslow ze wzgledu na zabudowe
    jest dzis juz tylko marzeniem. Ale prof. Suchorzewski dalej tymi marzeniami
    zyje.

    > Powinna byc II Linnia pod Swietokrzyska, III pod AL
    > Jana Pawla II, IV powinna byc kontynuacja WKD wzdluz Al.
    > Jerozolimskich az na Prage i takich linni moglo by byc wiecej
    > pod glownymi ulicami.

    WKD? ktoredy???? PKP do srednicowego "tramwaju" WKD nie wpusci.

    > Metro jest szybsze i bezpieczniejsze niz tramwaje.

    Bzdura. Szybsze tak, bo nie zatrzymuje sie co skrzyzowanie, ale bezpieczenstwo
    to samo.

    > Warszawa ma bogato rozwinieta linnie tramwajowa ale
    > jak mowie nalezy pomyslec nad tym jak i gdzie zastapic tramwaje
    > Metrem.

    Warszawa ma tak sobie rozwinieta siec tramwajowa. Po likwidach lat 70 nie
    prowadzacych do niczego zorganizowanie jakiegokolwiek objazdu jest problemem.
    Po co zastepowac tramwaje na Marszalkowskiej? Bedziesz mial stacje Metra co 150
    metrow? Tramwaj ma uzupelnic metro. Chyba, ze ludzie maja z buta biegac od
    stacji metra do nastepnej.

    > A co odnosnie Ul. Marszalkowskiej? Po wybudowaniu Metra
    > mialy zniknac na niej tramwaje a powstac dodatkowy pas ruchu.

    Jaki pas ruchu??? Ograniczenie ruchu samochodowaego i autobusowego do minimum.
    Wiekszosc linii autobusowych won, tramwaj bedacy dowozowka do przystankow do
    ktorych metro nie dojezdza.

    > To chyba dosc drogo kosztuje utrzymywanie podwojnej trakcji i szyn
    > na tym odcinku oraz sprawia iz Metro i tramwaje rzadziej kursuja.

    Tia... A lyzka na to.... Tyle samo co utrzymwanie ulicy z jezdzacymi
    autobusami. Tramwaj i metro jest bardziej pojemne.
  • Gość: Kacper01 IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 09:54
    Gość portalu: Wojtekus napisał(a):

    > To wszystko ladne co miasto proponuje ale moze by tak powrocic
    > do opracowan z lat 70-tych ktore przewidywaly wiele sieci
    Metra
    > w miescie? Powinna byc II Linnia pod Swietokrzyska, III pod AL
    > Jana Pawla II, IV powinna byc kontynuacja WKD wzdluz Al.
    > Jerozolimskich az na Prage i takich linni moglo by byc wiecej
    > pod glownymi ulicami. Metro jest szybsze i bezpieczniejsze niz
    > tramwaje. Warszawa ma bogato rozwinieta linnie tramwajowa ale
    > jak mowie nalezy pomyslec nad tym jak i gdzie zastapic
    tramwaje
    > Metrem. A co odnosnie Ul. Marszalkowskiej? Po wybudowaniu
    Metra
    > mialy zniknac na niej tramwaje a powstac dodatkowy pas ruchu.
    To
    > chyba dosc drogo kosztuje utrzymywanie podwojnej trakcji i
    szyn
    > na tym odcinku oraz sprawia iz Metro i tramwaje zadziej
    kursuja.

    Piszesz totalne bzdury! Jeszcze czego - dodatkowy pas dla
    samochodów na Marszałkowskiej! Tramwaje mają częściej przystanki
    niż są stacje metra i są na Marszałkowskiej niezbędne. Sieć
    tramwajowa powinna zostać rozbudowana o osiedla: Tarchomin (z
    FSO i z Huty), Bemowo (do Broniewskiego i do
    Górczewskiej),Bródno - odnoga z ul. Rembielińskiej w prawo w
    Kondratowicza - jest bardzo dużo miejsca na pasie rozdzielającym
    jezdnie), Gocław - odnoga od Waszyngtona wzdłuż kanału
    kamionkowskiego (równolegle do Międzynarodowej) i do Bora-
    Komorowskiego, zgodnie z wcześniejszymi planami.
  • Gość: mpx IP: 195.136.122.* 10.09.03, 12:12
    kilkadziesiąt (65?) milionów zł za kilometr :-( Zwłaszcza
    najdroższy typ - metro podziemne, nie wiadomo dlaczego
    faworyzowany w Warszawie, zamiast dwukrotnie tańszego metra
    nadziemnego.

    Autobusy nadmiernie niszczą nawierzchnię - zależność między
    zużyciem drogi a masą pojazdu jest ponad liniowa (masa^4?), a
    asfalt jest nieporównywalnie delikatniejszy od stali. W dodatku
    jeżdzą na drogim paliwie. Co więcej wydzielone pasy autobusowe to
    rzadkość.
  • hafilip84 10.09.03, 13:27
    TAK! Koniecznie! Popieram wszystkie te pomysly! Ale Ty za to wszystko
    zaplacisz, prawda? Jesli tak, to OK, jesli nie, to moze zajrzysz do ksiazki
    telefonicznej i poszukasz jakiegos psychiatry?
  • Gość: Piotr IP: *.lot.pl 10.09.03, 08:08
    Niech się wezmą przede wszystkim za rozkład jazdy autobusów!!!
    Szczególnie na Ursynowie, na którym ludzie z ZTM-u złośliwie tak
    układają rozkład, żeby autobusy jeździły stadami.
    Szczególnie "godne" polecenia są rozkłady wieczorne oraz
    weekendowe.
  • Gość: MZ IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 09:33

    > Niech się wezmą przede wszystkim za rozkład jazdy autobusów!!!
    > Szczególnie na Ursynowie, na którym ludzie z ZTM-u złośliwie tak
    > układają rozkład, żeby autobusy jeździły stadami.
    > Szczególnie "godne" polecenia są rozkłady wieczorne oraz
    > weekendowe.

    Podziekuj za to panu Matyjasiakowi z UD Ursynow. Dzieki temu idocie te autobusy
    tak wlasnie jezdza.
  • Gość: baśka IP: 217.11.134.* 10.09.03, 10:14
    Rozkłady jazdy zapewne są specjalnie tak ukladane, żeby kto nie
    zdążył szedł pieszo długi kawał np. do metra, a potem zlikwidują
    bo stwierdzą, że była mała frekwencja np było 306, które
    kursowało co 20 min. w godz. szczytu, kto by czekał - autobusy
    nie jezdzą punktualnie i nigdy nie było wiadomo, czy on już
    pojechał, czy jeszcze nie przyjechał.
  • Gość: Sebar IP: *.reverse.qsc.de 10.09.03, 08:26

    -gdzie kiedys po raz pierwszy zastosowano reklamy na tramwajach
    (1989)

    - byl pierwszym miastem gdzie uporzadkowano rozklad jazdy
    wprowadzajac bilety czasowe. Generalnie teraz mozna regulowac
    zegarek wedlug przyjezdzajacego tramwaju

    - bedzie pierwszym miastem w listopadzie, gdzie beda jezdzily
    najnowsze Simensy, zamiast polskich glosnych trupow.


    Sebar
    sebar_rysiu@yahoo.co.uk
  • Gość: VIPek IP: 195.245.213.* 10.09.03, 09:00
    Analizy ZTMu oparte na liczbie kart zbliżanych do kasowników są
    zupełnie nie miarodajne bo kartę wystarczy zbliżyć tylko za
    pierwszym razem po naładowaniu, potem nikt już tego nie robi.
  • rtartas 10.09.03, 09:01
    Osobiście proponuję wydłużenie linii tramwajowych do Tarchomina. Obecnie kończą
    się pod Trasą Toruńską, gdzie praktycznie nikt nie mieszka i niewiele ludzi z
    nich korzysta (no może poza pracowikami okolicznych zakładów). Tarchomin
    rozwija się bardzo intensywnie, mieszkają tam głównie młodzi ludzie, których
    często nie stać na własny samochód i zmuszeni są korzystać z komunikacji
    publicznej (czyli w chwili obecnej tylko autobusów). A korki szczególnie rano
    (między 7 a 9) i wieczorem (między 17 a 19) są tak duże, że wydłużenie linii
    tramwajowych (dla których zresztą jest miejsce wzdłuż Modlińskiej) znacznie
    usprawniłoby komunikację.
  • Gość: inteligent IP: *.dki.tu-darmstadt.de 10.09.03, 09:04
    Nie kazdy wie ze tarchomin to odlegla dzielnica wawy.
  • bbkk 10.09.03, 09:13
    Sprecyzujmy: Tarchomin jest osiedlem w dzielnicy Białołęka. Natomiast tramwaj
    tylko do Tarchomina (choć ja bym nie narzekała), na pewno wzbudziłby falę
    sprzeciwu mieszkańców Nowodworów, którzy niestety nie wiedzą gdzie mieszkają.
  • tarantula01 10.09.03, 09:29
    "- Nie wiemy jeszcze, jakie linie znikną - uspokajał wczoraj
    Grzegorz Dziemieszczyk z Zarządu Transportu Miejskiego. - Mamy
    też własne analizy. Opierają się one na tym, ile razy
    pasażerowie zbliżali do kasowników karty miejskie. Nie są one
    jednak ani kompletne, ani miarodajne."

    A bilety jednorazowe? To przede wszystkim one są rejestrowane w
    kasownikach.

    A co do Nowodworów, to rzeczywiście większość mieszkańców uważa,
    że mieszkają na Tarchominie (choć jest to ponad kilometr dalej):
    Wg planów opracowanych jeszcze w gminie Białołęka ul. Światowida
    ma mieć dwie jezdnie, po dwa (trzy?) pasy w każdą stronę. Ulica
    ma być przebita dalej do pl. Światowida i dalej wzdłuż ul.
    Poetów krzyżować do chodzić ponownie do Modlińskiej. Jak na
    razie wydłużenie ulicy od obecnej pętli w Nowodworach
    zablokowało stowarzyszenie Przyjazne Miasto. Poza tym w ul.
    Światowida przewidywan jest komunikacja szynowa (naziemna lub
    podziemna), która łączyła by się przez most północny z liniami
    (metrem) przy Hucie.
  • parr 10.09.03, 12:51
    tarantula01 napisał:

    > "- Nie wiemy jeszcze, jakie linie znikną - uspokajał wczoraj
    > Grzegorz Dziemieszczyk z Zarządu Transportu Miejskiego. - Mamy
    > też własne analizy. Opierają się one na tym, ile razy
    > pasażerowie zbliżali do kasowników karty miejskie. Nie są one
    > jednak ani kompletne, ani miarodajne."
    >
    > A bilety jednorazowe? To przede wszystkim one są rejestrowane w
    > kasownikach.
    >
    > A co do Nowodworów, to rzeczywiście większość mieszkańców uważa,
    > że mieszkają na Tarchominie (choć jest to ponad kilometr dalej):
    > Wg planów opracowanych jeszcze w gminie Białołęka ul. Światowida
    > ma mieć dwie jezdnie, po dwa (trzy?) pasy w każdą stronę. Ulica
    > ma być przebita dalej do pl. Światowida i dalej wzdłuż ul.
    > Poetów krzyżować do chodzić ponownie do Modlińskiej. Jak na
    > razie wydłużenie ulicy od obecnej pętli w Nowodworach
    > zablokowało stowarzyszenie Przyjazne Miasto. Poza tym w ul.
    > Światowida przewidywan jest komunikacja szynowa (naziemna lub
    > podziemna), która łączyła by się przez most północny z liniami
    > (metrem) przy Hucie.

    A co z tymi willami na ul.Poetów?Wykupi je miasto?Po co puszczać ruch przez
    ul.Poetów?Most Północny ma podobno znaleźć się na przedłuzeniu Obrazkowej.To z
    Modlińskiej mozna jechać Mehoffera ( chociaz tam nie można jej przedłużyć bo
    też gęsta zabudowa) i poszerzyć Obrazkową.


    pzdr

  • tarantula01 10.09.03, 13:12
    parr napisał:

    > A co z tymi willami na ul.Poetów?Wykupi je miasto?Po co puszczać ruch przez
    > ul.Poetów?Most Północny ma podobno znaleźć się na przedłuzeniu Obrazkowej.To
    z
    > Modlińskiej mozna jechać Mehoffera ( chociaz tam nie można jej przedłużyć bo
    > też gęsta zabudowa) i poszerzyć Obrazkową.
    >
    >
    > pzdr
    >
    Wzdłuż ul. Poetów nie oznacza, że poszerzana bedzie ulica Poetów. Trasa do
    mostu pólnocnego będzie przebiegać tak jak ul. Obrazkowa (szersza niż teraz).
    Mehoffera między Mysliborską, a Modlińską się nie poszerzy zbyt łatwo. A od
    Swiatowida w stronę Wisły nie ma sensu tego robić. Z tym, że nie powinniśmy się
    zastanawiać jak poszerzać ulice, bo tramwaj moze jechać przez pole. Szybki
    tramwaj ma być szybki, więc po drodze linia nie może za bardzo krzyżować się z
    ulicami (te jak wiadomo mają o niebo wyższy priorytet niż tramwaj). Wróżę więc
    przebieg linii gdzieś wzdłuż ul. Nowodworskiej, Świderskiej i na Nowodwory.
    --
    -------------------------------------
    "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
  • parr 10.09.03, 14:57

    "Wzdłuż ul. Poetów nie oznacza, że poszerzana bedzie ulica Poetów. i na
    Nowodwory."


    "Wg planów opracowanych jeszcze w gminie Białołęka ul. Światowida
    ma mieć dwie jezdnie, po dwa (trzy?) pasy w każdą stronę. Ulica
    ma być przebita dalej do pl. Światowida i dalej wzdłuż ul.
    Poetów krzyżować do chodzić ponownie do Modlińskiej. Jak na
    razie wydłużenie ulicy od obecnej pętli w Nowodworach
    zablokowało stowarzyszenie Przyjazne Miasto. Poza tym w ul.
    Światowida przewidywan jest komunikacja szynowa (naziemna lub
    podziemna), która łączyła by się przez most północny z liniami
    (metrem) przy Hucie."


    To zastanawiam się gdzie bedzie miejsce na dwupasmówke i tramwaj od pętli do
    mostu.A swoja drogą po co aż dwupasmowka od petli jesli ul.Poetow ma zostac
    mała drozka gdzie ledwie mijaja sie 2 samochody.


  • tarantula01 10.09.03, 16:24
    parr napisał:

    > To zastanawiam się gdzie bedzie miejsce na dwupasmówke i tramwaj od pętli do
    > mostu.A swoja drogą po co aż dwupasmowka od petli jesli ul.Poetow ma zostac
    > mała drozka gdzie ledwie mijaja sie 2 samochody.
    >
    To przyszłość i do tego blizej nieokreślona.
    Prawdopodobnie z Modlińskiej w ul. Swiatowida bedzie niewielki skręt (po co
    przez środek osiedli ruch w kierunku mostu?), do mostu dojedzie się, gdy skręci
    się w ul. Obrazkową. Od obecnej pętli do Modlińskiej (przy obecnym kształcie
    ul. Światowida) jest zostawione miejsce na drugą nitkę jezdni.
    Ale o wiele szybciej może być tramwaj, który pojechałby tak:
    pętla Nowodwory - Światowida - Mehoffera (z tym, że byłby łagodny łuk) -
    Świderska - Obrazkowa (ponownie łagodny łuk) - most północny - Pstrowskiego -
    Huta

    --
    -------------------------------------
    "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
  • Gość: MZ IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 09:30
    > Sprecyzujmy: Tarchomin jest osiedlem w dzielnicy Białołęka. Natomiast tramwaj
    > tylko do Tarchomina (choć ja bym nie narzekała), na pewno wzbudziłby falę
    > sprzeciwu mieszkańców Nowodworów, którzy niestety nie wiedzą gdzie mieszkają.

    Ble, ble!!! Jako mieszkaniec Nowodworow jestem ZA!
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 09:16
    Bardzo dobry pomysl! Ograniczyc liczbe numerow linii z
    dostosowaniem rozkladow do dogodnych przesiadek i potrzeb. Lodz
    juz tak zrobila.
  • Gość: mareq IP: *.ce-market.com 10.09.03, 09:18
    Oczywiście,że tak !!!
  • Gość: Jaro IP: *.fnet.pl / 192.168.1.* 10.09.03, 09:45
    Sorry, ale co mnie - mieszkańca Szczecina - mogą obchodzić
    warszawskie tramwaje? Czy to naprawdę jest sprawa ogólnokrajowej
    rangi, że pisze się o tym na ogólnopolskich stronach? Zmieńcie
    sobie lepiej nazwę na "Gazeta Warszawska".
  • Gość: okropny IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.09.03, 09:46
    Jestem zdecydowanie za tym ażeby "czwórka" wróciła na swoją
    stara trasę, czyli skręcała na Pragę.
  • Gość: anka IP: 195.205.149.* 10.09.03, 10:06
    Połączenia Centrum z Tarchominem są bez sensu. Autobusy
    dojeżdżają głównie do Nowodworów. Dalej położone osiedla, takie
    jak Dabrówka Wiślana, skazane są na autobusy podmiejskie, zawsze
    przepełnione i kursujące niezmiernie rzadko. Jeżeli jest
    jakikolwiek sposób na polepszenie komunikacji z Tarchominem -
    BŁAGAM, ZRÓBCIE TO!!!
  • Gość: MZ IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 10:13

    > Połączenia Centrum z Tarchominem są bez sensu. Autobusy
    > dojeżdżają głównie do Nowodworów. Dalej położone osiedla, takie
    > jak Dabrówka Wiślana, skazane są na autobusy podmiejskie, zawsze
    > przepełnione i kursujące niezmiernie rzadko. Jeżeli jest
    > jakikolwiek sposób na polepszenie komunikacji z Tarchominem -
    > BŁAGAM, ZRÓBCIE TO!!!

    Moment... Tarchomin to ma dobre polaczenie... Dabrowka to juz nie Tarchomin,
    wiec o co chodzi?
  • Gość: Andrzej IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 10.09.03, 10:15
    Po co budować metro do Huty Warszawa skoro zbiega się tam wiele
    linni tramwajowych.
    Tarchomin bardzo cierpi bo ma najgorszy dojazd do Centrum (z
    komunikacji publicznej jest tylko autobus).
    Niech Pan Prezydent Warszawy spróbuje się choć raz rano dojechać
    do Centrum autobusem to się przekona jak bardzo ta dzielnica
    jest uposledzona komunikacyjnie.
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 10:17
    Po to bedzie polaczenie do Huty, zeby tam sie przesiasc i pojechac dalej na
    Tarchomin!!!!!
  • Gość: jaboco IP: *.acn.waw.pl 10.09.03, 10:18
    Gość portalu: Andrzej napisał(a):

    > Po co budować metro do Huty Warszawa skoro zbiega się tam wiele
    > linni tramwajowych.
    > Tarchomin bardzo cierpi bo ma najgorszy dojazd do Centrum (z
    > komunikacji publicznej jest tylko autobus).
    > Niech Pan Prezydent Warszawy spróbuje się choć raz rano dojechać
    > do Centrum autobusem to się przekona jak bardzo ta dzielnica
    > jest uposledzona komunikacyjnie.

    Targówek i Gocław też mają tylko autobus! Będziecie mieli z Tarchomina tramwaj
    przez most Północny do stacji metra przy Hucie (podróż 6 min.) i jeszcze wam
    źle???
  • Gość: Andzrej IP: *.somfy.net.p / 192.168.0.* 10.09.03, 15:36
    zawsze to 6 minut drogi plus czekanie na metro maks. 50minut razem 11 minut do
    tyłu.
    Ale oprócz ewentualnego tramwaju przez most półnoicny jest jeszcze jedna
    mozliwość: przedłużenie tramwaju od Żerania na Tarchomin.
    Na Modlińskiej jest tam sporo miejsca.
  • tarantula01 10.09.03, 16:28
    Gość portalu: Andzrej napisał(a):

    > zawsze to 6 minut drogi plus czekanie na metro maks. 50minut razem 11 minut
    do
    > tyłu.
    > Ale oprócz ewentualnego tramwaju przez most półnoicny jest jeszcze jedna
    > mozliwość: przedłużenie tramwaju od Żerania na Tarchomin.
    > Na Modlińskiej jest tam sporo miejsca.


    W porównaniu z jazdą czym i przedewszystkim dokąd chcesz pojechać z Nowodworów.
    Bo w maks. 50 minut, to byś tramwajem i metrem dojechał na Kabaty, wysiadł i
    doszedł do stacji technicznej.
    --
    -------------------------------------
    "Kto pod kim dołki kopie ten ma łopatę"
  • robertrobert1 10.09.03, 10:28
    Po miescie poruszam sie na rowerze. Jesli w tramwajach bedzie
    mozna przewozic rowery to moze wowczas moja osoba laskawie do
    nich zawita.
  • Gość: MZ IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 10:33

    > Po miescie poruszam sie na rowerze. Jesli w tramwajach bedzie
    > mozna przewozic rowery to moze wowczas moja osoba laskawie do
    > nich zawita.

    Moze jeszcze motorynki i skuterki? ROTFL!
  • sloggi 10.09.03, 10:52
    Powiedz mi Robert - czemu służy afiszowanie przez Ciebie Twojego środka
    lokomocji?
    Chcesz popularyzować rowery - ok, ale czemu tak monotonnie?
    --
    "A mnie właściwie nie ma i mogę robić to co chcę" L.Janerka
    Sloggiego Salon Odrzuconych
  • Gość: Wrocławianin IP: smoothwall:* 10.09.03, 10:35
    "Rewolucja w tramwajach - planuje miasto

    Jakimi tramwajami jeździmy najczęściej, chcą wiedzieć w Ratuszu.
    A gdy się dowiedzą, zaczną zmieniać ich trasy tak, żeby wreszcie
    przestały kursować stadami!"

    Panie Bartoszu Raj.
    Czy aby ta wiadomość nie powinna ukazać się tylko i wyłącznie w
    wydaniu regionalnym? Trzeba się wczytać w artukuł by skojarzyć o
    jakie miasto chodzi - Stolicę. Czyżby na arenie ogólnopolskiej
    nie działo nic na tyle interesującego?
    Gdyby zechciało się choć Panu zmienić szumny tytuł na następujący
    np. "Rewolucja w tramwajach - planuje Warszawa".
  • Gość: mpx IP: 195.136.122.* 10.09.03, 12:01
    Obecnie linie tramwajowe, a zwłaszcza autobusowe, są tworzone wg
    zasady "z każdego miejsca w każde inne". Jest to złe - człowiek
    mający zamiar pojechać w określoną, nieznaną wcześniej
    lokalizację wychodzi na przystanek i styka się z ogromną liczbą
    linii, które wiją się w niesamowity sposób - zaplanowanie
    przesiadek jest sprawą co najmniej nietrywialną. Jeżeli
    szczęśliwie jest linia bezpośrednia, to trzeba na tramwaj lub
    autobus czekać kilkanaście, kilkadziesiąt minut - nawet jeżeli
    średnie częstotliwości odjazdów z przystanku to kilka minut.

    Znacznie lepszy jest prosty system, w którym na danej trasie
    kursuje jedna lub dwie linie, które są proste, lub mają jeden -
    dwa zakręty. W zamian za to kursują one co kilka minut, a
    skrzyżowania linii są połączone wygodnymi punktami przesiadkowymi
    (przejścia podziemne lub nadziemne). Taki system (układ linii
    przypominający system metra lub układ ulic) jest jasny, umożliwia
    łatwe stwierdzenie czym należy jechać mając do dyspozycji punkt
    początkowy i punkt końcowy, brak konieczności czekania na
    właściwy numer tramwaju lub autobusu, co w połączeniu z dużą
    częstotliwością kursowania rekompensuje konieczność przesiadek.

    Co więcej - ograniczenie kłopotliwych skrętów w lewo niesamowicie
    ułatwia wprowadzanie wydzielonych pasów autobusowych (najczęsciej
    na prawym pasie ulicy), które wraz ze zwiększająca się liczbą
    samochodów na drogach (korki) będą konieczne dla funkcjonowania
    komunikacji autobusowej w ogóle.
  • Gość: M IP: *.crowley.pl 10.09.03, 12:39
    Gość portalu: mpx napisał(a):

    > Obecnie linie tramwajowe, a zwłaszcza autobusowe, są tworzone
    wg
    > zasady "z każdego miejsca w każde inne". Jest to złe - człowiek
    > mający zamiar pojechać w określoną, nieznaną wcześniej
    > lokalizację wychodzi na przystanek i styka się z ogromną liczbą
    > linii, które wiją się w niesamowity sposób - zaplanowanie
    > przesiadek jest sprawą co najmniej nietrywialną. Jeżeli
    > szczęśliwie jest linia bezpośrednia, to trzeba na tramwaj lub
    > autobus czekać kilkanaście, kilkadziesiąt minut - nawet jeżeli
    > średnie częstotliwości odjazdów z przystanku to kilka minut.
    >
    > Znacznie lepszy jest prosty system, w którym na danej trasie
    > kursuje jedna lub dwie linie, które są proste, lub mają jeden -
    > dwa zakręty. W zamian za to kursują one co kilka minut, a
    > skrzyżowania linii są połączone wygodnymi punktami
    przesiadkowymi
    > (przejścia podziemne lub nadziemne). Taki system (układ linii
    > przypominający system metra lub układ ulic) jest jasny,
    umożliwia
    > łatwe stwierdzenie czym należy jechać mając do dyspozycji punkt
    > początkowy i punkt końcowy, brak konieczności czekania na
    > właściwy numer tramwaju lub autobusu, co w połączeniu z dużą
    > częstotliwością kursowania rekompensuje konieczność
    przesiadek.
    >
    > Co więcej - ograniczenie kłopotliwych skrętów w lewo
    niesamowicie
    > ułatwia wprowadzanie wydzielonych pasów autobusowych
    (najczęsciej
    > na prawym pasie ulicy), które wraz ze zwiększająca się liczbą
    > samochodów na drogach (korki) będą konieczne dla funkcjonowania
    > komunikacji autobusowej w ogóle.
  • Gość: MM IP: *.crowley.pl 10.09.03, 12:46
    Brawo! Jedyna rozsądna opinia. W mieście powinien działac system
    oparty na wszystkich trakcjach i łatwych przesiadkach. Tramwaj
    to nie taksówka.
  • Gość: Obieracz IP: *.citicorp.com 11.09.03, 11:12
    > Znacznie lepszy jest prosty system, w którym na danej trasie
    > kursuje jedna lub dwie linie, które są proste, lub mają jeden -
    > dwa zakręty. W zamian za to kursują one co kilka minut, a
    > skrzyżowania linii są połączone wygodnymi punktami przesiadkowymi

    Pieknie, ale w Warszawie nie ma wygodnych przesiadek na skrzyzowaniach. Każda
    przesiadka wiaże się z kilometrowymi spacerami pomiędzy jednym przystankiem a
    drugim. Np jadac z Woli 436 wysiadam przy Warszawie Głównej. Aby wisiąść w coś
    co jedzie Alejami muszę przejść spory kawał do skrzyżowania a potem przez
    ogromniaste rondo Artura Zawiszy i dojść aż do Tureckiej Wieży. Inny przykład -
    skrzyżowanie dużo mniejsze ale wcale nie jest łatwiej - Świętokrzyska - Nowy
    Świat. Wysiadam przy Ministerstwie Finansów. Aby pojechać w stronę Starego
    Miasta trzeba iść aż do Ordynackiej albo pod Uniwersytet. Takich przykładów
    możnaby niestety mnożyć. "Pokręcone" linie są jedynym sposobem by się nie
    nachodzić.
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 11.09.03, 11:40
    > Pieknie, ale w Warszawie nie ma wygodnych przesiadek na skrzyzowaniach. Każda
    > przesiadka wiaże się z kilometrowymi spacerami pomiędzy jednym przystankiem a
    > drugim. Np jadac z Woli 436

    Mowimy o TRAMWAJACH, a 436 to AUTOBUS. Mala roznica.
  • Gość: pelaśka IP: *.consortia.com.pl 10.09.03, 13:35
    ten motorniczy, który wypowiadał się na temat "6" powinien
    najpierw przejechać się tą linią a potem wydawać swoje
    opinie. "6" jeździ co pół godziny - spóźnienia dochodzące do 5
    min, więc nie dziwię się jeśli ludzie szukają innego połączenia
    (często dłuższego; już lepiej jechać z bielan przez centrum na
    pragę niż stać i czekać pół godziny na tramwaj). za to "4"
    jeżdżą stadami (kiedyś podjechały trzy, jedna za drugą) i wożą
    powietrze dublując linię metra.
  • Gość: MisiekK IP: *.pwpw.pj / 172.16.63.* 10.09.03, 13:42

    > ten motorniczy, który wypowiadał się na temat "6" powinien
    > najpierw przejechać się tą linią a potem wydawać swoje
    > opinie. "6" jeździ co pół godziny - spóźnienia dochodzące do 5
    > min, więc nie dziwię się jeśli ludzie szukają innego połączenia

    Bo tramwaj 6 jezdzi nabity.

    > (często dłuższego; już lepiej jechać z bielan przez centrum na
    > pragę niż stać i czekać pół godziny na tramwaj). za to "4"
    > jeżdżą stadami (kiedyś podjechały trzy, jedna za drugą) i wożą
    > powietrze dublując linię metra.

    Metro zatrzymuje sie tak czesto jak tramwaj, skoro piszesz, ze sie dubluje.
  • Gość: JoJo IP: *.pzuzycie.com.pl 10.09.03, 14:41
    Boję,że ta zmiana skończy sie tylko na likwidacji wielu linii i
    na wydaniu masy pieniędzy.Coraz trudniej mi uwierzyć w normalne
    i sensowne posunięcia.Zawsze stoi za tym kasa.Przepraszam za
    pesymism, ale to wynika z choroby władz tego kraju i miasta.
    Jeżeli zobacze tramwaje na Tarchominie to odszczekam wszystko.
  • roody102 10.09.03, 15:51
    1. Po co robic badanie, skoro problemy widac na oko a...
    2. ... zblizanie karty nie jest (niestety) obowiazkowe i przez to
    niereprezenatatywne. Zblizanie powinno byc obowiazkowe, wlasnie po to, by
    komunikacja mozna bylo sprawnie zarzadzac - w metrze, tramwajach i autobusach.
    W ciagu roku mozna by bylo zrobic nowa mape komunikacji.

    A najciekawsze jest to, ze sugerowane w tym tekscie zmiany linii to powrot do
    poprzdnich rozwiazan. Te zamiany byly krytykowane przez mieszkancow i fanatykow
    komunikacji w tym miescie. Zreszta wystarczy zdrowy rozsadek, zeby widzeiec, ze
    lepsze okazlo sie wrogie dobrego.

    Teraz ktos wezmie kase za niewiele wart, malo odkrywczy raport, ktory
    potwierdzi to, co na tym forum mozna bylo przeczytac juz tyle razy... Moze w
    koncu ZTM stworzy jakas powazna platforme do dyskusji z ludzmi, ktorzy caly
    swoj wolny czas posiwecaja na badanie komunikacji w miescie? Zrobia to samo za
    darmo, bo to hobbysci. A na pewno zrobia z przekonaniem.

    A ja podejrzewam, ze przy okazji znow zrobia takie zamieszanie, ze znow nie
    bedzie wiadomo co gdzie jedzie. Ja dotad nie moge zapamietac gdzie teraz 4 a
    gdzie 36 jedzie, na obu koncach zreszta. A teraz kolejny burdel nam zafunduja.
    --
    Roody102
  • Gość: jan IP: *.5.waw.pl 10.09.03, 17:33
    czwórka musi jeżdzić na Stalową .ludzie z Pragi czekają .
  • Gość: RA IP: *.marketingserwis.pl 10.09.03, 18:17
    Budowa nowych linii owszem. Ale najpierw najtańsza i najprostsza
    operacja: Zmiana rozkładu.
    Zarówno autobusy jak i tramwaje poruszają się stadami. Autobusy
    jadące do centrum przyjeżdzają na przystanek wszystkie na raz a
    potem przez 10-30 minut (w zależności od pory dnia) nic.
    Tramwaje tak samo.
    Inna rzecz: Trasa Huta->centrum (przez wólczyńską). Po drodze
    jest pętla Piaski. Tyle, że tramwaj jadący od huty przyjeżdża na
    przystanek na Piaskach _PO_ tramwaju ruszającym z Piasek. Więc
    za ch** nie da się "podjechać".
    Szacowny ZTM: myślenie nie boli i kosztuje najmniej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka