Dodaj do ulubionych

białko po treningu?

14.09.18, 23:45
No nijak mi do biorytmu i posiłków nie pasuje. Ale przecież jak zjem normalny posiłek na 2h przed treningiem, to zanim zostanie strawiony/wchłonięty to akurat po treningu proteiny będą do dyspozycji przecież?
Tak dosc lajtowo pytam, w sumie z ciekawości poznawczej jak to wszystko hula.
Edytor zaawansowany
  • anika772 15.09.18, 07:09
    To zależy jaki masz trening i jakie cele.
    Ale zasadniczo obstawiałabym węglowodany.
  • ira_08 15.09.18, 10:16
    Po jakim treningu? Siłowym, cardio? Chcesz wyrzeźbić sylwetkę, poprawić wydolność, zwiększyć masę mięśniową? Zapanowała jakaś moda na nazywanie każdej aktywności "treningiem".
  • naggina 15.09.18, 11:42
    idę na trening przed kolacją białkowa.
    jak sie da. jak nie, to nie.

    --
    --nothing is ever easy in the world of men---
  • mamusia1999 15.09.18, 23:13
    Mam cele ogólnokondycyjne jak na swo wiek, czyli 50 lat. Utrzymac wagę, bo nigdy nie bylo to oczywiste. Conajmniej przeciwdziałać ubytkowi masy mięśniowej, zachować wydolność aerobową i jeszcze przez doooobrych parę ;P lat chodzić ze swoją młodzieżą po górach jak równy z równym, a z motorkiem to i nawet rowerem po nich zapylać itd itp Przy okazji chętnie zachowam nieco zdefiniowane nogi, ramiona i soczysty dekolt. Absów już się pewnie w tym życiu nie doszukam, i to jest ok, wystarczy mi talia.
    Powyższego nie nazywam treningiem tylko trybem życia. Trening to 3xtygodniu studio (w wersji optimum, w skali roku pewnie srednio 2xtydzien) 30min bieżni, 3 przyrządy siłowe na nogi, 3 na korpus, mięśnie brzucha. Potem 1h cardio, z tego 30-45min w trybie HIIT. Na koniec 30min dla powięzi.
    Z biorytmu mi wynika, że najchętniej trenuję gdzieś między 18-22. A uklad trawienny jest mi wdzieczny, jeśli juz o tej porze nie jem.
  • anika772 16.09.18, 14:10
    Węglowodany, po takim wysiłku potrzebujesz odbudować zapasy glikogenu. Nieco za późno na pełny posiłek, ale może jakaś przekąska- ryż z jabłkami, banan, baton figowy czy daktylowy? Jakieś 200 kcal (oczywiście to zależy od twojego zapotrzebowania i tego, co jadłaś w ciągu dnia).
    Najprościej byłoby zabrać na trening Carbo i popijać w trakcie.
  • mamusia1999 16.09.18, 16:54
    No i to jest myśl. Mogę pić wodę z sokiem jabłkowym na treningu
  • wapaha 16.09.18, 17:11
    Wg mnie nie jest to do końca dobry pomysł . Może twój organizm reaguje na to dobrze, ale sok jabłkowy jako danie po treningu o 22 to trochę słaby pomysł.
    Materiałym budulcowym dla mięśni jest białko.
    Nie jestem w stanie doradzić co zjeść jeśli trening wypada o 21-22. Ale gdyby to był trening o 18-19-20 to piłabym w trakcie treningu izotonik, po trenongu badań a w domu na spokojnie np. chleb pełnoziarnisty + twaróg . Mięso raczej nie o tej porze chociaż jest świetne - ale zalegające na noc w jelitach niepotrzebnie obciąży organizm . W nocy powinno się wypoczywac, regenerować a nie trawić.
    Oczywiście najlepiej by było by trening wypadł w naturalnej biologicznej fazie na to przeznaczonej ( 17-19 ) ale wiadomo jak to jest.
  • anika772 16.09.18, 17:18
    No nie wiem, czy woda z sokiem wystarczy. Miałam na myśli odżywkę carbo.
    Wapaha, mięśnie budują się od treningu. Po tym, co autorka opisała (swój trening), to na oko widać, że zużywa glikogen. Tuż po treningu potrzebuje jakichś 200 kcal z węglowodanów. Białko jadła wcześniej w ciągu dnia, to mięśniom wystarczy.
  • wapaha 16.09.18, 21:03
    Święta trójca : trening-regeneracja-dieta
    Na noc nie węgle- ale białko
  • anika772 16.09.18, 21:07
    Co innego słyszę od trenerów ale ok. To tylko jedzenie, ostatecznie.
  • wapaha 16.09.18, 21:11
    A co słyszysz ? Jestem ciekawa ? Że po treningu nie potrzeba jeść białka tylko same węglowodany ?
    ( dla ścisłości po wysiłku dobrze jest uzupełnić węgle ( np. banan ) a kolejny posiłek spożyć węglowodanowo-białkowy
  • anika772 16.09.18, 21:41
    Że po treningu pilnie uzupełnić glikogen- węglowodanami. Kolejny posiłek oczywiście pełnowartościowy, ale to już zależy od pory dnia i bilansu całego dnia.
    Ja ćwiczę głównie wieczorami i nie ma takiej opcji żebym jadła na noc pełny posiłek. Batonik/banan/dwie łyżki granoli/nieco ryżu muszą wystarczyć- nie chcę przytyć i próbuję zachować te długie przerwy nocne (IF). Mogłabym nawet nic nie zjeść po treningu (jak radzi snake poniżej), ale trener zabronił mi tego kategorycznie, strasząc katabolizmem mięśni. Więc coś tam skubnę...
    Dziś z kolei pojechałam o 9 rano do siłowni rowerem (16 km), zrobiłam trening i po nim zjadłam batonik daktylowo- orzechowy; a po powrocie do domu normalny, pełny obiad.
  • snakelilith 17.09.18, 12:15
    anika772 napisała:

    > Że po treningu pilnie uzupełnić glikogen- węglowodanami. Kolejny posiłek oczywi
    > ście pełnowartościowy, ale to już zależy od pory dnia i bilansu całego dnia.

    Ale to jest ważne dla sportowców. Czyli dla ludzi młodych, zdrowych, szczupłych i trenujących codziennie, przygotowujących się jeszcze pewnie do jakiś tam zawodów. A nie dla kobiety 50-letniej, która trenuje 2-3 razy w tygodniu przeciwko postępującemu z wiekiem otłuszczeniu ciała i dla utrzymania kondycji. I proszę cię, katabolizm mięśni po godzince, czy 1,5 kardio i to po wcześniejszym posiłku z węglowodanami? Nie wierzę, że twoj trener to powiedział. Autorka wątku trenuje poza tym wieczorem, a nie jak ty o 9 rano, czyli swoje zapasy gilkogenu idąc na trening ma pełne.


    --
    "W carskiej Rosji, to Twoi przodkowie by zamiatali u mojej prababki na Krymie." - by wheels.of.fire
  • wapaha 17.09.18, 17:29
    Trenera chyba troszku poniosło wink
    Snake napisała wszystko co sama bym chciała napisać.
    Dodam tylko, że po tygodniu na wariackim jedzeniu ( poza domem ) i śniadanku 4tosty z miodem-pobiegłam półmaraton z zyciówką ( czułam się fantastycznie i była moc.

    p.s. czemu batonik a nie np. banan ?
  • snakelilith 16.09.18, 17:52
    A po co ci to? Jesteś głodna po treningu, czy co? Jeżeli twój bilans kaloryczny jest w ciągu dnia wystarczający, czyli masz i węglowodany i białko, to ani do sportu, ani po sporcie niczego nie potrzebujesz. Ani węglowodanów, ani białka ekstra. Tym bardziej, gdy jeszcze 2 godziny przed trenigiem. A jak zaczniesz wieczorem jeść węglowodany, to zniszczysz sobie efekt obniżenia insuliny, dlatego wielu osób po treningu unika właśnie węglowodanów, do podkręcenia spalania tłuszczu. O odbudowanie zapasów glikogenu martwić się nie musisz, to stanie się przy następnym normalnym posiłku. Nie trenujesz bowiem codziennie (przez więcej niż 3 godziny) i nie masz zamiaru bić rekordów, nie musisz więc dbać o tzw. carboloading, co ważne jest dla profesjonalnych sportowców. Jeżeli jesteś po treningu głodna, to zjedz przekąskę białkowę, np. lekką rybę z sałatą, czy coś w tym rodzaju. Ale nie odżywki z siłowni. Te przeznaczone są dla ludzi, którzy chcą powiększyć masę ciała.

    --
    "W carskiej Rosji, to Twoi przodkowie by zamiatali u mojej prababki na Krymie." - by wheels.of.fire
  • sfornarina 17.09.18, 15:01
    Jeśli się normalnie rozsadnie odżywiasz, to żadna dieta sportowca Ci nie jest potrzebna. Owszem, sa zalecenia że po iluś tam minutach/ godzinach treningu powinnaś białko i cukier uzupełnić, ale to dotyczy tak naprawdę bodybuilderów i sportowców zawodowych.

    Jeśli normalnie jadasz straczkowe, mięso, jogurty, jajka itp, jesz w miarę regularnie i kiedy jesteś głodna, nie musisz sobie niczym dodatkowym głowy zawracać smile





    --
    It's not about having time. It's about making time.
  • sfornarina 17.09.18, 15:53
    Ale jeszcze doczytałam o tym treningu - po dwóch godzinach intensywnych ćwiczeń, niezależnie od biorytmu, i tak będziesz wściekle głodna 😊 Zjedz jogurt z orzechami i suszonymi owocami i wystarczywink

    --
    It's not about having time. It's about making time.
  • mamusia1999 18.09.18, 00:12
    no właśnie sobie nie bardzo zawracam, i co rusz ktoś twierdzi, że powinnam. z głodem po treningu jest tak, że niby w brzuchu nieco burczy, ale apetytu nie mam. za to potrafię w nocy zacząć marznąć. no i ok, sądząc po wadze jednak bilans się zgadza.
    ale zalecenie białka po treningu jest dla mnie zagadkowe (tak teoretycznie, nie na własne potrzeby) : doczytałam, że okno anaboliczne to 2-3h po treningu. No nijak się w tym czasie przecież właśnie spożyte białko nie wchłonie, tylko musi już być w obiegu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka