Dodaj do ulubionych

Czy naprawdę tak jest?

08.06.18, 14:03
Jako, że większość mam to zwolenniczki szkół publicznych, to bardzo proszę, napiszcie, czy naprawdę tak jest u Was w szkołach, czy tak zatłoczone i taki exodus - czy to tak dla potrzeb artykułu zostało odmalowane.
m.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/reforma-edukacji-przenoszenie-dzieci-z-publicznych-do-prywatnych-szkol,artykuly,428369,1.html?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=fb_nw
Nie znam się wink
BTW ta dziewczynka kręcąca pirueta i zwalająca nogą tablicę z lekka mnie zdziwiła wink.

--
Just gonna stand there and watch me burn
Edytor zaawansowany
  • 45rtg 08.06.18, 14:08
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • 45rtg 08.06.18, 14:28
    Kogoś zabolało, jak widzę suspicious
  • karen_ann 08.06.18, 14:13
    Nie ma exodusu u mnie w publicznej w stolicy. Prawdą jest, że brakuje nauczycieli i u nas w tym roku odchodzi matematyczka i biolog, pewnie w przyszłym roku będzie ktoś z łapanki. Podobno wisi koło 300 ofert dla Wawy dla nauczycieli...do pracy
  • iwoniaw 08.06.18, 14:21
    Ciasno jest, to fakt - szkoły przecież przed deformą prowadziły nabór na miarę swoich możliwości z założeniem, że po 6 latach kolejne roczniki będą odchodzić. W tym roku klasy 7 pozostały, a pierwsze trzeba było przyjąć - szkoły nie są z gumy. Zatem zmianowość to często niestety jedyne wyjście. I tak, części rodziców to robi różnicę, więc kombinują - no ale nie zawsze jest jak. To, że nie każdego stać na szkołę prywatną to jedno, to, że nie ma miejsc (bo prywatne też nie są z gumy, mają przecież swoje dotychczasowe klasy - jeśli gdzieś jest miejsce, to raczej nie w najlepszych prywatnych, tylko takich bardzo średnich), to drugie. Jedno jest pewne - RPO ma 100% racji: cały ten bajzel na pewno pogłębi rozwarstwienie i nierówność szans edukacyjnych. Ci z kapitałem (czy to w portfelu, czy kulturowym) dadzą radę, reszta jest przeznaczona na zmarnowanie.