Dodaj do ulubionych

od kiedy pościel dla dziecka?

21.09.11, 14:37
Pytanie może nie najmądrzejsze ale jednak zastanawiam się jak jest u Was: od kiedy dziecko ma pełny komplet pościeli (kołdra, poduszka)? Mój synek śpi do tej pory jedynie pod kocykiem, który w czasie nocy krąży po całym łóżku, rzadko go zakrywając w rezultacie; poduszki nie używamy gdyż śpi głównie na brzuszku (wcześniej oczywiście ze względów bezpieczeństwa). Ciągle jednak słyszę komentarze, że moje dziecko a to jest zbyt cienko ubrane, nie ma czapeczki, chusteczki, ma odkryte butki itp. Czy już pora na kołderkę na noc? Teraz jak i zimą temperatura w naszym domu wynosi max.22 stopnie, raczej się nie przegrzewamy. Do snu zakładam mu skarpetki i body aby plecki miał zakryte. Jednak sama śpię pod kołdrą, cienką ale zawsze kołdrą. Synek ma 1.5roku.
Edytor zaawansowany
  • 21.09.11, 14:52
    Kup mu śpiworek, to nie będzie miał możliwości się odkrywać. Mój 2 lata i 3 miesiące i nadal odkrywa się, jeśli śpi pod kołdrą (w rezulatacie śpi na kołdrze). Podusia cieńka raczej się przyda (ja kupiłam w komplecie właśnie z kołderką), dzieci lubią się wtulać, chociaż w nocy i tak często poduszka jest obok głowy wink
  • 21.09.11, 14:53
    Pełen zestaw (kołdra, poduszka, pościel) miały przygotowane średnio jeden miesiąc przed urodzeniem, stosowany od urodzenia, z tym, że jedno z dzieci od początku śpi na kołdrze, nie pod. Wystarczy przykryć je choćby kocykiem, żeby się obudziło. Mnie się robi zimno od samego patrzenia na nie. Temp. w domu ok 22 stopnie, ja śpię pod kołdrą, dziecko tylko w piżamie z długim rękawem i długie spodnie.
  • 21.09.11, 15:25
    Syn miał komplet od urodzenia, aczkolwiek przez pierwsze miesiące spał bez poduszki (tylko na takim klinie gabkowym, aby nie ulewał), pod kołderką. Ja nie lubie kocy, wg mnie są sztuczne i nie oddychają (może dlatego twój ciagle sie odkrywa). Kołderka była cieniuteńka.
    W okolicach 1 roku dostał poduszkę. Co nie znaczy, że śpi na niej głową- często ma ją miedzy nogami, czy ściska w rączkach. Kołdrą też nie zawsze jest przykryty. Jeśli zauważę/zauważałam (a rzadko wchodzę do jego pokoju w nocy, bo śpię) to przykrywam, ale na ogól nie wiem jak śpi. Ostatnio jak wchodzę do jego pokoju rano budzić to zawsze jest przykryty. Wydaje mi się, że nauczył się przyktywać przed 2-mi urodzinami.
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/ex2bx1hparv9wtta.png
  • 23.09.11, 07:44
    ancymon123 napisała:
    Ja nie lubie kocy, wg mnie są sztuczne i nie oddychają

    Ze co? O polarze mowisz? Koce dla dzieci powinny byc z bawelny i lepszego materialu nie znajdziesz. Myslisz,ze gabkowy klin czy koldra z wypelnieniem syntetycznym nie jest sztuczna?

    Moj mlody mial 3 lata i 2 miesiace jak zamienil spiworek na pierwsza w zyciu kolderke. Wczesniej w zimie spal czasem jeszcze pod kocykiem, bo w sypialni nie bylo wiecej niz 15 stopni (akurat najzimniejszy pokoj mu sie trafil), latem pod samym przescieradlem. Poduszki nadal nie uzywa, od urodzenia spi na brzuchu ( ku przerazeniu lekarzy). Po tacie tak mawink Teraz spi jeszcze pod cienkim bawelnianym kocem.
    --
    autystyczne-tygryskowo.blogspot.com/
  • 21.09.11, 17:48
    Moje dziewczynki na urodzinki dostały od babci puchowe cienkie kolderki i cieniutenkie podusie. Pod kolderkami śpią od urodzenia, tzn. spaly do ok. 5/6m, pózniej zaczęły krążyć i odkrywać się. Chwile spaly w spiworkach, ale budziły się przez nie wiec były przykrywane kocykami, dłużej się na nich utrzymują. Poduszek używają gdzieś od czasu jak skończyły roczek. Często śpią z głowa na poduszkach, a czasami się w nie wtulaja po prostu.
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/3i49tv73e8lr4zvs.png
  • 21.09.11, 18:10
    Pościel miał od urodzenia a używał po kilku m-cach spania pod kocykiem. Na 1,5 roku dostał już łóżko normalnie i większą pościel.
    --
    Maksymilian 10.10.2008 http://lbdm.lilypie.com/vo8Op2.png
  • 21.09.11, 18:48
    moje dzieci śpią pod pościelą od urodzenia
    --
    Someone Like You
    Hometown Glory
  • 21.09.11, 19:42
    mój młodziak pościeli jeszcze nie miał - od urodzenia śpi w śpiworku, mam pewność, że się nie odkryje. śpimy przy otwartym oknie, także teraz kiedy temp. za oknem nocą to ok. 10 st. więc to ma znaczenie. jakieś 2-3 miesiące temu dostał puchową podusię i chętnie na niej śpi i się w nią wtula. ciągle jeszcze wędruje po łóżeczku, więc na kołdrę na razie się nie zanosi wink
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/qdkkj48a2gaihwyf.png
  • 21.09.11, 19:47
    cała moja trójka miała pełny komplet pościeli od urodzenia. Poduszka nie jakaś puchowa wielka ale taka płaska cienka i kołdra tez obowiązkowo.
    --
    "Dzieci i szklanek w domu nigdy za wiele" by moja mama wink

    Dawid - 2006;Krystian - 2007; Zuza - 2010
  • 22.09.11, 14:29
    W takim razie wypróbujemy w końcu kołderkę (wraz z podusią zakupiłam jeszcze przed porodemsmile). Te kocyki rzeczywiście sprawiają, że dziecię się poci trochęsad choć bardzo je lubismile Śpiworek odpada - miał po urodzeniu i używaliśmy go może ze 3 razy, za bardzo chciał się wiercić i nie mógł kopać nóżkami. Teraz to w ogóle nie wiem jakby go do niego włożyć (oczywiście duuuużo większegosmile) skoro śpi na brzuchu?
  • 22.09.11, 14:37
    obaj panowie od urodzenia.
    --
    Zorganizowana grupa przestępcza, często o charakterze zbrojnymsmile
    Dżo i Maciejka
    http://img827.imageshack.us/img827/7055/pingwiny.jpg
  • 22.09.11, 15:51
    corka spala ponad 2 lata w spiworku. Zalecenia w DE, /dla niemowlakow/ ze wzgledu na nagla smierc lozeczkowa, o ktorej malo w PL slychac, z tego co wiem.
    I bez poduszki, na plasko jako niemowlak tez lepiej.

    Wracajac do tematu:
    Kocyk, czy koldra, pewnie i tak bedzie sie odkrywal.
    Nie kupuj raczej spiwora, /zbedny wydatek/ bo wieksze dziecko juz w nim i tak nie bedzie chcialo spac, - chyba ze masz mozliwosc pozyczenia od kogos na probe.
    Wygodny jest, masz gwarancje, ze bedzie mu cieplej, niz na koldrze.

    Ale 22 stopnie to tez troche za cieplo jak na temperature nocna.
    Ja zmarzlak, ale staram sie, by nie przekraczalo 20.


  • 22.09.11, 16:08
    moja córka do zeszłego lata czyli prawie do trzech lat, spała w spiworku. od jesieni poprzedniego roku używa kołdry. ma rozmiar 150x200, z tym, że przykrywam ją w poprzek i brzegi wciskam między materac, a ramę łóżka. to zwiększa prawdopodobieństwo, że będzie przykryta wink
    --
    OLA 16/09/2007
  • 22.09.11, 16:28
    dobry pomysl z ta ramawink
    ale moja sie da przykryc, jak zasnie...
  • 22.09.11, 19:42
    mój synek miał komplet pościeli od początku ale zaczął z nią spać jakoś jak już pół roku skończył, bo wiadomo że mały dzidziuś ma spać na płasko bez poduszek, i z tego co pamiętam to kołdra też nie jest zalecana dla maluszków bo istnieje prawdopodobieństwo że się będzie wiercić, zakryje buzie i nie będzie umiał się odkryć i w najgorszym wypadku się udusi, ale to tak na marginesie ( najgorsze że wiele matek nie zdaje sobie z tego sprawy,bo wszędzie dookoła znajome itd. zakrywały te małe noworodki wielkimi kołdrami, bez wyobraźni)
    Szczerze to se nie wyobrażam zimą położyć dziecko spać w bodach i skarpetkach wiedząc że całą noc śpi rozkopane.
    Mój śpi właśnie zazwyczaj na kołdrze, jak się przebudze to go przykryje ale wiadomo że to na chwile tylko , i dlatego zimą ma piżame z długim rękawem i spodniami i skarpetki, a często i tak rano był lekko wyziębiony ( nie wiem ile mamy stopni w pokoju ale nocą nie jest jakoś bardzo ciepło) Niedługo będzie mieć normalne łóżko i do tego większą kołdre i poduszke, może wtedy przestanie krążyć tylko będzie spać na poduszce i pod kołderkąsmile
  • 22.09.11, 22:42
    Mój od zawsze ma swój komplet pościeli,a na roczek dostał posciel z kubusiem puchatkiem.
  • 23.09.11, 01:31
    > Pytanie może nie najmądrzejsze ale jednak zastanawiam się jak jest u Was: od ki
    > edy dziecko ma pełny komplet pościeli (kołdra, poduszka)?
    Ma 2 lata i 4 miesiące, kołdry nie posiada, śpi pod kocem (powleczonym poszwą).
    Poduszkę dostał jak miał jakieś półtora roku; przez kilka miesięcy ją ignorował,
    potem polubił.

    > Czy już pora na kołderkę na noc? Teraz jak i zimą temperatu
    > ra w naszym domu wynosi max.22 stopnie, raczej się nie przegrzewamy.
    22 stopnie to ciepło, kocyk wystarczy. (Ja przy 22 stopniach śpię pod kocem,
    bo pod kołdrą mi za ciepło.) Zresztą zależy jeszcze, jaki kocyk: my mamy dwa,
    cienki bawełniany na lato i grubszy akrylowy na zimę (zimą w nocy 18 stopni).

    > Do snu zak
    > ładam mu skarpetki i body aby plecki miał zakryte.
    Yyyy, ale tylko skarpetki i body (tzn. ręce i kolana gołe), czy skarpetki i body
    do piżamki? Ja generalnie staram się dziecko ubierac do spania tak, żeby miało
    prawie całe ciało okryte, choćby jedną cienką warstwą bawełny, ale okryte.
    Spod koca wypełza, to niech go chociaż pizama chroni. Dlatego nawet latem
    zakładam cienką piżamkę z długimi rękawami. Ale dwóch warstw (body+piżamka)
    raczej bym nie założyła, bo to niewygodne chyba.
  • 23.09.11, 01:54
    moje dziecko ma malutką poduszkę , która uwielbia
    śpi w spiworku dla dzieci , także się nie odkrywa w nocy
    http://www.comparestoreprices.co.uk/images/dr/dream-bag-under-the-sea-themed-2-5-tog-baby-sleeping-bag.jpg
    --
    gotowaniedlamojegobrzdaca.blox.pl
    mojegotowaniee.blox.pl
  • 23.09.11, 10:43
    Ja stara wyga ale mnie zaintrygowało wink
    piszecie że w spiworku sały dzieci takie ponad rok.
    Jak takie dziecko wstaje w tym "ustojstwie"?
    moje wszystkie zaraz po obudzeniu lubiały sobie stanąć w łózeczku cos tam do mnie w łózku gadać. jak kilka razy włożyłam do śpiworka to darły sie straszliwie bo nie mozna sie w tym ruszyć.


    A u mnie zeby dziecko sie nie odkrywało (ale juz takie większe powyżej 10 miesiąca) to do narożników przyszywałam taśmy z napami i jak dzieć zasnął to wtedy przykrywałam i taśnie z owijałam wokół szczebelka w łózku, napą zaminałam.
    Ale to przy większym dziecku bo przy malutkim to bym sie bała że wsunie sie pod kołdę i sie udusi.

    --
    "Dzieci i szklanek w domu nigdy za wiele" by moja mama wink

    Dawid - 2006;Krystian - 2007; Zuza - 2010
  • 23.09.11, 12:02
    no właśnie, jak wstaje?
    widzę moje dzieci, które chcą przejść w nocy do pokoju rodziców smile Albo byłby płacz albo guzsmile
  • 24.09.11, 14:01
    Moja nadal w spiworku, wlasnie jej kupilam rozmiar wiekszy, powinien starczyc do 3 rz. Spiworki kupuje jednej firmy, sa super. Wykonane z najlepszej bawelny, skladaja sie z dwoch czesci, wiec mozna je wygodnie laczyc i dziecko ma lekki spiworek na lato, sredni an wiosne i jesien, oraz grubszy na zime, plus doczepiane rekawki. Spiworek poprzedni, uzywany przez 1,5 roku, wiele razy prany, wyglada nadal jak nowy. Spiworki te maja specjalne otwory, zeby mozna bylo np wpiac dziecko w tym spiworku do fotelika, np podczas nocnej podrozy. Spiworki sa na tyle obszerne w nogach, ze dziecko bez klopotu wstaje, kopie nogami, przekreca sie, ba! moja nawet po pokoju w tym potrafi chodzic!
    www.en.littlecompany.nl/sleepers/combi-sleeper/off-white-110cm.html
    --
    http://www.suwaczki.com/tickers/uch5k6nlt1exqbp7.png
  • 30.09.11, 22:25
    moja córka prawie dwa lata spała w śpiworku... doskonale opanowała technikę wstawania i nawet chodzenia w śpiworku - robiła takie małe kroczki smile ja byłam śpiworkiem zachwycona, ale niestety z niego wyrosła i już nie mogłam znaleźć większego sad
    --
    http://s7.suwaczek.com/200908204565.png
    http://www.suwaczki.com/tickers/2nn3flw15pxv14yb.png
  • 24.09.11, 14:44
    eps, spala w spiworku, dopoki miala szczebelki.
    potem juz zrezygnowalam ze spiwora, kiedy wyjelam 3 szczeble i mogla sama wyjsc.
    podobno ucza sie tez chodzic w spiworkach, ale wolalam nie ryzykowac upadkiem w nocy na zeby.
    teraz ma normalne lozko, wiec koldry nie da sie przywiazac.
  • 30.09.11, 23:54
    Moj rano przydeptywal sobie spiworek, az puszczaly napy na ramionach i wychodzil z niego bez problemowsmile
  • 27.09.17, 12:25
    Nasz blisko do 4 r.ż. spał w śpiworku. I raz, że bardzo szybko opanował sztukę rozpinania - my mieliśmy wersję z zamkiem od szyi do samego dołu. A dwa, też potrafił przydreptać w nim do nas do sypialni, gdy nie chciało mu się na toaletę. smile
    Teraz śpi po kołdrą, a najczęściej obok lub na.
  • 24.09.11, 16:31
    Od urodzenia - kołdra + "plaskata" poduszka.
  • 25.09.11, 18:49
    starszy spal w spiworku od urodzenia gdzies do skonczenia 2,5 roku czy jakos tak. jak mial nieco ponad rok, to dostal taka plaska poduszke. ok. drugich urodzin zdjelismy jeden bok z lozeczka, ze sam mogl sobie wchodzic/wychodzic. wieczorem wchodzil do lozeczka, kladl sie na spiworek, a ja go zapinalam. krotko przed trzecimi urodzinami powiedzial, ze chcialby miec koldre jak mama i tata, wiec kupilismy wieksza poduszke i koldre 135x170 cm i z tym zestawem spi do dzis (ma 5 lat).

    mlodszy, 2-latek, do tej pory spi w spiworku i nie protestuje, wiec nie zamierzam nic zmieniac, poki sam nie bedzie chcial. od niemal roku ma poduszke, plaska jak wczesniej starszy brat.

    moim dzieciom spiworki nie przeszkadaly ani we wstawaniu czy nawet chodzeniu po lozeczku, ani w spaniu na brzuchu czy w jakiejkolwiek innej pozycji. w kopaniu tez nie przeszkadzaly. spiworek, to naprawde nie jest kokon unieruchamiajacy dziecko. za to w kazdej pozycji ma tak samo cieplo. ale jesli dziecko nie jest przyzwyczajone do tego od noworodka, albo co najmniej od niemowlaka, to raczej nie warto probowac, bo pewnie bedzie protestowac.

    w szwajcarii za to popularne sa takie spiworko-przescieradla. jest to przescieradlo z gumka, w ktore wszyty jest spiworek. dziecko ubrane w cos takiego nie ma szansy spasc z lozka, ale tez np. wstac czy przekrecic sie na brzuch. dla mnie to juz troche sadyzm.
    shop.ebay.ch/i.html?_nkw=zewi+decke&_armrs=1&_dmd=1&_from=R10&_ipg=&_sop=1
  • 30.09.11, 15:53
    niezłe historie opowiadacie o tych śpiworkach, człowiek uczy się całe życiewink hehe
    Staś spał pod kołderką jedną noc, następnej kazał sobie wyjąć z szafy dotychczasowy kocyk (akrylowy niestety...) Poduszka w ogóle go nie zainteresowała i układał się w łóżku to by jej nie przeszkadzaćsmile Czyli bez zmian. Czasem spał obok pieska z Żabki, teraz też go wyrzucił i śpi w tym "ubogim" łóżeczku ze szczebelkami jak go rodzice nauczyliwink
  • 01.10.11, 02:29
    Synek ma 4 lata i śpi w śpiworze cały czas. ja nie zapinam do samego końca zamka, żeby była wentylacja, no i żeby sobie spacerował i się nie przewrócił, jak mu się zachce.
  • 01.10.11, 12:19
    "Teraz jak i zimą temperatura w naszym domu wynosi max.22 stopnie, raczej się nie przegrzewamy. "

    Jeśli taką macie temp. w nocy to do spania się przegrzewacie- zimą zwłaszcza (bo rozumiem,że latem nie zawsze można coś z tym zrobić)- najlepsza optymalna temp. do spania to 17-18 stopni.
    --
    Zmieniłam nicka smile
  • 17.10.11, 14:56
    Moja ma 13 miesięcy i od momentu jak zaczeła chodzić wokół łóżeczka musiałam przerzucić się z wygodnych śpiworków na kocyki. znalazłąm takie milutki z misiem ale oddychające.
    www.lamillou.com/category.php?id_category=31

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.