Dodaj do ulubionych

Inwestycja Elbląg - Jazowa koszt 215 184 710 zł ;]

  • the_jazz 06.04.06, 22:37
    Tę stronkę też widziałem :)
  • francuz_el 06.04.06, 23:32
    No ale co w tym takiego zaskakującego? Przebudowa jak każda inna, nawet drogi
    ekspresowej po tej przebudowie nie będzie, a to wszystko ze względu na...
    oszczędności. Skrzyżowania z Nowodworską i Żuławską nadal pozostaną kolizyjne,
    na tym ostatnim pojawi się także, o zgrozo, sygnalizacja świetlna. Dlatego w
    100% z tej drogi zadowoleni nie będziemy niestety...
    --
    Forum Tramwaje
  • Gość: alfik IP: *.elb.vectranet.pl 07.04.06, 16:36
    Z tego co mi wiadomo,to droga expressowa rozni się tym od autostrady,ze
    częściowo nie ma skrzyżowań bezkolizyjnych.
  • francuz_el 07.04.06, 18:41
    Pomyliła się Tobie droga Główna Przyspieszona z ekspresową. Zarówno na drogach
    ekspresowych jak i autostradach wszystkie skrzyżowania są bezkolizyjne. Różnice
    są dosyć spore:

    Autostrada wg Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2
    marca 1999 — w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
    publiczne i ich usytuowanie powinna mieć powiązania z drogami głównymi i drogami
    wyższych klas. Odstępy między węzłami nie powinny być mniejsze niż 15 km, a w
    granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast nie mniejsze niż 5 km.
    W wyjątkowych sytuacjach, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy
    uzasadniają, dopuszcza się pojedyncze odstępy między węzłami nie mniejsze niż 5
    km i 3 km w granicach lub sąsiedztwie dużego miasta lub zespołu miast.
    Stosowanie zjazdów na autostradzie jest zabronione. Prędkość projektowa
    autostrady powinna wynosić 120 lub 100 km/h oraz ewentualnie 80 km/h w granicach
    lub sąsiedztwie dużego miasta. Pochylenie podłużne autostrady może wynosić
    maksymalnie 4%.

    Droga ekspresowa wg Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z
    dnia 2 marca 1999 — w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    drogi publiczne i ich usytuowanie powinna mieć powiązania z drogami głównymi
    (wyjątkowo drogami zbiorczymi) i drogami wyższych klas. Odstępy między węzłami
    poza terenem zabudowy nie powinny być mniejsze niż 5 km, a na terenie zabudowy w
    granicach lub sąsiedztwie dużego oraz średniego miasta nie mniejsze niż 3 km. W
    wyjątkowych sytuacjach, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy
    uzasadniają, dopuszcza się pojedyncze odstępy między węzłami nie mniejsze niż 3
    km poza terenem zabudowy i 1,5 km na terenie zabudowy. Ronda na drodze
    ekspresowej są dopuszczone tylko na jej końcach. Stosowanie zjazdów na drodze
    ekspresowej jest zabronione. Prędkość projektowa drogi ekspresowej powinna
    wynosić 120 (tylko dwujezdniowe), 100 lub 80 km/h poza terenem zabudowy oraz 80,
    70 lub 60 (tylko obszar silnie zurbanizowany) km/h na obszarze zabudowy.
    Szerokość pasa awaryjnego powinna wynosić 2,5 m. Pochylenie podłużne drogi
    ekspresowej może wynosić maksymalnie 8%.
    --
    Forum Tramwaje

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka