antybiotyki a stan uzebienia dzieci Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • tak sie zastanawiam, czy antybiotyki (czeste podawanie) oslabiaja zeby u dzieci, wiem ze tetracykliny to na pewno, ale inne antybiotyki? Od penicyliny moze sie zrobic szary osad, ale czy zeby sie tez bardziej psuja?
    Jakie macie doswiadczenia w tym temacie?
    • jezeli chodzi o same zeby to nie wiem, jesli chodzi o jame ustna to moj po kuracji antybiotykowej zawsze dostaje plesniawek
      ma 5 lat, antybiotykow troche w zyciu dostal, ale nie ma ani prochnicy, ani nalotu
    • Mój ma taki nalot, nie jest to próchnica-lekarze twierdzą, że bardzo możłiwe iż po antybiotyku.
      --
      Sygnaturka się zgubiła....
      • No, napewno wiekszosc antybiotykow zaliczanych do tzw Toksycznych.
        Penicylina jest najbezpieczniejsza grupa antybiotykow, pod warunkiem, ze dziecko nie ma na nia alergii.
        Istenieje kilka rodzajow wyodrebnionych grup toksycznosci, ze wzgledu na ewentualne skutki ubczne brania toksycznych antybiotykow..
        Najpopularniej dzieli sie je na:
        1. Ototoksyczne-czyli takie, ktore moga uszkodzic nieodwracalnie sluch tj. ucho wew
        2. Nefrotoksyczne-takie, ktore bardzo szkodliwy wplyw na nerki
        3. Im strikte toksyczne na szpik kostny : nowobiocyna, chloramfenikol

        W kazdej grupie toksycznosci dodatkowo jeszcze inne antybole szkodza koscia:
        aminoglikozydy...
        --
        www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
        • A co, do nalowtow w jamie ustnej-normalna sprawa. Grzybica!
          Trzeba liczyc sie z tym, ze antybiotyk nie tylkio wybija,,zle bakterie" ale i tez, te ,,dobre".

          --
          www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
          • moj maly bral antybiotyk Augumentin czyli z penicyline, to po kazdym podaniu mylam mu zeby...
            Zreszta zawsze tak robie, po podaniu jakiegos w formie syropu leku.
            Nigdy nie mial nalotu i ma snieznobiale zeby.
            --
            www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
            • Mój dostawał dożylnie w szpitalu zinacef(to był jego pierwszy antybiotyk) gdy nalot się pojawił.
              --
              Sygnaturka się zgubiła....
              • Cefuroksyna zaliczana jest do toksycznych.
                Ty piszesz o nalocie w jamie ustnej?
                Jesli tak, to jednym ze skutkow ubocznych przyjmowania tego antybiotyku jest namnazanie sie czy powstanie Candii ( drozdzycy) a wiec inaczej popularnych, bialych nalotow w jamie ustnej.
                Jesli zas mowimy o nalocie na zebach, to rowniez nie zaskakuje mnie to, bo wcale, tak naprawde nie chodzi o to, ze antybiotyk przyjkmowany jest droga ustana i z tad nalot jak ewentualnie przy przyjmowaniu zelaza w syropie oprzez dziecko.
                Tylko o to, ze takie naloty na zebach wywolane sa i pochodza ,,od zoladka", od organizmu wewnatrz.
                Antybuiotyki czy podane doustnie, czy dozylnie gdzies sie rozkladaj. Organizm odreagowuje, czesto organizm wlacza mechanizmy obronne, np. zwiekszajac lub zmieniajac sklad sokow zoladkowych itp A to ma ogromny wplyw na zeby!
                --
                www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
                • piszę o nalocie na zębach i o tym, że mycie zębów po każdym podaniu to sobie mogłam o kant tyłka w tym przypadkusad
                  --
                  Sygnaturka się zgubiła....
                  • Wiemsad Najwazniejsze jest to, ze dziecko Ci wyzdrowialo i nie bylo wiekszych skutkow uboczznych.
                    Ja wspomnialam o tym myciu zebow, po antybiotyku doustnym, bo robilam to jakos odruchowo.
                    Ty i tak nie mialas wplywu myjac zeby.
                    Pocieszajace jest to, ze to i tylko mleczne zeby.
                    --
                    www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
                    • Jasne w tamtym momencie to nalot na zębach był akurat najmniejszym problemem. Na szczęście nic się z tym nie dzieje bo cały czas się martwię, że o próchnicę łatwiej z takim czymś ale póki co zębiska zdrowe, odpukać...
                      --
                      Sygnaturka się zgubiła....
    • Wszystko zależy też od częstotliwości podawania. Mój synek był intensywnie leczony między 10 a 25 miesiącem życia. Antybiotyki, leki obniżające gorączkę, żelazo......3 pobyty w szpitalu. Nie byłam w stanie za każdym razem szorować ząbków. Często sam nie chciał jej otworzyć, zasnął.....Efekt. Teraz w wieku 4.5 lat ma 2 zęby nie nadające się do leczenia, 4 do leczenia. Na szczęscie dojrzał do współpracy z dentystą. Są już 2 plombki. Mamy też za sobą epizod z silnym bólem (tego do kasacji), zapuchnięcie, wierceniem warstwy objętej próchnica aby ropa miała ujście. Co do słodyczy. Zawsze po podaniu szorujemy ząbki. A od 2 lat je tylko to co upiekę, czyli od czasu do czasu. Zero lizaków, lodów...... W antybiotykach, lekach obniżających gorączkę niestety jest cukier.
      • Sorry ale to, ze w lekach jest ,,cukier" ma naprawde bardzo male znaczenie!
        Faktem jest, ze nawet ,,najbezpieczniejsza" penicylina moze wyniszczyc organizm, jesli trzeba ja podawac dlugo i czesta.
        Jednak tak, jak pisalam sa leki, ktore w ewidentny sposob wplywaja na oslabienie szkiliwa, kosci itp.
        Sa to leki z gr. toksycznych.
        Jesli dziecko musi brac z tej gr antybiotyki, to nie wina tego, ze cukry w nich wystepuja.
        Po prostu takie antybiotyki dlugo i czesto stosowane sila rzeczy wyniszczaja konkretne elementy naszego organizmu.
        Znam dziecko, ktore raz bralao antybiotyk z grupu ototoksycznych i niestety po jednej kuracji stracilo sluch nieodwracalniesad z tym, ze to byl bardzo silny lek.
        Rasumujac, to nie cukier w lekach szkodzi zeba-powracajac do tematu, ale chemiczne zwiazki antybiotyku toksycznego, ktory odklada sie w kosciach czy na szkliwie.
        A nalot po penicylinie....prawde mowiac nie widzialam niczego podobnego, a ni tez nie slyszalam o czyms podobnym... jkesli juz to mozliwy do usuniecia dzieki myciu zebow...
        --
        www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
      • o Chryste. a ile tego cukru tam niby jest?? więcej jest w głupim jabłku.
        nie przesadzajcie.
        dziecko ma słabe szkliwo i tyle. chocbys je zywiła nie wiadomo jak dużo lepiej by nie było.
    • niektóre grupy antybiotyków tak, osłabiają szkliwo zebów, ale nieliczne.
    • Faktem jest, że moja młodsza ma więcej zaliczonych plomb niż starsza w tym wieku. Antybiotyków też ma zaliczonych zdecydowanie więcej. Ale nie wiem czy ma to związek.
      --
      Wiesz, co myślę ? - powiedziała Anna - Myślę, że to wszystko, co napisane było w gazecie, to kłamstwo. Bo to zupełnie wszystko jedno jak się mówi do małych dzieci. Czy się mówi łagodnie i uprzejmie, czy się na nie krzyczy, robią i tak, co chcą.
    • nie wiem czy to po antybiotykach czy po encortonie
      ale ja dostawałam na zapalenie stawów mieszankę penicylina, debecylina plus encorton, trwało to dość długo i niestety zęby po tej kuracji stały się bardzo łamliwe uncertain
      w zwykłej dziecięcej zabawie potrafi się kruszyć, łamać sad


      --
      Piotruś
    • Znam przypadek dziecka, które po 1 dawce antybiotyku straciło słuch w 80% w 5 r. ż. Nie wiązałam problemów z ząbkami synka z antybiotykoterapią jaką przeszedł bo dostawał je w zastrzykach. Dzięki Zjawo za "oświecenie". Do tej pory obwiniałam się za stan jego ząbków. Teraz wiem, ze niepotrzebnie. Pozdrawiam.
      • nie znam sie na tym, ale z pewnoscia nie wszystkie maja jakis straszny wplyw na zeby. no i mysle, ze jest to tez troche tzw. "cecha osobnicza".

        moj synek od urodzenia dostaje antybiotyk 2x dziennie. teraz ma 2 latka, wiec przez 2 lata bierze antybiotyk non stop. bedzie go bral jeszcze pewnie przez kilka kolejnych lat. to zalezy, co zdecyduja lekarze na kontroli pod koniec pazdziernika. mimo to zabki ma bardzo ladne, bialutkie, wiec mam nadzieje, ze tak juz zostanie. grzybicy ani plesniawek w buzi tez nie ma. ale moze dlatego, ze dostaje mala dawke antybiotyku, choc nieprzerwanie od 2 lat.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.