Dodaj do ulubionych

Szkoła/klasa specjalna, a ZA

29.06.18, 16:11
W innym temacie ktoś pisał, że osoby z ZA powinny chodzić do klasy/szkoły specjalnej, bo są aspołeczne i trudne we współpracy.
Czy niektórzy zdają sobie sprawę z tego co piszą? Przecież ZA nie oznaczają niższej inteligencji, a po szkole specjalnej ciężko może być takiej osobie dostać się do ogólniaka i skończyć studia.


--
"Kompromis jest kompromisem, którego nie wolno naruszać. Powtarzam - nie wolno naruszać."

Lech Kaczyński
Edytor zaawansowany
  • ichi51e 29.06.18, 16:15
    Sa takie legendarne szkoly (i przedszkola) dla autystow. Np jest takie panstwowe przedszkole na Teligi w Wwie. Dzieci tam rzekomo maja program na swoim poziomie (czyli tez wyzszy niz przecietnie jesli tego potrzeba) i grupy 5 osobowe. Tyle ze kto za to ma placic w sumie i dlaczego tylko autysci?

    --
    wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer tel do kogo trzeba
  • ichi51e 29.06.18, 16:24
    A tak to ogolnie dramat

    Jesli chodzi o specjalistyczne szkoly - jest ich bardzo malo .

    Szkoly specjalne ( panstwowe ) dla lekko (intelekt okolo 75IQ) realizuje program nauczania szkol zwyklych , ale klasy sa mniej liczne .W warunkach polskich uczeszczaja tam dzieci ktore mialy niepowodzenia w szkole masowej ( problemy z czytaniem ,pisaniem i zachowaniem , wieloletnie niezdawanie) .

    Z mojego doswiadczenia wiem ,ze te szkoly nie sa przystosowane dla dzieci z autyzmem .

    Nie ma wsparcia (logopeda ) ani metod komunikacji .

    Szkoly specjalne (dla umiarkowanych ) maja mniejsze klasy ( czasem 2 dzieci) zajecia indywidualne ( nauczanie indywidualne na terenie szkoly wraz wlaczaniem w grupe ) oraz czesc zajec dobranych do indywidulanych potrzeb(SI ,logopedia etc) .Poziom nauczania jest niski ( docelowe jest "Szkola zycia " i funkcjonowanie na poziomie "Group homes" ) Czytanie i pisanie sa w programie , ale rzadko kiedy udaje sie osiagnac poziom samodzielnosci , edukacji i zdobycia zawodu .

    Klasy integracyjne przy szkolach podstawowych ( jest ich bardzo malo) maja ogromne wymogi ( brak agresji , mowa , gotowosc do wspopracy ) .Nauka jest realizowana w licznych klasach ( 7-15 uczniow ) .”

    --
    wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer tel do kogo trzeba
  • little_fish 29.06.18, 16:29
    U nas są klasy dla dzieci z autyzmem - od dwóch do czterech uczniów, niezależnie od stopnia niepełnosprawności intelektualnej. Gdyby były chętne dzieci w normie, liczebność bez zmian. Mamy logopedow, specjalistów od AAC, terapeutów SI.
  • little_fish 29.06.18, 16:22
    Szkoła specjalna nie oznacza z automatu szkoły dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. W mojej szkole jest oferta właśnie dla dzieci autystycznych, również tych w normie intelektualnej. Takie dzieci mimo szkoły specjalnej otrzymują zwykle świadectwo, dlaczego miałoby być im trudniej dostać się do ogolniaka? U nas co prawda póki co brak chętnych - głównie ze względu na aspekt społeczny.
  • szeptucha.z.malucha 29.06.18, 17:37
    No to moje chodzi do takiej - norma intelektualna, powyżej średniej; społecznie nie dało rady w integracji. Ale traci możliwość patrzenia na zwykle relacje. Nikt jednak z jego trudnościami w komunikacji i motywacji, nie zdecydował się przyjąć do integracji, czy szkoły terapeutycznej. Realizuje zwykły program, ma zwykle świadectwa.
  • little_fish 29.06.18, 17:44
    No właśnie u nas ze względu na ten brak możliwości obserwacji /uczestnictwa (choćby częściowo) w zwykłych relacjach rodzice dzieciaków z normą nie decydują się na naszą szkołę. Te, które znamy póki co radzą sobie w integracji. Oby jak najdłużej było im tam dobrze.
  • pani-noc 29.06.18, 17:48
    > Czy niektórzy zdają sobie sprawę z tego co piszą?

    Nie zdają sobie sprawy, bo prawdopodobnie sami są głupi.

    Rodzic nie może sobie ot tak zapisać dziecka na NI czy do szkoły specjalnej. O tym, gdzie może uczyć się dziecko decyduje papier z PPP, a nie pańcie z forum.
  • little_fish 29.06.18, 17:57
    Oczywiście, że decyduje papier, aczkolwiek rodzic ma prawo decydować o miejscu edukacji dziecka. Dodatkowym problemem jest dostępność miejsc ewentualnej edukacji. Co z tego, że specjaliści i rodzice uznają, że najlepsza dla dziecka będzie klasa dla dzieci z autyzmem, skoro w pobliżu takiej nie ma

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka