Dodaj do ulubionych

blizna po oparzeniu

28.10.11, 21:54
Witam.Podpowiedzcie mi dziewczyny jakąś dobrą maść na blizny po oparzeniu.Moja wtedy 2,5 letnia córka wpadła w popiół po ognisku z poprzedniego wieczora.NIestety okazał sie gorący,poparzona została łydka(popiół się przykleił) i paluszki na stopie dokładnie podeszwy paluszków.Fajnie sie wszystko pogoiło i do tej pory na blizny stosowałam "Cepan" ale może z doswiadczenia znacie cos lepszego?no i jak długo blizna bedzie tak widoczna?ten wypadek z ogniskiem był na początku lipca.Teraz blizny są mocno różowe.Podpowiedzie cos?
Obserwuj wątek
    • circa.about Re: blizna po oparzeniu 28.10.11, 21:59
      Wszystko zależy od stopnia oparzenia..
      Mój syn poparzył sobie rączkę będąc w tym samym wieku (1/2 stopień, w jednym miejscu 3). Nie smarowałam żadnymi maściami przeciw bliznom, stosowałam tylko alantan w maści i to wszystko.
      W tej chwili młody ma 4 lata i żadnego śladu po oparzeniu.
      Blizna schodziła około 10-12 miesięcy.
      --
      http://s.rimg.info/b0319b2d72fe286be1cb79287f3362e6.gif
    • zjawa1 Re: blizna po oparzeniu 28.10.11, 22:04
      Wiesz, to zalezy jaka bliznasad Jesli chodzi o kolor ,,rozowy" to napewno z czasem zblednieje.
      Moj synek w wieku ok 8 miesiecy popazyl sobie wszystkie 5 palcow wewnatrz az do sciegien.
      Codziennie mial robione opatrunki, a potem byl leczony masciami ze sterydem. W chwili obecnej nie ma nawet jednego minimetrowego sladu.
      Na razie nie przejmuj sie tak tym bardzo.
      Ja, z wlasnego doswiadczenia moge polecic nacieranie miejsca popazenia witamina A
      +E. Ewentualnie kremem z macicy perlowej No Scar. Bardzo mi pomogla, ale to byla rana cieta i zszyta. Ogolnie mialam wbity, gruby kawal szkla w reke... Do dzisiaj mam blizne, ale wyrownal sie jej ksztalt i odzyskala koloryt skory dookola.
      --
      www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
      • zjawa1 Re: blizna po oparzeniu 28.10.11, 22:06
        Dodam tez, ze bardzo istotne jest to w jaki sposob postepowano z opazeniem!
        To ma kolosalne znaczenie na przyszla, ewentualna blizne.
        U nas podeszli do tego bardzo profesionalnie, maja swietne doswiadczenie w tej kwestii.
        --
        www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
      • zjawa1 Re: blizna po oparzeniu 29.10.11, 23:13
        Jest wiele sposobow. Wszystko zalezy od tego jaka jest to blizna i jak dlugi uplynal czas ,,od jej powstania". Nie wszystkie metody mozna stosowac na ,,swiezo"!
        Badz jednak dobrej mysli, u malego dziecka rany lepiej goja sie niz u doroslej osoby.
        --
        www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
    • bubka22 Re: blizna po oparzeniu 01.11.11, 18:36
      Dzięki dziewczyny za podpowiedzi.Ja troche sie martwie bo sama mam blizny coprawda białe ale głębokie po różnorodnych strupkach,i wiem jak ludzie patrzą i zastanawiają sie co to.Jeszcze raz dzięki.
      • zjawa1 Re: bubka22 02.11.11, 23:00
        A co Ciebie obchodzi to, jak ,,ludzie patrza"?
        Ja mam dosc pokazna blizne na rece od 12 roku zycia.
        Pisalam Ci juz, ze mialam doslownie ,wbite szklo w przedramieniu",
        ktore wyciagali mi chirurdzy. Kilkanascie szwow....
        Faktycznie czesto pytali ,,co mi sie stalo" itp.
        W sumie blizna nie az tak wielka, zdarzaja sie wieksze ok 6 cm dl. i szeroka na ok1,5 cm.
        I wiesz co Ci powiem, mimo tej blizny mialam swoj konkretny epizod w modelingu.... Wiec naprawde, nawet gdyby zostala, to nie ma sie czym przejmowac! Uwiez mi!

        --
        www.gazeta.pl www.youtube.com/watch?v=uhV4me_k8Y8
      • myszanka Re: blizna po oparzeniu 03.11.11, 08:40
        forum poparzone dzieci polecam zdecydowanie
        Blizna jest rozowa i jest to ok, powinna teraz tylko jasniec, bedzie ja jeszcze widac przez jakis czas jak dziecko sie zdenerwuje albo zaczerwieni jako bardziej czerwony punkt. Jesli do tej pory nie zrobily sie zadne "kalafiory", to raczej bedzie juz dobrze. My na tym etapie juz zagojonej ale czerwonej jeszcze blizny smarowalismy codziennie bepanthenem, mozna mascia z wit a, mozna alantanem (u nas uczulal). Byleby dobrze natluszczalo. Bepanthen mialam w duzej ilosci i sie sprawdzil. Zeby blizna nie zbielala, trzeba chronic przed promieniowaniem slonecznym. Oparzenie na nozce jest latwe do osloniecia. IMO powinnas jeszcze w nastepnym roku chronic oparzone miejsca (np. biale lub jasne skarpetki przez caly sezon), jesli nie, to krem z b. wysokim filtrem co 2 godziny.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka