Deklaracje śmieciow...

Komentarze do artykułu

Deklaracje śmieciowe składamy od poniedziałku 6 maja do końca miesiąca

Złożenie deklaracji jest obowiązkowe. To od niej zależy wysokość podatku, który będziemy płacimy od 1 lipca. Formularze są przyjmowane w punkcie Częstochowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego w budynku pałacu ślubów przy ul. Focha.

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Byłam złożyłam i mam to z głowy.Na Focha istny skandal.Tłumy ludzi wnioski przyjmuje jedna miła pani w którą walą wszystkie gromy.Wnioski w internecie są złe brak pieczątki na 1 stronie.Ludzie nie wzięli nr ksiąg wieczystych i działek a bez tego klapa.Złość i bałagan jak zwykle.To jedyny punkt.Drugi będzie otwarty 15 maja tak mówił urzędnik wściekłym ludziom.
    • IP: *.internetdsl.tpnet.pl

      Gość: wiera 06.05.13, 09:55 Odpowiedz
      Telewizja informowała, że deklaracje śmieciowe zawierają zbyt wiele informacji nikomu niepotrzebnych np. nr księgi wieczystej. Myślę, że władze naszego miasta też zweryfikują konieczność podawania zbyt wielu danych, wycofując konieczność ich podawania w deklaracji.
      • IP: *.internetdsl.tpnet.pl

        Gość: acotopo 06.05.13, 11:32 Odpowiedz
        Oni chcą niech sami przyjdą i spisza ile osób mieszka - myslę, że Częstochowa po 1 lipca będzie miała 100000 mieszkańców - debilna ustawa, debilne wykonanie...
        • IP: *.arbelon.com.pl

          Gość: polnisch wirtschaf 06.05.13, 13:59 Odpowiedz
          czy w cz-wskim SLD są ludzie myślący? a może za dużo stanowisk ma jedna osoba i trzech etatów nie potrafi ogranąć?
          ile liczy Częstochowa mieszkanców? czy od kilkuset tysięcy mieszkańców wnioski ma przyjąć jeden punkt czy jedna pani?
          jeśli nie potraficie myśleć i przewidywać, może dopuście kogos kto potrafi myśleć perspektywicznie i coś zorganizować?
          obawiam się , że tak będzie wyglądał odbiór odpadów od mieszkanców, jak "organizacja" tego punktu.
          typowe "polnische wirtschaft".
          • IP: *.arbelon.com.pl

            Gość: do GW 07.05.13, 07:21 Odpowiedz
            najpierw udajcie się na Focha, wypytajcie, co i jak i dopiero potem piszcie i udzielajcie rad.
            po co zamieszczaliście linki i odnosinki do wniosków, skoro ponoć są one nieaktualne. i osoby musiały wypełniać dwa razy?
            czy wnioski można składać listem poleconym? jest spora grupa ludzi starszych, samotnych, schorowanych, nie "zawleką" się na Focha. kto ich podwiezie?
            co z podpisem elektronicznym? czy to w ogóle funkcjonuje?
            czy będą dodatkowe punkty odbioru wniosków?
            dlaczego władze miasta nie poinformowały mieszkanców o konieczności składania wniosków, np. informacja razem z podatkiem? jest spora grupa ludzie, nic o tym nie wie.
            na dzisiaj to jest jakaś parodia, częstochowski cyrk Matyjaszka i spółki a nie polityka odpadami.
    • 06.05.13, 15:03 Odpowiedz
      syf i burdel to dopiero będzie,
      a gdy tak wszyscy olali tą debilną ustawę i nie składali zadnych deklaracji
      • IP: *.42.0.164.alfanet24.pl

        Gość: a 06.05.13, 17:24 Odpowiedz
        Ludzie, czego WY sie tak pieklicie, przeciez jasno jest napisane w artykule, ze jak nie zlozycie deklaracji, to wtedy CzPK samo wystawi decyzję. Wiec tak czy siak bedziecie w rejestrze,w iec skoro kolesie ktorzy dostali prace w śmieciach to bedą robic, to po co sie wysilac?

        Wiekszej oplaty i tak nalozyc nie mogą.
        • IP: *.adsl.inetia.pl

          Gość: Internauta 06.05.13, 18:06 Odpowiedz
          Próbuje złożyć elektronicznie deklaracje za pomocą "ePUAP" i jest gotowy formularz przeznaczony dla urzędów ale , gdy wpisuje miasto: Częstochowa wyświetla się informacja: "Nie znaleziono informacji o możliwości załatwienia sprawy we wskazanej miejscowości" W związku z tym w jaki sposób złożyć deklaracje elektronicznie?? (chyba nasz UM nie nadąża za rewolucją elektroniczną) chyba że robie coś źle?
          • IP: 212.59.252.*

            Gość: gość... 06.05.13, 20:19 Odpowiedz
            no właśnie! dlaczego nie można złożyć deklaracji elektronicznie?!!!! A gdzie mogę pobrać czysty druk (czemu nie w internecie?!) wypełnić na spokojnie w domu i wysłać listem poleconym??!
            Organizacja pod psem jak zwykle w Czewie!
            Skandal.
            • 07.05.13, 11:29 Odpowiedz
              Elektronicznie tylko wtedy, gdy się ma elektroniczny podpis.
              • IP: *.42.12.143.alfanet24.pl

                Gość: paju 07.05.13, 19:45 Odpowiedz
                A dlaczego trzeba mieć podpis elektroniczny do składania śmiesznej deklaracji......

                Ja z Urzędem Skarbowym rozliczałem się elektronicznie i nie potrzeba żadnego podpisu elektronicznego do tego, wiec czemu UM nie wprowadzi czegoś takiego jak Skarbówka z pitami bardzo by to ułatwiło ludziom życie i rozładowało kolejki z tym związane.

                A co do złe podanych wniosków i braku jakiegoś miejsca na pieczątkę trzeba winić Śmieciową Gazetę Wyborcza bo to ona zamieszcza odnośniki do takowych deklaracji i naraża ludzi na stres z ponownym ich wypełnianiem na miejscu.
    • IP: *.arbelon.com.pl

      Gość: ekolog 06.05.13, 18:37 Odpowiedz
      deklaracja powinna mieć jedną stronę A4. tymczasem mamy broszurkę. Marnuje się papier, wycina lasy. System nauczył polskiego biurokratę jak umęczyć obywatela, ale już nie nauczył go myśleć proekologicznie
      numer geodezyjny działki, księgi wieczystej,
      szkoda że nie numer buta, ile kurzu wnoszę na posesję.
      • IP: 109.95.25.*

        Gość: ainafets 06.05.13, 18:45 Odpowiedz
        A może jeszcze numer konta bankowego? - chory kraj.
        • 06.05.13, 21:27 Odpowiedz
          W deklaracjach niektórych gmin jest pytanie o numer konta. Po jakiego grzyba im ta informacja?
          Poza tym - uwaga do pierwszego wpisu. Co jest nie tak z tymi deklaracjami w Internecie?
          Pobrałam, wydrukowałam i wypełniłam, a teraz chciałabym złożyć i co? Będę musiała pobrać druk z Focha i znowu wypełnić? Bo co? Bo nie ma rubryki na jakąś pieczątkę? A bez rubryki to już pieczątki nie mogą przywalić?
          To idiotyzm.
          • IP: *.arbelon.com.pl

            Gość: tumanolandia 06.05.13, 22:08 Odpowiedz
            znając życie i "zdolności" organizacyjne polskich urzędasów, okaże się że wszystkie deklaracje są złe. brakuje jeszcze tego i tego. bo ktoś tam czegoś zapomniał a ma być. od 15 maja wymyślą nowe deklaracje, żeby jeszcze określić to czy tamto.
            a w lipcu lasy i rowy utoną w śmieciach, bo nie będzie miał kto ich odebrać. i wtedy odpowidzialnych przniesie się do na wyższe stołki do Warszawy.
            jeśli już z drukami deklaracji jest problem, te w internecie nie odpowiadają tym w biurze, to co będzie dalej. wierzycie, że kilkaset tysięcy ludzi dostanie pojemniki, np. na popiół. a kto je zrobi?
          • 07.05.13, 05:36 Odpowiedz
            wczoraj nie było pieczątki więc ludzie musieli wypełniać po raz drugi druk z pieczątką
    • IP: *.gre.pl

      Gość: nikt 06.05.13, 23:11 Odpowiedz
      Ciekawe ile osób nie ma zielonego pojęcia o tym, że trzeba jakąś deklarację składać. Gdybym przypadkiem nie zobaczył nagłówka tego artykułu na stronie gazety, nie miałbym o tym zielonego pojęcia.
      Dlaczego taka deklaracja nie jest wysyłana na adres posesji? I dlaczego nie można jej odesłać poleconym??
      • IP: *.adsl.inetia.pl

        Gość: gość 07.05.13, 10:04 Odpowiedz
        Deklaracji nie złożyłam i nie mam zamiaru. Jestem mieszkanką SM i ostatecznie to i tak spółdzielnia podejmie za mnie decyzję odnośnie śmieci. Deklaracji nie podpiszę ze względu na to,że dla mnie jest ona nieczytelna. Po pierwsze to nie zawiera stawek jakie będą obowiązywały za śmieci segregowane bądź niesegregowane. Nie zawiera nawet żadnego odnośnika gdzie sobie takie stawki mogę sprawdzić. Śmieci podzielono na selektywne i nieselektywne. Skąd ja mam wiedzieć jakie kryteria zostaną wprowadzone w przypadku śmieci selektywnych. Nie jestem duchem świętym i nie mam pojęcia na ile grup zostaną podzielone te odpady. Może okazać się,że koszty segregacji odpadów przekroczą związane z tym oszczędności . Nie chcę już nawet myśleć o karach jakie ponosić będą użytkownicy śmietnika za nieprawidłowo selekcjonowane odpady co na osiedlu niestety zdarzać się będzie pewnie całkiem często.Zawinią jednostki, a kara dosięgnie wszystkich. Dziwię się ludziom zamieszkującym budynku wielorodzinne, którzy dla kilkunastu złotych miesięcznie w ciemno wybierają selektywny wywóz śmieci. Całkowity brak myślenia perspektywicznego.
        Nie mam zamiaru udostępniać w deklaracji śmieciowej swojego numeru Pesel gdyż mija się to dla mnie z celem . Imię , nazwisko, adres i ilość osób w gospodarstwie domowym to wystarczająca ilość danych .
    • 07.05.13, 10:31 Odpowiedz
      Jestem mieszkańcem spółdzielni, moje mieszkanie ma wyodrębnioną własność i prawo do gruntu, a więc jestem zobowiązany do złożenia deklaracji oraz załącznika 1A czyli zapotrzebowania na pojemniki śmieciowe. Gdzie te pojemniki zostaną mi wstawione - do przedpokoju czy do sypialni?

      • IP: *.adsl.inetia.pl

        Gość: x 07.05.13, 14:17 Odpowiedz
        rzadko tu pisze ale powiem jedno................. kto to Ku... wymyślił i kto ma z tego kasę. Jedynie mi si,e lokalizacja podoba hahahah pałać ślubów . hahahha
      • IP: *.internetdsl.tpnet.pl

        Gość: !!! 16.05.13, 09:49 Odpowiedz
        Załącznik 1 b masz wypełnić!!! chyba, że mieszkasz w budynku w którym jest PONIŻEJ 10 lokali.
      • IP: 109.95.25.*

        Gość: ainafets 19.05.13, 12:01 Odpowiedz
        Mieszkam w bloku, ale mam odrębną własnośc więc musiałam składac deklarację.
        Stałam ponad 1,5 godziny w kolejce żeby ją złożyc.
        Deklarację wypełniałam w domu - wydawała mi się prosta do wypełnienia.
        Przy składaniu okazało się, że wypełniłam ją źle i musiałam drugi raz ją wypełniac na miejscu.
        Wpisałam stawkę 12,50 zł i dwie litery zł okazały się niepotrzebne i przez te dwie litery zł musiałam drugi raz wypełniac. Jak dla mnie chore. Czy jest napisane zł czy nie, to moim zdaniem nieistotny szczegół. Wzoru jak wypełnic deklarację w punkcie przyjmującym deklaracje oczywiście nie ma, jak też druków deklaracji bez kolejki pobrac nie można. Składam w szkole na Rakowskiej.
        Musiałam jeszcze wypełnic rubryki co do kosza. To już podyktował mi urzędnik przyjmujący deklaracje. Chore, chore, chore.
        Ja blokowiec wypełniam rubryki dotyczące kosza.
    • IP: *.play-internet.pl

      Gość: TOhm 07.05.13, 21:47 Odpowiedz
      1. Druki to porażka, co to ma być PIT z załącznikiem?, szkoda drzew!
      2. Po co komu numer księgi wieczystej i numer działki geodezyjnej??!!! Czy posesje i domy nie mają już adresów i numerów? Może jeszcze współrzędne GPS i wysokość nad poziomem morza?
      3. Po co komu informacja jaką ja mam powierzchnię grzewczą, czy jacyś geniusze będą na podstawie tego wyliczać mi limit popiołu??? Ja wiem że potrzebuje 240l/miesiąc grzewczy na popiół, powierzchnia grzewcza gó... ma do tego, nie stać mnie na super energetyczny węgiel.
      4. Brak możliwości wysłania elektronicznego przez ePUAP = mega porażka.
      5. Na stronie www.odpady.czestochowa.pl brak informacji jakimi pojemnościami zbiorników można dysponować, jak sobie wpiszę 123,4L to mi taki wyprodukują?
      6. Limit 60L odpadów na osobę, przepraszam, czy to jest żart? Teraz miałem 240 na 3 osoby a będę miał 180 za 200% kosztów obecnego 240!!! A w blokach jak ludzie będą wyrzucać powyżej limitu 60L/os. to co, śmieci będą się walać w hałdach na ulicach jak podczas strajku śmieciarzy we Włoszech bo pojemniki na osiedlach będą za małe?
      7. Gdyby nie to że czytam czasem GW i wczoraj przez przypadek sprawdziłem stare art. to bym nic nie wiedział o konieczności złożenia deklaracji do końca miesiąca !!!!!!!!!!!!

      Wiem jedno z uwagi na pkt. 3 i 6 polskie lasy zostaną zalane śmieciami i popiołami, szczerze gratuluję rządzącym w tym kraju reformy śmieciowej. Jak to kiedyś Pan Tusk powiedział pod koniec zeszłego roku - ustawa śmieciowa będzie ich kosztowała klęskę w najbliższych wyborach i tu się z nim zgadzam, PO już przegrało, chyba dlatego ostatnio premier ma wszystko w d... wie że już wtopili więc po co się wysilać.
      • IP: *.adsl.inetia.pl

        Gość: kolo 07.05.13, 23:34 Odpowiedz
        Bracie jest przyznane 60 l popiołu na dwa miesiące na każde 100 m2 domu. Szkoda czasu i nerwów na komentowanie tego ...
        • IP: *.play-internet.pl

          Gość: TOhm 08.05.13, 06:57 Odpowiedz
          No to mi szczęka opadła po tych 60L/2miesiące/100m2. Jak ktoś ma ciepłą wodę do mycia z pieca węglowego albo miałowego + palenisko na drzewo to w sezonie produkuje te 60L popiołu w tydzień.
          Oj biedne te nasze lasy biedne.
        • IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl

          Gość: art 08.05.13, 11:32 Odpowiedz
          pytanko mam
          gdzie zdobyłes tę wiedze??
          nie ma w tym pytaniu złosliwosci ,po prostu moze w twoim" zródle " znajde odpowiedzi na pare nurtujących mnie pytan
        • IP: *.42.2.215.alfanet24.pl

          Gość: seru 08.05.13, 12:31 Odpowiedz
          Na szczęście się mylisz. Przy pow. grzewczej 100m2 otrzymasz 600l pojemnik na popiół, który będzie opróżniany 4 razy w roku: październik(nie wiem po co tak wcześnie), grudzień, luty i kwiecień.
          Osobiście mam pomysł jak pozbyć się nadmiaru śmieci gdy np. pojemnik który ustawodawca mi da okaże sie za mały. Załaduje w auto i wypier..le pod urząd miasta. Jeszcze worki rozetnę.
          • 08.05.13, 13:06 Odpowiedz
            skąd ta informacja o pojemniku 600 l na popiół? Informacje podane przez miłą Panią z Sobuczyny mówiły o 60 l na dwa miesiące.
            • 08.05.13, 13:21 Odpowiedz
              Dzwoniłem i Pan z pałacu ślubów potwierdził - 60 l na popiół na każde 10 m2 powierzchni.
              Odbiór co 2 miesiące, ale ostatni w kwietniu - później trzeba zlecić wywóz na własny koszt.
              Coś tu chyba nie gra skoro podatek płaci się przez cały rok?
              • 08.05.13, 14:36 Odpowiedz
                Jak będzie taki kwiecień jak w tym roku, to ostatni wywóz popiołu w kwietniu to pomyłka.
                Powinni brać pod uwagę cały rok, zwłaszcza że na przykład mój sąsiad pali w piecu cały rok, bo ma stąd ciepłą wodę. Przecież pali się nie tylko do ogrzewania powierzchni.
    • IP: *.arbelon.com.pl

      Gość: Haaaaaa! 09.05.13, 21:41 Odpowiedz
      "Jeszcze nowe przepisy nie weszły w życie, a już budzą wątpliwości. Urząd Generalnego Inspektora Danych Osobowych bada, czy gminy nie domagają się zbyt wielu informacji o nas przy okazji wdrażania nowej ustawy śmieciowej.

      Zanim nowy system naliczania opłat wejdzie w życie, gminy muszą określić liczbę mieszkańców w każdym gospodarstwie oraz stawki za odpady segregowane i niesegregowane. Tymczasem niektóre gminy w ankietach żądają dodatkowych informacji, jak PESEL, adresy e-mail, numery telefonów, a nawet informacje o stopniu pokrewieństwa. To wzbudza niepokój mieszkańców a nawet wojewodów, którzy skarżą się do GIODO. Ci ostatni mogą na tej podstawie podjąć decyzje unieważniające uchwały rad gmin, które określają zasady zbiórki śmierci.

      GIODO analizuje wszystkie przypadki i zapowiada, że w ciągu kilku dni przygotuje specjalne opracowanie. Dokument będzie zawierał informację o tym, jakie dane rzeczywiście powinny być ujawniane w związku z ustawą śmieciową, a których gminy nie mogą się od nas domagać. Jeśli na podstawie wykładni GIODO wojewodowie będą masowo unieważniać uchwały rad gmin, może to sparaliżować wdrożenie nowego systemu gospodarowania odpadami."
      finanse.wp.pl/kat,104132,title,GIODO-wtraca-sie-w-ustawe-smieciowa,wid,15554675,wiadomosc.html?ticaid=1108ed
      • 10.05.13, 09:52 Odpowiedz
        U nas tak jest: PESEL, data urodzenia, telefon, numer księgi wieczystej, numer działki i do tego ksero prywatnej umowy z przedsiębiorstwem "śmieciowym".
        A przecież wszystkie te dane urząd już ma, bo chyba wszystkie wydziały urzędu są powiązane sieciowo. Nie wystarczy imię, nazwisko, adres i ilość osób? Po co deklaracja ma 3 strony + 1 strona załącznika? Po co ksero umowy (w moim przypadku to bodajże 5 stron)? Nie szkoda lasów, o które ponoć tak dba nowa ustawa notabene śmieciowa?
    • IP: *.net.stream.pl

      Gość: zyta 20.05.13, 20:15 Odpowiedz
      To co sie dzieje na ul. Rakowskiej to parodia.Jedna osoba przyjmuje i rozdaje deklaracje.Mąż dzisiaj stał ponad 4 godziny ale juz załatwił
    • IP: *.net.stream.pl

      Gość: aasdf 21.05.13, 16:44 Odpowiedz
      Jaką wpisać pojemność pojemnika i ich ilość jeżeli jestem mieszkańcem bloku (4 osoby) ? Odpady segeregowane, z góry dzięki z odpowiedź.
      • IP: *.net.stream.pl

        Gość: zyta 21.05.13, 17:55 Odpowiedz
        kazali wpisac 60l na osobe
      • 22.05.13, 00:16 Odpowiedz
        Mieszkańcy bloków, którzy nie są właścicielami wyodrębnionych mieszkań, nie są zobowiązani do składania deklaracji w urzędzie tylko w swojej spółdzielni, a niestety, największa ilość osób na Focha to są właśnie spółdzielcy i robią niepotrzebne zamieszanie. Deklaracje składają wyłącznie WŁAŚCICIELE nieruchomości, a nie lokatorzy.
        Poza tym - zgodnie z informacją urzędniczki - trzeba wpisać jedynie wielkość pojemnika na odpady mieszane (licząc 60 l na osobę), tyle że w przypadku pięciu osób nie można wpisać 300 l, bo takich pojemników nie będzie. Albo 260, albo 340 l.
        W przypadku pozostałych pojemników (na popiół i odpady organiczne) wielkość będziemy ustalać sami z firmą, która wygra przetarg i będzie śmieci odbierać. Aha. Jeśli ktoś ma kompostownik, a mimo to chce mieć pojemnik na odpady organiczne (nie wszystko nadaje się na kompost) - niech nie przyznaje się w deklaracji, że kompostownik ma. W przypadku pojemnika na popiół należy podać powierzchnię grzewczą, ponieważ wielkość pojemnika jest wynika z tego, że przysługuje 60 l na każde 10 m2 powierzchni domu (100 m2 = pojemnik 600 l). To wszystko informacje od urzędniczki z Focha, sprawdzającej deklaracje.
        Deklaracje to horror. Mimo że trzymałam się wzoru ze strony urzędu i tak urzędniczka zwróciła mi deklarację do poprawki. Nie uznają skreśleń czy poprawek. Ma być na nowo przepisana deklaracja. Kurczę, nie szkoda tych lasów? Absurd.
        Poza tym urzędnicy nie potwierdzenia faktu złożenia deklaracji na drugim egzemplarzu (kopii), tylko każą wrzucać deklaracje sprawdzone do specjalnej skrzyni. Jak więc udowodnić, gdyby deklaracja zaginęła, że ją się złożyło?... A potem straszą grzywną do 32 tys. zł... Ech...
      • 22.05.13, 00:30 Odpowiedz
        Mieszkańcy bloków, którzy nie są właścicielami wyodrębnionych mieszkań, nie są zobowiązani do składania deklaracji w urzędzie tylko w swojej spółdzielni, a niestety, największa ilość osób na Focha to są właśnie spółdzielcy i robią niepotrzebne zamieszanie. Deklaracje składają wyłącznie WŁAŚCICIELE nieruchomości, a nie lokatorzy.
        Ludzi jest tyle, że stoi się co najmniej 1,5 godziny, a urzędnicy nie potrafią sobie dobrze zorganizować pracy.
        Poza tym - zgodnie z informacją urzędniczki - w załączniku trzeba wpisać jedynie wielkość pojemnika na odpady mieszane (licząc 60 l na osobę), tyle że w przypadku pięciu osób nie można wpisać 300 l, bo takich pojemników nie będzie. Albo 260, albo 340 l.
        W przypadku pozostałych pojemników (na popiół i odpady organiczne) wielkość będziemy ustalać sami z firmą, która wygra przetarg i będzie śmieci odbierać. Aha. Jeśli ktoś ma kompostownik, a mimo to chce mieć pojemnik na odpady organiczne (nie wszystko nadaje się na kompost) - niech nie przyznaje się w deklaracji, że kompostownik ma. W przypadku pojemnika na popiół należy podać powierzchnię grzewczą, ponieważ wielkość pojemnika wynika z tego, że przysługuje 60 l na każde 10 m2 powierzchni domu (100 m2 = pojemnik 600 l). Od koleżanki, której deklaracja również została sprawdzona, wiem, że jeśli ktoś jest współwłaścicielem i składa deklarację w imieniu wszystkich współwłaścicieli zamieszkujących nieruchomość - nie trzeba ich danych wypisywać. Rubryki o wspólnikach dotyczą tylko firm.
        To wszystko informacje od urzędniczki z Focha, sprawdzającej deklaracje.
        Deklaracje to horror. Mimo że trzymałam się wzoru ze strony urzędu i tak urzędniczka zwróciła mi deklarację do poprawki (wpisałam informację o posiadaniu kompostownika i zaznaczyłam, że chcę jednak pojemnik na odpady organiczne). Nie uznają skreśleń czy poprawek. Ma być w takiej sytuacji złożona na nowo deklaracja. Kurczę, nie szkoda tych lasów? Absurd.
        Kolega zapytał mnie, czy może wysłać pocztą, ale tego akurat nie wiem. Jeśli ktoś zaryzykuje i wyśle poleconym, przynajmniej będzie miał potwierdzenie, że deklarację złożył. Tyle dobrego, ponieważ urzędnicy nie dają potwierdzenia faktu złożenia deklaracji na drugim egzemplarzu (kopii), tylko każą wrzucać deklaracje sprawdzone do specjalnej skrzyni. Dlaczego nie ma możliwości uzyskania pieczątki wpływu - nie mam pojęcia. Taki stan również potęguje chaos. Jak w razie czego udowodnić, gdyby deklaracja zaginęła, że ją się złożyło?... A potem straszą grzywną do 32 tys. zł... Ech...

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.