Dodaj do ulubionych

Co dac na kaszel suchy i katar

13.02.13, 16:01
Mlody po chorobach (2 antybiotyki) i miesiecznej przerwie w przedszkolu wrocil do przedszkola. Pochodzil 4 dni i zaczal sie katar wodnisty i suchy kaszel ktroy go strasznie dusi.
I pytanie co mu dac ????
Do lekarz isc nie chce bo wiem co bedzie a bedzie kolejny antybiotyk. Niestety nasz lekarz rzuca na prawo i lewo antybiotyki odpwiadajac ze za 3 dni przyjdziemy z oskrzelami.
Edytor zaawansowany
  • thegimel 13.02.13, 16:09
    Poszukaj innego lekarza. Jak dziecko ma duszący męczący kaszel, to warto byłoby, żeby dziecko osłuchał. Ale jak będziecie walić na wszystko antybiotyk to rozłożycie dziecku odporność. Od lekarza który zapisuje antybiotyki na wszelki wypadek wiałabym aż by się kurzyło.
    Na suchy kaszel możesz dać sinecod, żeby dziecku ulżyć.
  • annubis74 13.02.13, 22:03
    z tym sinecodem to się akurat nie zgodzę. Kaszel jest z jakiegoś powodu. taki lek jak sinecod rzeczywiscie łagodzi kaszel, ale trochę maskuje problem.
  • thegimel 14.02.13, 15:23
    Oczywiście. Dlatego napisałam, że dobrze byłoby, żeby dziecko zbadał lekarz. Ale inny. A sinecod dałabym na noc.
  • bbuziaczekk 13.02.13, 16:10
    Co wy robicie i co dajecie w takich sytuacjach ? i czy pomaga ? jakie macie sprawdzone metody, leki ?
    Mlody dostaje wit C i tran. Wit C pisze ze 10 kropli ale daje teraz 20 kropli bo mi powiedziano ze w przeziebieniu 20 kropli najlepiej dawac.
  • bbuziaczekk 13.02.13, 16:13
    Dalam sinecod w kroplach ale nie wiem czy to wystarczy jesli bede go dawac zgodnie z ulotka 4 razy na dobe po 25 kropli. Bo wszedzie slysze i czytam ze sinecod to najlepije tylko na noc.
    A co w ciagu dnia jesli kaszel dusi?

    Lekarza bede zmieniac ale dopiero na wiosne. Dlatego chce uniknac wizyty u tego naszego teraz
  • najma78 13.02.13, 17:04
    bbuziaczekk napisała:

    > Co wy robicie i co dajecie w takich sytuacjach ? i czy pomaga ? jakie macie spr
    > awdzone metody, leki ?
    > Mlody dostaje wit C i tran. Wit C pisze ze 10 kropli ale daje teraz 20 kropli
    > bo mi powiedziano ze w przeziebieniu 20 kropli najlepiej dawac.

    No coz napisze to co u wiekszosci na tym forum powodzenia nie ma: NIC nie daje,zadnych lkow, bo to wirus i uklad immunologiczny sam da rade. Kaszel suchy na poczatku jest normalny, po jakims czasie zamieni sie w mokry a poznien zniknie, tyle ze to nie stanie sie w ciagu kilku godzin a ni nawet kilku dni (choc moze). Wit. C nie ma zadnych wlasciwosci w przeziebieniach, a zamiast syntetycznej lepiej naturalna, ale ona powinna sie znajdowac w normalnej diecie.
    Dlaczgo musisz koniecznie cos podac? Przejdzie na oskrzela? Moze, ale to nadal wirus i nadal antybiotykow sie nie stosuje.
  • thegimel 13.02.13, 17:11
    Na mokry kaszel zazwyczaj nie daję nic. Na katar czyszczę nos wodą morską. Suchy kaszel - sinecod, ale zazwyczaj tylko na noc. Na katar smaruje też okolice nosa maścią majerankową. Ale po raz kolejny - zmień lekarza.
  • 0mirka2 13.02.13, 17:06
    Mój wnuczek, maluch przedszkolny, od połowy grudnia chorował - męczył go właśnie suchy kaszel i wodnisty katar. Antybiotyk brał raz (bez jakichkolwiek badań...) pomógł na chwilę, i znów powtórka z rozrywki. Córka szukając przyczyny na własną rękę, zrobiła badanie na pasożyty (glistę, owsiki i lamblie) - wynik negatywny. Zmieniła lekarza - zapisał inhalacje Pulmicortem i jeszcze jakieś medykamenty, ale już nie pamiętam jakie. Gdy kaszel zrobił się trochę bardziej mokry, kazał dawać Mucosolvan, ja zrobiła syrop z cebuli, czosnku, i miodu. Pomogło. Ale po jakimś tygodniu znów kaszel, choć już nie tak męczący... I tak w kółko. Na końcu był też Pneumolan, który pomógł chyba najbardziej (syrop z cebuli i czosnku dawaliśmy nadal). Kaszel powoli ustępował, katar też. Pod koniec stycznia dziecko przebywało w szpitalu na neurologicznych badaniach diagnostycznych i miało robiony rezonans głowy. Przy tej okazji wyszło coś takiego: zmiany zapalne piramid kości skroniowych, znaczne pogrubienie zapalne błony śluzowej zatok szczękowych oraz pogrubienie błony śluzowej sitowia. Zlecono konsultację laryngologiczną w miejscu zamieszkania. Córka była u dwóch laryngologów i obaj stwierdzili u dziecka powiększony trzeci migdał, pierwszy lekarz zlecił wykonanie wymazu z gardła (wyszły bakterie Moraxella Catarrhalis) i na tym poprzestał, drugi zapisał leki homeopatyczne - Lymphomyosot Heel, Galium Heel i jeszcze jeden, którego nigdzie nie można dostać, więc od dziś chłopczyk bierze tylko te dwa. Na te wykryte rezonansem stany zapalne zatok nie zwrócili baczniejszej uwagi. W tej chwili, od czasu poprzedzającego wyjazd do szpitala, kataru ani kaszlu nie ma, dziecko chodzi do przedszkola i jest ok.
  • bbuziaczekk 13.02.13, 17:33
    No wlasnie wolalabym cos podawac dlatego ze u nas prawie w wiekszosci taki kaszel i katar schodzi na oskrzela tzn kaszel robi sie szczekajacy, oskrzelowy.
    Do tego potem mlody zaraza mlopdsza siostre i potem bujamy sie z chorowaniem 2 m-ce.
    Dopiero co po ponad 2 m-cach chorob wyleczylam oboje. 4 dni przedszkola i zaczynamy powtorke z rozrywki.
    Byc moze jestem juz przewrazliwiona bo to co przerobilam w ostatnie 2 m-ce nie zycze nikomu.
  • 0mirka2 15.02.13, 08:50
    No, ja pochwaliłam się, że jest dobrze, a tu dziś w nocy znów pojawił się suchy kaszel i lekki katarek... sad Temperatura nocą w pokoju ok. 18 stopni, wietrzenie dwa razy dziennie, dziecko wychodziło na dwór (choć niechętnie, bo ono z leniwców-domatorów).
    Przed chwilą miał zaserwowane mleko z miodem i odrobiną masła, zaraz biorę się za produkcję syropu z cebuli, czosnku i miodu. Do przedszkola dziś nie pójdzie, bo po co ma kaszleć na inne dzieci, a i jego samego ten kaszel wymęczy tak porządnie, że nawet bawić mu się odechciewa. sad
    U nas, na szczęście, nigdy taki kaszel i katar nie doprowadziły do zapalenia oskrzeli lub płuc, ale ta ich powtarzalność (i jej częstotliwość!) niepokoi. Dziecko nie ma podwyższonej temperatury, apetyt taki jak zawsze, czyli dziobie jak ptaszek, pije sporo. Zdarzają się wymioty w momentach, gdy kaszlisko się nasili. sad

    Kurcze, oby wiosna przyszła jak najszybciej, może wtedy te dzieci wreszcie odetchną od ciągłych niedomagań...


  • maja.london888 13.02.13, 21:50
    Ja na kaszel i katar daję syrop z cebuli, a na noc kładę na pierś wełnę leczniczą. Przy poważniejszych sprawach - bańki. Coraz bardziej skłaniam się do tradycyjnych metod leczenia, bo te współczesne nie działają.
  • annubis74 13.02.13, 22:01
    u nas na suchy kaszel pomagają inhalacje i drosetux. Ewentualnie syrop prawoślazowy.
    ale jesli w ciągu kilku dni (tygodnia) mu nie przejdzie będziesz chyba musiała odwiedzić lekarza. niestety teraz dużo jest infekcji zaczynajacych się niewinnym katarem a kończących zapaleniem oskrzeli lub płuc
  • paliwodaj 13.02.13, 22:22
    >i uklad immunologiczny sam da rade
    w tym przypadku nie bylabym taka pewna, dziecko wzielo dwie serie antybiotykow, ukl odpornosciowy jest obciazony choroba i antybiotykami, nie mysle tez ze bylo to same antybiotyki, pewnie inne lekarstwa tez.
    Polecilabym znalezc odpowiedniego lekarza, ktory zdiagnozuje dziecko
  • najma78 13.02.13, 22:37
    paliwodaj napisała:

    > >i uklad immunologiczny sam da rade
    > w tym przypadku nie bylabym taka pewna, dziecko wzielo dwie serie antybiotykow
    > , ukl odpornosciowy jest obciazony choroba i antybiotykami, nie mysle tez ze by
    > lo to same antybiotyki, pewnie inne lekarstwa tez.

    Antybiotyki dzialaja na bakterie, a nie na biale krwinki wiec wytlumacz w jaki sposob obciazaja uklad odpornosciowy?

    > Polecilabym znalezc odpowiedniego lekarza, ktory zdiagnozuje dziecko

    Zdiagnozuje przeroczysta ciecz wyplywajaca z nosa od kilku dni i suchy kaszel? Tak, faktycznie najlepiej zrobic tomografie, rtg, morfologie koniecznie z rozmazem recznym, pobrac wymazy z czego sie da i koniecznie odwiedzic kilku specjalistow. Dziecko wrocilo do przedszkola i zlapalo...uwaga, uwaga infekcje wirusowa...straszne, zapewne niewinna infekcja skonczy sie powaznym bezobjawowym zapaleniem pluc. Nalezy tez dziecko absolutnie odizolowac. Aha, jeszcze zastrzyki jakby po tygodniu objawy nie ustapily, zeby nie rozwalac dziecku ukladu pokarmowego uncertain
  • annubis74 14.02.13, 07:28
    > Antybiotyki dzialaja na bakterie, a nie na biale krwinki wiec wytlumacz w jaki
    > sposob obciazaja uklad odpornosciowy?

    a możesz wskazać źródło swojej niesamowitej teorii że za odporność odpowiadają TYLKO krwinki białe. MOże to być nawet jukejowska teoria - w jukejowskim języku -dam radę
    Po pierwsze antybiotyk elimuje korzystną florę bakteryjną jelit, która jak sądzą naukowcy jest jednym z czynników budujących odporność
    Po drugie - wpływa (przynajmniej część antybiotyków) na poziom krwinek białych dlatego wszelkie morfologie robione podczas antybiotykoterpaii można o kant tyłka potłuc
    tego jeszcze w jukeju nie wiedzą?
  • najma78 14.02.13, 08:12
    Dur..oga annubis to ze ty tlumaczysz nie znaczy jeszcze ze to rozumiesz, wiec ogranicz sie do tego co potrafisz. Sluchaj swoich lekarzy w polandii, moze kiedys trafisz na profesnonalistow (bo tacy tez sa) a moze juz trafilas, tylko nie zauwazylas big_grin bo jestes ograniczona.
  • bbuziaczekk 14.02.13, 09:18
    Dziekuje za odpowiedzi wink
    A tak informacyjnie to dziecku w nocy kaszel zaczal sie zmieniac w mokry i z tego powodu 3 razy w nocy wymiotowal bo sie dlawil.
    Zaczelam podawac Mucosolvan a dziec do przedszkola chodzi.
    Mam tylko nadzieje ze nie osiadzie to na oskrzelach jak bywa w wiekszosci przypadkow u niego
  • monia2506 14.02.13, 10:03
    My tez sie męczymy z katarem i kaszlem a dziecko po przerwie od choroby poszło jeden dzien do przedszkola i na drugi dzien juz gorączka i kaszel oraz katar, zrobiłam jej badania morfologie z rozmazem, crp wyniki okey, na kaszle robie inhalacje z mucosovanu oraz oklepuje, na katar nic nie podaje.Tez mam dosc tych ciagłych przeziebien sad
    --
    Wychowanie dzieci jest jak walizka.Co włożymy,to wyjmiemy.
    Wojciech Eichelberger
  • annubis74 14.02.13, 15:32
    > Zaczelam podawac Mucosolvan a dziec do przedszkola chodzi.

    nie chwaliłabym się tym na twoim miejscu
    dziecko ma kaszel przyprawiajacy go o wymioty a ty puszczasz je do przedszkola zeby sprzedawał to dalej. pomijam że po antybiotykoterapii i przy kolejnej infekcji szansa że coś złapie w bonusie lub zejdzie mu do oskrzeli/płuc są bliskie 99%
  • annubis74 14.02.13, 15:28
    >bo jestes ograniczona.

    nie bardziej od ciebie skoro trzeba ci dość podstawowe rzeczy tłumaczyć
    ty się leczysz u "profesnonalistow" (nie wnikam kto to) ja u specjalistów i profesjonalistów - na tym polega różnica
  • bbuziaczekk 14.02.13, 15:47
    Jesli cie to tak bardzo interesuje to wczoraj i dzis w przedszkolu nie byl ale nie z powodu kaszlu tylko z powodu testow u alergologa.
    Badany tez byl wczoraj i dzis przez alergologa i nic mu nie jest.
    Do przedszkola jutro pojdzie a dlaczego ma nie isc skoro inne matki gruźlikow puszczaja ??
    To ja mam dziecko miesiac w domu trzymac i porzadnie leczyc tylko po to zeby po 4 dniach po powrocie go znowu miesiac w domu trzymac ?
    Osluchowo ma czysto, lekki katar i lekki kaszel, goraczki nie ma wiec do przedszkola idzie.
    Mnie nikt kolejnego zwolnienia z pracy na dziecko nie da. Wystarczy ze z mezem musielismy przez miesiac podzielic sie po polowie.
    Od lekarz pozwolenie na przedszkole dziecko dostalo.
    Wiec czy bedzie siedzial w domu czy wroci na 2 dni do przedszkola to i tak znowu bedziew chory.
  • annubis74 14.02.13, 17:04
    bbuziaczekk napisała:

    > Badany tez byl wczoraj i dzis przez alergologa i nic mu nie jest.

    oprócz tego że ma doprowadzajacy go do wymiotów kaszel, który mógłby sugerować np. krztusiec. mało który lekarz się na tym poznaje tak od razu. Jak dla mnie męzczący kaszel jest dość wyraźnym sygnałem chorobowym i nie puściłabym dziecka z nim do przedszkola (bo to nie jest lekkie pokasływanie po infekcji)

    > Do przedszkola jutro pojdzie a dlaczego ma nie isc skoro inne matki gruźlikow p
    > uszczaja ??

    jeśli już nawet nie z tego powodu by nie zarażać innych(mnie akurat też opuściła już wrażliwość na innych) to po to by nie rozłozyl ci się bardziej
    > To ja mam dziecko miesiac w domu trzymac i porzadnie leczyc tylko po to zeby po
    > 4 dniach po powrocie go znowu miesiac w domu trzymac ?

    niestety taki jest wątpliwy urok przedszkola, sama wiem o tym najlepiej. Ale ja jednak dochodzę do wniosku że dziecko wyleczone o ile złapie to jednak ma większe szanse przejśc infekcję łagodniej.
  • bbuziaczekk 14.02.13, 17:35
    No dobrze, masz racje. Wyglada na to ze chyba jednak to nie jest zwykly kaszelek sad
    I jestem chyba zmuszona pojsc jutro do lekarza.
    Mlody wlasnie przed chwila w przeciagu 15 minut 2 razy zwymiotowal w trakcie kaszlu. Od nocy byl spokoj. 2 wodniste kupy dzis zrobil. Rano i teraz popoludniu.
    Nie wiem czy to podpiac pod jelitowke czy o co chodzi ze od kaszlu wymiotuje i luźne wodniste kupy robi.

  • annubis74 14.02.13, 22:29
    przykro mi sad wolalabym nie mieć racji
    może to rzeczywiscie jelitówka, chociaż wydaje mi się ze w jelitówce zaczyna się od objawów brzusznych a kończy na pozostalych
    może to jakiś wirus który też działa na układ pokarmowy.
    dużo zdrowia
  • thegimel 14.02.13, 23:02
    Jelitówka krąży. Nawadniaj, jak nie będzie poprawy to idź do lekarza. Mógł mieć normalną infekcję wirusową, a jelitówkę złapać w bonusie, zwłaszcza, że po antybiotyku jest. My miesliśmy maraton w listopadzie - też po antybiotyku (trzydniówka, bostonka + jelitówka po kolei). A wcześniej wymiotował przy kaszlu? Mój syn za każdym razem przy mocnym kaszlu wymiotuje, dlatego moja lekarka dość ostrożnie podchodzi do podawania mu syropów wykrzuśnych.
  • thegimel 14.02.13, 23:03
    I może jeśli lekarz znowu będzie zapisywał na ślepo antybiotyk, skonsultuj diagnozę jeszcze z innym lekarzem? Bo jak będzie antybiotyk przy każdej infekcji niezależnie od jej pochodzenia, to obawiam się, że będziecie mieli maraton chorób sad
  • bbuziaczekk 15.02.13, 09:33
    Pierwszy raz wymiotowal od kaszlu.
    Noc spokojna bo przespal cala noc, nie wymiotowal. Od rana tez nie wymiotowal. Kaszel zrobil sie mokry. Maz jedzie z nim do lekarza. Ma juz powiedziane ze lekarzowi ma od razu powiedziec ze zadnego antybiotyku bo i tak go nie podam. Ma wziac recepte na Mucosolvan do inhalatora (alergolog zasugerowala wlasnie inhalacje z Mucosolvanu lub Berodualu.

    Ja od rana wymiotuje. Juz 2 razy obejmowalam musze i zbiera mi sie na 3 raz. Ehhhh
  • thegimel 15.02.13, 11:01
    To chyba Wam się jakaś forma jelitówki przyplątała jednak. sad
  • dzoaann 15.02.13, 20:26
    w przypadku takich objawow czyszcze nos dziecku sola morska, daje do picia miod manuka rozpuszczony w letniej wodzie. Jak bardzo meczy kaszel w nocy to stawiam banki. Mocny, meczacy w nocy kaszel, doprowadzajacy do wymiotow flegma tez nam sie zdarzal nie raz. Psikalam tez wtedy tantum verde, bo zazwyczaj to tylko podraznione gardlo. Moja corka ma 4,5 roku, chodzi do szkoly, ma wirusowki dosc czesto. Antybiotyk brala raz, w wieku 7 miesiecy, na zapalenie ucha.
    --
    http://images.okazje.info.pl/p/inne/4786/th100/pluszak-looney-tunes-diabel-tasmanski-24-cm.jpg

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.