Dodaj do ulubionych

Matura z matematyki. Nie trzeba wpadać w panikę?

02.11.11, 17:42
Na szczęście są próbne arkusze na megamatmie. Nie jeden a kilka. Podstawa i rozszerzony, wielu moich kolegów z nich korzysta.
Zatem nie ma stresu jest megamatma.pl
Edytor zaawansowany
  • Gość: uczeń IP: 109.95.26.* 02.11.11, 20:17
    Będzie matura próbna z Operonu
  • Gość: . IP: 212.87.240.* 03.11.11, 09:40
    "I bez tego damy sobie radę - twierdzą nauczyciele."
    Nauczyciele jak zawsze dadzą sobie radę. W tym przypadku w szczególności. Tylu korepetycji z matematyki nie było nigdy. Kasa leje się strumieniami. Tak, nauczyciele dadzą sobie radę!!
  • angrusz1 03.11.11, 11:00
    Do gościa :

    Ale po co ten sarkazm.
    Przecież nikt nikogo nie zmusza do korepetycji . Wystarczy tylko się uczyć, samemu uczyć .
    Ale jak widać z tym jest poważny problem .
  • kst666 04.11.11, 19:14
    angrusz1 napisał:

    > Do gościa :
    >
    > Ale po co ten sarkazm.
    > Przecież nikt nikogo nie zmusza do korepetycji . Wystarczy tylko się uczyć, sam
    > emu uczyć .
    > Ale jak widać z tym jest poważny problem .

    Niewiele w wypowiedzi "gościa" sarkazmu, raczej więcej realizmu.
    Do korepetycji obecnie zmusza sam poziom nauczania w czasie godzin lekcyjnych oraz coraz "głupsze" podręczniki masowo wprowadzane na rynek przez "uczonych" z ministerstwa "oświaty" i / lub ich kumotrów.
    Jakoś te 30 lat temu problem matematyki praktycznie nie istniał, na korepetycje chodziły tylko największe klasowe głąby, a przeciętny uczeń liceum czy technikum korzystał z sensownych podręczników przydatnych do nauki własnej.
    Dzisiejsze podręczniki są w większości nieprzydatne do nauki własnej ucznia, nauczanie lekcyjne przynosi marne efekty na skutek zasady "jaka płaca - taka praca" - więc i RYNEK na korepetycje ROŚNIE - to chyba oczywiste dla kogoś, kto rozumie na czym polega marketing czyli TWORZENIE POTRZEB RYNKOWYCH.
    Zarabia się nie na wykonywaniu normalnej pracy za normalne pieniądze, ale zarabia się sporo lepszą kasę za nieco lepszą pracę "prywatnie".
    A, że to jest chore, jak praktycznie wszystko w tym kraju, no to jest co jest.
    Proszę też pamiętać, że to "dzieło chwali mistrza" a nie odwrotnie.
    To jakość nauczania potwierdza kompetencje nauczyciela, a słabe efekty raczej świadczą o potrzebie zmiany zawodu, bo przecież nie każdy musi być nauczycielem, skoro nie potrafi nauczać.
    No i nie każdy do tego zawodu się nadaje.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.11, 22:07
    Nie panie kst66 , myli się pan .

    Jakość nauczania - czyli stan wiedzy ucznia - świadczy o uczniu .
    To w 80 % wiedza ucznia zależy od jego pracy . Reszta od innych czynników , w tym i od jakości pracy nauczyciela .
    I fakt są różni nauczyciele i różnie przykładają się do pracy - tak jak różni są pracownicy innych fabryk i instytucji .

    Dalej piszesz :"Jakoś te 30 lat ..." , no właśnie , ilu było uczniów liceów 30 lat temu a ilu było uczniów zawodówek i techników ?

    Po prostu głąby i lenie poszli do liceów i tam sobie nie radzą .
    Taka jest smutna prawda .

    Kto zabrania tym uczniom, którzy mają problemy z matą , iść do ciotki i wujka i poprosić o stare podręczniki - często są jeszcze takie w piwnicach lub na strychach a na pewno w antykwariatach .
    Trzeba jednak chcieć , tylko chcieć ale tym " uczniom " nie chce się chcieć .
    To nie mój problem.
    Wiele lat temu mi się chciało .
    I ja nie chodziłem na korepetycje, chociaż nie wszystko mi łatwo do głowy wchodziło .
  • kst666 05.11.11, 21:17
    Nie panie angrusz1, myli się pan.

    Skoro 80% wiedzy ucznia zależy od jego pracy - to należy 80% wydatków na szkolnictwo przekazać UCZNIOM w formie stypendiów !
    Resztę, czyli 20 % na pensje nauczycieli i utrzymanie zbędnej biurokracji "oświatowej".
    Tak będzie SPRAWIEDLIWIE !
    Taka jest właśnie logika Pana wypowiedzi.
    Co do ilości uczniów 30 lat temu a obecnie to panie angrusz1 NIE MA ŻADNEJ różnicy - tak jak 30 lat temu, tak i dzisiaj w klasach licealnych jest po ponad 30-tu uczniów !
    Techników i zawodówek nie ma - bo taki był plan - aby z Polaków zrobić "tępaków z maturą" ale bez zawodu i kwalifikacji. Niech robią za najniższą unijną...
    Komu za to podziękować, to i pan i ja wiemy...
    Pozdrawiam
  • Gość: omegawatch IP: *.centertel.pl 06.11.11, 10:55
    tzn ze po spotkaniu bandyty chcącego nas zabic powinnismy na niego przepisac cały majątek: nieruchomości, samochody, konta ? W koncu nasze zycie zalezy w 100% od niego.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.11.11, 12:04
    Taak 80 % wiedzy ucznia zależy od pracy samego ucznia , a mimo to od lat pieniądze idące na oświatę w dużej części idą na pensje dla nauczycieli .
    I tak idą, mimo rządów i postkomuny i liberałów z PO i narodowców z PiS , ba !!! tak samo było i w II RP .

    Dlaczego ?

    Bo to rozsądne a nie głupie jak waści niedowarzone pomysły .
  • Gość: kst666 IP: *.dynamic.chello.pl 06.11.11, 18:25
    Takie same rozsądne jak futrowanie lekarzy i koncerny farmaceutyczne zamiast profilaktyki zdrowotnej (nie mylić ze szczepieniami) - tu również w 80% zdrowie i życie człowieka zależy od niego samego a nie do lekarzy i farmaceutów, którzy już dawno zapomnieli "po pierwsze nie szkodzic".
    Tak samo rozsądne jak futrowanie absurdalnymi przywilejami mundurowych i bezmiar niesprawiedliwości, kiedy wiadomo, że również w 80% bezpieczeństwo własne jest zależne od samego Obywatela a nie od armii emerytowanych mundurowych i 40-paro letnich prokuratorów w stanie spoczynku.
    Tak samo jak - tu możemy dosłownie każdą dziedzinę życia wpisać - działalność gospodarcza i praca człowieka, gdzie państwo RABUJE właśnie około 80% dochodów Obywatela we wszystkich podatkach, parapodatkach, opłatach, abonamentach, zusach-srusach i grzywnach oraz mandatach (te ostatnie są nawet wpisane w plan - i trzeba go wykonać !).
    Więc ja się pytam - JAKIM PRAWEM państwo rabuje Obywatelowi 80% jego dochodów skoro samo przyczynia się do pomyślności Obywatela w 20% ?!

    Proszę o odpowiedź - tylko nie pisz pan farmazonów, że to "rozsądne" .....
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.11.11, 07:46
    tak ująłeś ten temat . Taak , w ok 80 % ludzkie losy zależą od niego samego i to on sam ma dbać o swój dobrobyt .

    ( p.s. to związane jest z innym wątkiem . Skoro w 80 % byt- dobrobyt , zależy od samego człowieka , to ci biedacy - biedni są w 80 % winni swojej biedy a tylko 20 % to czynniki zewnętrzne . Skoro sami sobie są winni , to niech sami się postarają z biedy wyjść . A państwo może tylko częściowo pomóc ale leni i durni nikt nie będzie utrzymywał ).

    No ale te 20 % też jest istotne i należy o to zadbać przy pomocy ludzi , którzy mają specjalne , specjalistyczne kwalifikacje .

    Ci ludzie wykonują społecznie użyteczną pracę i dlatego mają dostawać wynagrodzenie - chociaż nie musi być dużo jakichś specjalnych przywilejów .
  • Gość: kst666 IP: *.dynamic.chello.pl 07.11.11, 17:36
    No ale te 20 % też jest istotne i należy o to zadbać przy pomocy ludzi , którzy
    > mają specjalne , specjalistyczne kwalifikacje .

    no to niech państwo pobiera sumarycznie w podatkach 20% dochodów Obywatela, a resztę czyli 80% zostawi mu i jego rodzinie, to wtedy będzie OK.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.11.11, 12:11
    Niejaki kst666 pisze :"Techników i zawodówek nie ma -"

    Jeśli waść nie widzisz tych budynków szkól technicznych , to możesz zajrzeć do książki telefonicznej albo pogrzebać w internecie, choćby na stronie Częstochowy .
    Zawodówek rzeczywiście jest znacznie mniej niż dawniej, bo w technikach tak obniżono poziom nauczania, że do zawodówek idą już same głąby i lenie, którym nie chce się uczyć 4 lata .
    Ale fakt , były niejakie dzieżgowskie, radziwiłły i hantkie, , którzy wciskali nachalnie swój punkt widzenia na oświatę i chcieli całkiem zlikwidować technika .
    Kto takich ludzi wybiera do władz, do rządu ?!!
    Skąd się takie kst 666 biorą ?

    Czy oni inne oczy mają , że nie widzą ?
    Mózgi to zapewne tak !
  • Gość: wnuczek emeryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 06.11.11, 14:25
    Panie angrusz tu masz pan potwierdzenie głoszonych przez pana teorii.Ale ja tam zostaje przy swoim .Nie róbmy z naszych szkół akademii wojskowych. Dzieciom utraconego dzieciństwa nikt nie odda.wiadomosci.onet.pl/cnn/najlepsi-uczniowie-swiata-to-militarny-dryl,1,4899723,wiadomosc.html
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.11.11, 17:24
    emeryta : oczywiście, zawsze trzeba zachować jakiś umiar ale zawsze jeśli dzieci są wychowywane w dyscyplinie i porządku to i lepiej proces nauczania przebiega , ba !!! potem i w dorosłym życiu są lepszymi pracownikami .
    Jak wyrośnie niedouczone i rozlazłe ale za to roszczeniowe pokolenie to państwo polskie będzie miało same problemy - jak Grecja .
    Czy nie mam racji ?
    Pytam retorycznie .
  • angrusz1 03.11.11, 10:58
    Z tego co dochodzi do moich uszu to matematyka na maturze nie jest bardzo trudno .

    Chociaż , jak się okazuje , sporo uczniów i tak łatwego egzaminu nie zdało .

    W takim razie powstaje pytanie : jak oni doszli do klasy maturalnej w swojej szkole .
    Ot i patologia, przepychanie nieuków .
  • Gość: . IP: 212.87.240.* 03.11.11, 12:44
    > Ot i patologia, przepychanie nieuków .

    No dobrze, ale gdzie jest ta patologia? Czy tylko przepychanie nieuków, czy brak kompetencji nauczycieli. Dlaczego dawniej jakoś normalnie zdawało się maturę z matmy bez dodatkowych zajęć, lekcji, kursów, korepetycji?? A przecież było zdecydowanie więcej materiału?? Plamy na słońcu czy co? Nie ta kadra? Czy właśnie robienie koniunktury pod prywatne lekcje i dodatkowe zarabianie niezłej kasy?
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.11, 16:11
    nie kazdy musi miec mature, jesli do trzech nie umie zliczyc, potegowanie go nudzi itp i itd do łopaty droga prosta
    ludzie matura dawniej jeszcze dwadziescia lat temu to było to, a teraz to naprawdę minimum
  • Gość: ja IP: 195.205.171.* 03.11.11, 19:01
    Powiem tak, po częsci zreczywiśie jest to brak kompetencji nauczyieli (wiem co mowię, bo mam do czynienia z nimi: przestarzałe metody i formy nauczania), ale druga strona medalu to niestety przyjmowanie na siłę do szkół średnich wszystkich jak leci, a niestety nie każdy musi mieć maturę. Z doświadczenia wiem, ze niestety nawet tak łatwej matury uczniowie nie zdadzą jak nie znają tabliczki mnożenia
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.11.11, 20:39
    Gość portalu . napisał :

    "Czy tylko przepychanie nieuków, czy brak kompetencji nauczycieli ? "

    Kompetencji zawsze może brakować pewnej ilości nauczycieli . Ale dawniej chyba też . Czy teraz jest to większa grupa nauczycieli ?
    Może, bo jak bylejakość w szkole, to i na studiach i potem w pracy .

    Ale problemem jest raczej niski poziom umysłowy uczniów i ich niska motywacja do nauki .
  • Gość: wnuczek emeryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.11.11, 09:30
    Do poczytania.wiadomosci.wp.pl/title,Polskie-uczelnie-to-III-liga-i-fabryki-bezrobotnych,wid,13955457,wiadomosc.html
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.11, 10:01
    Do wnuczka emeryta :

    Polecam ten fragment :", a profil wykształcenia absolwentów ".

    Ten profil jest wynikiem zapotrzebowania . Zapotrzebowania studentów na ... papierek z mgr , mgr inż. i to jak najmniejszym kosztem .

    No i uczelnie spełniają to zapotrzebowanie ... rynkowe zapotrzebowanie , wszak sporo studentów płaci za " studia " .

    A tak na marginesie , ta patologia to skutek rządów nad oświatą , wieloletnich rządów tzw postępaków , czyli mieszaniny lewaka i liberała, którzy na siłę promowali i promują tzw szkołę przyjazną dla ucznia , co w praktyce przejawia się przepychaniem z klasy do klasy nieuków .
    Nie godzisz się na to , to tracisz pracę .
  • Gość: wnuczek emeryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.11.11, 10:23
    Jedyne co trudno zrozumiec panie angrusz to budowa nowej fabryki nauczycieli która ruszyła w naszym mieście.Czemu nie idziemy tą samą drogą co Gdańsk czy Łódź gdzie postawiono na rozwój szkół typu "bio-info-techno", a nie kształci się na potęgę pedagogów.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.11.11, 10:43
    Do wnuczka emeryta : może takie tu silne lobby pedagogiczne a może taki tu poziom potencjalnych studentów, że na bio-chem się nie nadają
  • Gość: asia IP: *.dynamic.chello.pl 04.11.11, 11:03
    Które liceum wybrać ? Gdzie dobrze uczą matematyki ? Mam dość dobre oceny w gimnazjum.ale przede mną jeszcze egzamin , no ale gdyby dobrze poszło to gdzie startować ?
  • Gość: wnuczek emeryta IP: *.internetdsl.tpnet.pl 04.11.11, 14:16
    Portale internetowe zaczynają chyba trochę przesadzac z tym bezrobociem w śród absolwentów wyższych uczelni.biznes.onet.pl/magistra-inzyniera-do-rozwozenia-obornika-szukam,18563,4897292,1,news-detal
  • Gość: kajak IP: *.icis.pcz.pl 07.11.11, 13:01
    welf-are napisała:

    > Na szczęście są próbne arkusze na megamatmie. Nie jeden a kilka.
    > Zatem nie ma stresu

    To jest dopiero kompetentna wypowiedź. Ma kilka arkuszy i zadowolony. Niezłe jaja. Z takim podejściem iść na maturę. eh

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.