Dodaj do ulubionych

Gorączka - co radzicie?

03.06.13, 09:32
Synek (2 l. 9m-cy) dziś około północy dostał goraczki. Miał tak miedzy 39 a 40 stopnia. Podałam nurofen w czopku i pojechaliśmy na oddział. Lekarka Go zbadała i stwierdziła, ze jak narazie wszystko ok - nie ma kataru, kaszlu, nie wymiotuje, nie ma biegunki. Wróciliśmy do domu, zasnął. Dziś zachowuje się normalnie, je, pije, ma 37,2 temperatury. Zastanawiam się czi iść z Nim do przychodni, czy zrobić badania jakieś - mocz? Co radzicie?
Edytor zaawansowany
  • mamciunia_kamciunia2 03.06.13, 09:37
    Nic poza odpoczynkiem i pojeniem mu nie potrzeba. Temperatura 37,2 to jest norma. Po prostu obserwuj i ew zmierz temperaturę wieczorem.
    --
    http://lbdf.lilypie.com/ahzIp1.png
  • eweliska18 03.06.13, 10:06
    na wizytę u lekarza czekam 3 doby od pojawienia się gorączki, podaję leki przeciwgorączkowe i obserwuję dziecko, jeśli po tym czasie gorączka się nasila, nie ustępuje, pojawiają się dodatkowe objawy jak katar, kaszel to idę z dzieckiem w celu osłuchania
  • slonko1335 03.06.13, 10:15
    Ale czego oczekujesz od lekarza skoro nie ma żadnych innych objawów a temperatura zbiła się po leku. Nie ma sensu ciągać go po przychodniach-już ten szpital jak dla mnie to przegięcie było-może tam tylko jakieś świństwo osłabiony organizm złapać.
    Podawaj leki przeciwgorączkowe jak temperatura będzie wysoka, pilnuj żeby dziecko piło i tyle. Jak dojdą jakieś niepokojące objawy lub temperatura będzie rosła mimo leków albo nie można będzie jej zbić, czy nie przejdzie w ciąGU 3 dób to wtedy do lekarza i jakieś badania ewentualnie.
    --
    Sygnaturka się zgubiła....
  • bbuziaczekk 03.06.13, 13:05
    Czasami sie tak zdaza ze goraczka jednorazowo moze wystapic bardzo wysoko albo srednio wysoko. Na drugi dzien wszystko mija i po sprawie.
    Juz nie raz tak mialam z dziecmi. Nawet 40,5 stopnia 1 dzien.

    Narazie nic nie zrobisz no bo co ?
    Lekarz tez nic nie zrobi no bo co ?
    Zostawiasz tak jak jest i obserwujesz.
    Byc moze byo to jednorazowe a byc moze cos sie rozwija.
    Musisz czekac....
  • klubgogo 03.06.13, 20:46
    Przy takiej gorączce podaję nurofen i rano natychmiast robię badanie moczu na cito. Jeśli mocz jest ok, czekam, ewentualnie zbijam, jeśli temperatura rośnie. Gdy nie przechodzi, po 3 dniach idę do lekarza, wcześniej nie ciągam dziecka nigdzie. Poję.
  • wanielka 03.06.13, 21:18
    a po co pojechaliście na oddział?

    przy gorączce bez innych objawów podaję nurofen, dużo płynów i czekam. zwykle 2-3 dni - jeżeli stan się pogarsza udaję się do lekarza. czasem temperatura pojawia się jednorazowo i jest wysoka, następnego dnia nie ma śladu. nie ma się też czym ekscytować smile
    --
    Szczypior - 3.2010
    Pączek - 8.2011
  • annubis74 03.06.13, 23:43
    obserwować i mierzyć temperaturę. Przez ciekawość - czy Twój syn po raz pierwszy dostał gorączki? bo nie rozumiem, czemu z gorączkującym dzieckiem od razu do szpitala?
  • mamusia.chlopca 04.06.13, 08:51
    Wczoraj około 18 miał 37,9 nic nie podałam, wieczorem i w nocy nie miał temperatury.
    Synek pił wczoraj dużo i zrobiliśmy Mu też badanie moczu (wiem że najlepiej z moczu po nocy, ale nie chciałam czekać do dzisiaj). Ogólne wyszło ok, czekamy jeszcze na posiew.

    annubis74 napisała:
    Przez ciekawość - czy Twój syn po raz pierwsz
    > y dostał gorączki? bo nie rozumiem, czemu z gorączkującym dzieckiem od razu do
    > szpitala?
    NIe, nie dostał gorączki po raz pierwszy. Ale widząc 40 kresek na termometrze w środku nocy najzwyczajniej w swiecie przestraszyłam się i wolałam aby ktoś Go obejrzał. Czy coś w tym dziwnego?
  • bbuziaczekk 04.06.13, 11:04
    Tez kiedys tak pojechalam z roczniakiem o polnocy bo spanikowalam. Nagle dostal goraczki 40,7 i nic pozatym. Lecial z rak. Pojechalam na nocny dyzur do przychodni. Lekarz pobadal, obejrzal i stwierdzil ze tu nic nie nie ma i odeslal do domu z zaleceniem zbijania goraczki.

    Wiecej juz nie panikowalam przy tak wysokiej goraczce. Od razu zbijanie goraczki paracetamol naprzemian z ibumem. Jak nie pomagalo za wiele albo szybko wracalo to rozbieralam dziecko do naga i owijalam calego w mokry recznik zmoczony w wodzie o takie jsamej temp jak temp ciala + oklad na czolo albo kark. Dzialalo.

    Jakos w lutym mialam ta sama akcje z goraczka 40,5 juz drugi dzien. Ciezka do zbicia, spadala tylko troche i szybko wracala. Zapisalam do lekarza ale mlody byl tak slaby i lecial z rak ze nie bylam w stanie zatargac 4 latka do przychodni do ktorej musze jechac 10 km.
    Prosilam o wizyte domowa lekarza z przychodni. Ale kazali mi dzwonic na pogotowie.
    Przyjechali ale nie byli w stanie nic zrobic bo dziecku poza goraczka wysoka i leciutkim kaszelkiem nic innego nie dolegalo. Osluchowo tez czysto.
    Zabrali nas do szpitala gdzie po badaniach wyszlo wysokie crp i szukali. Okazalo sie ze mlody ma poczatki zapalenia pluc. Tydzien przelezal w szpitalu.
    Tak wiec lekarz w przychodni tez by nic nie zrobil bo wyszloby ze wszystko jest ok bo osluchowo bylo czysto.
  • bbuziaczekk 04.06.13, 11:05
    A i nie dokonczylam jak sie skonczyla ta historia z roczniakiem i goraczka 40,7 wink
    A skonczyla sie tak ze rano po goraczce nie bylo juz sladu wink i dziecko zdrowe.
  • annubis74 04.06.13, 18:05
    dobrze ze synek ma sie lepiej
    rozumiem że się przestarszyłaś, ale trochę sie dziwię bo wysoka temperatura u dzieci się zdarza, może to być niepokojace jesli nie spada po podaniu srodków przeciwgorączkowych. ale w innym wypadku nie ciągałabym dziecka w nocy po szpitalach
    dużo zdrowia
  • stokrotka445 04.06.13, 13:11
    moje dzieci miały "milion" takich gorączek 2-3 dniowych bez innych objawów. to częste wirusówki u dzieci. ale trzeba trzymać rękę na pulsie - mierzyć temp. także w nocy (ja sobie zawsze nastawiam budzik na czas, kiedy np. nurofen może przestawać działać), zbijać powyżej 38,5, obserwować i pytać czy coś i gdzie boli smile Do lekarza idę dopiero gdy np. dodatkowo nieładnie kaszlą.... Albo gdy wysoka gorączka trwa powyżej 4 dni...
    --
    jamama1.blogspot.com/
  • agata.redakcja 05.06.13, 11:10
    Moja córka miewa takie epizody jednodniowych gorączek, a nawet jednorazowych akcji z gorączką. Raz tak jak ty, kiedy dziecku wzrosła temperatura do 40 stopni, lekarz mi powiedział, ze nie potrzebnie przyjechałam, bo trzeba odczekać, podawać dziecku leki, a jak w trzeciej dobie gorączka nadal jest, lub gdy gorączka nie spada mimo podania leków i dochodzą inne objawy to wówczas trzeba pilnie jechać do lekarza. Nie martw się, niech nabiera sił i dużo pije.
    Tutaj też możesz przeczytać o gorączce u dzieci

    Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka