Dodaj do ulubionych

szal na witamine D3 a gdzie wit K2?

13.03.15, 22:12
Witam , czy suplementujecie sie wit D? Jesli tak bo teraz jest na to moda to czy bierzecie tez wit K2? Poniewaz jest coraz wiecej do iesien ze bez K2 witamina d i wapn moga zrobic spora krzywde i doprowadzic do zwapnienia tkanek miekkich w tym zyl i doprowadzic do miazdzycy, czy to kolejna propaganda i reklama zeby sprzedac K2 czy rzeczywiscie cos jest na rzeczy? Jesli tak to jaka dawka vit k2 bedzie optymalna?
Obserwuj wątek
    • saszanasza Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 14.03.15, 10:09
      Z tym niedoborem u 90% to byłabym ostrożna. Oczywiście ja również nie jestem jakąś prawdą objawioną, ale niedawno badałam poziom wit. d i mam w normie, a prawie całą zimę przesiedziałam w domu.
      Nie wiem od czego zależy jej poziom, ale chyba nie do końca od kontaktu ze słońcem...
      --
      "Niektórzy ludzie mogliby się zabić skacząc z poziomu swojego ego, na poziom swojego IQ"
      • shige Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 09.11.15, 13:07
        >Z tym niedoborem u 90% to byłabym ostrożna.

        To jest fakt. Nie mam mam małego pacjenta z właściwym jej poziomem...

        >Nie wiem od czego zależy jej poziom, ale chyba nie do końca od kontaktu ze słońcem?

        Przede wszystkim od diety - bardzo tłustej diety, wieku, kąta podania promieni słonecznych, zanieczyszczenia środowiska, pracy przytarczyc. Wystarczy się opalić aby synteza przez skórę spadła do 20 %.

        >a prawie całą zimę przesiedziałam w domu.

        Ale pewnie całe lato na plaży lub w niezanieczyszczonym środowisku?

        --
        W dyskusji nie zniżaj się do poziomu idioty bo cię pokona doświadczeniemsmile
    • putinek6789 Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 14.03.15, 23:00

      „Paradoks wapnia” dotyczy przede wszystkim wegan, ale też wegetarian i ludzi wszystkożernych, którzy zdecydowali się na suplementację wapniem i witaminą D, ale nie tylko.

      Podczas gdy miliony ludzi na świecie korzysta z suplementacji wapniem i witaminą D, (prawdopodobnie też w taki sposób działa wapń z mleka i innych produktów spożywczych w tym szpinaku, ale K2 w formie MK4 zawarta jest w gęsich wątróbkach, serach certam, żółtkach, maśle i mięsie zwierząt karmionych trawą, czyli widzimy, że weganie praktycznie nie dostarczają sobie K2) tyle że myśląc, że wspomagają swoje kości, prawda jest taka, że bez dodatku witaminy K2,

      Taki schemat może okazać się bardzo niebezpieczny dla zdrowia.

      Bez witaminy K2, organizm nie potrafi kierować wapnia do kości,
      gdzie jest potrzebny, zamiast tego wapń dostaje się do tkanek miękkich np. Tętnic, co prowadzi do bardzo tragicznego w skutkach połączenia osteoporozy i miażdżycy, oraz innych bardzo złych skutków „paradoksu wapnia.”

      Na ten temat powstało już kilka bardzo obszernych opracowań naukowych, w tym książek, dr Kate Rheaume-Bleue, popularna ekspertka zdrowia w kanadyjskiej telewizji i radiu wypowiedziała się:

      …” witamina K2 i Paradox Calcium brzmi jak ostrzeżenie dla szału w jaki wpadł cały świat suplementując wapń i witaminę D”
      Ignorując dostarczenie sobie niepozornej i mało znanej (chociaż nie w Japoni!) witaminy K2, która niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne dla ciała, które staje się mniej podatne na próchnicę zębów, choroby serca, raka prostaty, raka wątroby, cukrzycy, zmarszczki, otyłość, żylaki i inne dolegliwości.

      Bezwzględnie należy poznać tajemnicę „paradoksu wapnia”, aby uniknąć osteoporozy i chorób serca.

      Kiedy jesteś weganinem, czy nawet witarianinem, nie mówiąc o frutarianinie kiedyś na pewno sięgniesz po witaminę D i wapń, jeżeli pominiesz witaminę K2, to według najnowszych badań faktycznie zwiększasz ryzyko zawału serca i udaru mózgu, ponieważ podany wapń odkłada się w tętnicach, czyli następuje zwapnienie żył, czyli innymi słowy miażdżyca i to jest właśnie ten „paradoks wapnia”.

      Sekret utrzymywania mocnych kości i tętnic wiąże się jasno i jednoznacznie z witaminą K2, mało znaną i mało popularną, do tego stopnie, że ignorowaną przez naukowców od prawie 70 lat, czyli odkąd rozpoczęto intensywne badania nad wpływem poszczególnych witamin i minerałów na organizm człowieka.

      Witamina K, to jakby bliźnięta dwujajowe, z których jeden to witamina K1, a drugi to właśnie nasza ignorowana K2. Ich działania są bardzo dwutorowe, chociaż nie wykluczają się całkowicie, mianowicie istnieje minimalne zachodzenie korzyści jednego bliźniaka na drugi i to z pewnością powodowało pewne zamieszanie wśród badaczy tych bliźniąt dwujajowych, gdyż na przykład badania wykazywały, że K2 ma, choć niewielkie działanie na krzepnięcie krwi, przy dużym jej spożyciu, ale już nie widać żadnych korzyści z K1 jeżeli chodzi o choroby serca.

      Infa o K2:
      W mięsie bydła i drobiu karmionego w sposób tradycyjny, czyli trawą zawarta była duża ilość witaminy K2, natomiast stosowanie karmy zbożowej skutecznie zwalczyło K2 we współczesnej diecie mięsożerców, ale tym niech się oni martwią.
      K2 to witamina ma również bardzo ważne przeciwdziałanie dla powstawania zmarszczek, choroby Alzheimera, chorób serca, osteoporozy i wiele innych.
      K2 ma wielkie właściwości zdrowotne nie tylko dla dorosłych, ale również dla dzieci, zdrowia ich zębów i kości.
      Bez względu na to, czy jesteś weganinem, wegetarianinem, czy wszystko jedzącym, jeżeli chcesz wyciągnąć maksymalne korzyści ze swojego wapnia i witaminy D, które masz w organizmie bezwzględnie musisz sobie zabezpieczyć podaż witaminy K2.

      Badanie:
      Spożycie menachinon czyli K2 jest związane ze zmniejszeniem ryzyka choroby wieńcowej: badanie Rotterdam.
      Geleijnse JM, Vermeer C, Grobbee DE, Schurgers LJ, Knapen MH, van der Meer IM, Hofman, Witteman JC.
      Źródło:Zakład Epidemiologii i Biostatystyki, Erasmus Medical Center Rotterdam, Rotterdam, Holandia.
      Streszczenie:
      Od witaminy K zależy poziom białek macierzy Gla-białko, które hamuje zwapnienie naczyń. Aktywacja tych białek poprzez karboksylację jest ściśle związana od dostępności witaminy K. Przeprowadzono badanie, czy spożycie filochinon (witamina K-1) i menachinon (witamina K-2) ma związek ze zwapnieniem aorty i choroby wieńcowej (CHD) dla wybranej populacji. Do analizy włączono 4807 pacjentów, którzy nie przeszli zawału serca od początku badania (1990-1993) i którzy byli następnie monitorowani do 1 stycznia 2000. Ryzyko incydentów CHD, w tym śmiertelność, wynikłą z miażdżycy aorty oceniano tercylami, wielkościami spożycia witaminy K po wcześniejszym uwzględnieniu wieku, płci, BMI, palenia papierosów, cukrzycy, wykształcenia i czynników żywieniowych.
      Ryzyko względne (RR) z CHD śmiertelność zmniejszyła się w połowie dla górnej ilość spożycia tercyli menachinon (czyli K2) w porównaniu z niższym spożyciem tercylu [RR = 0,73 (95% CI: 0,45, 1,17) i 0,43 (0,24, 0,77), odpowiednio].
      Przyjmowanie menachinon (K2) okazało się również odwrotnie proporcjonalne do wszystkich przyczyn śmiertelności [RR = 0,91 (0,75, 1,09) i 0,74 (0,59, 0,92), odpowiednio] i ciężkiego zwapnienia aorty [iloraz szans 0,71 (0,50, 1,00) i 0,48 (0,32, 0,71), odpowiednio,].
      Spożycie zaś filochinon (K1) nie było związane z żadnym z wyników.
      Badania te sugerują, że odpowiednie spożycie menachinon (K2) może mieć znaczenie dla prewencji choroby wieńcowej.

      K1 i K2
      K1 (filochinon)
      Fizjologiczne działanie:
      Krzepnięcie krwi
      Źródła spożywcze:
      Zielone warzywa liściaste, kiwi, oleje roślinne
      Witamina K1 podlega recyklingowi w organizmie, więc dietetyczne wymagania są minimalne, bardzo rzadko grozi nam niedobór, którego skutkiem byłyby zaburzenia krzepnięcia.
      Wpływ niedoboru witaminy K1 na aktywację osteokalcyny budującej gęstość kości i zmniejszenie złamań szyjki kości udowej, niewielki.
      Możliwość aktywacji matrixu GLA białka (MGP), aby zapobiegać i odwracać powstawanie blaszek miażdżycowych, też niewielki.

      K2 (menachinon)
      Fizjologiczne działanie:
      Odpowiednie wapnienie
      Źródła spożywcze:
      MK7 formuła: Natto (soja fermentowana pałeczkami bacillus subtilis);
      MK4 formuła: gęsie wątróbki, sery certam, żółtka, masło i gęsiny wcześniej karmionej trawą.
      Czy organizm może przechowywać K2?
      Praktycznie nie, bo formuła MK4 około jednej godziny, zaś formuła MK7 kilka dni.

      Witamina K2 nie podlega recyklingowi w organizmie w związku z tym jej stała obecność w diecie jest bardzo ważna, ponieważ grożą nam niedobory.

      Niedobór witaminy K2 skutkuje w pierwszej kolejności:
      Osteoporozą, miażdżycą i ubytkami stomatologicznymi
    • paloma_blauwinder Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 08.11.15, 21:10
      Przyjmuję d3 w okresie jesienno-zimowym, ale produkt leczniczy, nie suplement diety. NIE suplementuję w żaden sposób wapnia, dostarczam go głównie w formie przetworów mlecznych. Niestety te ostatnie zimą zawierają jeszcze mniej d3, bo krowy nie są na pastwisku. Zresztą teraz często rolnicy całorocznie trzymają krowy w oborze.
      Raczej z tego co wiem to nie łykanie d3 jest groźne tylko łykanie sztucznego wapnia i poczucie rozgrzeszenia, że tłustego nabiału już w takim razie nie trzeba. Jeśli ktoś je naturalne sery (nie jakieś odtłuszczone, seropodobne czy wręcz tofu) to niedobór wit. K2 mu nie grozi. A nadmiar nie jest korzystny, to przecież witamina rozpuszczalna w tłuszczach.
    • biankowamama Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 04.01.16, 13:49
      Sporo dorosłych osób cierpi na niedobory witamin. Dlatego uważam, ze powinniśmy spożywać witaminy regularnie. Dzięki temu nasz organizm jeszcze lepiej pracuje a witaminy D3 i K2 sa bardzo potrzebne naszemu organizmowi. Sporo na ich temat przeczytałam tu www.dziennikzachodni.pl/artykul/9146262,witamina-k2-mk7-z-natto-d3-duet-na-zdrowie,id,t.html. Chce kupić taki zestaw dla lepszej pracy mojego ciała.
    • srubokretka Re: szal na witamine D3 a gdzie wit K2? 04.01.16, 16:26
      Pijamy tran w okresie jesienno-zimowym. Jemy duzo ryb tlustych. Kapusta kiszona, zielone rosliny tez jadamy... nie chorujemy , wiec poziomu nie ma potrzeby nawet sprawdzac.
      Gdybym mieszkala jednak w Polsce to bym zwiekszyla dawki, bo macie koszmarnie zanieczyszczone powietrze zima (np Gliwice PM2.5 ma teraz 237. Norma do 50) . Wiec nawet jak slonce sie pojawi, to mozna przyjac, ze oprocz oswietlenia nie daje organizmom zywym nic.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka