Dodaj do ulubionych

Alimenty dla siedmiolatka - ile?

03.01.19, 16:14
Proszę o radę na temat wysokości alimentów.
Mieszkam sama z synem w dużym mieście wojewódzkim (nie Warszawa). W tym roku syn kończy siedem lat i idzie do szkoły. Alimenty od ojca dziecka to od dłuższego czasu 800 zł. Z przerażeniem obserwuję, jak idą w górę ceny - bo moja pensja niestety nie (jestem nauczycielką, dorabiam pracami biurowymi). Spłacam kredyt hipoteczny. Obawiam się między innymi konieczności zagospodarowania 10 tygodni wakacji, gdzie jeden tydzień półkolonii to co najmniej 500 zł. Do tej pory, w przedszkolu, było pod tym względem łatwiej. Lubimy podróżować (głównie po Polsce), ale to też coraz więcej kosztuje. Nikt nie może mi pomóc finansowo. Czy chęć podwyższenia alimentów jest uzasadniona, czy to fanaberie? Jeśli tak, to ile?
Ojciec dziecka jest programistą, pracuje w dużej firmie, nie ma żadnych zobowiązań. Dzieckiem zajmuje się standardowo - co drugi weekend, jedno popołudniu w tygodniu, tydzień ferii i dwa tygodnie wakacji.
Będę wdzięczna za Wasze opinie i osobiste doświadczenia.
Edytor zaawansowany
  • koronka2012 03.01.19, 16:21
    Zarówno twoja sytuacja jak i potrzeby twojego dziecka to jest subiektywna sprawa. Po prostu policz w kalkulatorze potrzeby dziecka i biorąc pod uwagę udział ojca w obowiązkach (obowiązkach, a nie spotkaniach) wnioskuj o odpowiednią kwotę.
    Wakacje podziel po połowie - jeśli ojciec opiekuje się dzieckiem tylko przez 2 tygodnie, to za kolejne 2 powinien zapłacić za opiekę/zorganizować je w swoim zakresie (babcia?)

Moja osobista definicja tego, co uzasadnione sprowadza się do tych rzeczy, które byłyby w zasięgu finansowym gdybyście nadal pozostawali małżeństwem.
  • nick_alimentacyjny 03.01.19, 16:32
    Spotkania i obowiązki - ciekawe rozróżnienie. Ze spotkaniami jest dobrze, odbywają się regularnie, syn się na nie cieszy, ale obowiązki należą do mnie...
  • mildenhurst 03.01.19, 16:31