Redziny i autobusy !!!! Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Chciałem poruszyć na forum temat autobusów z Redzin i zarazem kierowcow ktorzy je prowadza.
    Chodzi o to iz od jakiegos czasu zauważyłem że kierowcy bardzo nagminnie wymuszają pierwszeństwo włączając się do ruchu kiedy ruszają spod przystanków autobusowych. Przez pięć dni w tygodniu jeżdżę tamtędy do pracy i nie było jeszcze tygodnia żebym nie widział i nie słyszał kilku pisku opon samochodów które gwałtownie hamują. Wiem o tym iż autobusy maja przywilej włączenia się do ruchu ale ten PRZYWILEJ nie upoważnia ich do WTARGNIĘCIA na drogę co czynią.
    Łamanie przepisów polega na tym iż podczas włączania sie do ruchu właczaja kierunkowskach i po dwoch sekundach bez względu na to czy ktos jedzie czy nie ruszają ostro na pas drogi, jedzie nieraz wiele aut w jednym sznurze i to na nich też nie dziala po prostu na sile wymuszaja pierwszeństwo.
    Poruszając ten temat chce przytoczyć urywek programu z telewizji TVN Turbo w ktorym opisano kolizje autobusu z samochodem - wymuszenie pierwszeństwa przez autobus. POLICJA stwierdziła winę kierowcy autobusu mowiac wprost,ze przywilej daje im taka mozliwość iż auta jadace na drodze mogą się zatrzymać i wpuscic na droge autobus (sygnalizujący chec właczenia sie do ruchu ) natomiast kierowcy autobusu nie maja pod żadnym pozorem prawa powodowac zagrozenia i nie maja prawa wymagac od kierowcow samochodów ze bedą gwaltownie hamowac i ich wpuszczać.
    Jestem ciekaw co myślicie na ten temat i jakie macie pomysły aby walczyć z tego typu kierowcami. Ja osobiście należę do kulturalnych kierowców ale to co Oni robią to juz przesada. Proszę o wypowiedź.
    • Gość: seba IP: 195.205.202.* 11.12.08, 19:09
      Ciekawy temat. Cytując kodeks drogowy :
      Art.18
      1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego
      (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, JEST OBOWIĄZANY ZMNIEJSZYĆ PRĘDKOŚĆ, a
      w razie potrzeby ZATRZYMAĆ SIĘ, aby umożliwić kierującemu autobusem
      (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem
      sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruch lub wjechania z zatoki na
      jezdnię.
      2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, MOŻE wjechać na
      sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię DOPIERO PO UPEWNIENIU SIĘ, że nie spowoduje to
      zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

      Tyle idiotyczne przepisy. Kto ma rację? Niezwykle rzadko zdarza się kierowca,
      który stosuje się do obowiązku zwolnienia i umożliwienia wyjazdu z zatoki
      przystankowej. Kierowcy autobusów maja swój rozkład jazdy i dlatego usiłują
      wepchnąć się do ruchu. Muszą się przy tym liczyć z możliwością zakwalifikowania
      ewentualnej kolizji przez policję, jako zagrożenie bezpieczeństwa. Generalnie
      trzeba zmienić ten przepis i dać komuś bezwzględne pierwszeństwo. To tak jak z
      pieszymi na przejściu. Niby mają pierwszeństwo, ale mogą też wtargnąć.
      • Gość: Krzychu IP: 193.138.241.* 11.12.08, 20:09
        Jest jeszcze coś takiego:

        "ROZPORZĄDZENIE
        PREZESA RADY MINISTRÓW

        z dnia 5 listopada 2008 r.

        zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych
        w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń

        (Dz. U. z dnia 14 listopada 2008 r.)
        [...]

        B Włączanie się do ruchu

        [...]

        34 Uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi
        (trolejbusowi) sygnalizującemu zamiar zmiany pasa ruchu lub
        wjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze
        zabudowanym art. 18 ust. 1 200 "
        [...]

        Liczba 200 na końcu oznacza wysokość mandatu za tego rodzaju
        wykroczenie.

        • Gość: Dobry1980 IP: *.adsl.inetia.pl 11.12.08, 20:29
          Hmm przepisy są bez sensu. Ja osobiscie jestem za umozliwieniem wjechania
          autobusowi na pas ruchu. Jestem za tym aby oni i Ja zarazem bezproblemowo
          dojechac do pracy.
          Ale na Boga co zrobic z takimi Typami ktorzy robia to nagminnie.
          Dla przykladu podam kolejna sytuacje w ktorej kierowca po zatrzymaniu na
          przystanku włącza od razu lewy kierunek i stoi, w tym momencie wpuszcza ludzi i
          sprzedaje im bilety. Kierunek mruga tak sobie dwie minuty a on stoi i otem nagle
          rusza i wymaga pierwszenstwa.
          Jesli chodzi o Redziny to jest doslownie kompletny brak kultury i doslownie
          mowiac hamstwo !!!! Ci autobusiarze leją doslownie na kierowcow i sie wciskaja
          na bezczela.
          Bede musial sobie chyba w aucie zamontowac kamerke ktora w obrebie redzin bedzie
          filmowala trase i jak cos bede mogl udowodnic co i jak zrobili ale czy cos tym
          zdzialam ?
          • Nie sugeruj się tym co było w TVN Turbo bo każdy policjant inaczej interpretuje
            przepis.Kiedyś był wypadek w Kłobucku.Na ruszający z przystanku autobus PKS-u
            najechała z dużą prędkością ciężarówka powodują wypadnięcie autobusu z drogi
            (autobus po wypadku został skasowany).I policjant stwierdził winę kierowcy
            ciężarówki mimo tłumaczeń że autobus tyle co włączył kierunkowskaz i
            ruszył.Zbliżając się do oznakowanego przystanku musisz zachować szczególna
            ostrożność.A co powiedzieć na sytuację w Rędzinach kiedy ja widząc autobus
            włączający się do ruchu zwalniam i daję kierującemu autobusem możliwość
            włączenia się a jakiś idiota z tylu widząc to wyprzedza?

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.