Dodaj do ulubionych

Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma...

09.01.13, 13:10
Rozumiem że jest Pan wie Pan jaki temat porusza i na obronę swego zdania potrafi wskazać wiele dróg wybudowanych w ostatniej 10-cio latce które cieszą nas swą doskonałością?!
Obserwuj wątek
      • Gość: żyjący za E.GIERKA Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.internetdsl.tpnet.pl 09.01.13, 13:38
        Pan Haładyj pisząc swój komentarz mija sie złośliwie z prawda. To nie Gierek fizycznie budował wiadukty, tylko robpotnicy, mistrzowie i kierownicy budów którzy kradli ile chcieli a z skradziojego materiału stawiali sobie domy. Współczuć panu dziennikarzowi o siedmiu i wiecej boleściach jkak pisze,że wiadukt koło Ceby sie rozlatuje. Ruch samochodowy od tamtych czasów wezrósł 100 krotnie. Pokaz pan dzisiejsze inwewstycje pod patronatem k PO PIS ( co razem wyprzedali Polske Watykanowi )czy PSL. Oni wszyscy razem nie dorosli do piet Gierkowi. !!!!!
            • nrozsklov Re: Edward Gierek... 09.01.13, 17:52
              tylko scierwa i szmaty Edwarda krytykuja, pogarda sie nalezy tym obludnym h...om
              wszystko co zbudowal wspolnym trudem narodu, rozdali za bezcen ku...m z zachodu
              sabotujac socjalizm na korzysc burzujow, zrabowali rodakom godnosc i wolnosc
              zniewolili polske i jej czwarty rozbior wywolali, za to miejsce przy korycie sobie zarezerwowali
              ale ludzie ze stali nie sa tacy glupi, teraz beda wiedziec, kogo ukatrupic
              • artutitu2 Re: Edward Gierek... 09.01.13, 18:28
                Trudno mi się wypowiadać na temat, Edwarda Gierka bo trochę za młody jestem.
                Nie mniej muszę stwierdzić, że redaktor Haładyj wykazuje się ogromną ignorancją i wręcz bezczelnością pisząc taki komentarz. Prawda jest taka, że zbudowana w latach 70 "gierkówka" nie rozsypała się po kilku (w tym wspomniane w komentarzu wiadukty) tylko po 40 latach bez żadnych remontów i przy obciążeniu ruchem znacznie większym niż zakładano przy budowie "gierkówki". Na ówczesne czasy (lata siedemdziesiąte) była to bardzo nowoczesna i wygodna trasa. Żałosne jest tylko to, że przez 40 lat nikt nie stworzył alternatywy dla gierkówki, a samej trasy nie dostosował do obecnie panującego natężenia ruchu i obecnych standardów (wielopoziomowe wiadukty), nikt też nie wybudował do tej pory obwodnicy Częstochowy. Mało tego nikt nie postawił na całej długości al. Wojska Polskiego ekranów dźwiękochłonnych (do wiadomości red. Haładyja: w latach siedemdziesiątych takich ekranów chyba nawet nie znano, a nawet jeśli to wtedy nie były przecież potrzebne).

                Pragnę przypomnieć, że w chwili obecnej krytykowana bezpłatna trasa zbudowana za czasów Gierka będzie przerobiona na płatny wyrób "autostradopodobny".
                Już mogę współczuć ludziom,którzy mieszkają wzdłuż dawnej trasy warszawskiej i mieszkańcom np. Kruszyny, którzy zostaną odcięci od świata.

                Panie redaktorze Haładyj proponuje trochę więcej refleksji przy pisaniu kolejnych komentarzy.
                  • rk111 Re: Tomasz Haładyja to dureń dopasowujący fakty 09.01.13, 19:24
                    Tylko że większość czasu z tych 22 lat rządili pogrobowcy Edwarda czyli kolesie z SLD albo z PiSu, ostatnie lata normalności pokazuja ze niepotrzeba nam jakiegoś Gierka czy komuny zeby budować normalne drogi a wybudowano ich 100 razy więcej niz za Gierka, normalne zakłady choć nie są one własnościa komunistów z PZPR i KPZR tylko przywatnej inicjatywy zagranicznej ale tez i polskiej. Mieszkań nareszcie budujemy sporo choć ciągle za mało, nie trzeba czekac po 15 - 20 lat na przydiał jak za Gierka. więc spadaj z tym swoim Gierkiem, ludzkim panem co mógł zabić a jedynie do więzienia na całe lata wsadzał niepokornych.
                  • tom.gorecki Re: Tomasz Haładyja to dureń dopasowujący fakty 09.01.13, 21:00
                    krzych.korab napisał:

                    > do założonej tezy. Teza brzmi dokopać Gierkowi bo w 10 lat zrobił więcej niż so
                    > lidarni w 22 lata.

                    Mało tego, kiedy budowano tę trasę ("Gierkówkę"), to w Polsce NIKT nie umiał jej budować. Sprowadzono maszyny (zresztą z nimi były niezłe jaja), komputery do wyliczania łóków itp, jeżdżono na szkolenia. Wtedy budowano jednojezdniowe drogi metodą "łopata ziemia-powietrze". Co ciekawe, Niemcy 40 lat wcześniej też tak budowali autostrady, pomagając sobie cieżkim sprzętem.

                    W Polsce technologia stała na poziomie, no żebym nie skłamał, przedwonia - dużo "prac ręcznych". No ale maszyny drogie, drogi same w sobie niedrogie więc zagospodarowano niewykwalifikowaną siłę roboczą.

                    Wielu gimbusów nie rozmumie za bardzo, czemu ten zły Gierek a i Gomułka i Bierut nie zbudowali autostrad w Polsce. A no dlatego, że nie było pieniędzy, samochodów, żeby nimi jechac (kto wyda kasę na puste drogi? w momencie ukończenia obwodnica Trójmiasta - JEDNOJEZDNIOWA - była pusta jak przygraniczne białoruskie drogi w dzień po Sylwestrze).
                    Mało tego, Polsce potrzebne były asfaltowe drogi w ogóle - po II RP zostały tylko polne trakty, z rzadka brukowane! Na to poszła cała "para" powojennej budowy dróg. Nadrabialiśmy zapóźnienie.
                    Jako-takie drogi były na tzw "ziemiach wyzyskanych", ale to też w wielu wypadkach bruk dla koni, a nie ciężarówek. Bruk był popularny, bo koła w furmankach cięły w upały asfalt jak noże. To dlatego kazano je wymieniac na gumę.
                    Jak już nadrobiono i można było robić, przyszedł kryzys. Po Gierku zostały właśnie DK8/1 - wtedy najbardziej obciążona droga w Polsce, na granicy przepustowości i wiele dwujezdniowych wylotówek "donikąd" a także jakieś polne autostrady w piachu i bagnie (A2) czy jakieś pozaczynane obwodnice, jakies ogryzki dróg.
                    Z tymi ogryzkami to też zabawna sprawa: wtedy aby coś weszło do państwowego planu, misiało być w pewnym stopniu rozpoczęte. Wielu wojewodów pozaczynało tu i ówdzie jakieś inwestycje w nadziei, że nie spadną. Pospadały.
                    Może i dobrze - w latach 80, kiedy znów się przymierzano do startu planując "przewroty" polityczne w stylu ukraińskim (postkomuna) i skok na nowe kredyty, ekspresówki w Polsce miałybyć jednojezdniowe, tylko gdzieniegdzie z węzłami a często-gęsto światlami czy równorzędnymi skrzyżowaniami. Tzn "niekoniecznie tak", ale znając złodziejską naturę polityków, tak by to wyglądało.

                    --
                    "Za 6000 lat, gdy już ukończymy budowę trzech autostrad i zaczniemy budować czwartą, ktoś odkryje podobny grób - też będzie sensacja. Tylko, ze zamiast miedzianych ozdób będzie tam sygnet, dowód rejestracyjny BMW i komórka z aparatem, a w niej zdjęcia z czołowymi politykami (jakiś książe! Może lobbysta, może mafiozo?!)" (c) niejaki "antyliberal22" na forum gazeta.pl
                    • tom.gorecki Re: Tomasz Haładyja to dureń dopasowujący fakty 09.01.13, 21:01
                      tom.gorecki napisał:


                      > wyliczania łóków itp,

                      Ech, za dużo alt+litera i buond.

                      --
                      "Za 6000 lat, gdy już ukończymy budowę trzech autostrad i zaczniemy budować czwartą, ktoś odkryje podobny grób - też będzie sensacja. Tylko, ze zamiast miedzianych ozdób będzie tam sygnet, dowód rejestracyjny BMW i komórka z aparatem, a w niej zdjęcia z czołowymi politykami (jakiś książe! Może lobbysta, może mafiozo?!)" (c) niejaki "antyliberal22" na forum gazeta.pl
              • Gość: r.k Re: Edward Gierek... IP: *.play-internet.pl 09.01.13, 22:13
                taka prawda! wybudował i do tej pory jest, zresztą pałac kultury, zakłady przemysłowe i wiele innych.. owszem wziął na to kredyt, ale nie taki jak tuski i inne dziadostwo. proporcje są nie porównywalne! a przede wszystkim panie haładyja jak pan jeździ po tych drogach to pan za nie nie płaci! a na tych wspaniałych autostradach (choć sfinansowane są z naszych podatków) państwo robi biznes!
          • Gość: oi Re: Edward Gierek... IP: *.sta.tvknaszapraca.pl 09.01.13, 15:08
            Troszkę się mylisz,za Gierka budowano wiele potrzebnych i mało potrzebnych inwestycji było.
            To,że się rozwalały to głupie terminy i złodziejstwo budowlańców.Dzisiaj mamy podobnie(Modlin,czy kilkakrotnie sprzedawany ten sam tłuczeń pod autostrady).
            Gierek zadłużył kraj to fakt,jednak coś stworzył a nie tylko wyprzedawał to co poprzednie pokolenie wypracowało,
            Tak więc za jego czasów były plusy i minusy,jedno co pewne to to,że urzędników nie potrzebował pół miliona jak dzisiaj mamy.
            • Gość: TOhm ? IP: *.play-internet.pl 09.01.13, 15:53
              > Tych kochających Syrenkę,
              A teraz to polska myśl techniczna produkuje tuzin modeli aut rodzimego pomysłu prawda??? a może jednak ani jednego!!!

              > Wczasy Zakładowe,
              Teraz zwykły Polak może pojechać na wczasy zagraniczne lub krajowe jak weźmie kredyt w banku albo pod namiot i jeść śmieciowe żarcie "z budek" a nie mieszkać w ośrodku i wcinać 3 posiłki dziennie i do tego dostać jeszcze od zakładu pracy dofinansowanie do wczasów i kolonii. Kolonie dla dziecka obecnie to wydatek jak wczasy i które dziecko jeździ teraz na 21 dni kolonii?!

              >Czyny Społeczne,
              No tak to było bardzo złe, jak jasna anielka, na szczęście to pozostało do naszych czasów i już a za chwile zagra po raz kolejny Wielka Orkiestra Pana Owsiaka przecież to taki nowoczesny czyn społeczny nieprawdaż? Idź do szpitala zobacz ile sprzętu ma naklejone serduszko, z jednej strony to przerażające a z drugiej nasz naród umie jeszcze sobie pomóc.

              > blokowiska jeszcze trochę zostało.
              No, tak trzeba było dawniej złożyć wniosek o mieszkanie i czekać na nie 7 lat. Teraz Polak może iść na kolanach do banku i błagać żeby mu uznali zdolność kredytową i dali łaskawie kredyt na 25-30 lat spłacania. Jak nie uznają to dzięki Gierkowi będzie można mieszkać w tej znienawidzonej wielkiej płycie gnieżdżąc się w jednym mieszkaniu z rodzicami, inaczej trzeba by było lepić domki z gliny.

              > Niech sobie powspominają to co zepsuli.
              Ciekawe co za 40 lat będziemy wspominać z czasów obecnych?
              Czy ktoś z animi zatęskni?
              Czy coś z nich przetrwa?
              • rk111 Re: Masz racje 09.01.13, 19:29
                Byli "złodzieje " ja bym ich nazwał załatwiacze bo nic normalnie nie można był kupić dlatego wszystko było załatwiane ' Kradzione" tak mówili UBecy i ich kapusie.
              • Gość: GOSCIU Re: Masz racje IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.01.13, 22:58
                Komuna polegala na wyeliminowaniu wlasnosci prywatnej.
                Zabrac ziemie bogatym chlopom rozdac biednym
                zabrac fabryki fabrykantom i dac wladzy ludowej
                wszyscy biedni ale rowni.
                -a teraz wykazaywali sie panowie z KCPZPR
                kto sie wykazywal np:w kablowaniu dostal przydzial na mieszkanie
                lub talon na samochod albo jeszcze wyjechal na wczasy do bulgarii
                a reszta choloty puste haki w sklepach a kobiety na 8 marca od sekretorza zakladowego
                dostaja rajstopy i kawe - oj jaki on byl dobry chlop jak potrafil zadbac o zaloge a ze sam
                budowal juz drugi dom i mial 2 polonezy to juz cicho bo mial uklady wiadomo gdzie
                i lepiej bylo nie podskakiwac bo mogles zostac aresztowany za dzialalnosc na szkode wladzy ludowej.Przypomnijcie sobie te dobre czasy.
      • marillion73 Teraz jest lepsza technika i co? 10.01.13, 00:06
        Mamy dzisiaj dużo lepsze technologie i okazuje się, że nawet aleje z kostką brukową trzeba poprawiać ciągle, choć te stare z kostki ulice przykryte asfaltem do dziś dnia są dobre. O innych fuszerach nie wspomnę. Więc co się czepiać Gierka, rzeczywiście jeździlibyśmy polnymi drogami jakby nie dawniejsze inwestycje. Dzisiaj nowe drogi sypią się po miesiącu. a Haladyj jakiś zdziwiony jest fuszerkami sprzed półwiecza.
          • Gość: oi Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.sta.tvknaszapraca.pl 09.01.13, 19:50
            Była do samych Gliwic Radzieccy przyjaciele ją delikatnie mówiąc zdemontowali na kilku odcinkach.
            Jak wszystko co Niemcy w tamtych latach budowali autostrada to była przykrywka,faktycznie była to droga dla ciężkiego sprzętu wojskowego.
            Co by o niej nie mówić na tamte czasy była nowoczesna a i nasi z niej skorzystali przykrywając płyty betonowe asfaltem czy tam masą bitumiczną.
            • tom.gorecki Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 09.01.13, 20:46
              Gość portalu: oi napisał(a):

              > Była do samych Gliwic Radzieccy przyjaciele ją delikatnie mówiąc zdemontowali n
              > a kilku odcinkach.

              Betonu lanego nie da się zdemontować, więc bajeczki dziadziuna schowaj w buty. Na RABie do Królewca i na obecnej 22 (ta sama technologia) radzieccy próbowali dźwigać płyty, bo myśleli, że to kładzione prefabrykaty. Pourywali narożniki i tak zostawili. Poszukaj zdjęć, szzczególnie na odcinkach od Elbląga do Św Siekierki.

              > Jak wszystko co Niemcy w tamtych latach budowali autostrada to była przykrywka,
              > faktycznie była to droga dla ciężkiego sprzętu wojskowego.

              Bezedura. Przerzut wojsk autostradami? Trwa i kosztuje i jest nieefektywny. Znów dziadkowe bajania i dywagacje z forów dla gimnazjalistów. Wojsko przerzuca się pociągami. Autostrady to tylko w drugim rzucie, powoli.

              --
              "Za 6000 lat, gdy już ukończymy budowę trzech autostrad i zaczniemy budować czwartą, ktoś odkryje podobny grób - też będzie sensacja. Tylko, ze zamiast miedzianych ozdób będzie tam sygnet, dowód rejestracyjny BMW i komórka z aparatem, a w niej zdjęcia z czołowymi politykami (jakiś książe! Może lobbysta, może mafiozo?!)" (c) niejaki "antyliberal22" na forum gazeta.pl
              • Gość: oi Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.sta.tvknaszapraca.pl 09.01.13, 23:50
                A czy to był lany beton?
                Jechałem tamtędy z 1000 razy i o ile sobie przypominam to były płyty ,więc schowaj swoje wypociny dla dzieci.
                Czego nie zdemontowali to zniszczyli tak trudno pojąć?
                A bajki( jak twierdzisz ) faktycznie dziadka przy budowie tej drogi pracował podobnie jak wielu innych górników ściągniętych do pracy przy niej z terenów dolnego i górnego śląska.
                Co do transportu wojska masz pojęcie raczej mgliste bo ta droga była do tego celu wykorzystywana.
                • tom.gorecki Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 14.01.13, 13:07
                  Gość portalu: oi napisał(a):

                  > A czy to był lany beton?

                  Tak. Poczytaj.

                  > Jechałem tamtędy z 1000 razy i o ile sobie przypominam to były płyty ,więc scho
                  > waj swoje wypociny dla dzieci.

                  Mało pamiętasz. Niewiele wiesz. Taka technologia. Do szkół, szczylku.

                  > Czego nie zdemontowali to zniszczyli tak trudno pojąć?

                  Napisałem ci, co się stało. Posłuchaj mądrzejszych, dobra?

                  > A bajki( jak twierdzisz ) faktycznie dziadka przy budowie tej drogi pracował p
                  > odobnie jak wielu innych górników ściągniętych do pracy przy niej z terenów dol
                  > nego i górnego śląska.

                  No bez jaj - kogo chcesz w konia zrobić?

                  > Co do transportu wojska masz pojęcie raczej mgliste bo ta droga była do tego ce
                  > lu wykorzystywana.

                  Jak każda droga. Ale nie po to ją budowano.
                  --
                  "Za 6000 lat, gdy już ukończymy budowę trzech autostrad i zaczniemy budować czwartą, ktoś odkryje podobny grób - też będzie sensacja. Tylko, ze zamiast miedzianych ozdób będzie tam sygnet, dowód rejestracyjny BMW i komórka z aparatem, a w niej zdjęcia z czołowymi politykami (jakiś książe! Może lobbysta, może mafiozo?!)" (c) niejaki "antyliberal22" na forum gazeta.pl
              • Gość: oi Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.sta.tvknaszapraca.pl 10.01.13, 00:32
                Tu masz jedno
                upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Autobahnnetz_1934.jpg
                I nie wymyślaj jakichś teorii,,
                Cyt.Zaraz po dojściu do władzy Hitlera oraz po ogłoszeniu się przez niego führerem ogłosił on wprowadzenie w życie planu czteroletniego, który miał na celu przywrócenie powszechniej służby wojskowej oraz rozbudowy armii. W trakcie trwania planu czteroletniego postanowiono zbudować również autostrady, które podczas trwania planowanej wojny pozwoliłyby na szybkie przemieszczanie się pojazdów opancerzonych.
                • wredny_menel Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 10.01.13, 09:32
                  Gość portalu: oi napisał(a):

                  > Tu masz jedno
                  > upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Autobahnnetz_1934.jpg
                  > I nie wymyślaj jakichś teorii,,
                  > Cyt.Zaraz po dojściu do władzy Hitlera oraz po ogłoszeniu się przez niego führe
                  > rem ogłosił on wprowadzenie w życie planu czteroletniego, który miał na celu pr
                  > zywrócenie powszechniej służby wojskowej oraz rozbudowy armii. W trakcie trwani
                  > a planu czteroletniego postanowiono zbudować również autostrady, które podczas
                  > trwania planowanej wojny pozwoliłyby na szybkie przemieszczanie się pojazdów op
                  > ancerzonych.

                  Bredzisz jak Haładaj z Częstochowy ;D

                  Mapka(1934) która wskazałeś to typowy wytwór goebelsowskiej propagandy ;/

                  Real w skrócie masz w także w Wiki :

                  Autostrada A6 (Polska)
                  pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A6_(Polska)
                  Autostrada A4 (Polska) // Historia budowy
                  pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A4_(Polska)
                  Pierwsze odcinki autostrad zostały ukończone w 1936 roku a później zaniechano ich budowy
                  bo stal i cement były potrzebne Hitlerowi na inwestycje stricte militarne.
                  Autostrada Berlin - Gliwice kończyła się w okolicach Brzegu (pomijając krótkie odcinki pod Gliwicami).

                  Pomysł z poruszaniem się wojsk po autostradzie to idiotyzm i nawet niemcy
                  na to nie wpadli - z co najmniej dwóch powodów:
                  - zużycie cennego paliwa którego w Rzeszy było brak,
                  - ograniczony resurs ówczesnego sprzętu pancernego w zakresie możliwości przemieszczania się o własnym napędzie.
                  Z powyższych powodów podstawowym środkiem transportu były koleje.
                  Wbrew głoszonym poglądom ówczesna armia niemiecka była armią konną - posiadała ca 6 mln koni - cała artyleria oraz logistyka była oparta na transporcie konnym ;D - no tak ;DD

                  Pomysły na na poruszanie się autostradami wybili Niemcom Amerykanie i Anglicy przy pomocy
                  myśliwców i samolotów szturmowych w 1944/45.

                  Era Blitzkriegu poszła w niepamięć gdy Armia rosyjska nauczyła się zamykać worek
                  z idiotami prącymi bezmyślnie do przodu - jak w Stalingradzie.

                  Tak więc, Bredzisz jak Haładaj z Częstochowy ;DD
                  ====================================

                  --
                  jak władza będzie sobie obywatelami dooppe wycierała
                  to my też władzę wytrzemy... do trzeciego pokolenia ;/
                  • Gość: oi Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.sta.tvknaszapraca.pl 10.01.13, 16:47
                    T,że Hitlerowi plany się posypały to fakt,jednak faktem jest budowa tych autostrad w ilości ok.4000 kilometrów w latach 1934-42.
                    Nie chodzi mi o wychwalanie geniuszu Adolfa a jedynie porównanie do naszego Matoła,który niemal 80 lat po Adolfie robi buble i się jeszcze nimi chwali!
                    A dostępne technologie i maszyny wówczas i dziś to pikuś?
                    O kolei nawet nie ma co wspominać,porównaj sobie czas przejazdu parowozu w 1938rdo czasu przejazdu naszych pociągów na trasie Wrocław-Berlin.
                • tom.gorecki Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 14.01.13, 13:08
                  Gość portalu: oi napisał(a):

                  > Tu masz jedno
                  > <a href="upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Autobahnnetz_1934.jpg" target="_blank" rel="nofollow">upload.wikimedia.org/wikipedia/commons


                  Aaa taaak. Gimbusiki i wiki. :-D
                  Ić do ksionrzek!
                  --
                  "Za 6000 lat, gdy już ukończymy budowę trzech autostrad i zaczniemy budować czwartą, ktoś odkryje podobny grób - też będzie sensacja. Tylko, ze zamiast miedzianych ozdób będzie tam sygnet, dowód rejestracyjny BMW i komórka z aparatem, a w niej zdjęcia z czołowymi politykami (jakiś książe! Może lobbysta, może mafiozo?!)" (c) niejaki "antyliberal22" na forum gazeta.pl
    • Gość: xx Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.01.13, 14:01
      Typowy paszkwil przeciwko Gierkowi, no ale głupi czytelnik łyknie, uwierzy i będzie powtarzał, a przecież taki jest cel propagandowy tego typu bzdetów. Prawda taka panie haładyj, że gdyby nie Gierek i jego inwestycje to dalej byś pan ganiał się z małpami w lesie, mieszkał w lepiance i robił pod siebie. Ja jestem ciekaw jak będa wyglądały wychwalane przez pana autostrady za 40 lat? Szkoda jeszcze że nic pan nie napisał o A4 do Krakowa, wiecznie remontowanej. Ale to już nie jest fuszerka, bo została wybudowana już po 1989, a od tego czasu wszystko jest przecież cudowne.
    • makler666 Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 09.01.13, 14:11
      slawekckm napisał:

      > Rozumiem że jest Pan wie Pan jaki temat porusza i na obronę swego zdania potraf
      > i wskazać wiele dróg wybudowanych w ostatniej 10-cio latce które cieszą nas swą
      > doskonałością?!
      Jak ktoś chce popisać pod moim nickiem zapraszam na parkiet.com

      czarzasty@wp.pl
      Hasło : damazy16

      Bankier.pl
      don_patrowicz
      Hasło damazy16
      Gazeta.pl
      makler666
      Hasło : damazy16
    • Gość: xyz Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.Netcominternet.pl 09.01.13, 14:27
      ten Ha__dyj to guzik wie, jeszcze na świecie go nie było a gierkówka już była , obecna partia tylko potrafi dziury w jezdni lepić ale i tak mizernie , gdyby coś wiedział d____ń na temat dróg i zasięgnął o danych technicznych nawierzchni, ale pan ? Haładyji /jest zbyt leniwy/ tylko myśli o sobie jak tu zaistnieć w Częstochowie na gazecie i pisze bzdurne mizerne teksty pod publike. Do tej pory by chodził po leśnych drogach bo przez te 20 latek to tylko remontowali to co było.
    • Gość: TOhm Przykład - Gierek E16 vs. PO lotnisko Modlin 1:0 IP: *.play-internet.pl 09.01.13, 14:34
      Panie Haładyj gdyby za czasów Gierka synowie tego narodu nie rozkradali cementu z budów zastępując go piaskiem i wapnem to te budowle stałby do dziś pomimo że planowano je na tamtejsze obciążenie ruchem a nie dzisiejsze.
      Panie Haładyj popatrz na to co się stało z:
      - pasem na lotnisku w Modlinie, nie po kilku, czy parunastu latach a po paru tygodniach,
      - popatrz na warszawki "Bubel Narodowy",
      - na autostrady o "zdolności przejezdnej",
      - nasz lokalny rozruch tramwajowej linii na Błeszno,
      - rozpadającą się kostkę brukową w Alejach czy pod PKP,
      - beznadziejność efektów remontu Alei i Placu Biegańskiego już na etapie projektu (nie można postawić nawet lodowiska przed ratuszem, brak szaletów miejskich)
      i wiele innych osiągnięć architektury "nowożytnej" i zastanów się nad swoim bełkotem.
      Przykro to mówić ale obecne wytwory ustawy o zamówieniach publicznych tej "gierkowej tandecie" do pięt nie dorastają ani ilościowo ani jakościowo.

      • Gość: asdf Re: Przykład - Gierek E16 vs. PO lotnisko Modlin IP: *.gre.pl 09.01.13, 15:02
        dokładnie....

        Solidaruchiwa propafanda wyborczej trwa dalej. A może by tak redaktor uzupełnił artykuł o listę inwestycji 3RP wraz z dopiskiem które z nich były poprawiana praktycznie zaraz po otwarciu? obawiam się, że 90% inwestycji było fuszerką, którą potem poprawiano za nasze pieniądze praktycznie budując ponownie.
        Jeśli już przy drogach jesteśmy to:
        autostrada a4- chyba wyjaśniać nie trzeba- do tej pory to coś się nie powinno autostradą nazywać bo jest w permanentnym remoncie
        most w Gorzyczkach (a1) - nie dopuszczony do eksploatacji bo źle zaprojektowany a potem źle zrobiony. A to tylko 2 przykłady.
        Za Gierka jak coś zrobiono to do tej pory jest używane chyba, że solidaruchy rozkradły w latach 90.
        Taka ta DK1 zła w/g redaktora a co takiego obecny rząd ma w planach- zrobienie z niej autostrady za którą będziemy musieli płacić a póki co jest za free bo raz już a nią "zapłaciliśmy"- ot, postęp...
        redaktor chyba w innej Polsce żyje....

        Prawda jest taka, że DK1 budowało wojsko, zwykli ludzie a nie drogowcy więc trzeba przyznać, że wyszło całkiem dobrze. Gdyby nie ta droga Częstochowa była by praktycznie odcięta od świata....
    • Gość: gość Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.dynamic.chello.pl 09.01.13, 14:54
      Mam gdzieś polityków wszelkich opcji, prawej, lewej strony, opcji zielonej, fioletowej itp. Wszystko to plugawcy którzy myślą przede wszystkim o swoim własnym interesie. Ale trzeba być debilem żeby napisać taki paszkwil jak ten redaktora. Gdyby nie ten zły czerwony Gierek to połowa ludzi w Polsce żyłaby do dzisiaj na klepisku. Władze po 89 roku zajmują się przede wszystkim sprzedażą wszystkiego co można sprzedać oraz zaciąganiem kredytów. Jeśli coś już się buduje, to jest to budowane za pieniądze z UE (oczywiście również sfuszerowane). Rozumiem że redaktor trudni się pisaniem artykułów pod konkretną opcję polityczną? Zresztą nie trzeba o to pytać, to widać, słychać i czuć. Bardzo szlachetnie, może posadka w jakimś ministerstwie propagandy już czeka.
    • mille666 Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma... 09.01.13, 15:18
      Gdyby autor miał pojęcie o "jakości" dzisiejszego budownictwa to by mu mina zrzędła, chyba, że reprezentuje interesy tych, dla których jak najbardziej zasadne jest budowanie byle czego i byle jak, by to w efekcie latami "remontować" - to proste: naród spłaci inwestycje, a obłowią się decydenci i prezesi firm.
    • 1europejczyk Proponowac w suwerennym kraju sowieckiego kacyka 09.01.13, 15:19
      na okoliczność Jego setnej rocznicy urodzin, jako patrona roku to trzeba mieć zwyczajnie albo gó... zamiast mózgu albo inny dużo bardziej podstępny bo usytuowany w sferze funkcjonujących i obowiazujacych stereotypów cel.
      Cel jakim od lat wydaje się być jest próba wprowadzenia ludzi rządzących PRL-em (a wiec sprzedajnego Moskwie bezideowego, karierowiczowskiego i jak się później w czasach transformacji systemowej okazało złodziejskiego szamba) do krajowego naszego dziedzictwa.

      A przecież to byli w prostej linii kontynuatorzy systemu moskiewskiego namiestnictwa nazywanego dyktaturą proletariatu wprowadzonego w naszym kraju stalinowskim krwawym terrorem.

      Ich miejsce (z tym pośmiertnym włącznie) jest bardziej przed Trybunałem Stanu niż gdziekolwiek indziej
      Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma...
        • 1europejczyk Krajem rzadzi caly czas ta sama, demokratycznie 09.01.13, 16:35
          wybrana żądna władzy, wyszczekana "patriotyzmem", opętana watykańskim wstecznictwem okrągłostołowa, "zasłużona", dobrze jeśli tylko upośledzona umysłowo i warcholska a nie złodziejska hołota, zwykle podwórkowe gó...arstwo, banda skretyniałych ale "patriotycznych" najczęściej uniwersyteckich żądnych władzy albo zasrańców albo beztroskich i nieodpowiedzialnych pieszczoszków.
          To co przez dwadzieścia już lat będąc u władzy budowali w naszym kraju jest dokładnie na tą ich miarę: blisko tysiąc miliardów złotych długów (tylko tych państwowych) , pewnie już blisko dwa i pol miliona rodaków na emigracji a oni się wzajemnie przy byle okazji odznaczają ...
          "Patriotyczne" żebracze gnojki, gó...arstwo, złodziejska hołota ale w coraz bardziej znaczącej części, od czasu kiedy SLD tonie, nasza własna przez nas wybrana a nie jak w PRL-u narzucone moskiewskim krwawym terrorem sprzedajne i donosicielskie szamnbo !!!

          Re: Proponowac w suwerennym kraju sowieckiego ka
      • Gość: Selas Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.adsl.inetia.pl 10.01.13, 01:41
        Polska miała duży wzrost gospodarczy dzięki kredytom które spłaciliśmy dopiero kilka lat temu, a właśnie te kredyty doprowadziły do zapaści finansowej w latach osiemdziesiątych.

        Do lekarza specjalisty trafiało się szybko, ale ten lekarz specjalista miał na stanie sprzęt i leki które na zachodzie były uznawane za przestarzałe, mimo tego propaganda określała je mianem "nowoczesne". Nie wiem jak było ze spożyciem mięsa, bez względu na to kogo pytam, wszyscy wspominają kolejki i może nie puste pułki, to było później, ale ogólny niedobór towarów które dla nas dzisiaj są normalnością. Za to pamięta pan jajka? Kupowało się dziesięć, w tym pięć zbuków. Albo pomarańcze kubańskie, takie niedobre, kwaśne, zielone? Mógłbym długo wymieniać.
        • Gość: Tomasz Jaskóła Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.01.13, 03:35
          jaskola.pl/wordpress/?p=1455
          Na początku 2013 roku przyszło mi strawić nie tylko brak końca świata, lecz również pomysły niektórych rodaków. 21 grudnia 2012 roku nie pierdulnęło i Ziemia żyje nadal. Niestety trauma i obciążenie psyche, z tego powodu, niektórym współplemieńcom uczyniła prawdziwe i chyba nieodwracalne szkody w osobowości.

          Słusznie świętujemy w 2013 roku 150 rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego. (Ja również 150 londyńskiego metra :)) Ale SLD postanowiło uhonorować także 100 lecie urodzin … Edwarda Gierka - byłego I sekretarza KC PZPR. Uff … zestawienie zatem Traugutta z Gierkiem … No, bez wątpienia to znak czasu. Tak jakby w jednym rzędzie po Orła Białego stanął Zbigniew Romaszewski i Czesław Kiszczak.

          Uczynienie z Gierka symbolu, patrona 2013 roku, tego koślawego, aczkolwiek jowialnego I sekretarza ma chyba głęboki sens. Otóż elity postkomunistyczne testują naszą indolencję historyczną, nasze schamienie, wreszcie pamięć historyczną. testują czy już nasz ogłupiono? Sprawdzają czy można sobie pozwalać na swoistą ewaporację. Zaczyna mnie to nie dziwić, bo stopień głupoty, która opanował młodych ludzi jest tak spory, że samo nazwisko może budzić skojarzenia jakby pozytywne.

          Dlaczego nie wolno nam uczynić tego błędu i nie wolno wspierać tej szkodliwej propozycji. Znalazłbym sporo argumentów, ale dwa, trzy uznam za kluczowe. Pierwszym z nich jest ekonomia, stan gospodarki, drugim stan państwa - biurokracja i system bezpieczeństwa, trzecim prawa człowieka i opozycyjność.

          Ekonomia głupcze! Edward Gierek w latach 70 - tych XX wieku, próbował ratować centralnie planowaną gospodarkę kredytami z zachodu. Sprzyjało temu tzw. detante - odprężenie w zimnej wojnie. Z kolei zachód chętnie uczynił z kredytu broń. Te kredyty zostały spłacone bodaj dwa lata temu, zatem w 2011 roku i to umorzeniu nam długów w latach 90 - tych o 50 %. Tym samym wygrzebaliśmy się z bagna gospodarczego zaserwowanego nam przez niewydolną gospodarkę, rządzoną przez Głupców i złodziei dopiero 2 lata temu. Czyż nie jest to argument przeciwko?

          Drugim czynnikiem jest państwo. Gierek, aby utrzymać władzę, poszerzyć ja dla siebie i swojej ekipy - cały czas był to np. premier Piotr Jaroszewicz, dokonał zmian administracyjnych. Powołano 49 województw, m.in. częstochowskie, gdzie ulokowano nową kastę - biurokrację, do dziś duszącą Polskę. Kolejna wielka klęska i ogromny balast dla państwa. Oczywiście jakość owej biurokracji była marna - to ludzie z PZPR - korupcja, nepotyzm, brak kultury, wreszcie zasada petent mój wróg, mówi samo za siebie.

          Trzecim istotnym argumentem jest stan praw człowieka. I nie chodzi tylko o ponad 100 % wzrostu liczby funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa, ale przede wszystkim o poprawkę konstytucyjną z 1976 roku. Wpisano do Konstytucji dwa ważne artykuły: po pierwsze wieczysty sojusz PRL z ZSRR, a po drugie uznanie, że przewodnią siła w Polsce (wiodącą do końca świata), będzie Polska Zjednoczona Partia Robotnicza. Po co wpisano te poprawki? Otóż w 1976 roku Polska stawała się sygnatariuszem Międzynarodowych Paktów Praw Politycznych z Nowego Jorku, które dawały obywatelom ogromne argumenty kontroli państwa. Obywatele mogli odwoływać się do Komisji Praw Człowieka, słowem skarżyć swoje państwo. Dodatkowo podkreślono prawa do wolności słowa, wypowiedzi, sumienia, wreszcie powstania wolnych związków zawodowych (nie bez przyczyny powstawały w II dekadzie lat 70 - tych XX wieku WZZ - ety, czy KPN, KOR, KSS KOR itd.

          Ale co ma to wspólnego z poprawkami do konstytucji. Otóż ma i to dużo. To właśnie Gierek wprowadził poprawki, gdyż chodziło o to, aby trzymać opozycję w ryzach, gdyż potencjalnie wartości tj. sojusz z ZSRR i przewodnia rola PZPR, w przypadku ich kontestowania mogły być potraktowane jako ZBRODNIA STANU, za którą można było orzec KARĘ ŚMIERCI I powiesić człowieka. Tak miał to być straszak na obywateli. PRL ocieplał swój wizerunek na zachodzie za kredyty - coś za coś, ale jednocześnie wzmacniał dyktaturę i SB.

          Jeśli te argumenty Państwa nie przekonały i nadal uważacie, że I sekretarz KC PZPR wraz z całą swoją mitologicznie koślawą historią działania może być Patronem Roku 2013 to bez najmniejszych wątpliwości uznaję, że kryminaliści, bagno ludzkich osobowości oraz oportunizm i głupota zdobyła RZĄD DUSZ NAD NAMI.

          pozdrawiam
          Tomasz Jaskóła
      • gazda1812 Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To 10.01.13, 07:52

        > Za Gierka Polska cieszyła się szacunkiem na całym świecie !
        Dzięki któremu dostaliśmy kredyty, które potem zostały przejedzone i wpędziły nas w nędzę.
        > Była 10-tą potęgą gospodarczą na świecie 1!
        Tak, na cudzy koszt.
        > Spożycie mięsa na osobę było dwukrotnie większe niż obecnie !
        A ilu było wegetarian? Wegan? Ludzi świadomie ograniczających jedzenie tego niezdrowego produktu???
        > Do lekarza specjalisty czekało się jeden dzień !
        Tak, i Polska była krainą miodem i mlekiem płynącą. Tak mniej więcej do 1976 roku. Potem trzeba było zacząć spłacać kredyty i zaczął się zjazd w dół.

        Ale i ja jestem za tym, aby jakoś gierka upamiętnić. Aby nikt nie zapomniał, że życie na kredyt szybko się kończy a potem zaczyna się ból, płacz i zgrzytanie zębów.
    • safelogica Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma... 09.01.13, 15:41
      Właśnie skończyliśmy spłacać długi zaciągnięte w okresie rzadów Gierka. To niezaprzeczalny fakt. Ale mam drobne pytanie. Czy będzie kiedykolwiek można powiedzieć: właśnie skończylismy spłacać długi zaciągnięte w latach 1990 - 2013???!!! Obawiam się, że bez rewolucji nikt, nigdy tego powiedzieć nie będzie mógł. Jeśli chodzi o spłatę długów to nalezy dodać jeszcze jedno. Czy z inwestycji na które zaciągnęliśmy owe kredyty mieliśmy jakieś zyski. Obiektywnie przychody tylko z tytułu zbycia akcji przedsiębiorstw powstałych z kredytów Gierka były wyższe od tych kredytów, a gdzie zarobki ludzi, podatki ZUSy???
      Co będzie można sprzedać po Tusku, Kaczorze, SLD z lat 2001 - 2005???
      Zawsze jak czytam takie brednie to przypomina mi się sprawa sprzed 15 lat. Mój znajomy miał warsztat samochodowy, był dobrym mechanikiem, ale miał niedomyte ręce, poloneza, brak czasu i masę obowiązków. Co prawda postawił dom córce, dom synowi, sami z żona mieszkali w M4 w bloku, po na co im wille. Zmarło mu się. Jego syn przyjechał do mnie po pół roku: mercedes, chłopię zadbane, żel na włoskach, laska jako pasażer. Narzekał, że ojciec był nieudacznik bo nie mógł sobie pozwolić za życia ojca na te luksusy. Ale wszystko sprzedał i teraz ma luksusy a nie jak ojciec poloneza. Spotkałem go po dwóch kolejnych latach w hurtowni znajomego. Był operatorem wózka widłowego. Ojca majątku starczyło na dwa lata.
      • Gość: olka Re: Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz To IP: *.adsl.inetia.pl 09.01.13, 16:05
        No to "dziennikarzyna " dowalił. p. T.H. jak sie nie ma o czymś bladego pojecia to sie nie pisze.
        Skompromitowałes sie waść do cna. Nawet nie ma sensu z tym czymś polemizować bo to beznadziejne.
        Za Gierka była "tzw propaganda sukcesu. W porównaniu z dzisiejszym PR uprawianym miedzy innymi przez autora to "pikuś" . Sorry Pan Pikuś.
        PS. Gwoli prawdy to o puszczeniu DK1 przez miasto zdecydował ówczesny sekr. tow. Grygiel- co było oczywistym idiotyzmem.
        Uprzedzając reakcje "dyżurnych propagandzistów" należałam w swoim życiu do harcerstwa-1 zbiórka
    • angrusz1 Do połowy lat 70-tych 09.01.13, 15:47
      za Gierka następował szybki rozwój Polski - chociaż na kredyt .
      Od połowy kredyty już szły głównie na utrzymanie wysokiego poziomu życia - życia ponad stan , choć nie bardzo dostatnio .
      Dopiero w zeszłym roku skończono spłatę tych kredytów i to po obcięciu ich w sporej części .
      Nie jest to najlepszy sposób gospodarowania .
    • jvelzkeyek Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma... 09.01.13, 16:18
      2013

      rokiem Edwarda G. i Lecha W.



      2013 ogłaszam rokiem sekretarza i elektryka.

      Pierwszy erę otwierał, drugi domyka.

      Kapitał uwiódł obydwu idoli.

      Za pierwszego sekretarza bolało i za elektryka też boli.

      Obaj do Polski kapitalizm zaimportowali.

      Edwarda swoi potępili, Lecha kapitał chwali.

      Edward mimowolnie przygotował Lechowi podstawy systemu.

      Rok 2013 w rocznice urodzin należy się Pierwszemu i Drugiemu.Tekst linka
    • jan.go Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma... 09.01.13, 16:49
      Co fakt to fakt za Bieruta i Gomułki budowali dużo lepiej.Z drugiej strony sam tego nie zbudował tylko z 10 mil członków Solidarności w tym z tymi którzy teraz tworzą klasę rządzącą. Prponuję żeby solidarnie stali się patronami fuszerek przeszłych i obecnych i przyszłych. ( nie odniosłem się tu do tego ile kto zrobił tylko jak)
    • przem0_25 Edward Gierek, patron fuszerek - komentarz Toma... 09.01.13, 17:22
      Oj panie Haładyj , to nie Gierek budował i projektował DK1 tylko on rzucił pomysł i dał pieniądze , nadzorem , projektantem i wykonawcą przecież byli urzędnicy z Częstochowy którzy zadecydowali że tak ma przebiegać w porozumieniu z urbanistami z Politechniki, o wyglądzie zadecydowali projektanci z Politechniki , a budowali przecież wojskowi i ludność. Tą sytuacje można porównać budowy przez prezydenta miasta Akwaparku. On tylko daje przetarg i podpisuje papiery , a kto zrobi i jak zrobi mało go obchodzi . Ma być Akwapark. Aleś pan palną gafę. To tak jak bum się doczepiał do brzydkiego zdjęcie w pańskim artykule i się wyśmiewał z niego - Ale ten redaktor nie umie zdjęć robić,wiedząc że to zrobił firmowy fotograf na pańskie zlecenie.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka