Dodaj do ulubionych

A1 w terenie wypukłym

17.06.09, 20:27
Niestety nie mozna ufac zapewnieniom inwestorow i urzednikow
odpowiedzialnych za podzial tego tortu.Doswiadczenie autostrady z
Katowic do Krakowa,oraz zabezpieczenia alternatywnego ruchu dla tej
drogi sluzy przykladem ze to inwestor i pozniejszy koncesjoner
bedzie rozdawal karty,nie patrzac na interes lokalnych spolecznosci.
Uwazam ze nie jeste jeszcze za pozno,oczywiscie przy mobilizacji
wszystkich srodkow wprowadzic korzystne zmiany i poprawki projektu
tej czesci autostrady.
Edytor zaawansowany
  • Gość: miki IP: *.adsl.inetia.pl 17.06.09, 20:50
    zdaje sie że w tym kraju rzadzi jakas partia i
    jakis rzad i ze w czestochowie sa poslowie tej partii. pora zeby
    ktos z nich coś w tej sprawie zrobil, bo jak nie to potem bedzie sie
    pytac a co pan pani zrobili?
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 17.06.09, 21:02
    ok 120km * 0.20zł daje ok 24zł. Dojazd do Łodzi będzie bardzo drogi, a znając
    życie ciekawe czy A1 będzie wyglądała jak płatna A4 (co chwile zwężenie i roboty
    drogowe).
  • Gość: Medalik IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.06.09, 21:39
    Polacy wybrali sobie "cudotwórców" no to teraz będą płacić...
  • majkel333 17.06.09, 23:43
    Poprzedni cudotwórcy zablokowali budowę dwóch autostrad co w sumie oprócz
    znacznego opóźnienia podniosło ich cenę o ponad 50%. Gdyby PIS żądził całą
    kadencję mielibyśmy figę z makiem a nie autostrady. Teraz przynamjniej coś się
    dzieje.
    Polecam stronę

    www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=345003&page=109
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 18.06.09, 01:42
    Z czego poprzednia ekipa spłaciła dość sporą ilość długu narodowego, podczas gdy
    obecna ekipa zadłużyła kraj na bilion zł. O ile Gierek coś wybudował za
    pożyczone fundusze, o tyle przy nowej ekipie większość inwestycji pochodzi ze
    źródeł prywatnych a nasze podatki idą na udogodnienia bandy z ul. Wiejsiej.
  • Gość: fcb IP: 212.87.241.* 18.06.09, 11:24
    To dziwne, bo kaczyński namawia wszystkich do zadłużania. Nie kłam PISowski
    frajerze.
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 18.06.09, 15:51
    Masz na to jakieś dowody, czy ktoś ci to powiedział?
  • xyz.9 21.08.09, 15:43
    up
  • majkel333 18.06.09, 22:28
    kłamstwo jakich mało
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 18.06.09, 23:10
    Tak? Ostatnio w mediach było dość głośno o wydatkach rządu i rosnącym długu
    publicznym oraz o przekrętach, jak chociażby "sprzedaż" PKO BP. O niektórych
    sprawach jawnie się nie mówi wprost, poskładaj fakty w całość.
  • Gość: car IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.09, 20:58
    a gdzie się dzieje POpaprańcu ?
  • majkel333 18.06.09, 22:27
    spojrzałeś na linka czy jesteś zbyt głupi by kliknąć?
  • Gość: aaab IP: *.alfanet24.pl 22.08.09, 04:30
    Niestety;/
  • Gość: STi IP: *.alfanet24.pl 17.06.09, 21:37
    "polsko-hiszpańskie konsorcjum Autostrada Południe wybuduje do 2014 r. na własny koszt 180-kilometrowy odcinek A1 od węzła Stryków pod Łodzią (skrzyżowanie z A2) do Pyrzowic"
    Fajne budowanie drogi, przejmiemy bezpłatną drogę wyremontujemy ją i już można pobierać opłaty. Natomiast tą część którą faktycznie trzeba robić od podstaw to zrobimy później ... Chory kraj :/ Chyba trzeba Leppera z bronami zaprosić aby idioci się opamiętali. Częstochowa to będzie jeden wielki korek. Teraz np. z Zawodzia można jechać na Parkitkę, Północ DK1 lub przez Centrum. Jak "zrobią autostradę" wyboru już nie będzie, tak samo z Rakowa na Północ ... stój kierowco w korku albo przesiądź się na rower - chociaż tych też w Czewie nie lubią.
  • Gość: www IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.06.09, 22:01
    Sti kolego coś ci się pomyliło. Nadal będziesz mógł jechać przez DK1
    ponieważ autostrada będzie się kończyła przed hotelem Korona
    (Rząsawa)dalej pozostanie tak jak jest teraz, a nowa autostrada
    będzie wiodła obwodnicą miasta aż do Dźbowa/Konopisk i stamtąd do
    granicy z Czechami
  • Gość: KOREK IP: *.chello.pl 17.06.09, 22:20
    "nowa autostrada" od Częstochowy powstanie dopiero po mistrzostwach
    a do tego czasu na rowery bo już teraz się korkuje a co dopiero
    będzie za 3-lata.........
    Nasze władze nie mają przebicia!
  • Gość: kkk IP: *.adsl.inetia.pl 17.06.09, 22:43
    Oto typowy przykład jak dajemy się wydymać i jesteśmy traktowani w porównaniu do
    Śląska jak obywatele drugiej kategorii. W tej chwili przejazd Autostrada A4 na
    odcinku Katowice - Wrocław ( czyli de facto obwodnica GOP) jest bezpłatny. Nawet
    jak założą bramki po skończonych remontach i budowach to mają alternatywną trasę
    - DTŚ która będzie darmowa a my?? Jak zwykle wydymani.
  • artutitu2 17.06.09, 23:07
    A dlaczego tak się dzieje??
    Bo nie potrafimy pokazać swojej siły przebicia -weźmy przykład
    reformy administracyjnej -mieszkańcy Kielc i Opola strajkować
    potrafili i ich miasta mają status województwa. A Częstochowianie
    nic nie zrobili a teraz tylko narzekają, że co by to było gdyby
    nasze maisto było miastem wojewódzkim...
    Gazeta Wyborcza mogłaby zorganizowac mieszkańców Częstochowy i
    okolicznych gmin i zainicjować protest (njalepiej 3 godzinną blokadę
    DK1). Myślę, że posłowie szybciutko zmieniliby projekt płatnej
    autostrady -jak nie po pierwszym proteście to po drugim lub trzecim
    na pewno.
    Jest jeszcze czas żeby to zorganizowac i żeby plany mogły zostać
    zmienione. Jeśli teraz nikt się za to nie weźmie to poozstanie nam
    tylko narzekanie i biadolenie ile to trzba tracić czasu na dojazd,
    ile tirów przejeźdza przez naszą miejscowość, jakie są korki, ile
    wypadków, ile pieniędzy wydajemy więcej na paliwo itp...

    Mam nadzieję, że GW podjmie sieę tej akcji a Częstochowianie tłumnie
    przyłączą się do akcji i pokażemy wszystkim, że z Nami trzeba się
    liczyć!
  • Gość: kropek IP: *.2.10.25.tvksmp.pl 18.06.09, 16:44
    Masz rację artutitu2. Jeśli częstochowski odcinek A1 będzie płatny
    to zbiorę swoich znajomych, którzy nie mogą pogodzić się min z
    utratą województwa i "kochają" hanysów jak hitler żydów i będziemy
    blokowali A1 do skutku. Może inni się przyłączą???
  • mirage75 17.06.09, 23:02
    Bardzo jestem zainteresowany ktora ze stron uzyla i wprowadzila do
    publicznego obiegu zwrot;- Autostradowa Obwodnica Czestochowy.
    Czy nie chodzi tutaj o sprzedanie Czestochowie produktu ktory de
    facto nie moze zaistniec.
    Autostrada jest autostrada.Jej przebieg w okolicach Czestochowy
    uwarunkowany jest bardziej mozliwosciami techniczno-terenowymi,niz
    zyczeniami miejscowej spolecznosci.
    Autostrada nie bedzie miala zadnej funkcji obwodnicy poniewaz ze
    wzgledu na swoje polozenie od zachodniej strony miasta rozlozy
    naturalny ruch pojazdow podazajacych z kierunku W-wy do przejscia
    granicznego z Czechami z uwzglednieniem zachodniego korytarza
    tranzytowego.Rozlozy tez ruch z DK-46 do Warszawy i z Warszawy w
    strone Opola.Przeniesie tez tranzyt ze Slaska w strone Wielunia i
    Wielkopolski oraz w druga strone.
    Ale ze wzgledu ze na to ze na odcinku czestochowskim nie bedzie
    spelniala obwodnicy miasta;,oplaty,oraz ograniczone mozliwosci
    objechania miasta bez wlaczenia sie do miejskiego ruchu w
    Czestochowie na kierunku kieleckim,oraz masowego i latwego wlaczania
    sie do ruchu tranzytu lokalnego jej funkcja jako obwodnica
    przktycznie nie bedzie istniec.
    Mam wrazenie ze zostal nam wcisniety produkt ktory niestety nie
    spelnia oczekiwan lokalnych.
    Oczywiscie jest wyzsze zapotrzebowanie na te inwestycje,ale uwazam
    ze Czestochowa moglaby lepiej sie zabezpieczyc przed wszystkimi
    pulapkami czajacymi sie po zakonczeniu tej inwestycji.
    Jestem ciekawy w jaki sposob konsorcjum ktore otrzymalo jak na tacy
    ten lakomy kasek jaki jest DK-1 w strone Piotrkowa,przeprowadzi
    gruntowny remont tej drogi do 2010 r.
    Czy bedzie to tak jak w w niemczech gruntowne zerwanie nawierzchni
    az do 1m w glab ziemi i stworzenie drogi o nowym standardzie,czy
    latwizna z nalozeniam nastepnej warstwy asfaltu i kaszanka podobna
    do tej z A-4 miedzy Krakowem i Katowicami.
    Dlatego zastanawiam sie czy uzywanie slownictwa ktore jest tutaj nie
    potrzebne,mialo za zadanie uspienie opinii publicznej.
    Nie znam osobiscie przykladu autostradowej obwodnicy jakiegos
    miasta ,ktora na dodatek nie zamykala by pelnego pierscienia.
    Generalnie autostrady dochodza do obwodnic miast ktore sa juz
    bezplatne i maja forme pelnego pierscienia pozwalajac mieszkancom
    na korzystanie jako korytarzy przelotowych i dolaczanie sie do
    innych kierunkow.
    W Czestochowie nazywa sie to po prostu autostrada A-1,ktora bedzie
    platna i pozwoli bezkolizyjnie kierowcom np.z Warszawy na przejazd
    przez miasto.
  • ana_6 21.08.09, 23:17
    W calym kraju sie smieja ztego.
  • Gość: cacy IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 17.06.09, 22:56
    Niestety, pachnie solidnym klopsem - przynajmniej do czasu oddania całego
    odcinka A1: Łódź-Częstochowa-Gliwice. Pachnie brzydko - solidnym
    obniżeniem funkcjonalnego komfortu podróżowania, extra kosztami dla
    samochodziarzy i pogorszeniem warunków ruchu drogowego w samym mieście. Od tylu
    lat wiadomo było, że powstanie A1 z takim przebiegiem trasy - co najmniej od
    początku lat dziewięćdziesiątych - i co? Brakło wyobraźni!
  • donald-marzy 18.06.09, 00:03
    a może zaczęliby od budowy odcinka Pyrzowice-Częstochowa, zachowana byłaby
    ciągłość do granicy z Czechami, a tak będzie trochę od granicy, później od
    Cz-wy do Piotrkowa, znowu przerwa i od Grudziądza do Gdańska... a czy stara
    droga oprócz obiecanego remontu doczeka się dwóch pasów w jednym kierunku tak
    jak to jest obecnie na gierkówce czy na trasie z Katowic do Olkusza??? bo z
    Olkusza do Krakowa jakoś do tej pory nie poszerzyli drogi
  • Gość: Wafel IP: 212.87.235.* 18.06.09, 14:59
    I nie poszerzą, umową jaką ma A4 w Krakowie zabrania innej drogi wylotowej
    dwupasmowej w promieniu 40 km
  • majkel333 18.06.09, 22:39
    uśmiałem się nie ma takiego zapisu, najlepszy dowód to budowa północnego
    obejścia Krakowa.
  • secesja44 20.06.09, 10:48
    Bardzo sensowny pomysł, który już dawno powinien świtać w głowach urbanistów
    miasta i województwa.
  • Gość: Jan IP: 79.139.31.* 18.06.09, 08:10
    Czy ktoś może wskazać gdzie dokładnie leżą te kopalnie rud, które są w pasie
    autostrad A1 i są wyciągane jako pretekst do opóźnień? Ile tych kopalń jest? Jak
    wyglądają szkody? Ile czasu może potrwać przygotowanie tego terenu pod budowę?
    Ile to dodatkowo kosztuje?

    Jeśli GDDKiA się nie wysili podać KONKRETNYCH danych na podstawie których
    podejmuje kluczowe decyzje, to niech to zrobią na swój koszt miasto Częstochowa
    i okoliczne gminy, i niech konkretami spróbują publicznie obalić tłumaczenie
    ministerstwa o przeszkodach. Dotychczasowe lamenty Wrony, o odcięciu
    komunikacyjnym Jasnej Góry i przez to spełnieniu się marzenia komunistów są
    żenujące.
  • Gość: szarlejak IP: *.21.pl 18.06.09, 11:46
    Nie ma to jak Czechy gdzie za 45 zł można sobie bezkarnie po wszystkch autostradach jeździć przez tydzien, albo Austria gdzie jest to minimalnie tansze, nie wliczajac płatnych tuneli, a w Polsce za tyle to zatroche wiecej przejedzie sie odcinek A2 w jedna strone głupota ;] ale tak to jest jak prywatne spółki za free robie autostrady. Proponuje do tego wszystkie drogi powiatowe wyremontować i postawić bramki, sknczy sie zadłuzenie Polski heh, a jak ludzie sie przesiada na rowery to na pewno jakis podatek sie znajdzie który je obciazy ;] pozdro
  • Gość: jakro IP: *.cec.eu.int 18.06.09, 12:11
    A ja wjezdzalem na autostrade poprzez parking, tylko ze to bylo w
    Belgii, gdzie autostrady sa darmowe. A twierdzenie, ze autostrady
    sluza tylko do ruchu tranzytowego to bzdura. Wystarczy pojechac do
    Niemiec, ale tez do wielu innych krajow, np. wspomnianej Belgii,
    gdzie zjazdy z autostrad sa bardzo czeste, praktycznie co kilka
    kilometrow i pelnia istotna funkcje w ruchu lokalnym. No, tak tylko,
    ze w tych krajach za przejazd autostrada nie trzeba placic lub tez
    stosowane sa niedrogie winiety. W Polsce nie ma szans. Unikam
    polskich autostrad i bede unikal dalej. Przy tak wysokich oplatach
    za przejazd nie maja dla mnie sensu.
  • Gość: kuba IP: *.adsl.inetia.pl 18.06.09, 14:34
    Jak można twierdzić, że konsorcjum buduje nową autostradę, skoro
    jest to przebudowa już istniejącej bezpłatnej drogi? Moim zdaniem to
    kpina. Gdyby równolegle do niej wybudować, to zgoda. Tę drogę za
    pożyczone, czy nie budowało w pocie czoła trochę narodu. I to także
    w czynie społecznym. Teraz mamy za to płacić? W taki sposób rządzić
    nie jest żadną sztuką.
  • Gość: zka IP: *.brutele.be 18.06.09, 14:52
    Nie gadaj glupot. Te dwa razy do roku jak przyjezdzasz do PL to nie bedzie
    wydatek. Ja wspolczuje ludziom, ktorzy czesto jezdza na tym odcinku. To bedzie
    wydatek. I do tego wszystkiego najwieksze kuriozum z jakim sie spotkalem -
    mianowicie platna obwodnica w Czwie.

    Oczami wyobrazni widze jak rzad belgijskie wprowadza oplaty za przejazd
    brukselskim ringiem. Takie rzeczy to chyba mozliwe tylko w PL.
  • secesja44 18.06.09, 18:41
    Trasa Czynu Żołnierskiego - popularna w niedługim w 2016 skończy 40 lat.
    Budowana przez 4 lata przez kilkanaście tysięcy żołnierzy LWP, bez
    specjalistycznego sprzętu i wydajnych maszyn samojezdnych. W swoich założeniach
    ominęła duże aglomeracje miejskie i zlokalizowana została w większości na
    nowych niewykorzystywanych terenach.
    Dzisiaj ktoś chce tę pracę zawłaszczyć stawiając na rogatkach szlaban z
    taxometrem i poborcą opłat. Czy społeczeństwo na to pozwoli?.
  • secesja44 18.06.09, 18:42
    Trasa Czynu Żołnierskiego - popularna Gierkówka w 2016 roku skończy 40 lat.
    Budowana przez 4 lata przez kilkanaście tysięcy żołnierzy LWP, bez
    specjalistycznego sprzętu i wydajnych maszyn samojezdnych. W swoich założeniach
    ominęła duże aglomeracje miejskie i zlokalizowana została w większości na
    nowych niewykorzystywanych terenach.
    Dzisiaj ktoś chce tę pracę zawłaszczyć stawiając na rogatkach szlaban z
    taxometrem i poborcą opłat. Czy społeczeństwo na to pozwoli?.
  • Gość: car IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.09, 20:55
    należy jeszcze dodać że przez te 4 lata wybudowano trasę z Wa-wy do Katowic a te
    niemoty kilkadziesiąt km będą modernizować przez 5 lat.
    Nie ma bardziej korupcyjnej działki niz drogoewnictwo.
    Remont ul. Kordeckiego i 7 kamienic robimy ponad rok.
    Już sie nawet rzygać nie chce na to co się wyprawia w kraju zwanym Polską
  • majkel333 18.06.09, 22:35
    Kolego żeby wypowiadać się na jakieś tematy trzeba mieć o tym jakieś pojęcie.
    Powiedz mi proszę jaka jest nośność trasy, jak są profilowane łuki drogowe, a
    wreszcie gdzie są wszystkie brakujące obiekty inżynierski towarzyszące drodze
    typu autostrada. Jeśli się tego nauczysz to może zrozumiesz, że Gierek za ceną
    30 lat spłacanego długu wybudował knota który do niczego się nie nadaje.
    Prawdziwej autostrady zbudowano zaledwie kilkanaście kilometrów. Tego co jest na
    południe od Częstochowy nawet nie daje się modernizować, bo ze względu na
    idiotyczne poprowadzenie inwestycja kosztowała by majątek. Więc nie opowiadaj
    głupot o czynie żołnierskim, bo niestety jak większość inwestycji z czasów PRL
    przedsięwzięcie było gó... warte.
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 18.06.09, 23:14
    Prawda jest taka, że gdyby nie Gierek to do dziś nie mielibyśmy trasy
    północ-południe. Kiedyś były inne technologie i inne czasy i inny ruch
    samochodów czy przeładowanych tirów. Dzisiaj koszt budowy kilometra drogi w
    Polsce jest dużo większy, niż np. w Austrii gdzie trzeba było się przebijać
    przez skały.
  • majkel333 19.06.09, 21:23
    Mam tylko jedno pytanie, dlaczego budując tą trasę nikt nie przemyślał jej
    przebiegu? Dlaczego prowadzi przez wioski i ciasną zabudowę tak, że nie ma
    żadnej możliwości jej modernizacji.

    >inne czasy inny ruch
    Przykro mi ale to całkiem nie trafiony argument. Standard budowy autostrady jako
    drogi bezkolizyjnej jest znany i używany od przed wojny. Patrz autostrada pod
    Wrocławiem wybudowana przez Adolfa.
    Po prostu zrobiono od początku do końca zwykłą fuszerkę zaczynając od projektu
    kończąc na wykonaniu. Jeśli było tak tanio to dlaczego nie zrobiono wiaduktów i
    obwodnic?
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 20.06.09, 20:01
    A to od początku budowy miałabyć autostrada? Poza tym, co za problem zrobić
    kolejną fuszerę w styly A4 Katowice-Kraków - dwupasmowa nitka w jedną stronę?
  • majkel333 19.06.09, 21:48
    Gość portalu: Drożyzna napisał(a):

    > Prawda jest taka, że gdyby nie Gierek to do dziś nie mielibyśmy trasy
    > północ-południe.

    Która w większości jest jedno jezdniową drożyną. Jechałeś ty kiedy nad morze
    samochodem? Też mi osiągnięcie.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.06.09, 10:16

    Do majkel 333 :

    " g..no warte " ale jeżdżę tym g.przez 30 lat i nic innego nie ma a
    i tego ma nie być .

    Więcej skromności w ocenie .

    Owszem dług został ale i sporo zostało zbudowane.

    Od 1990 dług jeszcze bardziej urósł a takich spektakularnych budowli
    nie widać .

    Owsze to co było sprzedano i przejedzono .
    Nawet elektrownie atomową w budowie zmarnowano - ot geniusz
    Balcerowicz
  • majkel333 19.06.09, 21:45
    Dlaczego uważam, że droga jest gó...ana już powiedziałem. Największy feler to
    nawet nie kiepskie materiały i wykonanie, nie brak wiaduktów i skrzyżowań
    bezkolizyjnych. A kompletnie nie przemyślany przebieg. Brak możliwości
    modernizacji świadczy o kompletnym ograniczeniu umysłowym decydentów.

    > Owszem dług został ale i sporo zostało zbudowane.
    do 89 roku zbudowano w Polsce 100km autostrad, doprawdy spektakularne
    osiągnięcie jak na 45 lat komunizmu. Do tego zbudowano jeszcze klika inny
    fajnych rzeczy jak huta w ośrodku uniwersyteckim bardzo trafny pomysł.
    Teraz w eksploatacji i budowie mamy 1000km autostrad. Dróg ekspresowych i
    autostrad w ruchu 1365km w tym autostrad 831km.

    O wartości długu też można by dyskutować, pomyśl sobie jak się zmieniał kurs
    wymiany złotówki w latach '70 do '90 i jak się to miało do wartości nominalnej
    pożyczonych dolarów.

    Nic spektakularnego? Kraj bez podatków, wolnego handlu, o ekonomi działającej na
    niejasnych zasadach zmieniliśmy się w normalnie funkcjonującą gospodarkę.
    Przeprowadzono szereg reform, stworzono normalnie funkcjonujący skarb państwa.
    Ty masz chyba zamknięte oczy albo w ogóle nie wiesz co mówisz.

    A że Żarnowca nie postawili to akurat bardzo dobrze, równie dobrze mógłby być
    drugi Czarnobyl albo trzeba by ją zamknąć jak na Słowacji. I powiedz mi co ma do
    Żarnowca Balcerowicz?
  • secesja44 19.06.09, 23:29
    Jak śpiewał Rosiewicz 24 miliardy ( dolarów), po 1000 dolców na głowę.. ale
    odbudowano Polskę i zbudowano drogi. Dziś mamy ponad 500 miliardów złotych długu
    publicznego a autostrad nam nie przybyło prawie wcale. Państwo od 1990 roku nic
    nie buduje a wszystko wysprzedaje. Coś tu jest nie tak.
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.06.09, 06:58
    Dopłaca się po ok 30 mld do ZUS , bo składki nie wystarczają na
    wypłaty .
    Teraz już wiesz , skąd częściowo się wziął ten dług
  • majkel333 20.06.09, 08:09
    > a autostrad nam nie przybyło prawie wcale. Państwo od 1990 roku nic
    > nie buduje a wszystko wysprzedaje. Coś tu jest nie tak.

    Ty chyba nie jeździsz po kraju tylko cięgiem siedzisz Czewie, zacytuje sam
    siebie za danymi z GODIKU

    do 89 roku zbudowano w Polsce 100km autostrad, doprawdy spektakularne
    osiągnięcie jak na 45 lat komunizmu. Do tego zbudowano jeszcze klika inny
    fajnych rzeczy jak huta w ośrodku uniwersyteckim bardzo trafny pomysł.
    Teraz w eksploatacji i budowie mamy 1000km autostrad. Dróg ekspresowych i
    autostrad w ruchu 1365km w tym autostrad 831km.

    Widzisz jakąś różnicę czy wogóle nic do do Ciebie nie dociera. Po za tym dwie
    sprawy. Własność prywatna jest zawsze lepiej nadzorowana niż państwowa. Życzył
    bym sobie by proces prywatyzacji się zakończył. Państwo jest od administrowania
    nie od kopania węgla czy wytapiania stali.

    Po drugie czy myślisz, że reformy które przeszła Polska nic nie kosztowały, czy
    myślisz, że ten kraj funkcjonowałby w kształcie z roku 89?
  • secesja44 20.06.09, 10:44
    Wolna Polska skończyła skończyła w czerwcu 20 lat w tym czasie zmodernizowano
    831 km autostrad z czego tylko około 500 km autostrad to nowe drogi a pozostałe
    są zmodernizowanymi autostradami wybudowanymi jeszcze przez Hitlera. Wychodzi,
    że rocznie budowaliśmy nowych 25 kilometrów autostrady.
    Lepiej się nie chwalić takim wynikiem, gdyż inni mogą dostać kolki albo napadu
    śmiechu.
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 20.06.09, 20:09
    Tak, najlepiej niech Państwo sprzeda wszystko co posiada po zaniżonych cenach.
    Niech robi w babuko obywateli, nie po to się nasi dziadowie czy ojcowie narobili
    i przeżyli to co było, by teraz za grosze oddać to w prywatne łapska
    doprowadzając do upadku przedsiębiorstw. Popatrz co się stało po upadku
    komunizmu, ile sprywatyzowanych firm padło w krótkim czasie od przejęcia?
  • Gość: angrusz1 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.06.09, 20:45
    za swoje zbuduje obwodnicę w trakcie budowy autostrady
  • Gość: kuba IP: *.adsl.inetia.pl 18.06.09, 23:29
    Ale droga jest i służy już długo. Wolę taką od płatnej, którą w
    zgodzie ze zdrowym rozsądkiem (pobór opłat) powinno się wybudować
    obok.
  • Gość: mirage75 IP: *.fbx.proxad.net 19.06.09, 09:55
    Nie powinnismy zbytnio ufac zapewnieniom dyrekcji konsorcjum
    budujacej autostrade.Takie zapewnienia powinny byc przeniesione na
    papier,do radia i TV.
    Polecam uwadze redaktora zbadanie istnienia wszelkiego rodzaju
    zastrzezen,wylacznosci w kontrakcie i umow okoloprawnych dotyczacych
    podpisanego kontraktu na ekspoatacje A-1 od Piotrkowa do Pyrzowic.
    Czy oby nie wciscnieto nam bomby z opoznionym zaplonem,ktora
    uniemozliwi modernizacje alternatywnej dla A-1 drogi krajowej nr 91
    i przeksztalcenie jej kiedys w droge expresowa tak jak sie to robi w
    cywilizowanych krajach.
    Zastanawia mnie dlaczego w projekcie nie uwzgledniono lacznika
    miedzy wezlem Czestochowa Poludnie na A-1 z DK-1 w okolicy
    kol.Poczesna(przyklad)ktory moglby przeniesc wieksza czesc tranzytu
    ktory i tak wjedzie do Czestochowy w wezle Czestochowa Polnoc
    (Rzasawy).
    Nasi lokalni politycy sa tyle warci na ile wskazalo poparcie dla
    nich w ostatnich wyborach do europarlamentu.Zero przebicia na
    szerszej scenie politycznej i mala skutecznosc w obronie interesow
    miejscowej spolecznosci.Zamiast kpic,smiac sie i dyskutowac bez
    wymiernych efektow powinni wykorzystac okazje budowy przez
    Czestochowe A-1 do skutecznego wylobbowania i przede wszystkim
    realizacji obwodnicy z prawdziwego zdarzenia,nie tylko w sensie
    slowotworczym ktora skutecznie rozladowala by ruch
    miedzyregionalny,regionalny i lokalny w miescie.
    Dlaczego nie pomyslano o budowie w miedzyczasie obwodnicy
    poludniowej zbierajacej ruch z DK-46 i DK-43.
    Nie jest jeszcze za pozno na stosowne modyfikacje.Wystarczy tylko
    chciec Panie i Panowie politycy.


  • jg777 20.06.09, 01:17
    Konsorcjum wybuduje autostradę za własne pieniądze (nie tylko tę);to gdzie idą te miliardy euro na autostrady z UE?
  • Gość: xx IP: *.icis.pcz.pl 20.06.09, 13:55
    O tym co z czego jest budowane mozna dowiedziec sie z prasy.

    Na wszystko kasy z UE nie starczy.
  • Gość: Drożyzna IP: *.osiris.czest.pl 20.06.09, 20:11
    Ale to tylko część funduszy napływających z UE. Niestety przez jaśnie nam
    panującą królową biurotkację większośc inwestycji nie jest uruchamiana i musimy
    zwracac UE to, czego nie zdążyliśmy zużyć, chociaż z roku na rok jest coraz lepiej.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka