Dodaj do ulubionych

Judo/karate/aikido dla przedszkolaka a problemy SI

27.10.19, 22:02
Witajcie,
czy macie jakieś doświadczenia (Wasze dzieci) ze sztukami walki (w końcu taka nazwa...) u małych przedszkolaków (niecałe 4 lata)? Czy wiecie czym się róznią, i czy macie może do polecenia jakieś miejsce (precyzując - w Warszawie)? Czy nie jest to zbyt stresujące dla dziecka? Co w zasadzie dają takie zajęcia (bo z opisów to : uwazność, lepszą koncentrację, swiadomość swojego ciała..)? Synek ma problemy ze skupianiem uwagi, a także z czuciem głebokim. Czy takim dzieciom nie jest za trudno na zaęciach? Dziękuję
Obserwuj wątek
    • gvalchca Re: Judo/karate/aikido dla przedszkolaka a proble 28.10.19, 10:21
      Nie znam się wybitnie na tematyce, ale szukając informacji o aikido (które wybrała sobie moja córka) natknęłam się na opinię terapeuty SI, że aikido to fajne wsparcie w terapii, bo buduje świadomość ciała, kontaktu itp.
      Moja córka jest starsza (6 lat), ale wydaje mi się, że zajęcia dla maluchów będą raczej takie ogólnorozwojowe. Nie martwilabym się o poziom, aikido to sport w dużej mierze indywidualny, a zajęcia dla czterolatków (jakiekolwiek) muszą być tak prowadzone, by uwzględnić różną sprawność dzieci w tym wieku.
      • rulsanka Re: Judo/karate/aikido dla przedszkolaka a proble 28.10.19, 11:55
        W czasach studenckich ćwiczyłam aikido przez kilka lat i co nieco wiem. Aikido jest bardzo trudne, więc ćwiczenie w przypadku dzieci to takie trochę udawanie. Poza tym występują tam dźwignie na stawy, które są potencjalnie niebezpieczne.
        Z dżudo nie mam doświadczenia, ale duże znaczenie ma siła i waga dziecka. Lekkie i drobne mają mniejsze szanse.