Dodaj do ulubionych

Częstochowskie tramwaje uratowane

30.11.09, 22:58
Jeśli dobrze zrozumiałem - w trakcie Sesji - Panów: Domagałę i
Kasprzyka, to - mamy na tym interesie wyjść "jak Zabłocki na mydle".

Unia daje ok. 100 mln. zł, a my - mieszkańcy Częstochowy - w bliżej
nie określonym czasie mamy z własnej kieszeni dołożyć - ok. 700 mln.
zł. lub moze nawet 1 mld zł.?!

No, to gratuluję dobrego samopoczucia "szanownej Radzie" i Panu
Kurpiosowi, który powinien pamiętać, że: "kto buduje na woli ludu -
ten buduje na piasku" - przynajmniej tak mówił Machiaweli.

I teraz już wiadomo dlaczego ludzie uciekają z naszego Miasta - Oni
uciekają od długów, które im funduje tzw. "Rada Miasta" Częstochowy.

A, może to Referendum było skierowane pod niewłaściwym adresem? -
może należało odwołać - nieodpowiedzialną - tzw. "Radę Miasta" - z
Panem Kurpiosem - włącznie?!

Edytor zaawansowany
  • Gość: :-) IP: *.adsl.inetia.pl 30.11.09, 23:23
    1. dostaniemy 128 mln za darmo i to jest wartośc dodana
    2. te 700 mln to jest szmal który i tak trzeba płacić MPK za
    wykonywane przez niego usługi przez te kilkanscie lat.
    3. jesli kogoś zmusza sie do inwestycji, trzeba mu dac możliwośc
    zwrotu. przynajmniej.

    najpierw pocztaj, potem zabieraj głos. na sesji także.
  • wieciorkowski.grzegorz 30.11.09, 23:43
    Radni zapewnie wiedzą,że spółka komunalna mista jaką jest MPK, jest
    przedsiębiorstwem "planowo deficytowym", jednakże ten deficyt może
    wynikać wyłącznie z: 1. biletów ulgowych, biletów bezpłatnych.
    Inaczej tłumacząc miasto powinno dopłacać do MPK tylko różnicę
    wynikającą z sumy sprzedanych biletów ulgowych i biletów zerowych do
    wartości tych samych biletów potraktowane jako bilet nornalny.
    Jeżeli sprzedano w roku dla przykładu: 10 biletów ulgowych po 1 zł
    i 5 biletów zerowych a bilet normalny kosztuje 2 zł to dopłata
    powinna wynosić 10x ( 2zł -1 zł) plus 5 x 2 zł = 20 zł . Innych
    dopłat MPK nie może otrzymywać, gdyż to będzie uznane za pomoc
    publiczną.Niech radni wyliczą dopłatę znając:
    1. Ilość sprzedanych biletów ulgowych w okresie roku.
    2. Ilość wydanych bilietów bezpłatnych ( zerowych) w roku
    Pomnożyć i podzielić zgodnie z podanym przykładem.
  • alfa1953 01.12.09, 00:15
    No, to ile dopłacamy do zwykłego biletu za 2,5 zł., a ile dopłacamy
    do administracji (koszty zarządu) itp. MPK.

    Jak to wyglada w innych miastach , gdzie funkcjąnują - konkurujące
    ze sobą (w zakresie przewozów lokalnych) podmioty gospodarcze???
  • wieciorkowski.grzegorz 01.12.09, 00:31
    Koszt biletu normalnego(2,5 zł) powinien obejmować wszystkie koszty
    związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa i powinien być tak
    skalkulowany,żeby firma nie zarabiała ale i nie przynosiła straty.
    Ogólnie koszt biletu powinien obejmować:
    1. Koszty stałe
    2. Koszty zmienne - przewidywane
    3. Amortyzację ( tabor autobusowy odtworzeniowy)
    Czyli jeżeli suma kosztów w roku wynosi 250 zł a biletów wiemy ,że
    sprzedamy 100 zł (ilość pasażerów) to bilet powinien kosztować 2,5 zł
  • alfa1953 01.12.09, 07:19
    No, zgoda - na koszty stałe i amortyzacje nie mamy wpływu.
    Ale są wskazane przez Pana - koszty zmienne.
    Jaki procent tych kosztów jest w naszym bilecie za 2,5 zł.?
    Co się składa na te koszty zmienne?
    Czy Gmina Miasto Częstochowa jako właściciel MPK - może mieć wpłw na
    obniżenie w/w kosztów zmiennych i w jaki sposób winna to uczynić?
    I - na koniec - czy Pana zdaniem konieczność dofinansowania MPK
    kwotą 700 mil. zł - do 1 mld. zł - nie spowoduje wzrostu ceny
    podstawowego biletu lub innych usług miejskich (np. wzrost podatku
    od nieruchomości, obniżenie wydatków na zdrowie i oświatę itd.) -
    no, bo gdzieś musi być źródło finansowania tych kwot?
  • Gość: alfa IP: *.143.lesio.net 01.12.09, 07:38
    MPK Cz-WA jest tak naprawde przykładem monopolisty - i monopolistą
    pozostanie do momentu wprowadzenia zasady iż MPK jest tylko jednym z
    kilku przewoźników walczacych o prawo do obsługi poszczególnych
    linii na terenie Cz-wy i poza Cz-wa. Wprowadzenie ewentualne jeszcze
    jednego przewoznika na powiedzmy 3 czy 4 linie do obsługi których
    MPK niema np. odpowiedniego taboru nic w tym wględzie by nie
    zmieniło. Kierownictwo MPK i miasto Cz-wa jest zakładnikiem związków
    w MPK które w kazdej chwili sa gotowe wywołac strajk i sparaliżować
    miasto. Oczywiscie zwizki sa tez na nie jesi chodzi o wprowadzenie
    jakiś reform w MPK czy zdyscyplinowaniu pracowników. Tak wice czy
    bedzie MZD i T czy go nie bedzie to nic nie zmieni podobnie jak nic
    nie jest w tej chwili w stanie zmienic osoba rzadzaca miastem bez
    względu na to czy jest nim komisarz czy normalny prezydent bo na
    wprowadzenie całkowitej reformy komunikacji publicznej a tylko ona
    była by w stanie coś zmieić trzeba czasu oraz koncepcji a tego w tej
    chwili nie mieliśmy.
  • Gość: lunch IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.09, 10:40
    Z przykrością stwierdzam, że Pan Prezydent Kurpios się tu wykazał
    pewną hipokryzją. Najpierw udziela wywiadu, w którym mówi, jakie to
    niedobre jest MPK, a potem Rada "przepycha" uchwałę, która robi MPK-
    owcom dobrze na wiele lat. No fakt, on mówił w wywiadzie, że to
    prezes jest niedobry, ale bez przesady - przecież to nie jeden
    Nabrdalik jest źródłem złej działalności, ale chory system, który
    uchwała rady niestety podtrzymuje.
    Utrzymanie systemu "netto" (czyli wpływy z biletów dla MPK)
    wprowadzi sprzeczność interesów (związkowcy powiedzą, że ZDMiK im
    specjalnie robi takie rozkłady, by wpływy z biletów spadały),
    zablokuje rozwój (np. nie będzie można robić mikrobusowych linii
    peryferyjnych, bo MPK nie ma takiego taboru - zresztą była już taka
    sytuacja przy przetargu na linie nocne). Nota bene: system "netto"
    to jest dobry dla miast wielkości Kłobucka. Mogę się mylić, ale
    największe miasto jakie przy nim pozostanie po 3 grudnia to chyba
    Kołobrzeg (no może Koszalin).

    @wieciorkowski.grzegorz: Nie mówimy o tym samym. Po pierwsze
    istnieją już przepisy pozwalające zlecać transport publiczny (i
    płacić) komunalnym spółkom bez przetargu, więc nie jest to pomoc
    publiczny. Po drugie, gdyby tak chcieć skalkulować bilet, jak
    piszesz, to nie kosztowałby 2,50, ale co najmniej 4,00. Dlatego
    komunikacja publiczna jest z definicji deficytowa i wymaga
    finansowania publicznego. Sama idea rekompensowania tylko i
    wyłącznie biletów ulgowych natomiast zawsze była nonsensem w samym
    założeniu i służyła tylko do obchodzenia właśnie przepisów o pomocy
    publicznej. Ale to nie jest tak, że gdyby nie było ulgowych, to
    przewozy byłyby rentowne. Przede wszystkim uczniowie i emeryci by
    wówczas nie jeździli, bo by ich nie było stać.
  • Gość: micha IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.09, 12:37
    Kto tu koszty kalkuluje
    na biletach, niech się dowi,
    gdy nadwyżka już powstanie
    trza ją zanieść biskupowi!:-)
  • Gość: Babcia Aniela IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.09, 19:16
    w waszych rozważaniach o cenie biletów, o wpływach i rentowności
    najwyraźniej zapomnieliście o pasażerach gapowiczach, a mikrobusy to
    mogą wozić turystów w Zakopanem a nie mieszkańców ponad 200 tys.
    miasta. Komunikacja miejska jest krwioobiegiem miasta i z tego
    powodu jest działem niemal strategicznym dla jego sprawnego
    funkcjonowania i niestety z definicji nie jest możliwe aby była
    rentowna jeśli ma być wygodna i przyjazna dla mieszkańców bo tramwaj
    czy autobus powinien kursować z odpowiednią czestotliwością nawet
    wtedy gdy pasazerów będzie momentami niewielu.
  • Gość: lunch IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.12.09, 09:48
    Odpowiadając na coś, wypada rozumieć o czym mowa.
  • Gość: Krzychu IP: *.toya.net.pl 15.12.09, 00:04
    Gość portalu: lunch napisał(a):

    > Nota bene: system "netto"
    > to jest dobry dla miast wielkości Kłobucka. Mogę się mylić, ale
    > największe miasto jakie przy nim pozostanie po 3 grudnia to chyba
    > Kołobrzeg.

    Mylisz się, kolego lukch. Taki chociażby Piotrków Trybunalski
    zostaje, a jest coś ze 2 razy większy od Kołobrzegu.
  • wieciorkowski.grzegorz 02.12.09, 19:50
    Odpowiadam dla Alfy: Mamy wpływ na koszty stałe i amortyzację i to
    jest jedyna szansa na uratowanie finansów publicznych Częstochowy,
    gdyż w innym przypadku miastu grozi zapaść finansowa czyli brak
    inwestycji drogowych i w innych działach gospodarki miasta przez
    brak finansów, które skonsumuje MPK
    Koszty stałe ograniczymy poprzez zmianę polityki zarządzania MPK a
    amortyzację ograniczymy maksymalnie w dół poprzez wprowadzenie
    konkurencyjnych przewoźników, którym nie będziemy kupowali autobusów
    a tym samym nie będziemy jako mieszkańcy ponosić kosztów
    amortyzacji. Nie ma konieczności dofinansowania MPK kwotą 700 mil do
    1 mld. Projekt uchwały w tej sprawie rzutem na taśmę jako kukułcze
    jajo przygotował jeszcze T. Wrona i za kilka miesięcy rozliczy
    radnych za jej realizację, która to doprowadzi do ogólnej biedy w
    miejskiej kasie. Produkcja biletów, ich dystrybucja i sprzedaż
    powinna być prowadzona poza MPK przez niezależny ośrodek nazwijmy to
    Zarząd Komunikacji. Inne rozwiązanie jest niezgodne z prawem i może
    prowadzić do patologii.
  • alfa1953 02.12.09, 20:54
    Koszty, o których Pan pisze powinny być ujawnione w informacji do
    Bilansu tej spółki. Nie znamy bilansu i nie znamy informacji do tego
    dokumentu, a zatem - trudno debatować - na co mamy wpływ jako
    Miasto lub może mieć wpływ tzw. rada Miasta.

    Jest, natomiast pytanie - dlaczego nie zwiększamy połączeń
    autobusowych z różnymi dzielnicami Miasta? - vide: Błeszno - zamiast
    budować niesamowicie kosztowne torowisko?.

    Pierwszymi benefincjentami - takiej inwestycji - będą instytucje lub
    osoby fizyczne, od których będzie należało wykupić grunt pod
    torowisko - chyba , że torowisko przyszłego tramwaju będzie biegło -
    tylko - przez grunty naszego Miasta.

    A, jeśli będą w przyszłości wywłaszczenia i wykupy gruntów pod tą
    inwestycję - to mamy odpowiedź - dlaczego jest ta inwestycja i
    dlaczego biegnie po takiej trasie.

    Komunikacja autobusowa (nawet gdyby ją pozostawić tylko w rękach
    MPK) jest elastyczna - autbusy mogą swobodnie zmieniać swoje trasy -
    w zależności od chwilowych potrzeb mieszkańców naszego Grodu.

    Pozdrawiam
  • wieciorkowski.grzegorz 03.12.09, 20:02
    Proszę Pana, mogę powiedzieć, że mam dostęp do bilansu spółki. Swoją
    wiedzę opieram także na doświadczeniu bycia członkiem Rady
    Nadzorczej MPK kilka lat wcześniej i próbie naprawy możliwych
    nieprawidłowości.
    W KRS może Pan otrzymać jawne dane ekonomiczne na temat firmy.
  • alfa1953 03.12.09, 22:17
    No, to kapelusz z głowy!.

    Można byłoby od Pana oczekiwać całego planu naprawczego dla MPK.

    Ja, jestem przeciętnym obywatelem naszego Miasta, który ma nadzieję,
    że ceny - biletów MPK i dalej inne usługi miejskie - nie będą rosły
    ponad miarę.

    A, zatem wszelkie decyzje tzw. "rady miasta" - wcześniej czy
    później - mnie dotkną - to ja i tysiące innych moich sąsiadów -
    będzie płaciło za pomysły Tadeusza Wrony i jego następców.

    Dotyczy to także MPK.

    A, tak nawiasem - było mi miło - zamienić z Panem kilka zdań w
    trakcie posiedzenia komisji rewizyjnej tzw. r.m. na temat
    pozyskiwania biogazu i dalej energii elektrycznej ze składowiska
    śmieci w Sobuczynie - popieram Pana stanowisko w tej sprawie.
  • Gość: lunch IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.09, 13:11
    Przecież to są normalne pieniądze na sfinansowanie komunikacji,
    które tak czy inaczej muszą być wydane. Problem w tym, że można było
    je spożytkować efektywniej, a nie dawać w całości MPK. Radni nawet
    nie rozumieją, że 700 mln to to samo co milard, tyle że w wersji 700
    owe brakujące 300 wpłynie do kasy MPK w ramach opłat za bilety, a w
    wersji miliardowej wpływałoby bezpośrednio do kasy miasta. I to
    właśnie opcja "700" jest gorsza, bo ugruntowuje monopol.
  • quasi-modo 01.12.09, 00:07
    Nie wieszajcie psów na radzie miasta . Raczej pomyślcie oszybim
    wyeliminowaniu niedobitków wronowskiej ekipy . Np.radę nadzorczą i
    zarząd spółki MPK . Do tego należy zwrócić na jeszcze paru
    biernych , wiernych , leworęcznych poddanych . To jest zło ! Jak
    narazie tylko nieliczni wiedzą do czego to gremium było i nadal jest
    zdolne . właśnie udają ,że deszcz pada , uśmiechają się ,rączki
    całują , wazeline magazynują i dalej knują . Komisarzowi też
    przynajmniej teraz dajmy pooddychać wszak dopiero zaczął sprawować
    władze . Ma chłop o czym myśleć pro wronowskie licho czycha .--
    Quasi
  • Gość: kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.09, 07:58
    a ja wole nowe drogi a nie tramwaje.po co tramwaje jak drogi
    dziurawe i nie ma po czym jezdzic!
  • Gość: xx IP: *.icis.pcz.pl 01.12.09, 14:32
    Myslisz w kategoriac III swiata to raz.

    Poza tym na tramwaje mamy kase z UE, ktora na drogi nigdy bysmy nie pozyskali.

    Caly normalny swiat inwestuje w tramwaje, bo tam juz dawno zrozumieli ze
    samochod w miescie to droga do nikad. Samochod jest dla zapoznionych cywilizacyjnie.
  • Gość: kierowca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.12.09, 21:26
    a ty mozesz sobie jezdzic nawet rowerem.samochod to wygoda i
    niezaleznosc.na tramwaje szkoda pieniedzy .lepiej drogi remontowac i
    nowe budowac.ameryka daje sobie rade bez tramwajow.i to jest
    przyszlosc
  • Gość: Sacco IP: 94.254.174.* 03.12.09, 13:08
    Ameryka daje sobie rade spędzając kilka godzin dziennie w samochodzie i stojąc w
    korkach. jeśli cię to podnieca to napisz list motywacyjny do Obamy - może cię
    przyjmie. W końcu dziś już trudno znałeś takich fascynatów "amerykańskim stylem
    życia" ( jeśli to w ogóle stylem można nazwać)
  • Gość: madmax IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.12.09, 08:54
    Same tramwaje na Błeszno nie byłyby złym pomysłem, gdyby nie to, że
    zostały przez Wronę i Nabrdalika wymyślone w jednej z najdroższych
    wersji przebiegu trasy przez osiedle. Przypuszczam, że nikt nie
    badał efektywności ekonomicznej tego przedsięwzięcia. Sam Wrona też
    chyba zdawał sobie sprawę, że wciska ludziom z Rakowa Zachodu kit,
    bo jak rozesłał do mieszkańców pseudoankietę, to najbardziej
    efektywny wariant przebiegu nowej linii był na niej zaznaczony
    cienką granatowo-szarą kreską, żeby większość "ankietowanych" go nie
    zauważyła (preferowany przez niego wariant był oczywiście czerwony),
    a o kosztach eksploatacji "pobłogosławionej" przez Wronę trasy z
    maksymalną liczbą skrętów o małych promieniach nie było ani słowa!
    Publiczność została kolejny raz zmanipulowana. I co ma teraz zrobić
    Komisarz ? Zlecić ocenę efektywności po czasie, gdy już finanse
    są "zaklepane" przez marszałka woj. śląskiego?
  • Gość: xxc IP: *.143.lesio.net 01.12.09, 09:04
    Inna sprawa po co budować tramwaje z których nikt nie bedzie
    kozystał z prostej przyczyny iż autobusem przez al. WP i Krakowską
    jest po prostu szybciej.
  • mirage75 01.12.09, 10:19
    Domyslam sie ze wtedy czesc linii autobusowych bedzie musiala byc
    przesunieta,moze skrocona.
    Na pewno czytajac uwagi niektorych mieszkancow,byly problemy z
    prawidlowa konsultacja spoleczna.Dlaczego nie wytlumaczono i
    przekonano mieszkancow ze nowoczesne tramwaje moga byc dzieki
    odpowiednim technikom budowy torowisk,bardzo ciche i przyjazne
    otoczeniu.
    Rzeczywiscie bez bolesnych dla mieszkancow zmian
    komunikacyjnych,moze byc problem w efektywnym wykorzystaniu
    potencjalu nowej trasy tramwajowej.


  • lightcik 01.12.09, 16:35
    STADION DLA RAKOWA!!!
  • Gość: xx IP: *.icis.pcz.pl 01.12.09, 17:35
    Tyle tylko ze Rakowa prawie juz nie ma - rozjechali sie.

  • Gość: bb IP: *.146.213.197.nat.umts.dynamic.eranet.pl 01.12.09, 18:25
    "Padła propozycja, by umowę podpisać na krótszy czas - tylko do 2018 roku - i na
    kwotę gwarantującą jedynie komunikację tramwajową, bo tu MPK konkurencji w
    Częstochowie mieć raczej nie będzie."
    Z tego co wiem była to propozycja radnego Domagały - chyba jedyna sensowna.
    Przeciez dostajemy kase z UE na tramwaje, to dolozmy tylko tyle ile potrzeba
    zeby nie stracic tej dotacji! Po co dodatkowe kilkaset milionow (bo to nie jest
    jak ktos pisal: kwota ktora i tak bysmy wydali - tylko kasa o ktora wzrosnie
    dotacja na MPK - prosze mnie poprawic jesli sie myle) na MPK z pakietami
    socjalnymi, podwyzkami dla pracownikow itd.?

    Ludzie od referendum zarzucali Wronie ze MPK zle funkcjonuje i ze Czestochowa
    jest strasznie zadluzona. A teraz PO, Wspolnota i PiS (z wyjatkiem p. Domagaly)
    zadluzaja nasze miasto na 750 milionow zlotych. O co tu chodzi? Czemu pod
    pozorem "obrony dotacji" przepchnieto setki milionow zloty na MPK tworzac tym
    samym monopol na kilkadziesiat lat?
  • Gość: Olo IP: 77.255.81.* 01.12.09, 18:43
    Ludzie przestańcie demonizować MPK jako takie,po 1,to że jest monopolistą na transport miejski samo w sobie nie jest złe,musi być tylko dobrze i mądrze zarządzane,po 2 między bajki włózcie pomysł o konkurencji,komunikacja publiczna była jest i będzie deficytowa kto uważa inaczej poprostu niema pojęcia o czym mówi,firmy prywatne wzięłyby tylko te linie na których jeżdzi dużo ludzi i autobusy te jeżdziłyby tylko w godzinach kiedy miałyby dużo pasażerów,Mpk wymaga w tej chwili olbrzymich nakładów finansowych z powodu braku inwestycji przez ostatnie lata,podsumowując to że MPK jako spółka miejska wykonuje usługi przewozowe dla miasta to niejest żle powinna mieć jedynie mądrego znającego się na rzeczy gospodarza który będzie potrafił kierować tą firmą.
  • drwilczur41 01.12.09, 18:45
    Targowica Częstochowska dopięła swego. Wiadomo z czyim udziałem.
    Biedna będziesz Częstochowo.
  • Gość: Gienek emeryt IP: *.net.stream.pl 01.12.09, 19:04
    Szkoda tych tramwajów jak pojadą na Raków...żyjące tam gady na pewno
    je zniszczą tak, jak to robiły z autobusami...
  • Gość: bb IP: *.146.24.41.nat.umts.dynamic.eranet.pl 02.12.09, 00:26
    Spojrzenie na temat z innej strony:

    www.computercenter.home.pl/domagala/news.php?id=99
    "Czy tylko ostrzegałem? Nie. Zaproponowałem poprawkę. Skonsumujmy środki unijne,
    dajmy niezbędny wkład na tramwaje na lata 2010-2018. To „tylko” jakieś 100
    milionów. Kwota teoretycznie realna. A przez rok siądźmy i zbudujmy rozsądny
    model funkcjonowania transportu publicznego w mieście z udziałem ekspertów,
    wszystkich zainteresowanych. Poprawkę odrzucono."

    Ale polecam calosc.
  • mirage75 02.12.09, 02:04
    Czyzby tym sposobem czestochowscy radni rozdzierali juz szaty miedzy
    soba?
    To co proponowal M.Domagala bylo logiczne z punktu widzenia
    interesow miasta.
    Dlaczego zwyciezyl lek przed zwiazkowcami z MPK.
    Dlaczego lekka reka zadluza sie miasto na setki milionow,i pcha caly
    czas Czestochowe, w dziwne zaleznosci nie majace korzystnych efektow
    dla miasta.
    Radni i komisarz powinni wyjasnic te sytuacje,i wydac oswiadczenie
    tlumaczaca mieszkancom ich plan na rozwiazanie tego problemu.
    Jezeli nie bedziemy reformowac MPK i reformowac naszej struktury
    komunikacyjnej,wiara w szczera chec poprawy jakosci funkcjonowania
    miasta rozbije sie o wewnetrzne interesy pseudo politykow.
    Czyzby jedyna strona rozumiejaca problem bylo SLD i M.Domagala?
    Czy pod pretekstem pospiechu i predkiego zalatwienia sprawy,nie
    rozdano miedzy siebie nowego podzialu w miescie?
    Mysle ze powinien wypowiedziec sie ktos kompetentny i zobrazowac
    zaistniala sytuacje.Oraz przedstawic plan postepowania dla
    rozwiazania problem komunikacyjnego miasta,a takze zamierzenia
    dotyczace przyszlosci MPK.




  • Gość: mieszkaniec IP: *.internetdsl.tpnet.pl 02.12.09, 10:46
    Z obecnym zarządem spółki żadne zmiany mające na celu poprawę funkcjonowania
    przedsiębiorstwa nie będą wprowadzone. Dla nich bowiem liczy się tylko wysoka
    comiesięczna kasa jaka pobierają. Poza tym panowie ci nie mają niestety poparcia
    wśród załogi a to oznacza niestety tylko stagnacje. Jeżeli komisarz nadal będzie
    zwlekał z podjęciem stosownych decyzji odnośnie odwołania zarządu spółki to
    problem ten będzie narastał
  • Gość: danka IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 02.12.09, 11:43
    Radny to wybrany przez aktywnych wyborców człowieczek (wystarcza 300 parę
    głosów, maksymaliści mniej niż 2000 głosów, jeśli dobrze pamiętam), opłacany
    z pieniędzy płacących podatki po to by wszystkim mieszkańcom miasta żyło się
    dobrze, a nawet lepiej
    , w bezpiecznej odległości od zagrożeń wiszących nad
    obecnymi i przyszłymi generacjami mieszkańców. Ilu radnych o tym pamięta?

    Czas przemyśleć nasze zaangażowanie w wybory i decyzje wyborcze.
    Stop dla ignorancji i ciasnoty umysłowej...!
  • mirage75 02.12.09, 12:38
    Jest dokladnie tak jak napisala @danka.
    W 240tys. miescie wystarczy tylko kilkaset,moze troche wiecej
    glosow,by w takim waznym z punktu widzenia miasta organizmie jak
    rada miasta,znalezli sie ludzie ktorzy nie rozumieja podstaw jego
    sprawnego i przyjaznego mieszkancom dzialania.
    Bardzo smutne i zatrwazajace.
    Jezeli partykularne interesy grup politycznych przewazaja nad
    rozsadkiem reszty mieszkancow,to niestety nie wrozy to najlepiej na
    przyszlosc.
    Byc moze osoby zasiadajace na tych zaszczytnych miejscach nie
    zrozumialy jeszcze,ze sa oplacane przez mieszkancow.I wydaje sie im
    ze przebywaja w swoim,niezrozumialym dla nas swiecie.
    Jezeli mieszkancy nie zrozumieja ze to od ich wyboru zalezy komfort
    ich zycia oraz ich rodzin w wielu aspektach,to niestety sami
    doprowadzimy pogorszenia zewnetrznych kondycji naszego zycia tutaj
    na miejscu.
    Mieszkancom udalo sie zmobilizowac dla akcji odwolania kogos kto
    traktowal ich z gory i spogladal na Czestochowae przez swoj
    indywidualny pryzmat.
    Byc moze trzeba sie zastanowic komu naprawde zalezy na tym by
    Czestochowa sie rozwijala.
    Od przyszlych kandydatow powinnismy zaczac wymagac duzo wiecej niz
    tylko przynalenosc do jakiejs opcjii i opowiedzenie paru banalnych
    zdan,ktore nijak sie maja do rzeczywistych zdolnosci i mozliwosci
    takiego pooranta,zwanego "reprezentantem"mieszkancow.
  • Gość: lunch IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.12.09, 10:04
    No niesłychane - radny PiS przeciw monopolowi.
    Ale to nie do końca o to chodzi - przecież wiadomo, że komunikacja
    kosztuje, a istnieć musi tak jak sieć wodociągowa. Fakt że oparta na
    wolnorynkowym wyborze przewoźników może byłaby tańsza, ale chodzi o
    to, że przede wszystkim lepsza. A owo zmniejszenie z 1000... do
    700... to tylko sztuczne zmniejszenie zmieniające sposób obiegu
    wpływów z biletów i to właśnie w ten sposób podarowano MPK monopol.
  • Gość: XENOS IP: 78.52.130.* 02.12.09, 14:56
    Mieszkańcy Częstochowy w dniu 15.11.2009r. w sposób jednoznaczny dali czerwoną kartkę Drużynie T.W. Stowarzyszenie, PO, PIS, SLD w skierowanym apelu jednomyślnie nawoływały mieszkańców do wzięcia udziału w Referendum, tak aby zmienić arogancki styl rządów sprawowanych przez TW i Wspólnotę TW. Mieszkańcy Częstochowy będący w oczach TW drugoplanowymi obywatelami miasta (po pielgrzymach) zdecydowali się zawierzyć inicjatorom referendum, oraz dominującym partiom politycznym i poszli do referendum, mając nadzieję, że zmiany w sposobie i stylu zarządzania Częstochową będą przeprowadzane przez te siły. Powołanie na Zastępców Komisarza osób z PO oraz PIS ( przy wyjaśnieniach przedstawicieli ze Stowarzyszenia, że nie walczą o żadne stanowiska) pozwala domniemywać, że PO wciągnęła do istniejącego już układu Wspólnota TW – PO jeszcze PIS. Pominięcie lewicy w nowym układzie samorządowym świadczy, że PO stosując kuglowanie może przeforsować każdą uchwałę RM, nawet szkodliwą dla Mieszkańców Częstochowy. Dowodem potwierdzającym ten nowo zawiązany układ jest głosowanie na posiedzeniu RM szkodliwych dla Częstochowy uchwał dotyczących MPK. Za wyjątkiem M. Domagały, który był przeciw, oraz SLD, które wstrzymało się od głosu, wszyscy pozostali głosowali za przyjęciem uchwał. Można wyobrazić sobie, że TW nadal steruje Radą Miasta tylko już z tylnego siedzenia szyderczo przy tym chichocząc i wskazując to ONI zadłużają Miasto według mojego chorego pomysłu. Wybory samorządowe, które odbędą się w listopadzie 2010 roku z pewnością wyeliminują Radnych, którzy wskoczyli w buty po TW i podobnie uważają, że wiedzą co jest najlepszego dla Miasta i Mieszkańców, zadłużając przy tym Częstochowę w sposób katastrofalny. Istnieje poważne i realne niebezpieczeństwo, że w przyszłości nawet dobrze przygotowane projekty przez Częstochowę mające np. przyciągnąć dużych inwestorów (stworzenie nowych miejsc pracy) nie będą mogły być zrealizowane z uwagi na brak środków własnych(ok. 20%), które trzeba zaangażować w przedsięwzięcie finansowane ze środków UE.
  • Gość: lunch IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.12.09, 13:07
    Jak to zadłużają? Ludzie, opanujcie się. Przecież autobusy nie
    jeżdżą na wodę, a jeden kosztuje prawie milion!
  • Gość: zdzich IP: 94.254.174.* 03.12.09, 13:22
    Mieszkańcy Częstochowy nikomu nie zawierzyli - nie są tacy tępi. Odwołali Wrone
    a powinni jeszcze Rade miasta. Przede wszystkim zaś bandę która chce kręcić lody
    na wspólnej własności komunalnej mieszkańców. Żadnej prywatyzacji Transportu. Do
    czego prowadzi prywatyzacja każdy w tym kraju już dobrze wie. Zamiast wydawać
    pieniądze na zabawki - gadające autobusy, elektroniczne kasowniki trzeba kupować
    nowe autobusy i tramwaje.
  • Gość: Creed IP: *.alfanet24.pl 02.12.09, 10:03
    www.margonem.pl/?r=383695
    Polska gra MMORPG
    Margonem to gra MMORPG rodzimej produkcji,
    w której możesz wcielić się w wojownika, paladyna,
    maga, łowcę, tropiciela lub tancerza ostrzy.
    Poznaj niezwykły świat przygody, magii i miecza.
    www.margonem.pl/?r=383695

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka