u lekarza - z drugiej strony Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Tu na forum jestem "tylko" mamą Jasia - za tydzień już 5-latka.
    Ale zawodowo jestem lekarzem, lekarzem rodzinnym, co oznacza, że przyjmuję i dorosłych i dzieci. Miała być pediatria, życie zadecydowało inaczej, ale pasja obserwowania dzieci mi została. I te obserwacje wiele mi dają do myślenia, choć chyba naprawdę nie jestem typem lekarza-wredziola wink, tak w każdym razie wynika z długich rozmów z moimi pacjentami, od których wiele już dobrego usłyszałam. Nie piszę tego w ramach przechwałek, ale po to, żeby Was upewnić, że to co za chwilę przeczytacie nie wynika z niechęci do ludzi, tylko jest raczej obiektywne. A zabezpieczyć się na wstępie trzeba, bo narzekanie na lekarzy w naszym kraju jest niemal tak popularnym sportem, jak narzekanie na władzę tongue_out

Dobra, do rzeczy.
    Pierwsza bardzo niepokojąca rzecz - przyznaję, jedynie w pewnych określonych /ale niestety niewąskich/ kręgach - to straszenie.
    "Jak będziesz niegrzeczny, to pani doktor zaraz da ci zastrzyk"
    "Jak będziesz taka wredna, to cię karetka zabierze"
    Ludzie, jak można?? Dziecko potem schizuje na sam widok gabinetu, a bywają i takie, które płaczą "Dlaczego idziemy do lekarza, przecież nic złego nie zrobiłem!" Serce się kraje po prostu...

Drugi biegun - dostosowywanie zabiegów diagnostycznych czy leczniczych do... chęci dziecka.
    Mam wśród pacjentów 2-, a nawet 4-latki, które nigdy jeszcze nie były u dentysty.
    Mam ważącą 60kg 8-latkę, którą oprócz innych zaleceń wysłałam pół roku temu do endokrynologa - mama nie poszła z nią, "bo córka nie chce". Ratunku!!!!

Kolejna sprawa - może mniej szkodliwa, ale chlubna też nie. Permanentne wyręczanie. W przebieraniu, w mówieniu, we wszystkim.